![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kom eens naar een pittazaak in Zele en je denkt dat die dat achter de toonbank staan gewoon Vlamingen zijn die wat te lang onder de zonnebank gelegen hebben.... die spreken zo goed Nederlands als jij en ik en ze werken!
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En daar gaat het dus juist om in deze draad, al je persoonlijke meningen over Vlamingen ten spijt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom zal ik eerder naar die exmoslim luisteren als naar Kallikles en naar jou , toch inzake wat die religie betreft. Daar moet je dus niks persoonlijks achter zoeken, ikzelf zoek enkel de waarheid , of hetgeen daar het dichtst bijkomt . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoewel ik het met de suggestie helemaal niet eens ben: ik lust de betreffende forummer wel.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 10 juni 2009 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat laatste is nochtans wat ik zou moeten doen als ik een deftig antwoord op je vraag zou moeten formuleren. Maar omdat ik u graag zie wil ik snel - en losweg - proberen een paar elementen op een rijtje te zetten:
Tegen deze dwingende politiek van het establishment, heeft de gewone man (nog) geen verhaal.
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is opvallend hoe de komst van mensen zoals Kallikles onmiddellijk de aandacht van het onderwerp weghalen, en de aandacht verplaatsen naar het gebruikelijke forumgedreutel, persoonlijke aanvallen en inhoudelijk geen enkele bijdrage. Dus net zoals Sus ben ik heel benieuwd naar wat Kallikles zelf als oplossing naar voren schuift.
Weibe Rose, je hebt zeker een punt wanneer je opmerkt dat veel moslims volkomen onterecht worden afgerekend op het gedrag van anderen,dat is zonder meer fout. Maar dat komt ook omdat zij onderling als subgroep met mekaar wenig dialoog aangaan en veel liever onderlinge vetes uitvechten binnen eigen groep inplaats van actief bij te dragen tot positieve beeldvorming en zelf problemen aanpakken zonder steeds te wachten op hulp van overheid. Ik zal een concreet voorbeeld geven; Ik heb met drie in dezelfde wijk actieve Turkse verenigingen projecten uitgewerkt. De moskee koos voor een avond over werkloosheid en rechten werkzoekenden, de ander voor een infoavond over drugs, beide waren gericht op de eigen groep met tolk. De derde koos voor een debatavond waarbij Vlamingen vragen konden stellen over participatie en religie, culturele gebruiken, gelijkenissen of juist verschillen. Om toch ook de twee anderen te betrekken op dat gebeuren werden zij ook gevraagd te participeren, de avond zelf waren voorzitters en imam aanwezig. Omdat we ook vragen over hoofddoeken verwachtten zat in het panel een vrouw met hoofddoek om haar standpunten uit te leggen, dit was tegen het zere been van de moskee en andere vereniging die me prompt het mes op de keel zetten, de hoofddoek was in Turkije "politiek" en dus mocht een vrouw met hoofddoek haar standpunten aan Vlamingen niet uitleggen, samenwerking in de toekomst samen werd onmiddellijk opgeblazen en ik moest van hen kiezen, als ik nog met iedereen zou werken deden zij niet meer mee! Ik contacteerde het overkoepelend orgaan, konden zij helpen het conflict op te lossen onder hun leden? Want naar Vlamingen toe was het belangrijk om avonden waarop hekele onderwerpen besproken werden ieders standpunt te belichten dus ook van degenen die menen dat de hoofdddoek moet. Dat overkoepeldend orgaan beloofde te bemiddelen maar deed dit niet, hen aanspreken daarover gaf ook al zever. Onderling weigerden de Turkse organisaties nog samenwerking terwijl iedere organisatie in hun visietekst wel beweert te werken aan integratie en dialoog, wat in praktijk nooit gebeurde. Ze probeerde bij mij een standpunt af te dwingen om te kiezen, anders ondernamen zij niets meer en de zaak uitpraten wilden ze niet. Ondertussen wilde ook een Marokkaanse organisatie niet meer samenwerken omdat op een gepland buurtfeest muziek zou zijn, dat was haram en toonde hoe zielig Vlamingen waren, zonder muziek en enkel door gebed kon je gelukkig worden, al het andere bracht mensen niets bij. Onderlinge vetes, absurde eisen ( buurtfeesten zonder alcohol of muziek bedoeld voor een hele wijk met ook veel niet moslims)verscheurden constant iedere samenwerking, je moest steeds werken in een mijnenveld waarbij de een de ander beschuldigd en je partij moest kiezen, ondertussen nam een radicale groep het bewind over in een Marokkaanse moskee,ontstond steeds meer onrust in de wijk door het gedrag van jongeren, bleek dialoog steeds vaker onmogelijk omdat iedereen enkel wilde werken met wie een alliantie vormde met hun eigen subgroep,en had niemand belangstelling voor waar het eigenlijk over ging,als allochtone groep de dialoog aangaan met anderen,vooral met Vlamingen, politie en beleid. Op een avond waarop de lokale politie op vraag van jongeren zat te wachten op een gesprek kwam ondanks hun eigen beloftes niemand opdagen, praten met politie maakte je een verrader van eigen groep. Bijna iedere organisatie schoof steeds islam naar voren om niet dit of niet dat, nooit werd er nagedacht over doodsimpel integratie en dus opzij schuiven van voor moslims geldende beperkingen maar daarom nog niet voor een hele wijk. Het is dus niet zo dat er sprake is van collectieve integratie , wat niet wil zeggen dat individueel dit geen fijne mensen waren, maar hun culturele subgroep, islam en vijandsbeeld van anderen bepaalden hun handelen volkomen, en geen enkele organisatie behalve eentje wilde oprecht de kloof dichten naar anderen, ongeacht origine, toch werd dit geheel stevig gesubsidieerd en keek niemand of die subsidies terecht waren gezien de visieverklaring waarop subsidie verkregen werd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Pasop, ik zeg niet dat ik meer weet over de islam dan desbetreffend persoon, integendeel. Echter blijft het een persoonlijke mening, net zoals een ander. Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 10 juni 2009 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar is het zulke mensen niet om te doen, wel om het etaleren van hun superioriteit. Als daarvoor de tegenstellingen nog wat moeten opgepookt worden, dan doen ze dat maar. Dus: dwangmatige vrienden, laten we scheiden. Tot jullie zo ver zijn dat je uit je torentje kan afdalen en eens tussen de mensen kan komen.
![]() |
![]() |
#210 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben daarom ook zeer benieuwd naar wat Kallikles gaat bijdragen, persoonlijk heb ik veel liever te maken met Circe die tenminste nog gevoel voor humor tentoon spreidt en duidelijk weet waarover ze praat in haar analyse.Voor mijn persoonlijke mening wil Kallikles eerder indruk maken met dure woorden die helaas weinig tot niets zeggen maar ja, ik ben dan ook het voorbeeld van giftige posts!
Benieuwd of hij nu eens een gedegen en constructieve oplossing aanreikt,wie weet verrast hij ons wel! |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo werkt mijn voormalig docent geschiedenis regelmatig mee aan informatieve projecten die christenen en moslims dichter bij elkaar moet brengen. Zo heeft hij vorig jaar meegewerkt aan een project om moslims meer bij te brengen over het Christendom en om zo verschillen, maar vooral de gelijkenissen aan te halen. Dit project was een succes, aangezien er heel wat geïnteresseerden waren. Nuja, ik bedoel maar dat er heel wat moslims zijn die weldegelijk moeite willen doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik kan me echt niet vinden in uw analyse: je stelt het voor alsof wij in een dictatuur leven ![]() Er is hier vrije pers, onafhankelijke justitie en democratische partijen. En spelen die elk hun rol? Ja tuurlijk; dat zijn nu immers de instrumenten van een democratie. En gaan die soms over de schreef? Ja natuurlijk; mensen gaan nu immers soms over de schreef. Maar daarom hebben we dan ook controle-organen die de fouten aan de kaak stellen en bijsturen. Maar nogmaals: uw voorstelling van zaken lijkt me echt een karikatuur van Vlaanderen; sorry... Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat U erg getroffen bent door een persoonlijke problematiek... En ik vraag helemaal niet naar de details (dat zou prive zijn indien dat het geval zou zijn). Maar ik moet zeggen dat mensen die erg persoonlijk betrokken zijn, vaak moeite hebben om de zaken nog realistisch voor te stellen. Zonder slippery slope voorstelling, zonder cultuurpessimisme en zonder overdrijvingen. Een bezorgdheid inzake maatschappelijke problemen mag niet verworden tot een paranoia tegen die maatschappij. Dat is contra-productief. Anti-establishment stromingen zijn van alle tijden. Maar nog nooit hebben ze gezorgd voor meer welvaart onder de bevolking. M.i. is dat omdat nooit concrete oplossingen worden geboden; het blijft bij afbraak van structuren op basis van populistische percepties. Citaat:
Waarvoor dank; het respect is wederzijds. Dat weet je wel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral die moslims die moeite willen doen bereiken we weinig en das inderdaad erg jammer. Maar ook zij hebben te maken met de collectieve verwachtingen van een subgroep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U ziet, alleen al in de openingspost, dat ik onderweg ben. Verder is dit een post om over na te denken en te koesteren.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 10 juni 2009 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry er ging wat mis! Maar ik heb persoonlijk ondervonden dat die dictatuur van politieke inmenging en loges wel degelijk bestaat binnen structuren die onafhankelijk zouden moeten werken. Vroeger had ik evenveel vertrouwen als u , nu weet ik dat Egidius wel evengoed waarheid aanhaalt als u zelf doet. Met andere woorden, ook onze democratische politiek heeft een verborgen dictatuur die zelden de media haalt, onafhankelijkheid van gerecht en media is helaas niet de realiteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vergelijk dat met West-Europa waar inmiddels tussen de autochtonen steeds grotere enclaves Turken, Marokkanen, Congolezen, Surinamers, Antillianen, Irakezen, Afghanen, Somaliërs enzovoorts enzovoorts wonen die nagenoeg volledig naast, en zeker niet met, de autochtonen leven, en die elkaar noch autochtonen vaak ook niet kunnen uitstaan en vice versa. En voila, wij spreken van een balkanisering. En ja, dat kan heel lelijk gaan worden in de toekomst als er niet snel harde en duidelijke maatregelen worden genomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"En daar is geen multiflauwekul?" hoor ik u nu reeds zeggen. Jazeker, die is er ook in die landen, maar vaak in mindere tot veel mindere mate en veelal beperkt tot de grote steden. Tevens heeft men daar veel minder last van allerlei regeltjes en wetjes, lagere belastingdruk en veel meer ruimte zodat men zich kan vestigen in gebieden die nog niet zijn aangetast door de multiflauwekul. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens al eens goed naar volgend artikeltje gekeken? Laat het eens rustig tot je doordringen, anders panikeer je en dat is altijd nefast. Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |