Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2009, 00:12   #1141
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PvdV Bekijk bericht
Blijkbaar vergeet u wel dat Jezus ook als profeet en messias gezien wordt door de Islam.
Als profeet, niet als Messias. Want dan was Mohammed overbodig.

Citaat:
« Hij schreef jullie dezelfde godsdienst voor als wat Hij aan Noë opgedragen had en wat Wij aan jou geopenbaard hebben en wat Wij aan Abraham en Jezus opgedragen hadden..." » (Koran 42:12-13)

«Zeg: "Wij geloven in God, in wat naar ons is neergezonden en in wat naar Abraham, Ismaël, Isaak, Jacob en de stammen is neergezonden en in wat aan Mozes en Jezus gegeven is en in wat aan de profeten door hun Heer gegeven is. Wij maken geen verschil tussen één van hen en wij hebben ons aan Hem overgegeven.»(Koran 2:136)

« (...zeg...) "Wij geloven in wat naar ons is neergezonden en in wat naar jullie neergezonden is. Onze God en jullie God, is één. En wij geven ons over aan Hem."» (Koran 29:46)

«... En als God het gewild had, zou Hij jullie tot één gemeenschap gemaakt hebben, maar Hij heeft jullie in wat jullie gegeven is op de proef willen stellen. Wedijvert dan met elkaar in goed daden. Tot God is jullie terugkeer, gezamenlijk. Hij zal jullie dan dat meedelen waarover jullie het oneens waren.» (Koran 5:48)
Jezus: Als iemand dan tegen jullie zegt: “Kijk, dit is de messias,” of: “Daar is hij,” geloof dat dan niet. Want er zullen valse messiassen en valse profeten komen, die indrukwekkende tekenen en wonderen zullen verrichten om ook Gods uitverkorenen zo mogelijk te misleiden. Let op, ik heb jullie dit van tevoren gezegd.

Matt 24:23-25.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 28 juni 2009 om 00:13.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 00:15   #1142
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

1) ja uiteraard, met name godsdienstvrijheid etc.
en zulk een signaal zou er dan bij jou in bestaan mensen die graag die één bepaald geloof beleiden en nu in getale en in uiterlijk vertoon nogal significant in het oog springen aan banden te leggen ?

2) ... misschien moeten we de vrouwelijke tegenstanders van een hoofdoek dan enige tijd verplichten er eentje te dragen ... wie weet hoe fijne ervaring is dat wel niet

3) Eventuele slachtoffers ervan ga je niet helpen door hun nog wat meer te gaan pesten.
Je zou het bijna kunnen vergelijken met de symptoombestrijding van weleer toen men de prostitutie sterk aan banden wou gaan leggen _ om niet te zeggen verbieden _ in de hoop daar de mensenhandel een stop toe te roepen.
1) het enige wat ik van die meisjes vraag is dat ze gebruik maken van een andere methode voor het bereiken hun zo verlangde vrijheid om ook in de klas hun hoofddoek te mogen blijven aanhouden. En ik zou het fijn vinden mocht die imam het voortaan ook een beetje verstandiger aanpakken.

2) ik zou eerder voorstellen de mannelijke bewonderaars van bij meisjes van 2, 3, 4, 5, 6, 7, ... jaar oud uit vrije wil terechtgekomen hoofddoekjes een tijdlang in te pakken. Miljoenen moslima's die zonder hoofddoek rondlopen en zich daar niet bepaald ongemakkelijk bij lijken te voelen, zullen dit misschien een goed voorstel vinden.

Vraag het eens aan de meiden van "Ni putes, ni soumises", en die van RAWA.

3) Ik 'pest' ook de dragers van kruisjes, te diepe décolletés, piercings, tatoeages, arafat-sjaaltjes, badges met steunbetuigingen aan de Palestijnen, keltische kruisen, T-shirts met omgekeerde pentagrammen met een boos kijkende geitebok of een opgestoken middelvinger of de tekst "I'm a bitch & I'm free" er op gedrukt, ...
Omdat dat in het schoolreglement staat, en omdat het schoolreglement betreffende de pestplicht wellicht alléén nog kan veranderen als de leraars daarover nog eens een stemming zouden willen houden. Aangezien een grote meerderheid - méér dan 2/3de van de leerkrachten - een voorstel tot toelaten van hoofddoeken (en dus ook alle �*ndere 'symboliek') heeft verworpen, en de directrice niet bepaald staat te springen om zich daar tegen te verzetten, zal ik met 'de pesterijen' doorgaan, willen of niet.
Als ik dan al eens een contract teken, neem ik dat liever au sérieus. Ik ben geen politieker.

Als u denkt dat het voor die meisjes een plezier is mèt hoofddoek op de vele minachtende, hatelijke, spottende, ... blikken van auto- en allochtonen te mogen doorstaan, vergist u zich schromelijk.

Ook als ze zònder hoofddoek rondlopen, is het betreden van de openbare ruimte zelden een pretje.

Als ik die meisjes vraag wat ze zèlf van het verbod vinden, zeggen ze meestal: "c'est le règlement". En daarmee is de kous voor de meesten af. Slechts enkele meisjes vinden het verbod niet zo fijn. Als ik hen vertel dat er nog altijd zoiets is als de leerlingenraad, halen ze de schouders op of zeggen: "Vous ne savez pas, monsieur, que ça n'a pas de sens? Pas moyen de changer les choses."

Dan antwoord ik met een citaat:

"Point n'est besoin de croire pour entreprendre,
ni de réussir pour persévérer!"

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 28 juni 2009 om 00:18.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 00:19   #1143
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Als profeet, niet als Messias. Want dan was Mohammed overbodig.
Jezus wordt ook als messias gezien maar niet als de zoon van God, voor zover het verschil.
PvdV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 00:22   #1144
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik heb mij altijd al afgevraagd waarom pausen zo graag een keppeltje opzetten.
U bent een consequent persoon en ik kan daar alleen maar respect voor opbrengen. Maar spijtig genoeg geldt dit niet voor iedereen. Want blijkbaar nemen zij enkel maar aanstoot aan een hoofddoek als die gedragen wordt door een moslim. De hoofddoek van een non is opeens geen probleem of wordt op zijn minst doodgezwegen.
Oud 28 juni 2009, 00:24   #1145
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent een consequent persoon en ik kan daar alleen maar respect voor opbrengen. Maar spijtig genoeg geldt dit niet voor iedereen. Want blijkbaar nemen zij enkel maar aanstoot aan een hoofddoek als die gedragen wordt door een moslim. De hoofddoek van een non is opeens geen probleem of wordt op zijn minst doodgezwegen.
Niemand neemt aanstoot aan een hoofddoek in het openbare leven.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 00:30   #1146
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Niemand neemt aanstoot aan een hoofddoek in het openbare leven.
Als ik sommige berichten lees zou ik daar toch zwaar aan twijfelen.
Oud 28 juni 2009, 00:30   #1147
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jezus wordt ook als messias gezien maar niet als de zoon van God, voor zover het verschil.
De islam geeft een andere betekenis aan het woordje "Messias".
Ze geloven in elk geval niet, integenstelling tot het christendom, dat Jezus voor de zonden der mensheid stierf in de plaats van zij die dat willen geloven.

Want anders was de komst van Mohammed totaal overbodig. De mensheid was immers al gered door Jezus.

Nog minder geloven zij dat Jezus uit de dood zou zijn opgestaan, terwijl gans het christendom staat of valt met het geloof in de overwinning op de dood, door Christus de Messias.

Paulus.
Oud 28 juni 2009, 00:33   #1148
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De hoofddoek van een non is een uniform eigen aan de orde. Geen religieus symbool van christenen. Bovendien is het verplicht dragen daarvan door de Paus afgeschaft in 1964.

En terug on topic, hebben christenen er geen enkele moeite met het schoolreglement.

Paulus.
Oud 28 juni 2009, 00:34   #1149
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) het enige wat ik van die meisjes vraag is dat ze gebruik maken van een andere methode voor het bereiken hun zo verlangde vrijheid om ook in de klas hun hoofddoek te mogen blijven aanhouden. En ik zou het fijn vinden mocht die imam het voortaan ook een beetje verstandiger aanpakken.

2) ik zou eerder voorstellen de mannelijke bewonderaars van bij meisjes van 2, 3, 4, 5, 6, 7, ... jaar oud uit vrije wil terechtgekomen hoofddoekjes een tijdlang in te pakken. Miljoenen moslima's die zonder hoofddoek rondlopen en zich daar niet bepaald ongemakkelijk bij lijken te voelen, zullen dit misschien een goed voorstel vinden.

Vraag het eens aan de meiden van "Ni putes, ni soumises", en die van RAWA.

3) Ik 'pest' ook de dragers van kruisjes, te diepe décolletés, piercings, tatoeages, arafat-sjaaltjes, badges met steunbetuigingen aan de Palestijnen, keltische kruisen, T-shirts met omgekeerde pentagrammen met een boos kijkende geitebok of een opgestoken middelvinger of de tekst "I'm a bitch & I'm free" er op gedrukt, ...
Omdat dat in het schoolreglement staat, en omdat het schoolreglement betreffende de pestplicht wellicht alléén nog kan veranderen als de leraars daarover nog eens een stemming zouden willen houden. Aangezien een grote meerderheid - méér dan 2/3de van de leerkrachten - een voorstel tot toelaten van hoofddoeken (en dus ook alle �*ndere 'symboliek') heeft verworpen, en de directrice niet bepaald staat te springen om zich daar tegen te verzetten, zal ik met 'de pesterijen' doorgaan, willen of niet.
Als ik dan al eens een contract teken, neem ik dat liever au sérieus. Ik ben geen politieker.

Als u denkt dat het voor die meisjes een plezier is mèt hoofddoek op de vele minachtende, hatelijke, spottende, ... blikken van auto- en allochtonen te mogen doorstaan, vergist u zich schromelijk.

Ook als ze zònder hoofddoek rondlopen, is het betreden van de openbare ruimte zelden een pretje.

Als ik die meisjes vraag wat ze zèlf van het verbod vinden, zeggen ze meestal: "c'est le règlement". En daarmee is de kous voor de meesten af. Slechts enkele meisjes vinden het verbod niet zo fijn. Als ik hen vertel dat er nog altijd zoiets is als de leerlingenraad, halen ze de schouders op of zeggen: "Vous ne savez pas, monsieur, que ça n'a pas de sens? Pas moyen de changer les choses."

Dan antwoord ik met een citaat:

"Point n'est besoin de croire pour entreprendre,
ni de réussir pour persévérer!"
Spijkers met grote koppen!

Paulus.
Oud 28 juni 2009, 00:35   #1150
PvdV
Partijlid

Standaard

Volgens de Islam zijn ALLE profeten even belangrijk wat betekent dat Mohammed NIET belangrijker is dan Jezus
Oud 28 juni 2009, 00:36   #1151
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens de Islam zijn ALLE profeten even belangrijk wat betekent dat Mohammed NIET belangrijker is dan Jezus
Onzin. Volgens de islam is Mohammed én de grootste én de laatste en daarmee ook de belangrijkste profeet van allemaal.

Paulus.
Oud 28 juni 2009, 01:04   #1152
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat u hier een lelijke vergissing begaat. Het oude Joodse geloof werd helemaal niet samengesteld door 70 Joodse geleerden.

Het OT werd destijds vertaalt door 70 Griekse vertalers (Septuaginta) maar dat is natuurlijk iets helemaal anders.

Paulus.
De facto gezien hebt U gelijk, maar dat neemt niet weg dat het oude testament nét zo goed door geleerden is geschreven...

Neem maar de gedetaileerde beschrijvingen die mozes destijds mondeling ontving om de tempel waar de ark des verbonds moest huizen te beschrijven...

Te gedetailleerd om volledig te kunnen onthouden in één gesprek met jaweh,én het nadien foutloos te kunnen omzetten ,en jaweh was destijds er ééntje die zelfs kleine fouten ongenadig afstrafte...

Laatst gewijzigd door Svennies : 28 juni 2009 om 01:09.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 01:13   #1153
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Onzin. Volgens de islam is Mohammed én de grootste én de laatste en daarmee ook de belangrijkste profeet van allemaal.

Paulus.
Mohammed prijst Maria en Jezus verschillende malen. Mohammed noemde zichzelf een zondig mens, maar zag dit niet in Maria en Jezus. Dus men kan toch wel denken dat Mohammed zichzelf zeker niet beter of meer dan Jezus voelde.
Zou u een ref. kunnen geven waar Mohammed als de grootste profeet gezien wordt?

«"Er wordt geen Adamskind geboren of de duivel raakt hem aan. Bij die aanraking slaakt de kleine, nieuwe mens een kreet. Alleen voor Maria en haar zoon gold die regel niet."» (Boechari, 810-870)
Oud 28 juni 2009, 01:24   #1154
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mohammed prijst Maria en Jezus verschillende malen. Mohammed noemde zichzelf een zondig mens, maar zag dit niet in Maria en Jezus. Dus men kan toch wel denken dat Mohammed zichzelf zeker niet beter of meer dan Jezus voelde.
Zou u een ref. kunnen geven waar Mohammed als de grootste profeet gezien wordt?

«"Er wordt geen Adamskind geboren of de duivel raakt hem aan. Bij die aanraking slaakt de kleine, nieuwe mens een kreet. Alleen voor Maria en haar zoon gold die regel niet."» (Boechari, 810-870)
Zozo, de koran is dus het derde verhaaltje met zijn eigen interpretatie van de grote leugen ....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 01:47   #1155
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd interesseren die hele hoofddoeken mij geen zier, tenzij ze, zoals vaak genoeg gebleken/aangetoond, GEBRUIKT worden ter demonstratie van cultuurvijandigheid.

Ik ben jegens moslim(a)s (ontmoet er best veel) nooit minder beleefd dan tegen Eigen Volk, wel soms "anders" door bijvoorbeeld absolute vermijding van termen als vriend/vriendschap, om de ander niet in gewetensnood te hoeven brengen (koran 5:51 .... hoewel ik "erger" ben want kfr/harb).

Mensen ontmoet ik per-1; groepen/ismen/dommen/ideologieën zijn GEVAARLIJK.

Als (rechts-pacifistisch) Nederlands staatsburger, wars van alle geweld en doodmakerij, moet ik er genoegen mee nemen dat de (verondersteld: democratische) Nederlandse Regering mij geen foute Nieuwe Medeburgers aansmeert dus voorlopig is voor mij nog iedereen "goed" die zich niet fout gedraagt; nimmer vergeet ik echter het klassieke voorbeeld van het Paard van Troje.

Ik heb nog nooit een moslim gesproken die desgevraagd verklaarde er bezwaar tegen te hebben dat, "in een moslimstaat" onbekeerbare (anders)Denkenden worden onderdrukt en eventueel uitgeroeid. "Natuurlijk" is dat "slechts" van toepassing waar moslims "de overhand hebben" dus "geen reden (nog) tot ongerustheid".

http://www.trouw.nl/opinie/letter-en...1.ece?all=true

Het gegil zou niet van de lucht zijn als moslims in onze landen "spiegelbeeldmatig" de dhimmi-status (zoals weerstandsloos gangbaar in al hun thuislanden) zouden krijgen toebedeeld.

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/dhimmi
Oud 28 juni 2009, 01:50   #1156
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Paulus.
Exact; ook van moslims vernomen: Jezus was/is zeker een gewaardeerd profeet, doch minder belangrijk dan Moh en J's absolute vreedzaamheid is bepaald onpractisch.
Oud 28 juni 2009, 02:00   #1157
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
de dragertjes ervan mijn beste
ja ? wat is er met de dragers van bermudazwembroekjes ?
Die mogen nu niet meer binnen.

Zijn de daders dan gestraft voor de gedane feiten ? Neen

Worden die daders dan weerhouden van terug binnen te komen met zulk een verbod ? Neen... het volstaat dat ze wat anders aantrekken en men kan van 0 herbeginnen een stom kledingsverbod uit te vaardigen.

Gaan die daders dan uiteindelijk stoppen of tot bezinnig komen ? weerom neen... ofwel trekken ze wat wanders aan ofwel begeven ze zich naar andere oorden waar het spel herbegint...je verlegt alleen het probleem.

Worden er andere mensen 'gestraft' ? Ja , de dragers van bermuda's die geen heibel veroorzaakten

Citaat:
...aangezien die bermudazwembroek nog altijd niet kan verantwoordelijk gesteld worden voor het gedrag van diegene die hem heeft gekocht...
zoals ik jou daar al menig maal op wees.... maar pas nu besef je dat blijkbaar.
Dus waarom dan zo'n stompzinnig verbod opleggen ?

Da's zowat van dezelfde orde als een verbod leggen om met roodgekleurde auto's de openbare weg op te gaan als toevallig bleek dat er veel inbreuken waren op de wegcode met roodgekleurde auto's.

Citaat:
Enne belgen in bermudazwembroeken veroorzaken géén heisa in zwembaden...
Da's dan nog straffer .... die zijn er dus ook ?

Citaat:
Aan wie is de schuld dan, de bermudazwembroeken die zich blijken te gedragen zolang hun eigenaar maar van autochtone origine blijkt te zijn ,maar die plotsklaps veranderen als de drager ervan wat dat betreft een héél andere mening op nahoudt...

Wie treft het meeste schuld en verantwoordelijkheid mijn beste, dat levensloze stukje textiel, of diegene die dat nét draagt...
waarom vraag je mij dat nog ? Ik dacht dat je het uiteindelijk duidelijk was dat het niet de bermuda was die moet gemeden worden noch de drager ervan maar welbepaalde personen die het al te bont hadden gemaakt.

Laatst gewijzigd door praha : 28 juni 2009 om 02:03.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 02:29   #1158
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Mooi
goed

Citaat:
Is dat de reden ?
Zoals we weten was het de enige school waar hoofddoeken wel toegelaten waren.
Ik zou dus verwachten dat ouders daar voor de poorten moeten kamperen om hun gehoofddoekte kinderen daar ingeschreven te krijgen.
Mis poes, er was zelfs ruimte voor kinderen zonder hoofddoek, volgens sommigen was er zelfs sprake van leegloop.
Zou het niet mogelijk zijn dat maar een heel klein groepje extremisten vragende partij was?
De meeste moslims leggen misschien graag hun hoofddoek af om naar een betere school te kunnen gaan en loopt die school toch leeg.
ik vraag je zelfs niet om dat even hard te maken wat je hier stelt... het is totaal irrelevant en je spreekt jezelf enigsinds tegen en de kijk op de zaak er zelfs nog intriester op

Want volgens jou is dus niet de reden van dat verbod dat er een toenemend aantal hoofddoekjes kwamen en men die situatie wat wou gaan indijken teneinde de neutraliteit ofzo te waarborgen.
Jij spreekt hier van een situatie waar de hoofdoek geen enkel probleem vormde maar waar de school wel langzamerhand begint leeg te lopen.
Enkele 'extremisten' beweer je ... die nog zouden zweren bij zo'n hoofdoek en die het uiteindelijke cliënteel nog vormen.
Dat lijkt me dus om puur commerciele redenen dat men dat verbod daar nu ook in gaat voeren omdat anders niemand het ziet zitten om in een school met een hoop islamitische dames te vertoeven met hoofddoek want het opnemen van dat recht in de enigste school waar het nog kon staat gelijk met extremisme ?
Dat zowel voor niet-moslims als voor moslims ?
Gék... En heel de bevolking is hier in de waan dat met het toenemend aantal islamieten er ook een opmars zou bezig zijn van islam-extremisme met hoofdoeken en al wat erbij hoort tot gevolg ?
Terwijl het net omgekeerd is ... het zijn er slechts een handvol !

Citaat:
Die vraag verwondert mij toch enigszins van u.
Natuurlijk ga ik het toejuichen als morgen het laatste café vrijwillig een rookverbod invoert.
Dat betekend immers dat alle rokers in dat laatste café geconcentreerd zijn en het café toch niet meer leefbaar is.
Er dus weinig rokers overblijven.
waar begin jij over ? ... ik had het wel over het neerleggen zonder verder morren als zulk een verbod erdoor zou komen.
Oud 28 juni 2009, 02:32   #1159
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat bepaal jij nu postfactum. Sorry, maar op deze manier valt er niet te discussiëren.

Ik kom wel weer eens terug naar jou luisteren als je je scheldwoordarsenaal uitgekuist hebt.
jonge jonge.... dat had ik niet gedacht.. jij moet zowat de ergste zijn.
Oud 28 juni 2009, 02:34   #1160
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groot gelijk!

Paulus.
Ik heb me helaas vergist.... erger dan dit individu bestaat niet
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be