![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1122 | ||
Banneling
|
![]() Dus ook Matheus 5:18-19 :
Citaat:
en Lukas 16:17 die 'tzelfde schrijft: Citaat:
Hier, een typerend stukje bijbel: http://www.statenvertaling.net/bijbel/nume/31.html Laatst gewijzigd door filosoof : 27 juni 2009 om 23:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik had het over de grondlegger, niet over de volgelingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1125 |
Partijlid
|
![]() Is dit enkel gereserveerd voor katholieke gelovigen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Over Ananias en Safira lees ik nergens dat Mensen die zouden hebben omgebracht. Maar wat praat ik, ik moet sowieso geen "gelov(ig)en".
![]() |
![]() |
#1127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is uiteindelijk wèl de bedoeling dat zo'n woesteling zich vroeg genoeg verslikt, en als-ie "t te gortig maakte, er ook maar meteen in blijft. Ik kan wel een aantal namen en nummers opnoemen van kerels die door niemand die goed bij z'n hoofd is nog worden gemist.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 27 juni 2009 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1129 |
Banneling
|
![]() Ja, en deze bewijst dat de bijbel één geheel is, zie hoger):http://www.statenvertaling.net/bijbel/matt/5.html
Laatst gewijzigd door filosoof : 27 juni 2009 om 23:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1131 | |
|
![]() Citaat:
Voorzover ik kan nagaan draait dit voor Christenen uitsluitend om de "Tien Geboden". Mwah, maar wat zit ik hier nou toch weer "christenen" te verdedigen; MEE opzouten graag.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 juni 2009 om 23:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iederéén weet dat het nieuwe testament gebaseerd is op het oude joodse testament.... Maar daarmee is dan ook alles gezegd,en is nog altijd geen officieel onweerlegbaar bewijs of alle beschreven feiten in zowel het OT als het NT waarheidsgetrouw zijn..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien zijn de teksten van het OT die inderdaad oproepen tot geweld gericht aan de Joden in een bepaalde situatie en op een bepaalde plaats en nooit om religieuse redens, maar om politieke. Het is dus onzin om dat proberen te rijmen met het christendom. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 27 juni 2009 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1135 |
|
![]() Een typische, mij bijgebrachte, "midden-orthodox-protestantse (gereformeerde-bond in NH-kerk) opvatting", vertaald naar jip-en-janneke-Nederlands:
Het Oude Testament = Oude Verbond is zaak tussen G'd en de Joden; Jezus, zelf een Jood, kwam met een Nieuw Testament = Nieuw Verbond, dit heft echter het Oud Verbond tussen G'd en Joden [/b]niet[/b] op en het zal degenen die de Joden verdrukken/vervolgen niet goed vergaan .... kijk maar (1950) naar volkeren/landen die zoiets ooit flikten .... handen af dus van de Joden. ![]()
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 juni 2009 om 23:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1136 |
|
![]() Dat zou betekend hebben (kom je over de hond dan kom je over de staart): tevens de Joden "koesteren"; in het licht van de historie niet erg waarschijnlijk dus.
![]() |
#1137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1138 |
|
![]() Ik heb mij altijd al afgevraagd waarom pausen zo graag een keppeltje opzetten.
![]() |
#1139 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
« Hij schreef jullie dezelfde godsdienst voor als wat Hij aan Noë opgedragen had en wat Wij aan jou geopenbaard hebben en wat Wij aan Abraham en Jezus opgedragen hadden..." » (Koran 42:12-13) «Zeg: "Wij geloven in God, in wat naar ons is neergezonden en in wat naar Abraham, Ismaël, Isaak, Jacob en de stammen is neergezonden en in wat aan Mozes en Jezus gegeven is en in wat aan de profeten door hun Heer gegeven is. Wij maken geen verschil tussen één van hen en wij hebben ons aan Hem overgegeven.»(Koran 2:136) « (...zeg...) "Wij geloven in wat naar ons is neergezonden en in wat naar jullie neergezonden is. Onze God en jullie God, is één. En wij geven ons over aan Hem."» (Koran 29:46) «... En als God het gewild had, zou Hij jullie tot één gemeenschap gemaakt hebben, maar Hij heeft jullie in wat jullie gegeven is op de proef willen stellen. Wedijvert dan met elkaar in goed daden. Tot God is jullie terugkeer, gezamenlijk. Hij zal jullie dan dat meedelen waarover jullie het oneens waren.» (Koran 5:48) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het OT werd destijds vertaalt door 70 Griekse vertalers (Septuaginta) maar dat is natuurlijk iets helemaal anders. Paulus. |
|
![]() |
![]() |