Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2009, 08:53   #1541
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Helemaal niet veel mensen aanvaarden gewoonweg niet dat er hier allochtonen wonen of ze aanvaarden dat ze hier wonen maar zullen ze nooit als "vlaamse/belgisch" aanzien gelijk wat ze doen.
Weer onzin. Niemand heeft problemen met andere allochtonen, zoals Italianen of Chinezen.

Citaat:
Toch raar dan dat elkeen wie dat ik het vraag rond de pot draait jij ook, zeg me eens wat je rpecies verwacht van allochtonen in duidelijke bewoording.
Ik draai niet rond de pot. Jij probeert de betekenis van een woord als "vaag" te bestempelen omdat ze niet in je kraam past. Toch een goeie poging om de aandacht te verleggen.

Citaat:
Hun goed recht
Maar weinig belovend over de intentie tot integratie.

Citaat:
Je zegt het zelf al dat ze die kennen en toch doe je alsof ze het niet kennen
Newsflash: er zijn meer allochtonen in dit land dan enkel die kinderen in Antwerpen.

Citaat:
En hen alles verbieden dat hun eigenheid geeft toont wel respect ?
Hoe triestig is het niet wanneer je eigenheid volledig afhangt van 1 stukje textiel op je hoofd? Hoog tijd om dan eens wat persoonlijkheid te kweken.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 08:54   #1542
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Betwijfel ik, enige cijfers van?
Heb ik niet. Maar ik noteer dat volgens jou de VB-stemmers de hoofddoek wellicht fatsoenlijk vinden.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 1 juli 2009, 08:55   #1543
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Toen de jongensschool waar ik zat een gemengde school werd, is dat op die manier verlopen: eerst werden meisjes toegelaten in het eerste jaar, het jaar daarop het eerste en tweede, enz.

Maar zoals ik al schreef: het is niet zo relevant. Alleen vind ik het wijzigen van voorwaarden halverwege de studie bepaald niet netjes.
Me dunkt is het op- en afzetten van een sjalleke nu niet bepaald van dezelfde orde als het inpassen van een jongens en een meisjesschool in één school.

soms lees je hier toch nogal wat.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 08:56   #1544
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet regels maken die logisch zijn anders geef je een heel verkeerd beeld aan kinderen.
Inderdaad. Daarom ook dat deze regel consequent van toepassing is op alle religieuze symbolen, en een einde maakt aan het dragen van fabeltjesland-gerief in een plaats waar mensen net verondersteld worden slimmer te worden.
Oud 1 juli 2009, 08:56   #1545
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik zou daar toch maar voorzichtig mee zijn, met dat 'inhoudelijk' weergeven, en ik ben (nog) geen moslim.

Als pakweg Filip De Winter het over 'allochtonen', 'immigranten' of 'vreemdelingen' heeft, heeft-ie het volgens sommigen inhoudelijk eerder over 'broijn manne", 'tjoeken' of 'makakken'.

Als-ie het heeft over 'aanpassen of opkrassen' of over 'integreren', bedoelt-ie volgens sommigen inhoudelijk eerder 'gaa èt ier niks te piepen',
en 'dit is òns land' zou dan wellicht staan voor 'gaa zèt ier nie wel gekommen, trap-et maor al af.'

De inhoudelijke weergave is in elk geval géén citaat, en het zou dan ook erg onfatsoenlijk zijn de heer De Winter aan te pakken op wat hij 'eigenlijk bedoelt'. Worden er al niet genoeg intentie-processen gemaakt?

In deze discussie valt ofwel het woord 'kopvod', ofwel het woord 'hoofddoek' wanneer verwezen wordt naar het onmisbaar verklaard attribuut waarmee een groep leerlingen de school wenst te betreden.

Zullen we de bijdragen van de verschillende gebruikers van deze termen ook eens aan een inhoudelijke doorlichting onderwerpen?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 08:59   #1546
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben het katholicisme (hier althans) onderuit gehaald door de spreiding van de welvaart, de ontwikkeling van de contraceptie en vooral de pil en de uitbouw van onderwijs. Dat is gelukt door verder de drempels voor meisjes te verlagen en vrouwen de toegang tot de arbeidsmarkt te vergemakkelijken.
Als we hetzelfde willen met de islam (en daar ben ik dus voor) dan stel ik dezelfde strategie voor: de toegang tot de opleiding, het onderwijs, vorming en de arbeidsmarkt vergemakkelijken zodat die meisjes en vrouwen onafhankelijk kunnen zijn en in staat zijn een leven op te bouwen zoals zij dat voor ogen hebben. De actieradius en autonomie van de vrouwen vergroten.
Dat doe je niet door drempels in te bouwen, door de toegang tot scholen en jobs moeilijker te maken, wel door die makkelijer te maken. Bijvoorbeeld door kinderopvang te voorzien of door een hoofddoek toe te laten.
Leg me nu eens uit welke drempel er bestaat in de toegang voor scholen die verschilt tussen een christelijke leerling en een islamitische leerling? Me dunkt worden beiden op exact dezelfde manier behandeld.

Wat U hier bedoelt is dat er APARTE WETTEN moeten komen voor moslims. Niet omdat ze hun sjalleke niet KUNNEN afzetten, wel omdat je wil toegeven dat ze het niet willen afzetten. Wat komt er morgen? geen andersgelovigen meer in de klas? of de dhimmies enkel achteraan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 1 juli 2009, 09:00   #1547
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die school was overwegend moslim, zeg me eens welke andere kinderen hun religieuze symbolen zichtbaar droegen?
Overwegend moslim, dus niet exclusief moslim. En de regels zijn van toepassing op alle religies, zonder onderscheid. Uw pogingen om er een moslim-haat-regel van te maken zijn dus slechts onruststokerij.
Oud 1 juli 2009, 09:03   #1548
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Deze draad is ontaard in een eindeloos, vreselijk saai over-en-weer gezeur.

Gedesabonneerd.
Oud 1 juli 2009, 09:03   #1549
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik zou daar toch maar voorzichtig mee zijn, met dat 'inhoudelijk' weergeven, en ik ben (nog) geen moslim.

Als pakweg Filip De Winter het over 'allochtonen', 'immigranten' of 'vreemdelingen' heeft, heeft-ie het volgens sommigen inhoudelijk eerder over 'broijn manne", 'tjoeken' of 'makakken'.

Als-ie het heeft over 'aanpassen of opkrassen' of over 'integreren', bedoelt-ie volgens sommigen inhoudelijk eerder 'gaa èt ier niks te piepen',
en 'dit is òns land' zou dan wellicht staan voor 'gaa zèt ier nie wel gekommen, trap-et maor al af.'

De inhoudelijke weergave is in elk geval géén citaat, en het zou dan ook erg onfatsoenlijk zijn de heer De Winter aan te pakken op wat hij 'eigenlijk bedoelt'. Worden er al niet genoeg intentie-processen gemaakt?

In deze discussie valt ofwel het woord 'kopvod', ofwel het woord 'hoofddoek' wanneer verwezen wordt naar het onmisbaar verklaard attribuut waarmee een groep leerlingen de school wenst te betreden.

Zullen we de bijdragen van de verschillende gebruikers van deze termen ook eens aan een inhoudelijke doorlichting onderwerpen?
Ah, de gedachtenpolitie. We pakken je niet op wat jij doet, maar op wat wij vinden dat volgens ons jouw intentie was. Allemaal heel mooi zolang jij diegene bent die de beschuldigende vinger uitsteekt. Maar een van de eigenschappen van dergelijke willekeur is nu net dat die vinger wel eens van richting verandert...
Oud 1 juli 2009, 09:15   #1550
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Weer onzin. Niemand heeft problemen met andere allochtonen, zoals Italianen of Chinezen.
Dus als ik jou goed begrijp is er 0.0 problemen met alle allochtonen en migranten die niet moslim zijn?

Citaat:
Ik draai niet rond de pot. Jij probeert de betekenis van een woord als "vaag" te bestempelen omdat ze niet in je kraam past. Toch een goeie poging om de aandacht te verleggen.
Grappig ik vraag jou om het nu eens DUIDELIJk te zeggen en ik wil de aandacht verleggen. Integendeel dus ik wil het eens hebben wat jij verstaat onder integratie, en daar blijf je rond de pot draaien.

Citaat:
Maar weinig belovend over de intentie tot integratie.
Onzin, belgen protesteren geregeld tegen alles en nog wat als het hun aanbelangt.

Citaat:
Newsflash: er zijn meer allochtonen in dit land dan enkel die kinderen in Antwerpen.
Maar daar gaat het hier nu over

Citaat:
Hoe triestig is het niet wanneer je eigenheid volledig afhangt van 1 stukje textiel op je hoofd? Hoog tijd om dan eens wat persoonlijkheid te kweken.
Wie zegt dat dit enkel van dat afhangt? Maar het is er wel een deel van lijkt me . En je draait weeral rond de pot, is het verbieden van hun eigenheid respect tonen?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 1 juli 2009, 09:17   #1551
k9

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Daarom ook dat deze regel consequent van toepassing is op alle religieuze symbolen, en een einde maakt aan het dragen van fabeltjesland-gerief in een plaats waar mensen net verondersteld worden slimmer te worden.
Daarvoor is deze regel helemaal niet. Erg dat je zelfs niet weet waar het over gaat . (maar ja dat zal je ongetwijfeld niet tegenhouden)

De school is om mensen iets aan te leren niet om te brainwashen zoals jij lijkt te denken.

Oud 1 juli 2009, 09:18   #1552
k9

Standaard

Citaat:
Overwegend moslim, dus niet exclusief moslim. En de regels zijn van toepassing op alle religies, zonder onderscheid. Uw pogingen om er een moslim-haat-regel van te maken zijn dus slechts onruststokerij.
Ik zeg nergens dat er moslims haat zou zijn dat lieg je gewoon en je antwoord niet op de vraag welke andere gelovige op die school is geraakt door die regel?

We weten beide dat het geen enkele is, en dat die regel dus uitsluitend op moslims gericht is. Logisch want het probleem dat er was kwam van moslims en was met moslims.

Oud 1 juli 2009, 09:20   #1553
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je de regels halverwege de studie verandert, ben je niet eerlijk bezig.
Een mogelijkheid zou zijn er een 'uitdovende faciliteit' van te maken. Wie een hoofddoek droeg op het moment van inschrijving, mag die blijven dragen, bijvoorbeeld. Nieuw-ingeschreven leerlingen wordt het dragen van wat voor hoofddeksel dan ook hoe dan ook verboden.
Rekening houdend met zittenblijvers, zit er binnen acht jaar op de scholen geen één hoofddoek-draagster meer.

Tegelijkertijd moet voorzien worden (maar door de moslimgemeenschap zèlf, zij moeten initiatief leren ontwikkelen) in islamitische onderwijsinstellingen, onderworpen aan de zelfde, diverse inspectie-teams waaraan ook alle �*ndere onderwijs-verstrekkers zijn onderworpen. Voor de homologatie van de diploma's hoeven géén aparte regels te gelden, wat het leerplan en de kwaliteit van het verstrekte onderwijs betreft moeten de zelfde hoge eisen worden gesteld die ook aan anderen worden gesteld.

Het schoolreglement van zo'n islamitische school kan wat mij betreft hoofddoek-dracht als onderdeel van het schooluniform verplichten.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 1 juli 2009 om 09:21.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 09:22   #1554
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat dit enkel van dat afhangt? Maar het is er wel een deel van lijkt me . En je draait weeral rond de pot, is het verbieden van hun eigenheid respect tonen?
als ik het goed voorheb mogen ze van het atheneum zelfs met een omgekeerde bloempot als deel van hun eigenheid flaneren, alleen moeten ze die bloempot wèl afzetten als ze lessen volgen, vermits daar niét HUN eigenheid primeert, maar wel de kennis die ze moeten opdoen.

Later mogen ze dan met hun "eigenheid" gaan solliciteren en de werkgever beschuldigen van racisme omdat die geen bloempottendragers in zijn bedrijf wil hebben.

Oud 1 juli 2009, 09:24   #1555
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Deze draad is ontaard in een eindeloos, vreselijk saai over-en-weer gezeur.

Gedesabonneerd.
²
zoals pakweg alle draden waar K9 zich moeit
Oud 1 juli 2009, 09:26   #1556
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, de gedachtenpolitie. We pakken je niet op wat jij doet, maar op wat wij vinden dat volgens ons jouw intentie was. Allemaal heel mooi zolang jij diegene bent die de beschuldigende vinger uitsteekt. Maar een van de eigenschappen van dergelijke willekeur is nu net dat die vinger wel eens van richting verandert...
De aandrang gedachten-politie te spelen is inderdaad het probleem dat ik wenste te signaleren, Distel.

Ik probeer daar niet aan toe te geven, al geef ik toe dat ik niet onfeilbaar ben.

Ik gaf het voorbeeld van Filip De Winter omdat hij me net één van de voorbeelden par excellence lijkt van iemand die nogal vaak 'inhoudelijk' wordt weergegeven, zowel door voor- als tegenstanders. Hij is niet de enige, natuurlijk.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 09:30   #1557
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
als ik het goed voorheb mogen ze van het atheneum zelfs met een omgekeerde bloempot als deel van hun eigenheid flaneren, alleen moeten ze die bloempot wèl afzetten als ze lessen volgen, vermits daar niét HUN eigenheid primeert, maar wel de kennis die ze moeten opdoen.
Dus dan pleit jij om elke spoortje van eigenheid uit te wissen, uniformen en gelijkaardige kapsels op te leggen?

Oud 1 juli 2009, 09:31   #1558
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
²
zoals pakweg alle draden waar K9 zich moeit

Als je iets te zeggen hebt doe het dan inhoudelijk.

Oud 1 juli 2009, 09:39   #1559
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Hebben jullie 2 hierboven dan echt zo'n last van de mensen die 's zondags naar de mis gaan?
We moeten consistent handelen en niet de ene godsdienst voortrekken tov de andere. Tis allemaal een achterlijke bedoeling en hoort dus allemaal buiten te liggen.

Of het nu allah of god of jahwe is, het maakt me echt niks uit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 09:45   #1560
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus dan pleit jij om elke spoortje van eigenheid uit te wissen, uniformen en gelijkaardige kapsels op te leggen?
Indien je enkel je eigen eigenheid wenst te ventileren moet je niet naar een openbare school gaan, maar zorg je ervoor dat je in al je eigen eigenheid privé onderwijs krijgt. Dan hoeft er zelfs geen schoolreglement te worden gevolgd.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be