![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1501 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1502 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geluidsdruk-normen zonder onderscheid toepassen; wetten/normen voldoende, lijkt mij maar nu nog de handhaving daarvan.
http://www.postbus51.nl/nl/home/them...ast-voertuigen http://www.lastpost.nl/wet.htm http://www.metaseek.nl/search/nl/1/g...erlast+kerk+db http://www.metaseek.nl/search/nl/1/g...last+moskee+db http://nl.wikipedia.org/wiki/Geluidshinder http://www.metaseek.nl/search/nl/1/g...verlast+normen http://www.metaseek.nl/search/nl/1/arbo+geluid
![]() |
#1503 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar goed, begrijpend lezen is niet je sterkste kant en je wereldbeeld is ook al heel simpel. wie niet voor mij is tegen mij en wie iets slecht over de moslims durft zeggen, heb zeker niet het lef hen op hun verantwoordelijkheden te wijzen, is een onverbeterlijke rabiate racistische nazi. ik vind de uitspraken van die geïntegreerde moslims de facto onaanvaardbaar, jij niet. de cijfers uit die humo enquete verontrusten mij. en neen, de boze bange blanke man is niet verantwoordelijk voor bepaalde denkbeelden. ik vind het de facto zeer bedenkelijk dat moslima's hun studiekeuze laten afhangen van een stuk stof, jij niet ik vind het moreel en ethisch verwerpelijk dat geestelijke leiders, zoals imams, aangeven dat een stukske stof belangrijker is als een deftig diploma, jij niet een fundamenteel meningsverschil waar we niet uitgeraken. maar jouw betuttelingstechniek is de strategie vd afgelopen 20j geweest. echt gewerkt heeft het niet hé? Laatst gewijzigd door 1207 : 1 juli 2009 om 00:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1504 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 1 juli 2009 om 01:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1505 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is met de katholieke godsdienst niet gebeurd door erop te schelden, de uitdrukkingen ervan te verbieden, katholieken te verbieden een hoofddoek te dragen, de eerste en plechtige communie te verbieden of processies de doorgang te verhinderen. We hebben het katholicisme (hier althans) onderuit gehaald door de spreiding van de welvaart, de ontwikkeling van de contraceptie en vooral de pil en de uitbouw van onderwijs. Dat is gelukt door verder de drempels voor meisjes te verlagen en vrouwen de toegang tot de arbeidsmarkt te vergemakkelijken. Als we hetzelfde willen met de islam (en daar ben ik dus voor) dan stel ik dezelfde strategie voor: de toegang tot de opleiding, het onderwijs, vorming en de arbeidsmarkt vergemakkelijken zodat die meisjes en vrouwen onafhankelijk kunnen zijn en in staat zijn een leven op te bouwen zoals zij dat voor ogen hebben. De actieradius en autonomie van de vrouwen vergroten. Dat doe je niet door drempels in te bouwen, door de toegang tot scholen en jobs moeilijker te maken, wel door die makkelijer te maken. Bijvoorbeeld door kinderopvang te voorzien of door een hoofddoek toe te laten.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 1 juli 2009 om 02:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1506 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier hangt hélemaal géén geloofsovertuiging aan vast... Er zijn regels om te volgen ,wie die niet wil volgen moet maar elders gaan..... Ze hebben dus een vrije keuze wat dat betreft.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1507 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik deel hun mening niet, maar dat ze die mening hebben, is perfect aanvaardbaar. Citaat:
Als je dezelfde vragen een halve eeuw geleden aan Vlamingen had gesteld, zou je zonder twijfel gelijkaardige opinies hebben geoogst. Dat betekent dus dat meningen veranderen. Reden tot optimisme, denk ik. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als de migranten zo betutteld worden, vraag ik me af waarom 32% zonder werk zit en meer dan 53% onder de armoedegrens leeft. Dat is dus bittere armoede. Niet direct mijn definitie van 'betutteling'.
![]() |
![]() |
![]() |
#1508 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1509 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1510 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die studies aan de humaniora duren zes jaar. Ze worden dus halverwege de studies gewijzigd.
![]() |
![]() |
#1511 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En blijkt het voor U onmogelijk te zijn om diezelfde studie hoedanook verder te zetten in een andere schoolinstelling..... En dat is het dus niet....... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1512 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je leerlingen toelaat om drie jaar een hoofddoek te dragen en het dan plots het vierde jaar verbiedt, verander je dus halverwege de regels. Mij lijkt dat niet netjes. Als je huisbaas of werkgever of je bank halverwege je contract de spelregels zou wijzigen, zou je dat wellicht ook niet appreciëren. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1513 | |
|
![]() Citaat:
Of: regels alleen aanpassen voor nieuwe 1e-leerjaar, zodat pas na ongeveer 7-8 jaar (hoe vaak mag men doubleren?) de handhaving een feit kan worden?
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 1 juli 2009 om 02:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1514 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De kern van wat ik bedacht is dat het reglement wordt aangepast voor meisjes die al jaren op die school zitten en dus ineens met nieuwe regels worden geconfronteerd. Da's iets anders dan stellen: zo is het reglement, als je dat niet oké vindt, moet je je hier niet inschrijven. Ze waren al ingeschreven, vandaar mijn bedenking. Maar dat is allemaal een beetje buiten de discussie en niet zo relevant.
![]() |
![]() |
![]() |
#1515 |
|
![]() O, dus na pakweg 7-8 jaar pas de aanpassingen doorgevoerd?
![]() |
#1516 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar zoals ik al schreef: het is niet zo relevant. Alleen vind ik het wijzigen van voorwaarden halverwege de studie bepaald niet netjes.
![]() |
![]() |
![]() |
#1517 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1518 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De leraar Duits haalde me verontwaardigd uit de klas, haalde de directrice erbij en er ontstond een heel tumult waarbij men mij van school wou sturen, naar huis zou verplichten te gaan, enz. Ik heb heel rustig mijn agenda bovengehaald en het reglement getoond. Volgens hen was dat alleen voor de laagste klassen, maar zo stond het er niet. Het jaar nadien was het reglement aangepast. Om op je vraag te antwoorden: neen dus. Maar als je het hoofddoek toelaat, dan doe je dat om moslima's de kans te geven op jouw school te komen studeren. Dat halverwege plots verbieden is - in mijn ogen - niet netjes.
![]() |
![]() |
![]() |
#1519 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1520 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mocht ze ophouden tot op de speelplaats maar eens je de klas binnen ging moesten alle hoofddeksels afgezet worden. |
|
![]() |
![]() |