![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Net zoals hier heeft de regeling ook in de Nederlandse politiek voor opschudding gezorgt, de PVV is al aan het roepen dat dit jaar alle allochtonen maar gewoon moeten zakken omdat de school hen anders beoordeeld zou hebben. Waar het allemaal oer gaat? Mensen met een andere moedertaal die minder dan 6 jaar op een Nederlandse school gezeten hebben, dat zijn er niet gek veel (enkele tientallen volgens de onderwijsinspectie), en die vallen dus onder dezelfde regeling als bijvoorbeeld dislectici. Tuurlijk, het blijft vreemd dat je meer fouten mag maken in spelling als je aantoonbaar slecht bent in spelling, maar het gaat hier dus niet om een groots complot om de allochtonen Nederland te laten overnemen, het gaat om enkele tientallen mensen die minder strafpunten kregen voor spelling. Gezien je überhaubt maar een punt op spelling kan verliezen zullen er niet erg veel zijn waarvoor d regeling het verschil heeft gemaakt. Goed dat de discussie op gang komt dus, maar niet het einde van de wereld.
![]() |
![]() |
#222 |
Minister-President
|
![]() Ocharme.
![]() |
#223 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat sommige werkgevers allochtonen discrimineren bij de sollicitatie is ook niet het einde van de wereld, laten we daar dan ook maar over zwijgen?
Zone repliek kan ik ook geven telkens wanneer er iemand het slachtoffer is van racisme: "ocharme" of "het is niet het einde van de wereld"...
![]() |
#224 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Europees Commissaris
|
![]() Dan ben je (in Belgie) als werkgever een racist en wordt je aangeklaagd door het CGKR.
![]() |
#227 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat dit een fundamentele schending is van het beginsel van gelijkheid is overduidelijk, maar tevens is het nog eens dom omdat dergelijke "positieve discriminaties" juist de taalachterstand in stand houdt.
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#231 |
|
![]() Nou ja, het is alweer vier jaar terug voor mij, maar ik heb me toen laten vertellen dat je bij je examen Nederlands maar een punt kan verliezen op spellingsfouten.
![]() |
![]() |
#232 | |
|
![]() Citaat:
OT: op zich kan die 'ongelijkheid' me weinig schelen, maar ik heb de indruk dat dit vooral in het voordeel van de scholen speelt en niet in het voordeel van diegenen met een taalachterstand: de cijfers worden gewoon vervalst zodat het lijkt alsof de school goed werk levert. Als deze maatregel gepaard gaat met een inspanning op alle niveaus (dus niet alleen extra taallessen op school, maar ook een responsabilisering van de ouders), dan heb ik er geen probleem mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die positieve discriminatie is uiteindelijk onhoudbaar. Ga je die zogezegde 'autistjes' ook doorlaten als ze architect of medicus willen worden later? als het toch niet zo nauw komt allemaal. En indien niet, waarom ze valse hoop geven. Absurd toch? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 juli 2009 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#235 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() maar even serieus nu: het is toch zo spijtig dat metsers en bouwvakkers hun diploma minderwaardig zouden zijn omdat ze minder goed zouden spellen. zie dat ze nu dt-fouten ofzo maken terwijl dat ze een huis aan het bouwen zijn. dat zou toch wel jammer zijn.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 12 juli 2009 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ben je zeker dat wie een diploma haalt dit ook waard is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Gouverneur
|
![]() Jasper Erkens is er door met een A-attest. Zeker en vast positieve discriminatie, kan niet anders met zo'n drukke agenda.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het gaat hier over Nederlands schrijven, niet over Nederlands spreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Europees Commissaris
|
![]() Boeken worden over het algemeen gelezen.
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 12 juli 2009 om 21:58. |
![]() |
![]() |