Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2009, 21:36   #201
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Vergeet niet dat autochtonen over het algemeen een betere kennis van het Nederlands hebben dan allochtonen. Dat compenseert wel enigszins.
Dus u beweerd dat allochtonen van de derde generatie achterlijker zijn dan hun medegeneratiegenoten?
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 21:40   #202
Yuki Aoi
Vreemdeling

Yuki Aoi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Dus u beweerd dat allochtonen van de derde generatie achterlijker zijn dan hun medegeneratiegenoten?
die hebben dan ook geen taalachterstand en komen dus ook niet in aanmerking.
Oud 10 juli 2009, 21:43   #203
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yuki Aoi Bekijk bericht
die hebben dan ook geen taalachterstand en komen dus ook niet in aanmerking.
En u gelooft dat.

Wie een taalachterstand heeft moet zich maar beter inzetten en geen voordelen krijgen.
Oud 10 juli 2009, 22:38   #204
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar zou ik dat beweren? U blijkt weer eens dingen te lezen die nergens vermeld staan. Ik zeg enkel dat ze op gebied van taal (Nederlands) mss iets minder sterk staan, al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 22:39   #205
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En u gelooft dat.

Wie een taalachterstand heeft moet zich maar beter inzetten en geen voordelen krijgen.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
Oud 10 juli 2009, 22:42   #206
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
Wat is er nu moeilijk aan om extra lessen te vragen of om bijles te nemen?

Beetje initiatief nemen kan geen kwaad of heb je liever dat we hun handjes vasthouden?
Oud 10 juli 2009, 22:43   #207
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Wat door velen al vaker werd vermoed, wat door insiders en directe betrokkenen al vaker is aangegeven en gesignaliseerd, blijkt dus inderdaad te kloppen:

Dus allochtone leerlingen mogen niet alleen een half uur langer over hun examens doen en daarbij ook nog eens een woordenboek gebruiken, maar ze mogen ook nog eens drie maal zoveel spelfouten maken dan autochtone leerlingen. (Ik vraag me overigens af hoe het mogelijk is spelfouten te maken als men een woordenboek mag gebruiken, maar soit).

Dat er desondanks verhoudingsgewijs nog altijd veel meer allochtonen dan autochtonen zonder diploma het onderwijs verlaten, wordt hier overigens (bewust?) niet bij vermeld. Maar goed, alles wordt weer eens uit de kast gehaald om allochtonen toch maar zoveel mogelijk kansen te geven, en dat dat in deze (zoals zo vaak elders) regelrechte discriminatie van de autochtonen betekent, zullen we maar weer met de mantel der liefde en verdraagzaamheid moeten bedekken, nietwaar.

En als dan heel af en toe autochtonen deze en andere welhaast systematische discriminatie van het eigen volk meer dan beu zijn en door het lint gaan, wordt dat afgedaan als een gevolg van extreemrechtse propaganda, in plaats van een direct gevolg van een compleet falend immigratie- en integratiebeleid, ook op het gebied van onderwijs. (zie o.a. die andere draad over die vermoorde moslima hier in I&I)
Oh nee! Wat een catastrofe! Als d�*t niet het einde van de wereld betekent, dan weet ik het niet meer...

Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 22:43   #208
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar zou ik dat beweren? U blijkt weer eens dingen te lezen die nergens vermeld staan. Ik zeg enkel dat ze op gebied van taal (Nederlands) mss iets minder sterk staan, al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen.
Dan is het juist hun taak om hun Nederlands te verbeteren.

Door ze voordelen te geven bij een examen nederlands gaan ze niet automatisch beter nederlands spreken of schrijven.
Oud 10 juli 2009, 22:48   #209
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat is er nu moeilijk aan om extra lessen te vragen of om bijles te nemen?

Beetje initiatief nemen kan geen kwaad of heb je liever dat we hun handjes vasthouden?
Neen, maar blijkbaar zijn er verschillende mensen die tegen extra lessen zijn, en dan bedoel ik niet de allochtonen.
Oud 10 juli 2009, 22:49   #210
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
dus als er een beperking is die niet komt doordat het aangeboren is, moet er daarvoor geen hulp komen? mooie redenatie. extra lessen alleen geven aan mensen met aangeboren beperkingen is pas discriminatie.
Mens toch, jij ziet toch echt overal "discriminatie"!
Het punt is dat een aangeboren beperking niet te vergelijken is met beperkingen die vanuit thuissituaties worden opgelegd omdat ouders hun identiteit als Turk of Marokkaan beleven terwijl dit voor hun kinderen een vakantieland is, hun toekomst ligt hier en daarbij is taalontwikkeling van heel groot belang, kun je dat verschil bevatten?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 22:50   #211
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan is het juist hun taak om hun Nederlands te verbeteren.

Door ze voordelen te geven bij een examen nederlands gaan ze niet automatisch beter nederlands spreken of schrijven.
Natuurlijk, maar zonder hulp zal dat moeilijk gaan, nietwaar?

I.p.v. die voordelen moeten ze dan maar initiatieven aanbieden die de Nederlandse taal bijschaven.
Oud 10 juli 2009, 22:51   #212
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, maar blijkbaar zijn er verschillende mensen die tegen extra lessen zijn, en dan bedoel ik niet de allochtonen.
Ik ben voor extra lessen die voor iedereen openstaan ipv enkel bepaalde doelgroepen.
Oud 10 juli 2009, 22:54   #213
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben voor extra lessen die voor iedereen openstaan ipv enkel bepaalde doelgroepen.
Dan zijn we het daar alvast over eens.
Oud 10 juli 2009, 23:03   #214
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zei toch duidelijk:

"Beiden hebben problemen met taal, vaak het schrijven ervan. Ik zie dus weldegelijk gelijkenissen en dus is een vergelijking zeker niet onbegrijpelijk."

Ik heb soms de indruk dat u niet leest wat er staat.

Ik heb duidelijk een andere mening over het aanpakken van taalproblemen dan u. Vaak is het zo dat ouders zelf de taal niet machtig zijn wanneer ze in België aankomen. Hoe kunnen zij dan hun kinderen onderwijzen in de Nederlandse taal? Dat is mij een raadsel. Verder is het zo dat kinderen sneller nieuwe kennis oppikken, zo ook nieuwe talen. Die kinderen kunnen dan op hun beurt die kennis overdragen aan hun ouders. Vele scholen geven trouwens al extra lessen Nederlands aan kinderen die de Nederlandse taal nog niet machtig zijn. Deze lesjes blijken zeker hun vruchten af te werpen. Natuurlijk moet ook binnen het gezin de moeite gedaan worden om de Nederlandse taal te onderhouden, maar het aanleren zou op school moeten gebeuren.
Uw redenering klopt niet, de eerste generatie die nu aankomt kadert in gezinsvorming of hereniging, bij gezinsvorming moeten mensen nog aan kinderen beginnen en bovendien spreekt hun partner al Vlaams en krijgt met gratis taallessen, dus voor de eerste spruit arriveert kun je zelf actief al de taal leren.

Bij gezinshereniging gaat het of om minderjarige kinderen of om bejaarde ouders,minderjarige kinderen komen veel verder als hun ouders die hier minstens al een aantal jaren zijn( anders is gezinshereniging niet mogelijk) de moeite deden de taal te leren en is er minstens een jaar voorzien op intensiefvoor minderjarigen binnen gezinshereniging de taal via school te leren, ik vind dat de school al meer dan genoeg doet, ouders moeten zelf hun verantwoordelijkheid beginnen opnemen en het idee loslaten dat goed Turks of Berbers beheersen de toekomst van hun kinderen bepaald.
Er is gen enkele reden om drie tot vier generaties lang de taal van het land waarin je je toekomst koos te blijven negeren als "onbelangrijk, moet maar op school gebeuren" van die mentaliteit moeten we nu net af!

Ouders die zelf taalvaardigheid stimuleren leren zelf ook bij en staan daardoor sterker op de arbeidsmarkt,vergroten hun zelfredzaamheid en kunnen beter communiceren wat minder frustratie meebrengt en tot integratie leidt.

Het is niet omdat beiden problemen hebben met lezen dat er vergelijking mogelijk is, een aangeboren probleem is volkomen anders dan kansarmoede die door mensen zelf actief tot generaties ver in stand gehouden wordt vanwege het begrip identiteit.
Ik denk u dus wel te begrijpen maar ben het grondig met u oneens.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 00:12   #215
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het regelement nageleeft wordt hoeft men niet op die 'rode driehoek' te duwen. Het was zijn eigen verantwoordelijkheid.

Btw: u beweert dat ik leugens verkoop? Wel, dan mag u hier eens de posten quoten waarin ik volgens u leugens zou verkopen. Succes!
Je geeft ze gratis ?
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 00:22   #216
zondebok
Banneling

Standaard alibi Loemp Jefke

Citaat:
Racisme en discriminatie is iets totaal verschillend.
Er is ook geen discriminatie op basis van afkomst, omdat ook autochtone leerlingen met leerstoornissen (bv: dyslexie) deze voordelen krijgen.
Jaja , die paar autochtone leerlingen met moeilijkheden dienen als alibi voor de regimenten achterstaande allochtonen ! Pathetisch is dat !
De lat lager leggen om leerlingen die niet meekunnen toch erdoor te krijgen, is in elk geval een onnozele oplossing , en die zeer zeker niet ten goede komt van de kwaliteit van het onderricht. dat zal zich wreken later, als die mensen op de arbeidsmarkt terecht komen, en van toeten noch blazen weten.
Oud 11 juli 2009, 00:25   #217
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Volgens die redenering moeten jongeren die liever op sraat lopen dan naar 't school gaan ook gemakkelijker examens krijgen.

Tja, waarom ze niet direct hun diploma cadeau geven.
In een integratie-pakket dat ook een rijbewijs en een nieuwe auto inhoudt, plus een uitkering, en faciliteiten voor een sociale woning.
Oud 11 juli 2009, 00:28   #218
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens het artikel golden die voordelen enkel voor het vak Nederlands en bij mijn weten reiken ze geen diploma's uit voor slechts 1 enkel vak.
Enkel voor het vak Nederlands ? En hoe kun je je lessen leren, bvb geschiedenis, geographie, scheikunde, uit je Nederlandstalige schoolboeken...Als je bijna geen Nederlands spreekt ?
Oud 11 juli 2009, 02:46   #219
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Oh nee! Wat een catastrofe! Als d�*t niet het einde van de wereld betekent, dan weet ik het niet meer...

Het is de systematisch ondermijning van de democratische rechtstaat en de grondwet.

Laatst gewijzigd door rikbe : 11 juli 2009 om 02:49.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 07:56   #220
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Het is de systematisch ondermijning van de democratische rechtstaat en de grondwet.
Wat zeg ik? Het einde van de wereld, ofhoordeniegoe?
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be