Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Willen jullie in België blijven?
Ja, ben Belg ik ben hier thuis 9 30,00%
Nee, ik ben Belg, maar ik voel me hier niet thuis 8 26,67%
Ja, want ik ben migrant en heb het hier beter dan in mijn thuisland 0 0%
Nee, want ik ben migrant en mis mijn thuisland 0 0%
Ja, want ik ben migrant en dit is nu mijn thuisland 1 3,33%
Nee, mijn roots liggen elders en ik voel me hier niet thuis, maar ook niet in mijn thuisland 0 0%
Nee, ik ben Belg, maar denk dat het op een ander beter is 4 13,33%
Nee, ik ben Belg en hoop ooit ergens een belastingsparadijs te vinden voor mijn zwart geld 1 3,33%
Nee, ik ben migrant en wil mijn zwart geld elders kwijt 0 0%
Iets anders, verklaar uw nader 7 23,33%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2009, 10:49   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik ben Europeaan, Belg, Vlaming, Antwerpenaar en dorpeling.
Maar ik voel mij reeds jaren meer verbonden met het buitenland ( buiten West Europa) dan dat ik mij hier thuis voel.
Eigenlijk haat ik het hier zelfs, en dan vooral de mentaliteit van de mensen.
In het westen is er geen samenhorigheid meer en laat men nog liever zijn medeburger een paar jaar dood in zijn huisje liggen, dan naar zijn buur om te kijken.

Als kind ging ik nog appelen pikken bij de buurman, nu ben ik bang als mijn kids te dicht tegen een fruitboom komen, dat de eigenaar ze eenvoudig weg afknalt als een bende dieven in de nacht.
Toen ik kind was gingen mijn ouders eenvoudig de buren verwittigen dat ze even weg waren en dan hielden die toezicht, nu ben ik bang als er geen volwassene in een huis is waar kinderen zijn. Want de buren zouden de kinderen kunnen laten oppakken door de politie wegens verwaarlozing.
Vroeger was de straat onze speelplaats, nu durf ik mijn kids niet meer alleen op straat laten lopen, want dan worden ze of ontvoerd, of doodgereden door snelheidsduivels.

Ouders steken hun kinderen nu in kinderopvangcentrum, om voor overbodige luxe te kunnen gaan werken of om zich te kunnen ontspannen van hun stressie job.
Bejaarden worden in wachthuizen weggestoken, want ze zijn een last en hinder om voor de luxe te kunnen gaan werken.

Nee, als ik zie waar west Europa naar toe aan het groeien is, dan word ik ziek en kies ik liever het hazenpad dan hier langer dan nodig voor de opleidingen van mijn kids te blijven.

Geef mij maar Centraal Afrika, waar de mensen er nog zijn voor elkaar.
jaja, alles was vroeger beter

leven is wat je ervan maakt. samenhorigheidsgevoel is er nog, maar je moet er aan werken, vriend per vriend, buur per buur. kinderen spelen nog altijd op straat, maar ze hebben meer mogelijkheden om zich te ontspannen.

het is niet omdat het onveiligheidsgevoel nu groter is dan vroeger dat er effectief meer criminaliteit is.

bejaardenzorg is effectief een probleem, vooral gecreëerd omdat er nu gewoon meer bejaarden zijn, gelukkig maar. wat niet wilt zeggen dat onze maatschappij idd schandalig omgaat met de bejaarden. de Vlaamse regering op kop trouwens.

er kan hier veel, véél beter, maar dat wilt niet zeggen dat het hier slecht is. maar dat ligt aan ons, wij als mensen, ons verstoppen achter "de anderen" gaat het echt niet verhelpen hoor. als je de wereld wilt veranderen, begin bij jezelf....
Oud 7 augustus 2009, 11:21   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
jaja, alles was vroeger beter

leven is wat je ervan maakt. samenhorigheidsgevoel is er nog, maar je moet er aan werken, vriend per vriend, buur per buur.
Citaat:
Openstaande erfenis
Moeder en zoon werden gisterennamiddag aangetroffen door een gerechtsdeurwaarder. Ze waren al vijf jaar overleden. De deurwaarder was komen aankloppen om een openstaande erfenis te regelen. Het ging om de erfenis van de echtgenoot van de bejaarde vrouw, die enkele jaren voor haar was overleden.

Toen de deurwaarder, vergezeld van de politie, de deur van de woning liet openen, deden ze een akelige ontdekking. De stoffelijke resten van moeder en zoon lagen in een slaapkamer. Volgens de eerste vaststellingen waren ze al vijf jaar dood.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...in-Jette.dhtml

Vertel het hen maar.
Dergelijke zaken doet de Vlaming zelfs niet meer opkijken.
Zelfs de postboden die geen argwaan kreeg omdat de brievenbus niet werd gelicht.
Nutsvoorzieningsmaatschappijen die geen argwaan krijgen bij de openstaande rekeningen en het geen toegang verlenen tot de meters.
Buren die geen hinder hebben van de reuk.
Winkeliers die zich niet afvragen waar deze klanten blijven.
Werkgever of werkloosheidsinstelling die zich nergens vragen bij stellen.
Vuilkar die zich niet afvraagt waarom daar NOOIT vuilzakken buiten staan.

Citaat:

kinderen spelen nog altijd op straat, maar ze hebben meer mogelijkheden om zich te ontspannen.
Hier in het gehucht wel ja. Maar probeer dat maar eens op andere plaatsen.

Laatst nog dikke ruzie gehad met de buurman van mijn nichtje.
Want de bal van de kinderen beschadigde zijn grasperkje.
De oudste van die kinderen was verdomme 4 jaar.
Daarna belde hij zelfs de politie omdat die kinderen te veel lawaai maakten terwijl hij om 3 uur een middagdutje wilde doen.

En ja, ze hebben nu meer mogelijkheden om zich te ontspannen, PC, spelcomputer, TV allemaal zaken die het gemeenschapsleven vernietigen.
Citaat:
het is niet omdat het onveiligheidsgevoel nu groter is dan vroeger dat er effectief meer criminaliteit is.
Nee, dat onveiligheidsgevoel is juist het gevolg van het egoïsme van de huidige Vlamingen.

Citaat:
bejaardenzorg is effectief een probleem, vooral gecreëerd omdat er nu gewoon meer bejaarden zijn, gelukkig maar. wat niet wilt zeggen dat onze maatschappij idd schandalig omgaat met de bejaarden. de Vlaamse regering op kop trouwens.
Onze maatschappij gaat zelfs zeer schandalig om met zijn bejaarden.
Ze worden eenvoudig in een doodwachthuis gestoken, omdat de kinderen er niet meer voor willen zorgen en deze taak eenvoudig op de overheid afschuiven.

Citaat:
er kan hier veel, véél beter, maar dat wilt niet zeggen dat het hier slecht is. maar dat ligt aan ons, wij als mensen, ons verstoppen achter "de anderen" gaat het echt niet verhelpen hoor. als je de wereld wilt veranderen, begin bij jezelf....
Je moet inderdaad bij jezelf beginnen, maar je kan het niet alleen.
En nee, niet alles was vroeger beter, maar niet alle veranderingen zijn verbeteringen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 11:25   #23
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...in-Jette.dhtml

Vertel het hen maar.
Dergelijke zaken doet de Vlaming zelfs niet meer opkijken.
Zelfs de postboden die geen argwaan kreeg omdat de brievenbus niet werd gelicht.
Nutsvoorzieningsmaatschappijen die geen argwaan krijgen bij de openstaande rekeningen en het geen toegang verlenen tot de meters.
Buren die geen hinder hebben van de reuk.
Winkeliers die zich niet afvragen waar deze klanten blijven.
Werkgever of werkloosheidsinstelling die zich nergens vragen bij stellen.
Vuilkar die zich niet afvraagt waarom daar NOOIT vuilzakken buiten staan.

Hier in het gehucht wel ja. Maar probeer dat maar eens op andere plaatsen.

Laatst nog dikke ruzie gehad met de buurman van mijn nichtje.
Want de bal van de kinderen beschadigde zijn grasperkje.
De oudste van die kinderen was verdomme 4 jaar.
Daarna belde hij zelfs de politie omdat die kinderen te veel lawaai maakten terwijl hij om 3 uur een middagdutje wilde doen.

En ja, ze hebben nu meer mogelijkheden om zich te ontspannen, PC, spelcomputer, TV allemaal zaken die het gemeenschapsleven vernietigen.

Nee, dat onveiligheidsgevoel is juist het gevolg van het egoïsme van de huidige Vlamingen.

Onze maatschappij gaat zelfs zeer schandalig om met zijn bejaarden.
Ze worden eenvoudig in een doodwachthuis gestoken, omdat de kinderen er niet meer voor willen zorgen en deze taak eenvoudig op de overheid afschuiven.

Je moet inderdaad bij jezelf beginnen, maar je kan het niet alleen.
En nee, niet alles was vroeger beter, maar niet alle veranderingen zijn verbeteringen.
alles wat je zegt, gebeurt in andere Westerse landen ook hoor, dus veel geluk om een ander land te vinden...

maar idd niet alle veranderingen zijn verbeteringen, maar daarom ook niet verslechteringen...
Oud 7 augustus 2009, 11:32   #24
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
alles wat je zegt, gebeurt in andere Westerse landen ook hoor, dus veel geluk om een ander land te vinden...

maar idd niet alle veranderingen zijn verbeteringen, maar daarom ook niet verslechteringen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Nee, als ik zie waar west Europa naar toe aan het groeien is, dan word ik ziek en kies ik liever het hazenpad dan hier langer dan nodig voor de opleidingen van mijn kids te blijven.

Wat was daar niet duidelijk aan.
Ik word dus zoek van de westerse mentaliteit en ben dus niet van plan om in een westers land te blijven.
Oud 7 augustus 2009, 11:35   #25
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik word dus zoek van de westerse mentaliteit en ben dus niet van plan om in een westers land te blijven.
veel geluk dan.
Oud 7 augustus 2009, 11:38   #26
Cal
Vreemdeling

Cal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef mij toch maar een westers land
De Regering heeft vandaag medegedeeld dat het landsymbool wordt vervangen door een condoom. Dit, omdat het meer weergeeft waar de Belgische politiek voor staat: Een condoom staat inflatie toe, stopt productie, vernietigt de volgende generatie, voorkomt een hoop gelul en... geeft u een gevoel van veiligheid terwijl u in feite genaaid wordt!
Cal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 14:41   #27
studentje
Burger

studentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben Europeaan, Belg, Vlaming, Antwerpenaar en dorpeling.

Centraal Afrika zijn de mensen er nog voor elkaar? En waar precies? Burundi waar begin deze maand de eerste homosexueel werd opgepakt naar aanleiding van zijn geaardheid conform de wet anti-homosexualiteit? Of eerder Rwanda met z'n genocides?

Jaja 't is daar véél beter dan hier (ironie)
studentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 15:03   #28
barfo
Banneling

Standaard

ik ga op pension onder de evenaar
waarschijnlijk brasilie
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 16:03   #29
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Waarom zou emigratie uit Belgie de omgekeerde wereld zijn:
http://lvb.net/item/3252
Citaat:
De [...] 289.062 Belgen in het buitenland zijn degenen die zich hebben later registreren bij de Belgische ambassades in het land waarin ze - tijdelijk of definitief - zijn gaan wonen. Verplicht is die registratie echter niet. Gissingen over het totaal aantal Belgische expats lopen dan ook uiteen van 500.000 tot één miljoen. [...]
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 20:43   #30
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Ik ben al 20 jaar weg uit Belgie. Als volwassene heb ik het Belgisch leven eigenlijk nooit meegemaakt. Jullie klagen wel veel maar doorgaans lijkt het leven in Vlaanderen toch niet zo slecht? Het weer is wel iets anders maar hier is het ondertussen al meer dan 40 dagen lang meer dan 35 graden. De gemiddelde temperatuur voor juli was 31 graden! Nacht bijgerekend. Ook nie plezant.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 01:04   #31
Princessje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
Over enkele jaartjes ben ik weg. Dan is alles hier naar de botten. De islam zal de rest opslokken. Geld in overvloed verdiend.
waargaje verder pijpen????

Princessje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 08:59   #32
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door studentje Bekijk bericht
Centraal Afrika zijn de mensen er nog voor elkaar? En waar precies? Burundi waar begin deze maand de eerste homosexueel werd opgepakt naar aanleiding van zijn geaardheid conform de wet anti-homosexualiteit? Of eerder Rwanda met z'n genocides?

Jaja 't is daar véél beter dan hier (ironie)
Ik kom zelf regelmatig in Afrika en kan je dus verzekeren dat dergelijke zaken ook hier kunnen gebeuren onder minder erge omstandigheden.

En de genociden die in Europa hebben plaats gehad doen deze van Rwanda in het niets verdwijnen.
De moorden om vrouwen in Europa omdat ze als heksen bestempeld werden doen het ophangen van een homo overkomen als een human gedrag.

De wekelijkse berichten van het zoveelste kind dat door zijn familie mishandeld werd en opgesloten zat, de wekelijkse berichten over kinderverkrachters, de wekelijkse berichten over kinderontvoeringen doen zelfs de Afrikaanse kindsoldaten als een voetnoot verdwijnen.
En de meeste problemen daar worden dan nog veroorzaak door mensen met een westerse mentaliteit.
Oud 8 augustus 2009, 12:30   #33
Laya
Minister

Standaard

Ben het ook eens met de post die Jantje hier gisteren plaatste, al vele jaren wil ik hier weg, ik wil meer buiten leven maar er was altijd wel iets waardoor het er niet van kwam. Eens mijn zoon het huis uit is wil ik er werk van maken. Naar waar dat zien we dan wel, eerst nog wat plaatsten gaan verkennen. Misschien verkoop ik de boel hier wel en starten we de eerste Belgische B&B aan de Syrische kust, ik hoor van mijn man en een Belg die daar een buitenverblijf heeft dat het daar een paradijs is. Dat de regering het bijzonder aantrekkelijk maakt voor buitenlanders om daar een zaak te beginnen is mooi meegenomen. De tijd zal het uitwijzen.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 12:41   #34
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Ik ben al verhuisd. Ik woon in Amsterdam. Ik denk erover om later nog eens naar Brussel te gaan.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 23:18   #35
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Princessje Bekijk bericht
waargaje verder pijpen????

Wie zegt dat ze hetzelfde werk doet als jij ?
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 23:48   #36
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Ben halve Amerikaan. Ga ooit terug naar daar. Familieverplichtingen houden me echter hier in dit k*tland.
Mwa, hoe slecht je dag in Vlaanderen ook is, 's avonds wacht het café op je.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 00:37   #37
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Ondanks alles zou ik nergens anders willen wonen. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik hier geboren ben.

Laatst gewijzigd door Pieter B : 9 augustus 2009 om 00:37.
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 00:43   #38
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Ondanks alles zou ik nergens anders willen wonen. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik hier geboren ben.
T'is Kate Ryan, hè?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 08:59   #39
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Princessje Bekijk bericht
't is hier een goed landje.... en ik blijf hier!
Als er genoeg oude Belgen het hier aftrappen zal het niet lang goed meer blijven.
Oud 20 augustus 2009, 13:11   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Tot nu toe voel ik me niet slecht hier in België, maar ook niet speciaal gebonden.

"Thuis" is waar mijn Jupi staat.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be