![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
| Bekijk resultaten enquête: Willen jullie in België blijven? | |||
| Ja, ben Belg ik ben hier thuis |
|
9 | 30,00% |
| Nee, ik ben Belg, maar ik voel me hier niet thuis |
|
8 | 26,67% |
| Ja, want ik ben migrant en heb het hier beter dan in mijn thuisland |
|
0 | 0% |
| Nee, want ik ben migrant en mis mijn thuisland |
|
0 | 0% |
| Ja, want ik ben migrant en dit is nu mijn thuisland |
|
1 | 3,33% |
| Nee, mijn roots liggen elders en ik voel me hier niet thuis, maar ook niet in mijn thuisland |
|
0 | 0% |
| Nee, ik ben Belg, maar denk dat het op een ander beter is |
|
4 | 13,33% |
| Nee, ik ben Belg en hoop ooit ergens een belastingsparadijs te vinden voor mijn zwart geld |
|
1 | 3,33% |
| Nee, ik ben migrant en wil mijn zwart geld elders kwijt |
|
0 | 0% |
| Iets anders, verklaar uw nader |
|
7 | 23,33% |
| Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
leven is wat je ervan maakt. samenhorigheidsgevoel is er nog, maar je moet er aan werken, vriend per vriend, buur per buur. kinderen spelen nog altijd op straat, maar ze hebben meer mogelijkheden om zich te ontspannen. het is niet omdat het onveiligheidsgevoel nu groter is dan vroeger dat er effectief meer criminaliteit is. bejaardenzorg is effectief een probleem, vooral gecreëerd omdat er nu gewoon meer bejaarden zijn, gelukkig maar. wat niet wilt zeggen dat onze maatschappij idd schandalig omgaat met de bejaarden. de Vlaamse regering op kop trouwens. er kan hier veel, véél beter, maar dat wilt niet zeggen dat het hier slecht is. maar dat ligt aan ons, wij als mensen, ons verstoppen achter "de anderen" gaat het echt niet verhelpen hoor. als je de wereld wilt veranderen, begin bij jezelf....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#22 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Vertel het hen maar. Dergelijke zaken doet de Vlaming zelfs niet meer opkijken. Zelfs de postboden die geen argwaan kreeg omdat de brievenbus niet werd gelicht. Nutsvoorzieningsmaatschappijen die geen argwaan krijgen bij de openstaande rekeningen en het geen toegang verlenen tot de meters. Buren die geen hinder hebben van de reuk. Winkeliers die zich niet afvragen waar deze klanten blijven. Werkgever of werkloosheidsinstelling die zich nergens vragen bij stellen. Vuilkar die zich niet afvraagt waarom daar NOOIT vuilzakken buiten staan. Citaat:
Laatst nog dikke ruzie gehad met de buurman van mijn nichtje. Want de bal van de kinderen beschadigde zijn grasperkje. De oudste van die kinderen was verdomme 4 jaar. Daarna belde hij zelfs de politie omdat die kinderen te veel lawaai maakten terwijl hij om 3 uur een middagdutje wilde doen. En ja, ze hebben nu meer mogelijkheden om zich te ontspannen, PC, spelcomputer, TV allemaal zaken die het gemeenschapsleven vernietigen. Citaat:
Citaat:
Ze worden eenvoudig in een doodwachthuis gestoken, omdat de kinderen er niet meer voor willen zorgen en deze taak eenvoudig op de overheid afschuiven. Citaat:
En nee, niet alles was vroeger beter, maar niet alle veranderingen zijn verbeteringen. |
||||||
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar idd niet alle veranderingen zijn verbeteringen, maar daarom ook niet verslechteringen...
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#24 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Ik word dus zoek van de westerse mentaliteit en ben dus niet van plan om in een westers land te blijven. |
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
veel geluk dan.
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
De Regering heeft vandaag medegedeeld dat het landsymbool wordt vervangen door een condoom. Dit, omdat het meer weergeeft waar de Belgische politiek voor staat: Een condoom staat inflatie toe, stopt productie, vernietigt de volgende generatie, voorkomt een hoop gelul en... geeft u een gevoel van veiligheid terwijl u in feite genaaid wordt! |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Burger
|
Citaat:
Jaja 't is daar véél beter dan hier (ironie) |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Banneling
|
ik ga op pension onder de evenaar
waarschijnlijk brasilie |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Waarom zou emigratie uit Belgie de omgekeerde wereld zijn:
http://lvb.net/item/3252 Citaat:
|
|
|
|
#30 |
|
Minister-President
|
Ik ben al 20 jaar weg uit Belgie. Als volwassene heb ik het Belgisch leven eigenlijk nooit meegemaakt. Jullie klagen wel veel maar doorgaans lijkt het leven in Vlaanderen toch niet zo slecht? Het weer is wel iets anders maar hier is het ondertussen al meer dan 40 dagen lang meer dan 35 graden. De gemiddelde temperatuur voor juli was 31 graden! Nacht bijgerekend. Ook nie plezant.
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En de genociden die in Europa hebben plaats gehad doen deze van Rwanda in het niets verdwijnen. De moorden om vrouwen in Europa omdat ze als heksen bestempeld werden doen het ophangen van een homo overkomen als een human gedrag. De wekelijkse berichten van het zoveelste kind dat door zijn familie mishandeld werd en opgesloten zat, de wekelijkse berichten over kinderverkrachters, de wekelijkse berichten over kinderontvoeringen doen zelfs de Afrikaanse kindsoldaten als een voetnoot verdwijnen. En de meeste problemen daar worden dan nog veroorzaak door mensen met een westerse mentaliteit. |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Minister
|
Ben het ook eens met de post die Jantje hier gisteren plaatste, al vele jaren wil ik hier weg, ik wil meer buiten leven maar er was altijd wel iets waardoor het er niet van kwam. Eens mijn zoon het huis uit is wil ik er werk van maken. Naar waar dat zien we dan wel, eerst nog wat plaatsten gaan verkennen. Misschien verkoop ik de boel hier wel en starten we de eerste Belgische B&B aan de Syrische kust, ik hoor van mijn man en een Belg die daar een buitenverblijf heeft dat het daar een paradijs is. Dat de regering het bijzonder aantrekkelijk maakt voor buitenlanders om daar een zaak te beginnen is mooi meegenomen. De tijd zal het uitwijzen.
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Europees Commissaris
|
Ik ben al verhuisd. Ik woon in Amsterdam. Ik denk erover om later nog eens naar Brussel te gaan.
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Staatssecretaris
|
Ondanks alles zou ik nergens anders willen wonen. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik hier geboren ben.
Laatst gewijzigd door Pieter B : 9 augustus 2009 om 00:37. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Europees Commissaris
|
Als er genoeg oude Belgen het hier aftrappen zal het niet lang goed meer blijven.
|
|
|
#40 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tot nu toe voel ik me niet slecht hier in België, maar ook niet speciaal gebonden.
"Thuis" is waar mijn Jupi staat.
|