![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen. | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 40,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 34,55% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,91% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. Ik wil alleen maar aantonen dat tienerzwangerschappen, die toen normaal waren, helemaal niet leiden tot enorme lichamelijke schade en dat dit argument om kinderen te doden, nep is.
En dat weet je best. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het orakel spreekt. wat doet u denken dat ge hier kunt komen doceren over wat misdaad is en wat niet? uzelf toch niet zo overschatten dude Laatst gewijzigd door born2bewild : 25 augustus 2009 om 06:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hallo, hij heeft het over embryo's/foetussen, niet over kinderen in een weeshuis.
![]() |
![]() |
#545 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij heeft Paulus op gebied van seksualiteit nog veel te leren... Zou het niet kunnen dat hij daarom steeds kinderloos is gebleven? ![]() Laatst gewijzigd door Another Jack : 25 augustus 2009 om 07:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar in tegenstelling tot jou hou ik wel degelijk rekeing met de realiteit en blijf ik me niet vastklampen aan een hoofdzakelijk theoretisch en filosofisch concept. je hebt nog steeds niet aangegeven hoe je vrouwen wil helpen die verkracht zijn en dat kind niet wensen uit te dragen. Verder dan "recht op leven" en "dat kind heeft ook inspraakrecht" + een aantal anecdotische emovoorbeelden en "stel dat" hypotheses ben je nog niet gekomen. Ik moet dus de conclusie trekken dat vanaf zwangerschapsdag 1 een vrouw enkel een broedmachine is die zonder inspraakrecht de de verdomde plicht heeft dat kind uit te dragen. dat de zaadcel 2u eerder per ongeluk het hindernis condoom wist te omzeilen doet er voor u verder niet toe. Dat dit aangeeft dat mevr. in kwestie misschien niet zwanger wenste te worden is verder van geen tel want het is tenslotte maar een vrouw hé ik vind dit inhumaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
uw werkelijkheid is de mijne niet.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#548 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begin er niet aan! Ik heb me in het zweet gewerkt om hem het verschil tussen voortplanting en seksualiteitsbeleving diets te maken. Tevergeefs...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#549 |
|
![]() Er zijn potverdorie ongeveer 20 miljoen weeskinderen in China en 35 miljoen in India (globaal wordt er zelfs geschat op 143 tot 210 miljoen) zelfs daar zijn de anti-abortus/pro-life activisten van hun oren aan het maken. Dat ze maar eerst zorgen voor al die weeskinderen. Een mens zou haast denken dat ze pro-miserie zijn.
![]() |
![]() |
#550 |
|
![]() Maak je geen zorgen hij kent het verschil goed genoeg, het is gewoon een semantisch trucje om het erger te doen lijken dan dat het is, en zinspelen op emoties.
![]() |
![]() |
#551 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vrouwen zijn niet per defenitie krankzinnig. Mensen die ziek in het hoofd zijn (waaronder religieuzen bijv.) moeten begeleid worden, dat staat los van mensen die beschikkingsrecht hebben over hun lichaam. Al maakt de vrouw een 7 koppige komodovaraan en een hoogedruk reiniger in haar buik, 't is haar buik. Van waar toch die obsessie om over andere mensen te moeten beslissen?
![]() |
![]() |
#553 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 |
|
![]() Gaan ze dan ook verantwoord en veilig meisje verkrachten denk je?
![]() |
![]() |
#555 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vrouw moet de pil maar pakken , de vrouw moet maar zien dat hare partner condooms aandoet , de vrouw moet maar zien dat ze een morning-afterpil gaat halen , de vrouw moet maar zien dat ze 't boeleke uit haren buik laat halen ... Alle verantwoordelijkheid van seks en de mogelijke gevolgen er van schuift men af naar de vrouw ... Terwijl het toch iets is dat met 2 personen wordt gedaan ... ![]() Met zo'n visie op zo'n dingen kan ik uitspraken als "mannen moeten enkel een kwakje in de vrouw pompen en gedaan" al anders begrijpen ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#556 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de landen die u aanhaalt zijn de meeste zwangerschappen echt niet van verkrachting , eerder van vrijen zonder voorbehoedsmiddelen ... In India en China zijn die dingen nog niet echt een normale zaak hé ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | |||
Parlementslid
|
![]() [quote=Paulus;4290273]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Levenskwaliteit is een veel zinvoller begrip. Het bevat veel grijze zone's en zorgt daarom voor moeilijke besissingen, maar de gemakkelijkheidsoplossing "abortus verboden, alle leven is heilig" zorgt voor meer menselijk lijden. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Of zit u vast in een religieus systeem waar abstracte "waarden" gewoon voor meer miserie zorgen?
![]() |
![]() |
#558 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laat ons abortus door oplichting vervangen. Citaat:
De wet verplicht u om niet op te lichten, welke ook uw persoonlijke mening daarover ook is. Laat ons abortus door denken vervangen. Citaat:
Voor abortus geldt het zelfde. Abortus is onder door de wet omschreven voorwaarden toegestaan. Uw persoonlijke mening daarin is niet meer dan een vrij mening zonder enige gevolgen of praktijk toepassing. Zolang die wet van kracht is. U kan die wet veranderen. Maar daar heeft u een meerderheid voor nodig. Om die reden reageer ik niet eens om de berichten van cavalier seul Paulus. Het is zijn (zieke ) mening, maar verder betekent zijn mening niks.
![]() |
![]() |
#559 |
|
![]() Abortus moet zeker kunnen. 14 weken lijkt me een goede max. Wil je het later dan toch nog wegdoen, geef het dan weg.
![]() |
#560 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Abortus kun je niet vervangen door 'oplichting' of 'denken'. Waarom niet? Wel, omdat oplichting per definitie schade doet aan een ander persoon en denken per definitie geen enkele schade doet aan een ander persoon. Abortus ligt daar zo wat tussen: de vraag is namelijk of er überhaupt sprake is van 'een persoon' (het embryo). In mijn ogen is een embryo geen persoon as such (daar zijn namelijk een aantal kenmerken voor nodig)maar aangezien men hierover kan discussiëren laten we het uiteindelijk aan de moeder zelf over om die oefening te maken. Zij is het tenslotte die ook de gevolgen van die beslissing (in welke richting dan ook) zal moeten dragen. En zij is wel degelijk een persoon, zonder discussie. Wat de wet daarover zegt is onderhevig is aan tal van historische, politieke en maatschappelijke factoren die mij verder niet hoeven te beïnvloeden in het nadenken over deze morele kwestie. Omdat ik het zinvol vind om ook andere meningen te checken zit ik op dit forum. Maar, je kunt natuurlijk ook op elke thread reageren met "het is maar een mening en die zal niks veranderen". Ironisch genoeg zal ook diè reactie helemaal niks veranderen. ![]()
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 25 augustus 2009 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |