![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
EDIT: Laat maar, je antwoord interesseert me zelfs niet Laatst gewijzigd door frontstar : 27 augustus 2009 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is toch een verschil met uitzonderingsgevallen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb mij voorgenomen 'het geval Laura Dekker' aan mijn leerlingen Nederlands voor te leggen.
De hele maand september zullen we krantenartikels lezen, forumdiscussies analyseren ( :grijns: ), klasgesprekken houden, ... Ik ben benieuwd naar wat ZIJ er over te vertellen zullen hebben. Het woord 'kinderbescherming' past alvast perfect in het grammaticaal thema 'De Woordvorming' dat sowieso op het programma staat.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een zeilrecord hebben, dat is voldoende om een job te krijgen. Ik heb weeral iets bijgeleerd. En ik was al zo slim. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spijtig. Water is ongetwijfeld een vijandige omgeving, maar dat is de aarde ook. Aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, modderstromen, ... zijn toch bekende fenomenen, neen? En de lucht dan! Ziektekiemen, fijne stofpartikeltjes, orkanen, hittegolven, sneeuwstormen, ... En dan heb ik het nog niet gehad over de voor 'ons' wellicht grootste bedreiging van allemaal. "Homo homini lupus" zal toch wel èrgens op gebaseerd zijn, vermoed ik. Wat nu? Kunnen we nog èrgens heen waar we 100% veilig zijn? NEEN. Het wordt tijd dat we daarmee leren leven, vind ik. Wat jij?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees maar zeker dat er lange rijen voor de deur gaan staan.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 27 augustus 2009 om 16:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Honderdduizenden kinderen zullen door het zeilen en door de moed van Laura geestelijk verruimd worden, en opstijgen uit die grijze, saaie massa ouders, dit ter meerder eer en glorie van Moeder Oceaan. Ik voorspel een algemeen Lauraiaans collectief ontwaken eind 2012. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om een 13-jarige daarop alleen te sturen voor 2 jaar, vind ik onbezonnen. Hoe graag ik zelf ook op zee zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niks om je zorgen over te maken dus. Als het grietje kan zeilen, kan ze in 1 jaar ook voldoende leerstof binnenkrijgen om een goed diploma te behalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik voorspel liever niks, maar ik HOOP er wel op, op zo'n collectief ontwaken. Lauraiaans hoeft het niet te zijn, maar ik zou er niks op tegen hebben. http://en.wikipedia.org/wiki/Sea_Gypsies Volgens mij kunnen we nog héél veel leren van die mensen (en neen, ik heb het niet over de makers van de film). Toch bedankt voor je gevoel voor humor, kiko. Vriendelijke groet, djimi PS: nog een vraagje: kom je wel eens in Nederland (neen, niet voor de coffeeshops, en ook niet voor het Rijksmuseum). Indien niet: moet je echt eens doen. Je zou er versteld van staan hoeveel kinderen leren zeilen, eerst met kleine bootjes, dan met wat grotere. Dat was voor mij alleszins een 'revelatie'. Vies woord, wellicht, maar ik heb er toch goed naar gekeken. Visionair land, Nederland. Helaas zitten er ook veel ambtenaren. Maar straks zullen die toch moeten leren zwemmen. Met die klimaatsverandering en zo.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 27 augustus 2009 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan je liefde voor het water héél goed begrijpen. Ik ben beginnen sparen voor een eigen kleine boot, voor op rivieren en kanalen en meren en zo. Dan heb ik 'the best of both worlds' ![]() Over Laura Dekker maak ik me alvast geen zorgen. Zij is mijn dochter niet, ze is op zee geboren (!) en ze is niet ècht hélemaal alléén. Dat ze een 'slecht voorbeeld' zou geven, geraakt er bij mij niet in. Ik vind "Tokyo Hotel", "JimTV" of de X-Box véél 'gevaarlijker' voor de jeugd van tegenwoordig dan Laura Dekker. Om van "Stormfront" of Nordine Talhaoui nog maar te zwijgen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 27 augustus 2009 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dat zij zich maar goed amuseert.
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() Ik kan wel begrijpen dat de dromers alhier één en ander romantiseren, maar jammer genoeg bestaat een solozeiltocht om de wereld echt niet uit romantiek en dromerij.
Het ware misschien nuttig voor sommigen van eens op de Atlantische Oceaan, zo’n vierhonderd mijl buitengaats, een dag (en nacht) of drie door te brengen op pakweg een veertigvoeter bij een doodsimpele force 7, en dan heb ik het dus niet eens over een storm (windkracht 9 �* 10) of over solozeilen. Wetend dat dit overigens slechts chicken feed is vergeleken bij de zuidelijke oceaan of de kaap, eens zien of de dromers bij terugkeer nog steeds zullen vinden dat dit omstandigheden zijn die geschikt zijn voor een kind van dertien, gans alleen aan boord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() als dat mens dat nu wilt doen...wie doet ze er kwaad mee?
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar doen echte aristokraten het voor. Fritjof Nansen deed het niet om een groot huis te kunnen kopen wanneer hij terug was. Hij deed het omdat hij kon. En hij zou dit meisje geluk wensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |