![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoewel. Wanneer er voldoende wind is, heeft een zeiljacht uiteraard steun aan de winddruk, en stampt of rolt dus minder. Indien er echter niet voldoende of geen wind is, rolt een zeiljacht veel meer : het effect van de (zelfs lichte) deining wordt door het gewicht in de top (de mast, het tuig en de zeilen) versterkt. Zeilen is derhalve, om die en veel andere redenen, slechts leuk als er voldoende wind is. Windkracht drie vind ik een absoluut minimum, maar de zeilers op dit forum zullen het met mij eens zijn als ik stel dat vier �* vijf het leukst zeilen is. Minder dan dat betekent een beetje teveel dobberen naar mijn zin, méér mag best, maar wordt al snel sportiever dan je lief is. Ikzelf ben nog nooit zeeziek geweest . Dat is echter geen persoonlijke verdienste : de één is daar gewoon veel gevoeliger voor dan de ander. En on topic, voor wat het dertienjarig meisje betreft : mits akkoord van de ouders zie ik in principe weinig bezwaar, maar men dient zich toch terdege af te vragen of dergelijke zaken verantwoord zijn op die leeftijd. Het gaat immers wel degelijk om een niet ongevaarlijk avontuur, en niet enkel om pure zeilredenen. Als ik zelf één van die ouders was, zou ik mijn dochter sterk aanraden van nog een vijftal jaren te wachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga eens op een doordeweekse schooldag een Chinees restaurant binnen in Brussel. Stel je dan terecht de vraag of wie aan tafel bedient niet op een schoolbank dient te zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar als er eentje wil gaan zeilen hoort die plots op school te zitten of wat? Is hier geen sprake van twee maten en twee gewichten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Parlementslid
|
![]() ???
![]() |
#105 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() Ik hoep dat dat masken dit doet. Een levenservaring die je nergens anders op kan doen.
Ik zou veel lever hebben dat mijn dochter dit doet, dat onnozel te puberen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wie de inhoud van mijn posts een beetje kent weet dat ik veel belang hecht aan het opdoen van kennis. Is wat mij betreft trouwens een proces dat je hele leven lang duurt. Maar! Naast het opdoen van schoolse kennis vind ik alternatieve wijzen van leren éven belangrijk.
Het op jeugdige leeftijd alleen rond de wereld zeilen voldoet ruimschoots aan mijn "eisen" terzake. De ervaring en kennis en zelfontplooiing die ze op haar zeilreis zal opdoen vind je evenwel niet terug op de schoolbanken. Geloof me maar, ik weet waar ik over spreek. Wanneer het er op aankomt "klaargestoomd-te-zijn-voor-de-arbeidsmarkt" zal dat meisje trouwens beter bewapend zijn dan de meeste van haar leeftijdsgenoten. Een personeelsdirecteur die een CV negeert waarop staat dat de kandidaat op jeugdige leeftijd solo een zeilreis rond de wereld heeft gemaakt is geen knip voor zijn neus waard.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 27 augustus 2009 om 05:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat kan een personeelsdirecteur dat schelen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een personeelsdirecteur die op zoek is naar mensen die initiatief durven ontwikkelen, van aanpakken weten, zichzelf in de hand hebben, en een project tot een succesvol einde kunnen brengen zal wel anders reageren op zo'n CV, tenzij hij/zij stekeblind en/of randdebiel is !
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 27 augustus 2009 om 07:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#112 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er is daar niks vreemd aan. Tenzij je recruteert in de grijze middenmoot.Een personeelsdirecteur die zijn vak niet kent en bijgevolg niet op zijn plaats zit. Dat meisje is dan ook beter af bij een bedrijf die een dergelijke prestatie wél naar waarde weet te schatten.
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() Volgens mij zijn het ouders die hun gebroken dromen op een 13-jarig meisje uitwerken.
Triest. Op mijn 10de wou ik een ijsbeer in de tuin, gelukkig dat toen ouders niet elke kinderwens au sérieux namen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
Overigens zijn die ouders ooit een aantal jaren zeilende geweest en het kind is ergens onderweg geboren.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 augustus 2009 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind niet dat dit kan, omdat een meisje van dertien gewoon te jong is voor het inschatten van alle risico's voor die tocht.
Ouders horen dus grenzen te bepalen tot je oud genoeg bent zelf dit te doen, wat zou er mis mee zijn haar nog een aantal jaren te laten wachten en wanneer ze achttien is dit te laten doen? Jongeren kunnen pas op de leeftijd van twaalf bijvoorbeeld goed afstanden inschatten, pas dan ontwikkelt zich abstract denken,kortom je ontwikkelt nog volop eigenschappen die nodig zijn om zo een tocht te kunnen doen, het is niet omdat pa en ma zeilen, ze op een schip geboren is dat daarom dit meisje echt in staat is ieder risico in te schatten voor deze tocht, geef haar nog wat tijd te groeien zodat er minder risico is,persoonlijk vind ik die ouders totaal onverantwoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en als ge een keertje nee durft zeggen dan boycot ge die kleine zijn toekomstkansen en krijgt ge grijze middelmaat, makke schapen etc. waarom moet ik in dit geval toch eerder en spontaan aan een verwend jong denken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
|
![]() Citaat:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1276518.ece Citaat:
![]() |
![]() |
#120 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
wordt . Dat er dan meerdere 13-jarigen hun vingertje zullen opsteken en ook "iets" willen ondernemen . En waarom mag Laura wel haar zin doen en ik niet ? Stel dat er morgen een kind met autostop naar Vladivostok wil ??? ![]() Dan zullen er ook wel fervente autotoppers zijn die zeggen : doen ! Neem me niet kwalijk , maar ik blijf mijn twijfels hebben .
![]() |