Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2009, 14:55   #341
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat zijn vader afkomstig is van de franse antillen en zijn ma blank, is dat verwonderlijk??
Wat dat te maken heeft met uw fluttheorie is weer een extra raadsel...
De vraag is niet beantwoord!
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 15:58   #342
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
De vraag is niet beantwoord!
Witsel is een mulat, kruising tussen blank en zwart.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 17:22   #343
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Op het eerste gezicht een zeer eigenaardige, nogal ongeloofwaardige, hypothese, die theorie hier van een zwarte adel. Zij het niet dat deze toch wel verbazingwekkende gelijkenis vertoont met andere, oude, theorieën die eveneens suggereren dat de Oost-Afrikaanse zwarten een heel andere afkomst hebben dan de West-Afrikaanse zwarten. Doet me ook opnieuw denken aan het feit dat ik me in het verleden meermaals de vraag stelde hoe de toch wel heel grote verschillen in uiterlijk tussen bepaalde Afrikaanse volkeren te verklaren is. Neem bijvoorbeeld Tutsi's en Hutu's: beiden weliswaar zwart van uiterlijk maar qua uiterlijk en lichaamsbouw totaal verschillend.

Maar goed. Als het voor sommigen al uitgesloten is, zelfs maar te overwegen dat een deel van de Europese adel in het verleden over een zwarte huidskleur beschikte, dan zullen deze personen de bovenvernoemde theorieën waarschijnlijk helemáál onverteerbaar vinden.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 18:43   #344
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

Wat is in België de consensus over Axel Witsels etniciteit. Is hij wit of zwart, afgezien van dat hij erg knap is.
Mij kan het geen zak schelen of Axel nu wit is, of zwart, of een kleur daar ergens tussen in.

Hij ziet er op het eerste zicht best een fijne kerel uit, en wat mij betreft is dat al heel wat.

Hij is welkom op Starship Earth.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 15:02   #345
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Op het eerste gezicht een zeer eigenaardige, nogal ongeloofwaardige, hypothese, die theorie hier van een zwarte adel. Zij het niet dat deze toch wel verbazingwekkende gelijkenis vertoont met andere, oude, theorieën die eveneens suggereren dat de Oost-Afrikaanse zwarten een heel andere afkomst hebben dan de West-Afrikaanse zwarten. Doet me ook opnieuw denken aan het feit dat ik me in het verleden meermaals de vraag stelde hoe de toch wel heel grote verschillen in uiterlijk tussen bepaalde Afrikaanse volkeren te verklaren is. Neem bijvoorbeeld Tutsi's en Hutu's: beiden weliswaar zwart van uiterlijk maar qua uiterlijk en lichaamsbouw totaal verschillend.

Maar goed. Als het voor sommigen al uitgesloten is, zelfs maar te overwegen dat een deel van de Europese adel in het verleden over een zwarte huidskleur beschikte, dan zullen deze personen de bovenvernoemde theorieën waarschijnlijk helemáál onverteerbaar vinden.
De Blauw bloed is zwart bloed (1500-1789) theorie, deel hypothese probeert al deze vreemde zaken te verklaren. Te beginnen met de vraag waarom er ooit behoefte was om de mensheid in rassen in te delen en daarin ook zonodig een hierarchie in te moeten aanbrengen, alsof dat in feite de eerste opzet was. Waarom hebben intelligente Europese wetenschappers deze vreemde, overtrokken, boosaardige dingen op schrift gesteld. Wat hebben de zwarten hen aangedaan dat zij hen zo vreselijk moesten stigmatiseren?

Veel zwarten valt op hoe verschillend Europeanen er kunnen uitzien, Italianen met zwart haar en dikke lippen en melkwitte, Noord Europeanen zonder lippen. Toch zal niemand één of andere dwingende verdeling in maken, het zijn allemaal gewoon Europeanen.

Maar nu waar het gaat om Afrikanen, komen er tal van soorten meetapparatuur aan te pas om hun gelaatshoek te meten, hun neuzen en hun achterwerken om vast te stellen dat er 'Echte Neegers' en 'Afrikaanse Caucasiers' zouden bestaan.
Oud 8 september 2009, 15:05   #346
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Originally posted by Egmond Codfried:
[QB]

A Moor by Hyacinthe Rigaud

The flag of Corsica

A Black Madonna. European.

Alessandro de Medici

A Moor by Van Streeck

Moorrees Family

A anonymous noble man at the Habsburg court at Malines by Bloemaert

St Maurice (1120, German.

EUROPE, A BLACK CIVILISATION (1500-1789)

Any thinking person confronted with these artefacts would immediately believe to be looking at a black civilisation. If not one could assume that blacks formed an important part in that civilisation. More interestingly, these pieces were used by the European elite, the highest nobility, referred to as Blue blood. [/QB]
Oud 8 september 2009, 16:18   #347
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
De Blauw bloed is zwart bloed (1500-1789) theorie, deel hypothese probeert al deze vreemde zaken te verklaren. Te beginnen met de vraag waarom er ooit behoefte was om de mensheid in rassen in te delen en daarin ook zonodig een hierarchie in te moeten aanbrengen, alsof dat in feite de eerste opzet was. Waarom hebben intelligente Europese wetenschappers deze vreemde, overtrokken, boosaardige dingen op schrift gesteld. Wat hebben de zwarten hen aangedaan dat zij hen zo vreselijk moesten stigmatiseren?

Veel zwarten valt op hoe verschillend Europeanen er kunnen uitzien, Italianen met zwart haar en dikke lippen en melkwitte, Noord Europeanen zonder lippen. Toch zal niemand één of andere dwingende verdeling in maken, het zijn allemaal gewoon Europeanen.

Maar nu waar het gaat om Afrikanen, komen er tal van soorten meetapparatuur aan te pas om hun gelaatshoek te meten, hun neuzen en hun achterwerken om vast te stellen dat er 'Echte Neegers' en 'Afrikaanse Caucasiers' zouden bestaan.
Waarom je nu plots begint over 'meetapparatuur' om bepaalde gelaatstrekken en achterwerken te meten is mij een raadsel. Ik heb gewoon vastgesteld dat jij een discussie begon over een eventuele zwarte adel, en heb daarop ingepikt. Met denigrerende rassentheorieën hadden de theorieën waarover ik sprak niks te maken. Waar het mij over ging was louter een antwoord te zoeken op vragen over afkomst en het verschil in Oost- en Westafrikaanse volkeren.
Oud 8 september 2009, 16:34   #348
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom je nu plots begint over 'meetapparatuur' om bepaalde gelaatstrekken en achterwerken te meten is mij een raadsel. Ik heb gewoon vastgesteld dat jij een discussie begon over een eventuele zwarte adel, en heb daarop ingepikt. Met denigrerende rassentheorieën hadden de theorieën waarover ik sprak niks te maken. Waar het mij over ging was louter een antwoord te zoeken op vragen over afkomst en het verschil in Oost- en Westafrikaanse volkeren.

[De Wodaabe zijn een West Afrikaanse natie]

De angel zit in het onderscheid wat eurocentrisme maakt tussen Oost- en West Afrikaanse volkeren, welke zij niet maakt tussen Noord- en Zuid Europeanen. Er is geen onderscheid tussen Oost en West Afrikaanse volkeren. Natuurlijk waardeer ik je opinie, maar ik ben waarschijnlijk wat te haastig en wil meteen tot de kern van de zaak komen, namelijk dat het onderscheid tussen Afrikanen bedoeld is om een bepaalde uitleg van de geschiedenis te geven die zwarten uitsluit. Sommige zwarten nemen daar steeds meer aanstoot aan. Ik begon over gelaatsmetingen omdat het thema van rassenkunde vaak op deze leest is/was geschoeid. Het is gewoon geen onschuldig onderwerp, voor menige zwarte.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 8 september 2009 om 16:37.
Oud 8 september 2009, 17:05   #349
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:

[De Wodaabe zijn een West Afrikaanse natie]

De angel zit in het onderscheid wat eurocentrisme maakt tussen Oost- en West Afrikaanse volkeren, welke zij niet maakt tussen Noord- en Zuid Europeanen. Er is geen onderscheid tussen Oost en West Afrikaanse volkeren. Natuurlijk waardeer ik je opinie, maar ik ben waarschijnlijk wat te haastig en wil meteen tot de kern van de zaak komen, namelijk dat het onderscheid tussen Afrikanen bedoeld is om een bepaalde uitleg van de geschiedenis te geven die zwarten uitsluit. Sommige zwarten nemen daar steeds meer aanstoot aan. Ik begon over gelaatsmetingen omdat het thema van rassenkunde vaak op deze leest is/was geschoeid. Het is gewoon geen onschuldig onderwerp, voor menige zwarte.
Heb jij een minderwaardigheidscomplex ofzo? Waarom suggereer jij dat er enkel zou gesproken worden over het verschil tussen bepaalde Afrikaanse volkeren, (het lijkt mij juist dat dit een weinig besproken onderwerp is), en niet over het verschil tussen de Noord- en Zuid-Europese volkeren?

Het lijkt mij dat het verschil tussen Noord- en Zuid-Europese volkeren een véél meer besproken onderwerp is dan het onderscheid tussen Oost- en West-Afrikanen.

En probeer verder ook eens te begrijpen dat we leven in de 21ste eeuw. De tijd dat zwarten automatisch als minderwaardig werden beschouwd is ondertussen al even voorbij dacht ik.
Oud 8 september 2009, 17:09   #350
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Tutsi's

Een Hutu
Oud 8 september 2009, 17:13   #351
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb jij een minderwaardigheidscomplex ofzo? Waarom suggereer jij dat er enkel zou gesproken worden over het verschil tussen bepaalde Afrikaanse volkeren, (het lijkt mij juist dat dit een weinig besproken onderwerp is), en niet over het verschil tussen de Noord- en Zuid-Europese volkeren?

Het lijkt mij dat het verschil tussen Noord- en Zuid-Europese volkeren een véél meer besproken onderwerp is dan het onderscheid tussen Oost- en West-Afrikanen.

En probeer verder ook eens te begrijpen dat we leven in de 21ste eeuw. De tijd dat zwarten automatisch als minderwaardig werden beschouwd is ondertussen al even voorbij dacht ik.

Italiaan

http://www.volvobertone.com/28nestory.html

Zweed

http://debalisnietrond.web-log.nl/de.../30/index.html

Beste,

Je kent mij niet, waak dus voor voor grote woorden. Mijn reactie volgt op de ervaringen van de afgelopen jaren dat ik onderzoek deed naar zwarte adel en koningen in Europa en de wijze waarop men reageerde op perfect normale onderzoeksvragen. Men was niet vriendelijk en men was niet rationeel. Misschien is dit nieuw voor jou en ik wil je erop voorbereiden dat de moderne kijk op ras minder rooskleurig is dan je denkt. Misschien dat jij van jezelf geen last heb van witte suprematie gevoelens, maar kijk hier op dit forum, en zeg mij nogmaals dat ik overdrijf.

Egmond Codfried

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 8 september 2009 om 17:24.
Oud 8 september 2009, 17:18   #352
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
AXEL WITSEL

Wat is in België de consensus over Axel Witsels etniciteit. Is hij wit of zwart, afgezien van dat hij erg knap is.
Citaat:
Ouderlijk huis Witsel bekogeld

Naar nu blijkt is zondagnacht het ouderlijk huis van Standard Luik-speler Axel Witsel aangevallen. Onbekenden gooiden stenen naar het huis in Rocourt. Witsel trapte Marcin Wasilewski van Anderlecht zondag een dubbele open beenbreuk.

"We zijn doodsbang", zegt vader Thierry Witsel in Het Laatste Nieuws. "Er werd ook hard op onze ramen en deuren geklopt. Mijn twee dochters durven het huis niet meer te verlaten." Het huis krijgt extra bewaking van de politie.

Witsel trapte Marcin Wasilewski van Anderlecht zondag een dubbele open beenbreuk. Hij is tot 23 november geschorst. Wasilewski is waarschijnlijk zeker een jaar uitgeschakeld.
Oud 8 september 2009, 17:21   #353
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste,

Je kent mij niet, waak voor grote woorden. Mijn reactie volgt op de ervaringen van de afgelopen jaren dat ik onderzoek deed naar zwarte adel en koningen in Europa en de wijze waarop men reageerde op perfect normale onderzoeksvragen. Men was niet vriendelijk en men was niet rationeel. Misschien is dit nieuw voor jou en ik wil je erop voorbereiden dat de moderne kijk op ras minder rooskleurig is dan je denkt. Misschien dat jij van jezelf geen last heb van witte suprematie gevoelens, maar kijk hier op dit forum, en zeg mij nogmaals dat ik overdrijf.

Egmond Codfried
Je moet de negatieve of niet-rationele reacties op jouw onderzoek naar een eventuele zwarte adel niet gelijk stellen met de superioriteitsgevoelens die vandaag de dag nog leven bij bepaalde groepen blanken. Wanneer jij vandaag een theorie verkondigt over een eventuele zwarte Europese adel, is dat voor 99% van de Europese bevolking totaal nieuw en mag je dus niet verbaasd zijn dat men zulke theorie in eerste instantie ongeloofwaardig vindt. Het niet willen aannemen van jouw theorie is dus iets dat volledig los staat van eventuele negatieve gevoelens tegenover zwarten.
Oud 8 september 2009, 17:24   #354
groene flamingant
Banneling

Standaard

Wat denk je? Dat Witsel dezer dagen zo onder vuur ligt, louter omwille van zijn huidskleur?
Oud 8 september 2009, 17:26   #355
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat denk je? Dat Witsel dezer dagen zo onder vuur ligt, louter omwille van zijn huidskleur?
Misschien wel, misschien niet. Woont hij in het ouderlijke huis?
Oud 8 september 2009, 17:33   #356
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien wel, misschien niet. Woont hij in het ouderlijke huis?
Ben je niet een beetje paranoia? Wat dacht je nu? Dat als ik, als blanke, morgen iemands kuit- en scheenbeen, inbegrepen volledige zenuwbanen én spieren, overstomp, dat men dan gaat zeggen "goed gedaan"?
Oud 8 september 2009, 17:33   #357
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien dat jij van jezelf geen last heb van witte suprematie gevoelens, maar kijk hier op dit forum, en zeg mij nogmaals dat ik overdrijf.
Ik vind dat iedereen hier nog heel vriendelijk tegen je is. Als er echter één iemand is die onderhuidse speldeprikken geeft, ben jij het wel.

En dat men niet vriendelijk en spottend reageert wanneer jij komt leuren met een van de pot gerukte theorie, heeft niets te maken met je huidskleur maar alles met het belachelijke van je theorie, een theorie waarvan je tot nu toe niets kunnen bewijzen hebt.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 17:39   #358
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet de negatieve of niet-rationele reacties op jouw onderzoek naar een eventuele zwarte adel niet gelijk stellen met de superioriteitsgevoelens die vandaag de dag nog leven bij bepaalde groepen blanken. Wanneer jij vandaag een theorie verkondigt over een eventuele zwarte Europese adel, is dat voor 99% van de Europese bevolking totaal nieuw en mag je dus niet verbaasd zijn dat men zulke theorie in eerste instantie ongeloofwaardig vindt. Het niet willen aannemen van jouw theorie is dus iets dat volledig los staat van eventuele negatieve gevoelens tegenover zwarten.
De reacties van gestudeerde Europeanen vormt deel van mijn onderzoek. Hun reacties gaan verder dan gewoon verwondering. Het lijkt alsof onderwijskundige conditionering hen totaal ongevoelig heeft gemaakt voor deze vondsten of de grieven van zwarten.

Maar net zoals ik elders, in een andere draad, pleit voor anders te kijken naar albinisme, pleit ik met deze theorie voor om anders te kijken naar Racisme tegen zwarten; wetenschappelijk Racisme. Nieuwe Definitie: Wetenschappelijk Racisme is een overdreven bevrijdingsideologie tegen de zwarte Europese adel, die despotisch en wreed was, maar Europa maakte tot wat het is (1500-1789).

Vaak probeer ik dit te illustreren met de discriminerende gedachten bij sommige mannen over vrouwen. Zij zijn zich niet bewust van discriminatie, maar baseren hun mening over vrouwen als tweederangswezens op 'feiten' en 'wetenschap.' Religie speelt vaak een grote rol. Zoals de katholieke kerk die vrouwlijke priesters weigert. Maar deze mannen zeggen vrouwen niet te haten, want zij huwen met vrouwen en hebben moeders.

Dus witten nemen soms dingen over zwarten voetstoots aan en begrijpen niet waarom zwarten daar aanstoot aannemen, immers zij baseren zich op 'wetenschappelijke bewijzen' en koesteren geen haatgevoelens tegen zwarten.

Mijn theorie is dus vooral om een oplossing te brengen en racisme te deconstrueren door te bwijzien waar het begon: de strijd tegen de zwarte Europese adel welke zijn hoogtepunt beleefde tijdens de Franse Revolutie
(1789-1795). Alles wat wij weten van de Franse Revolutie is wellicht waar, maar wat wij niet beseffen is dat de hoge adel, de blauwbloedigen, zwart bloedigen waren.
Oud 8 september 2009, 17:42   #359
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben je niet een beetje paranoia? Wat dacht je nu? Dat als ik, als blanke, morgen iemands kuit- en scheenbeen, inbegrepen volledige zenuwbanen én spieren, overstomp, dat men dan gaat zeggen "goed gedaan"?

[Axel Witsel en zijn vader Thierry]

Wij zijn aan het onderzoeken of er racisme in het spel is. Ik heb begrepen dat Axel een zwarte vader en een witte moeder heeft. Als hij niet bij hen inwoont, vraag ik mij af waarom men dáár de ruiten ingooit, en niet bij zijn eigen huis. Wat hebben zijn ouders en zussen te maken met waarvan hij wordt beschuldigt en voor is gestraft?

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 8 september 2009 om 17:49.
Oud 8 september 2009, 17:49   #360
JuBiLaTe
Provinciaal Gedeputeerde

JuBiLaTe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is een feit dat in het continent Afrika veel meer en veel grotere verschillen zijn in de DNA-structuur van de bevolking dan in de rest van de hele wereld. Dus dat wilt veel zeggen.

Ook de Europese adel stamt van Africa, Oostafrica welteverstaan, net als de rest van héél Europa. Samen zijn ze vele duizenden jaren geleden van Africa naar Europa gekomen.

Maar enkele honderden jaren geleden kwamen er nieuwe emigranten vanuit Africa, wel in de hoedanigheid van slaven. En het is dat wat stéékt bij onze vriend Codfried. De man heeft heel veel probleem dat het volk/ het ras waartoe hij behoort, in het verleden van Europa simpele slaven waren en door de blanken als inferieur werden aanzien.

Die man kan echt niet met dit gegeven omgaan, dat feit, dit is een euvel waar hij niet overheen kan.
Dus meneer zal dan maar de gehele Europese geschiedenis gaan vervalsen met te beweren dat de gehele Europese Adelstand en de gehele Europese intella uit het verleden eigenlijk recente Afrikanen waren, die, ondanks hun machtspositie, zich toch wel moesten wit verven/poederen. De Adel schikte zich naar de normen van de proleet.

En zijn bijzonder idiote, stompzinnige beweringen tracht hij te staven met schaduwportretten, beeldjes ed.
En dan haalt hij er nog een ordinaire laag-adelijke Hollandse edelvrouw die effectief een mulatte was, erbij in de hoop zijn onzin wat te kunnen aansterken. Eén ordinaire Hollandse mullate-edelvrouwe is ab-so-lut niet representatief voor de gehele Europese adelstand!!

Je moet een bijzondere idioot zijn, of simpelweg totaal wereldvreemd zijn in om die onzin te geloven.

Ochja, nog iets. als argument voor zijn bizarre 'onderzoek' geeft hij het racisme aan. Als hier iemand aan racisme doet, dan is hij het wel zelf. Hét argumetn waarom hij het doet heb ik hierboven omschreven.

En meer woorden maak ik hier niet meer aan vuil, want het is het echt niet waard. Het is totaal zinloos.

Laatst gewijzigd door JuBiLaTe : 8 september 2009 om 17:54.
JuBiLaTe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be