![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een onafhankelijk Vlaanderen zou nooit imperialistisch zijn. De Vlamingen zijn geen krijgersvolk.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlamingen zijn inderdaad niet gemaakt voor het krijgen, maar voor het geven.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#403 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal belgicisten?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen. Maar ik zal je een zeer eenvoudige vraag stellen : met bijna-zekerheid zullen de franstalige brusselaars bij de niet te ontwijken onderhandelingen omtrent de staatshervorming de volgende eisen op tafel zwieren : uitbreiding van Brussel met een drietal randgemeenten, de benoeming van de incivieke burgemeesters, een corridor die hen verbindt met Wallonië enz...Als tegenprestatie een paar flutbevoegdheden die niet toegepast zullen worden. En het zal niet alleen Maingain en de MR zijn, ook de PS zal zich niet onbetuigd laten. Hoe moeten de Vlaamse partijen daarop reageren? Voor de zoveelste keer toegeven of eindelijk eens wat ruggengraat tonen? Je beseft toch dat het laatste gaat leiden naar een onhoudbare toestand? Je kan niet tegelijk een onafhankelijk Vlaanderen voorstaan, in welke vorm dan ook, en Brussel behouden. Komaan djimi, je bent toch zo naïef niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
|
![]() brussel uitbreiden met heel vlaanderen is de beste oplossing.
en wallonie? die hebben brussel al laten vallen en gaan naar frankrijk. aangezien de eu-zetel nog altijd in brussel zit, mag frankrijk brussel niet claimen of het krijgt problemen met berlijn en londen. brussel zelf zal van de andere eu-lidstaten geen cent krijgen om te functioneren als europese hoofdstad. dus brussel heeft geen andere uitweg dan aan te sluiten bij vlaanderen. en de franstalige politici -> die hebben al hun buitenverblijven in frankrijk dus een verhuis is rap geregeld. Laatst gewijzigd door Shadowke : 9 september 2009 om 12:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#409 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik geef zonder blikken of blozen toe dat ik wellicht erg naïef ben, maar ik troost me met de gedachte dat ik Brussel vrij goed begin te kennen. Heel wat 'Frans-talige Brusselaars' vinden zichzelf niet echt terug in de door de Frans-talige politieke partijen opgestelde programma's. Vooral 'nieuwe Belgen' spraken tegenover mij al vaker de wens uit ooit 'flamand' te kunnen/mogen worden. De motivatie daarvoor is nogal 'aards': het gaat hen eerder om het sociaal-economische voordeel dan om het politiek-culturele. Dat neemt niet weg dat die wens wel degelijk best�*�*t. Veel zal dus afhangen van de manier waarop de Vlaamse politici met dat verlangen rekening zullen houden. Tot nu toe kan ik moeilijk beweren dat de opstelling van de radicalere elementen binnen de Vlaamse Beweging aanleiding geeft tot veel optimisme. De plannen van de huidige Vlaamse regering (extra kinderbijslag voor Vlamingen, bijvoorbeeld) zijn echter een stap in de goede richting. De stormloop op het als kwalitatief hoogstaander aangeschreven Nederlandstalig onderwijs hier in Brussel zou ook wel wat meer ogen mogen openen. Wat betreft uw vraag naar de reactie van de Vlaamse politieke partijen: ik kan alleen maar hopen dat ze geen duimbreed toegeven, en wel hierom: in de ghetto's van Molenbeek, Sint-Joost, Schaarbeek, Laken, Anderlecht, ... wordt op 'losers' met verachting neergekeken. De Brusselse verschoppelingen, de 'allochtonen', hebben geen al te hoge pet op van 'la Belgique'. Een onafhankelijk Vlaanderen heeft het grote voordeel dat het tot nu toe nog steeds een onbeschreven blad is, net als een confederatie Vlaanderen-Nederland trouwens. 'De Vlamingen' worden hier - terecht of ten onrechte: jij beslist - als 'winnaars' gezien. De 'winnaars' roepen afgunst en jaloezie op, maar ook bewondering en imitatie-drang. Er voltrekt zich - langzaam, dat geef ik toe - wel degelijk een grondige mentaliteitswijziging alhier. Volgens mij zou het niet verstandig zijn die te negeren. Het zal nog enkele jaren volharding vergen, maar een 'eindzege' komt m.i. wel degelijk in het verschiet. Ik vind het doodjammer dat niet minder Vlamingen het aandurven zich in hùn hoofdstad, of in de belangrijkste gemeente van de Rand (Sint-Genesius-Rode) te komen vestigen. Ze hoeven hier niet te werken, alleen te wonen en te stemmen. Bewìjs de potentiële bondgenoten dat 'les flamands' niet de 'racistes' en 'fascistes' zijn die bepaalde francofonen er ten allen prijze van willen maken. Als zelfs ik het hier in Brussel volhou, dan kan zo goed als iederéén het hier wel bolwerken, me dunkt. Vooral diegenen die minder naïef zijn dan ik wacht hier een gouden toekomst ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 9 september 2009 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Le Roi Albert II heeft alvast een alternatief voor z'n Palais Royal 'geregeld': http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...Provence.dhtml Maar Bart De Wever en zijn medestanders zorgen blijkbaar voor tegenwind: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-te-doen.dhtml
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 9 september 2009 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ga je een kort uittreksel uit de laatste Knack meegeven. Daarin zegt BDW het volgende, ik citeer : Het lijkt me beter om maar meteen de confrontatie aan te gaan. Want wat is het alternatief? Verder wandelen op hetzelfde pad en bij elke deadline zeggen : we zullen maar plooien, want anders knallen we tegen de muur. Wel, misschien is het ondertussen wel tijd voor zo'n knal. Einde citaat. Dat klinkt veel radicaler dan zijn vroegere stap-voor-stap strategie, die meer gericht was op het verdamping-scenario. Er zit volgens mij een verholen boodschap in zijn woorden. Met behoud van Brussel als het kan, zonder Brussel als het moet. Het zal, vrees ik, het laatste zijn. Ik betreur dit ten zeerste, maar je kent onze franstalige brusselaars zeer goed. Maingain : "de franstaligen hoeven niet bang te zijn" in dezelfde Knack. Wordt ongetwijfeld vervolgd. Spannend! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
|
![]() Citaat:
zonder de steun vanuit Wallonië, na splitsing België, zal het snel gedaan zijn met het FDF. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Djimi kan je anders eens kort (buiten het forum) samenvatten wat de nieuwe Belgen/Vlamingen-in-spé van Vlaanderen en de Vlamingen verwachten of hopen in een andere toekomst?
Hoe kunnen wij als gewone burgers er aan meehelpen duidelijk te maken dat de Vlamingen de diversiteit van Brussel niet weg willen of verminderen willen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Parlementslid
|
![]() Ja, en met alle Vlaamse partijen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1.Vlaams geld. 2.Kieslijsten volgooien met allochtonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En politieke privileges en uitzonderingen zijn al zeker geen recht of teken van respect. Trouwens de huidige situatie in de Rand is vooral het gevolg van een niet bepaald democratisch en respectvolle politiek van België. Wie vals speelt moet toch niet verwachten dat wanneer men eerlijke spelregels invoert plots alle opgebouwde 'winst' mag houden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
Minister-President
|
![]()