![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Burger
|
![]() De centrale Raad van het Gemeenschapsonderwijs (RAGO) heeft met onmiddellijke ingang het dragen van een hoofddoek en andere 'levensbeschouwelijke kentekens' in gemeenschapsscholen verboden. Dat meldt het in een persbericht.
Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090911_069
“Jullie zijn verstoten door God. En daarom is het niet meer dan rechtvaardig dat jullie het licht Gods moeten missen. Het is rechtvaardig dat jullie behandeld worden als de ontaarde beesten die jullie zijn. Want jullie moeten boete doen voor jullie aardse gruweldaden, alvorens kennis te maken met de eeuwige pijn van het berouw, onder de plengen van alle tranen van de hel.” – Dokter Johansson |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar ok: ik sta achter de maatregel van het GO. Maar wat met de Raad van State?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ik het goed begrepen heb (maar dat is misschien niet zo) ging het advies van de RvS net over de bevoegdheidskwestie: individuele scholen zouden de beslissing niet mogen nemen, alleen koepels. Door deze beslissing is dan eigenlijk een preventieve maatregel tegen zo'n eventuele uitspraak van de RvS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En bedankt Steve. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Parlementslid
|
![]() Eindelijk goed nieuws.
Durven optreden tegen godsdienstig fundamentalisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#207 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
|
![]() Citaat:
Dus discussies onder de leerlingen bedreigen het actief pluralisme, en een verbod op alle uiterlijke levensbeschouwelijke kentekens moet dat redden. De orweliaanse Newspeak neemt echt absurde proporties. (Ik had bijna actief prularisme geschreven, wat dichter bij de waarheid komt.
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie het probleem niet echt met het feit dat leerlingen niet met Vlaamse leeuwen mogen rondlopen. Ook vraag ik me af hoe je zou reageren als er leerlingen zouden rondlopen met t-shirts van het Vlaams Belang en Vlaamse leerlingen die er geen droegen consequent zouden behandelen als 'slechte Vlaming'? Ten slotte, die fiere goede Vlamingen waar jij het over hebt, zijn zij de oorzaak van het verbod? Ik heb geen betogingen gezien waar Vlamingen opriepen tot een hoofddoekverbod. Ook heb ik geen betogingen gezien waar Vlamingen scandeerden dat alle moslims weg moesten uit de school. Wel heb ik betogingen gezien waar moslims opriepen tot de verwijdering van de Vlamingen uit hun school en waar leerkrachten en leerlingen zonder hoofddoek met de dood bedreigd werden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
|
![]() Citaat:
En, smart ass, alle levensbeschouwelijk symbolen betekent ook stickers op de boekentas etc. ![]()
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 11 september 2009 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#218 | |
|
![]() Citaat:
![]() En nogmaals: pak de daders aan, niet de slachtoffers.
![]() |
![]() |
#219 |
Staatssecretaris
|
![]() eigenlijk zou het kopvoddenverbod moeten gelden voor alle openbare gebouwen zoals in Turkije
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze daar nu net niet de ballen voor hebben is juist het probleem... Ze mogen trouwens geen namen meer noemen of het zijn racisten. ... Dus een algemeen verbod, Want als ge het paard niet meer bij naam moogt noemen, moet ge alle paarden aanpakken... Ja onze PeeCeekes hebben er een potje van gemaakt, een potje dat zo langzaamaan begint over te koken. ben eens benieuwd naar de reacties van dien imam, ... dat wordt nog lachen als de rameldinges gedaan is en ze terug mogen eten en feest vieren... |
|
![]() |
![]() |