Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2009, 14:58   #201
Jan Rap en z'n maat
Burger

Jan Rap en z'n maat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Is dit nu al beslist ???
De centrale Raad van het Gemeenschapsonderwijs (RAGO) heeft met onmiddellijke ingang het dragen van een hoofddoek en andere 'levensbeschouwelijke kentekens' in gemeenschapsscholen verboden. Dat meldt het in een persbericht.

Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090911_069
“Jullie zijn verstoten door God. En daarom is het niet meer dan rechtvaardig dat jullie het licht Gods moeten missen. Het is rechtvaardig dat jullie behandeld worden als de ontaarde beesten die jullie zijn. Want jullie moeten boete doen voor jullie aardse gruweldaden, alvorens kennis te maken met de eeuwige pijn van het berouw, onder de plengen van alle tranen van de hel.” – Dokter Johansson
Jan Rap en z'n maat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 15:01   #202
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Rap en z'n maat Bekijk bericht
De centrale Raad van het Gemeenschapsonderwijs (RAGO) heeft met onmiddellijke ingang het dragen van een hoofddoek en andere 'levensbeschouwelijke kentekens' in gemeenschapsscholen verboden. Dat meldt het in een persbericht.

Vallen nudisten ook onder deze maatregel

Maar ok: ik sta achter de maatregel van het GO.
Maar wat met de Raad van State??
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 15:22   #203
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Vallen nudisten ook onder deze maatregel

Maar ok: ik sta achter de maatregel van het GO.
Maar wat met de Raad van State??
Als ik het goed begrepen heb (maar dat is misschien niet zo) ging het advies van de RvS net over de bevoegdheidskwestie: individuele scholen zouden de beslissing niet mogen nemen, alleen koepels. Door deze beslissing is dan eigenlijk een preventieve maatregel tegen zo'n eventuele uitspraak van de RvS.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 15:35   #204
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Als ik het goed begrepen heb (maar dat is misschien niet zo) ging het advies van de RvS net over de bevoegdheidskwestie: individuele scholen zouden de beslissing niet mogen nemen, alleen koepels. Door deze beslissing is dan eigenlijk een preventieve maatregel tegen zo'n eventuele uitspraak van de RvS.
Goed zo!
En bedankt Steve.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 15:38   #205
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Eindelijk goed nieuws.
Durven optreden tegen godsdienstig fundamentalisme.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 15:53   #206
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Rap en z'n maat Bekijk bericht

Dat betekent dus dat ook kruisjes, Vlaamse leeuwtjes etc verboden zullen worden. Ik hoop dat een aantal "goede Vlamingen" nu fier zijn op zichzelf.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 15:59   #207
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Met sommigen onder hen is helemaal niets aan te vangen Garry.
ik heb eens enkele jaren geleden , om iemand een plezier te doen, iemand uit de richting beroeps kantoor (stel je voor, het bestaat) bij mij in het kantoor haar stage laten doen. Ik zal dit nooit meer doen. Ik kreeg er stress van. Binnenkomende bijvoegsels van polissen alfabetisch klasseren was te moeilijk, nummerplaten van nieuwe polissen auto doorbellen naar de verzekeringsmaatschappij; te moeilijk. Eenvoudiger werk dan dat bestaat er niet op kantoor,. Ik vraag me dan af : waar houden die personen zich dan 6 jaar mee bezig op school . Meer dan hun broek verslijten kan het niet zijn.
Nog een geluk dat het eerlijke waren!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 16:02   #208
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Dat betekent dus dat ook kruisjes, Vlaamse leeuwtjes etc verboden zullen worden. Ik hoop dat een aantal "goede Vlamingen" nu fier zijn op zichzelf.
en of!
Oud 11 september 2009, 16:02   #209
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Eindelijk goed nieuws.
Durven optreden tegen godsdienstig fundamentalisme.
Hoe, wie, wat, waar?
Oud 11 september 2009, 16:05   #210
driewerf

Standaard

Citaat:
Daarnet een trees van het GO bezig gehoord: door de discussies die binnen de scholen ontstonden kwam hun pedagogisch project, het actief pluralisme(*) onder druk.
Dus discussies onder de leerlingen bedreigen het actief pluralisme, en een verbod op alle uiterlijke levensbeschouwelijke kentekens moet dat redden. De orweliaanse Newspeak neemt echt absurde proporties.

(Ik had bijna actief prularisme geschreven, wat dichter bij de waarheid komt.
Oud 11 september 2009, 16:06   #211
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wie draagt er nu een kruisje of een vlaamse leeuw op zijn of haar hoofd enigsinds al een kleine stap in de goede richting!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 16:08   #212
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dat is spijtig, want in het geval van bijv. kruisjes bestond er geen onderlinge druk tussen leerlingen. Maar jij weet zo goed als ik dat een verbod op hoofddoeken alleen (waar die druk dus wel bestaat, wat de voorbije weken uitgebreid gedemonstreerd werd) wettelijk strafbaar is, wegens discriminatie.

Ik zie het probleem niet echt met het feit dat leerlingen niet met Vlaamse leeuwen mogen rondlopen. Ook vraag ik me af hoe je zou reageren als er leerlingen zouden rondlopen met t-shirts van het Vlaams Belang en Vlaamse leerlingen die er geen droegen consequent zouden behandelen als 'slechte Vlaming'?

Ten slotte, die fiere goede Vlamingen waar jij het over hebt, zijn zij de oorzaak van het verbod? Ik heb geen betogingen gezien waar Vlamingen opriepen tot een hoofddoekverbod. Ook heb ik geen betogingen gezien waar Vlamingen scandeerden dat alle moslims weg moesten uit de school. Wel heb ik betogingen gezien waar moslims opriepen tot de verwijdering van de Vlamingen uit hun school en waar leerkrachten en leerlingen zonder hoofddoek met de dood bedreigd werden.
Oud 11 september 2009, 16:09   #213
Steve_M

Standaard

Citaat:
Daarnet een trees van het GO bezig gehoord: door de discussies die binnen de scholen ontstonden kwam hun pedagogisch project, het actief pluralisme(*) onder druk.
Dus discussies onder de leerlingen bedreigen het actief pluralisme, en een verbod op alle uiterlijke levensbeschouwelijke kentekens moet dat redden. De orweliaanse Newspeak neemt echt absurde proporties.

Die 'trees' had inderdaad beter de woorden intimidatie, pesterijen en bedreigingen gebruikt ipv discussie, want dat sluit dichter aan bij de werkelijkheid.
Oud 11 september 2009, 16:10   #214
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

discuties niet het zullen de doodsbedreigingen aan leerlingen en het lerarencorps zijn geweest die de raad over de streep trokken...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 16:15   #215
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
wie draagt er nu een kruisje of een vlaamse leeuw op zijn of haar hoofd enigsinds al een kleine stap in de goede richting!
Een stap in de goede richting, want we offeren met plezier onze eigen vrijheden op, en in den draai leren we onze jongeren ook om als makke schapen niet hun mening te uiten, niet op te komen voor hun rechten. Later zullen de kapitalisten heelder roten tamme proletariers erven die al even plat op de buik gaan liggen voor de heersende klasse.
En, smart ass, alle levensbeschouwelijk symbolen betekent ook stickers op de boekentas etc.

Laatst gewijzigd door driewerf : 11 september 2009 om 16:20.
Oud 11 september 2009, 16:18   #216
Steve_M

Standaard

Citaat:
Een stap in de goede richting, want we offeren met plezier onze eigen vrijheden op, en in den draai leren we onze jongeren ook om als makke schapen niet hun mening te uiten, niet op te komen voor hun rechten. Later zullen de kapitalisten heelder roten tamme proletariers erven die al even plat op de buik gaan liggen voor de heersende klasse.
Maar ze hebben toch mogen manifesteren en betogen? Of wil jij liever kinderen en jongeren leren dat als ze maar hard en lang genoeg roepen, dat ze dan altijd hun zin krijgen? Dat wie met geweld dreigt, uiteindelijk altijd alles voor elkaar krijgt?
Oud 11 september 2009, 16:19   #217
driewerf

Standaard

Citaat:
Dat is spijtig, want in het geval van bijv. kruisjes bestond er geen onderlinge druk tussen leerlingen. Maar jij weet zo goed als ik dat een verbod op hoofddoeken alleen (waar die druk dus wel bestaat, wat de voorbije weken uitgebreid gedemonstreerd werd) wettelijk strafbaar is, wegens discriminatie.
Pak dan de daders aan, en niet de slachtoffers. We vernbieden de minirok of de decolleté toch ook niet omdat sommige mannen dat als een excuus voor verkrachting zien.
Citaat:
Ik zie het probleem niet echt met het feit dat leerlingen niet met Vlaamse leeuwen mogen rondlopen. Ook vraag ik me af hoe je zou reageren als er leerlingen zouden rondlopen met t-shirts van het Vlaams Belang en Vlaamse leerlingen die er geen droegen consequent zouden behandelen als 'slechte Vlaming'?
Dat we een generatie kweken die van jongs af aan leert om ja en amen te zeggen. Voor iemand die de geheven vuist als avatar heeft, conformeer je je toch wel erg.
Citaat:
Ten slotte, die fiere goede Vlamingen waar jij het over hebt, zijn zij de oorzaak van het verbod? Ik heb geen betogingen gezien waar Vlamingen opriepen tot een hoofddoekverbod.
Niet op het internet geweest, de afgelopen dagen?
Oud 11 september 2009, 16:21   #218
driewerf

Standaard

Citaat:
Die 'trees' had inderdaad beter de woorden intimidatie, pesterijen en bedreigingen gebruikt ipv discussie, want dat sluit dichter aan bij de werkelijkheid.
pesterijen en bedreigingen die ontstaan zijn nadat het verbod er kwam. Je kan geen beleid rechtvaardigen door de reacties die dat beleid achteraf oproept.

En nogmaals: pak de daders aan, niet de slachtoffers.
Oud 11 september 2009, 16:28   #219
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
pesterijen en bedreigingen die ontstaan zijn nadat het verbod er kwam. Je kan geen beleid rechtvaardigen door de reacties die dat beleid achteraf oproept.

eigenlijk zou het kopvoddenverbod moeten gelden voor alle openbare gebouwen zoals in Turkije
Oud 11 september 2009, 16:31   #220
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat ze daar nu net niet de ballen voor hebben is juist het probleem... Ze mogen trouwens geen namen meer noemen of het zijn racisten. ...

Dus een algemeen verbod,

Want als ge het paard niet meer bij naam moogt noemen, moet ge alle paarden aanpakken...

Ja onze PeeCeekes hebben er een potje van gemaakt, een potje dat zo langzaamaan begint over te koken.

ben eens benieuwd naar de reacties van dien imam, ... dat wordt nog lachen als de rameldinges gedaan is en ze terug mogen eten en feest vieren...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be