Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2009, 11:07   #101
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Rudy,

Jij hebt in je leven nog nooit gewerkt, jij weet zelfs niet wat werken is.
Jij denkt dat je werkt, maar dat is nog niet werken.
Dat hoor ik aan uw uitleg, en de tijd die je kan besteden gedurende de totale dag aan uw computer?
Een jonge mens die gemotiveerd werkt heeft daar geen tijd voor, dat is duidelijk!
Ik ben een ondernemer op rust en ik kan mij deze tijd permitteren maar jij niet.
Moest je bij mij in dienst zijn had u C4 reeds lang klaargelegen!
In het suptiel demotiveren van andere jonge mensen (vrouwen) ben je een krak, dat heb ik hier reeds vele malen gelezen.
Rudy is meer ventiel dan suptiel hoor, Corse.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 11:47   #102
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Neen. Vrouwen arbeiden meer, voor minder loon. Vanwaar uw sukkelvraag ?
Sukkelvraag? Ik heb al tientallen vrouwen aangeworven en nog nooit heeft er één minder verdiend dan de mannen in de zelfde functie. Er is maar één manier om veel te verdienen, en die geldt zowel voor mannen als vrouwen: zorg dat je iets heel goed kent of kunt en doe je job met toewijding en een streven naar perfectie.
Oud 17 november 2009, 11:58   #103
corse
Banneling

Standaard

Juist Jukes en niets anders, zo simpel is dat.

En probeer mensen een beetje te helpen met hun familiale problemen.
We hebben al gebroken gezinnen genoeg.
En enkel gelukkige mensen met een goed gezin zijn 100 % gemotiveerd wat logisch is uiteraard.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 12:45   #104
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Juist Jukes en niets anders, zo simpel is dat.

En probeer mensen een beetje te helpen met hun familiale problemen.
Inderdaad belangrijk, ik organiseerde voor mijn medewerkers dan ook regelmatig feestjes en uitstappen waarop de partners ook werden uitgenodigd.
Oud 17 november 2009, 13:26   #105
corse
Banneling

Standaard

Jukes

Inderdaad belangrijk, ik organiseerde voor mijn medewerkers dan ook regelmatig feestjes en uitstappen waarop de partners ook werden uitgenodigd.

Corse antwoord:

Dat de partners ook worden uitgenodigd is zeer positief.
Vooral jonge mensen zijn gevoelig voor deze problematiek.

Vele jonge mensen brengen meer tijd door op hun werk dan met hun partner.
Indien ze dan nog met deze collega’s gaan feesten zonder partner, ja dan ontstaan de problemen.

Mijn persoonlijke mening:

Ik persoonlijk ben voor een totale scheiding van werk en privé.
Werken doet men om aan de kost te komen, en daar houd het ook mee op.
Vrienden moeten in volle vrijheid en ongedwongen gekozen worden.
Op het werk kan deze ongedwongenheid niet spontaan tot stand komen.
Door deze gedwongenheid zijn er op het werk veel stress situaties.
Over deze problematiek zijn reeds in vele landen grondige studies gemaakt.
Oud 17 november 2009, 17:42   #106
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Sukkelvraag? Ik heb al tientallen vrouwen aangeworven en nog nooit heeft er één minder verdiend dan de mannen in de zelfde functie. Er is maar één manier om veel te verdienen, en die geldt zowel voor mannen als vrouwen: zorg dat je iets heel goed kent of kunt en doe je job met toewijding en een streven naar perfectie.
Waar ik woon zijn er minstens drie grootwarenhuizen binnen een straal van één kilometer. Aan de kassa's zie ik enkel kassières. Nul komma nul venten aan de kassa. Leg mij eens uit waarom geen man zijn tijd aan die kassa wilt slijten.

Moest ik feminist zijn dan zou ik luidop vragen of mannen zich te goed voelen om 'kassier' (tussen aanhalingstekens) te zijn. Meer zelfs: het woordenboek voorziet zelfs geen woord voor een mannelijke cassièrre.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 17:51   #107
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Uit dat rapport blijkt nu net dat het niet om keuzes gaat. Meer dan de helft van de loonkloof kan niet verklaard worden op basis van objectieve factoren en daar waar dat wel kan, is dat verre van altijd een gevolg van keuzes. Je schijnt te vergeten dat mensen niet altijd het werk doen dat ze willen en nog veel minder de voorwaarden van dat werk te kiezen hebben. Jonge vrouwen krijgen sommige jobs bijvoorbeeld niet, omdat de werkgever liever een man heeft die niet zwanger kan worden... Of ze moeten zich tevreden stellen met een contract van bepaalde duur, zodat dat niet verlengd hoeft te worden wanneer de werkneemster zwanger is... En ga zo maar door.
Edina. Uw vaststelling is terecht. Voor werkgevers is beschikbaarheid en continuïteit van de job zeer belangrijk. De werkgever weet niet of de vrouwelijke sollicitante van 23 lentes van plan is om 3 keer zwanger te worden binnen de 5 jaar.

Vraagje: reageren vrouwelijke werkgevers anders dan de mannelijke, binnen deze context ?
Oud 17 november 2009, 17:51   #108
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar ik woon zijn er minstens drie grootwarenhuizen binnen een straal van één kilometer. Aan de kassa's zie ik enkel kassières. Nul komma nul venten aan de kassa. Leg mij eens uit waarom geen man zijn tijd aan die kassa wilt slijten.

Moest ik feminist zijn dan zou ik luidop vragen of mannen zich te goed voelen om 'kassier' (tussen aanhalingstekens) te zijn. Meer zelfs: het woordenboek voorziet zelfs geen woord voor een mannelijke cassièrre.
Je zegt het zelf:

Kassier.

Het woord staat in de on-line Van Daele

En er werkt er een

In de LIDL hier.

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 november 2009 om 17:59.
Oud 17 november 2009, 17:59   #109
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste collega forumleden,

't gaat om vrouwen die zich moeten inspannen op de arbeidsmarkt.

Op 11 november is het niet enkel wapenstilstand, maar ook vrouwendag.

Mogen reacties iets constructiever dan het tot nu dagelijks seksistisch gecommentaar ?
Het sexisme is een on derdeel van het probleem dat we bespreken, het hoort er gewoon bij. Het probleem is dat er behalve de carrière nog een gezinsleven en een privéleven is (vroeger toen ner nog wat meer proletariaat was werkte die ca. 16 uur per dag en waren die problemen er niet). Indien de bekommernissen buiten de carrière gelijklopend zouden gedeeld worden door mannen en vrouwen - zou de loongelijkheid er vanzelf komen.. (simplistisch gesteld).

Inderdaad "thuisblijven voor de kinderen" zou zowel door vrouwen als mannen gebeuren. Bij veel gewilde talenten zal men zowel voor vrouwen als voor mannen als werkgever er meer rekening mee houden dat mensen buiten hun carrière er nog een "leven" op na houden.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 18:04   #110
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je zegt het zelf:

Kassier.

Het woord staat in de on-line Van Daele

En er werkt er een

In de LIDL hier.
Ik geloof je wel hoor. Zeer overtuigend. Een zwaluw maakt de lente niet. Wat wil je nu aantonen ? Dat er uitzonderingen bestaan ? Dat weten we ondertussen al langer dan vandaag. Sorry Eno. Ander argument graag.
Oud 17 november 2009, 18:07   #111
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geloof je wel hoor. Zeer overtuigend. Een zwaluw maakt de lente niet. Wat wil je nu aantonen ? Dat er uitzonderingen bestaan ? Dat weten we ondertussen al langer dan vandaag. Sorry Eno. Ander argument graag.
Ik zal het hem zeggen.

Sorry, maar kassier staat in Van Daele. Een ander argument graag.

Er staat trouwens ook een kassier en soms twee in mijn Delhaize (tegen twee kassiersters)

Zou het al lente zijn?

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 november 2009 om 18:08.
Oud 17 november 2009, 18:47   #112
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
7 tips om meer te verdienen als vrouw
De vrouw heeft de beschikking over een zesde zintuig en over een vijfde dimensie. Gebruik ze.
Oud 17 november 2009, 18:49   #113
eno2
Banneling

Standaard

Dat laat niet staan dat je ook al eens opslag moet vragen, hé.
Oud 18 november 2009, 10:56   #114
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Het sexisme is een on derdeel van het probleem dat we bespreken, het hoort er gewoon bij. Het probleem is dat er behalve de carrière nog een gezinsleven en een privéleven is (vroeger toen ner nog wat meer proletariaat was werkte die ca. 16 uur per dag en waren die problemen er niet). Indien de bekommernissen buiten de carrière gelijklopend zouden gedeeld worden door mannen en vrouwen - zou de loongelijkheid er vanzelf komen.. (simplistisch gesteld).

Inderdaad "thuisblijven voor de kinderen" zou zowel door vrouwen als mannen gebeuren. Bij veel gewilde talenten zal men zowel voor vrouwen als voor mannen als werkgever er meer rekening mee houden dat mensen buiten hun carrière er nog een "leven" op na houden.
Roger. Uw redenering wil ik best volgen. Het kan niet zijn dat ondernemers vergeten dat hun medewerkers ook nog een gezinsleven hebben. Nu, ik denk niet dat daar geen rekening mee wordt gehouden. Het besef is ondertussen gegroeid dat een tevreden mens ook beter rendeert. Maar inderdaad, de minuten werk worden geteld.

Daarnaast zou ik het volgende willen stellen.
Enerzijds heb je mensen die per uur worden betaald. Die moeten prikken. Onderworpen aan een (38)-urenregeling. Eenmaal het afgesproken aantal uren gepresteerd is hun dagtaak ook afgelopen.
Anderzijds heb je werknemers, kaderleden, die van een zekere vrijheid geniete, betaald worden taken te doen, initiatief te nemen, moeten leren met prioriteiten te werken, tijdschema's, maar niet gebonden zijn aan opgelegde werkuren.

Wat is dan uiteindelijk het probleem. Alles is afhankelijk van compententies en de nodige flexibiliteit.
Oud 18 november 2009, 13:17   #115
corse
Banneling

Standaard

Uitbuiting komt voort uit slecht sociaal gedrag.

Uitbuiting is in de eerste plaats onderbetaling en onderwaardering.

1. De uitbuiter heeft in de eerste plaats een gebrek aan respect en sociaal gevoel voor de medemens, hij maakt bewust misbruik van de onwetendheid van de medemens.

Vrijheid is in de eerste plaats andermans vrijheid respecteren.

De uitbuiter verknecht andermans vrijheid ten gunste van zijn eigen vrijheid, het zogenoemde gnoe-effect, bruggen bouwen op de lijken van anderen.

Het is manipuleren en misbruik maken van de zwakke onwetende medemens, dit om op deze manier aan zijn doel te geraken en daardoor zelf meer mogelijkheden en vrijheden te verwerven.

Er zijn twee interpretaties van het vrijheidsbegrip, een negatieve en een positieve, negatieve vrijheid is het domein waarbinnen iemand ongestoord door anderen datgene kan doen wat in zijn vermogen ligt, hoe groter dit domein hoe groter zijn negatieve vrijheid, het gaat er om dat men met rust wordt gelaten.

Het niet mogen uitbuiten van mens door mens is geen inbreuk op de persoonlijke vrijheid maar bied kansen voor ieder individu, op deze manier kunnen we individualiteit (daar waar het moet) ondergeschikt maken aan de democratische collectieve belangen van ieder individu en deze in de wetgeving opnemen.

In tegenstelling tot ordinaire bandieten, die je geld of je leven willen, willen uitbuiters je geld én je leven, spijtig worden deze “te weinig” bestraft.

Is het niet al te gemakkelijk om anderen te dwingen flexibel te zijn als je zelf geen ruggengraat hebt, hebzucht is meestal de motivatie.
Oud 18 november 2009, 13:21   #116
corse
Banneling

Standaard

Diegenen die zich laten uitbuiten hebben in de eerste plaats een tekort aan kennis, zelfrespect en eergevoel.

Het zichzelf niet als een gelijke zien is fundamenteel fout.

Superioriteit altijd aan andere toekennen is een minderwaardigheidscomplex dat uitbuiting mogelijk maakt door gebrek aan kennis en zelfzekerheid.

Het ondergaan van ongedwongen slavernij is geen product van de vrije wil, het is bij vele mensen een gedwongen noodzaak om te leven en te overleven.

Het onderscheid in weten en kennis maakt uitbuiting mogelijk, gelijken buiten elkaar niet uit, of beter gezegd deze kunnen elkaar niet uitbuiten.
Oud 18 november 2009, 13:30   #117
corse
Banneling

Standaard

Leningen (krediet) en daardoor schulden, deze zijn uiteraard een vorm van gedwongen slavernij en zijn tevens oorzaak van de klimaatscatastrofe, honger en geweld.

Krediet is een fictief systeem om de tijd te versnellen door geld te lenen dat men eigelijk nog niet door arbeid heeft verkregen, het heeft dus ook vele nadelen!

Nadelen van een kredietsysteem:

Minder of slecht sociaal leven, slechte werkomstandigheden en minder loon moeten aanvaarden, het verplicht zijn om te werken en het verplicht zijn om met het economisch rat mee te draaien, kinderen niet zelf te kunnen opvoeden, geen tijd om creatief te zijn of om eigen cultuur te kunnen genieten.
Oud 18 november 2009, 13:36   #118
corse
Banneling

Standaard

Beperkte materiele zaken verwerven is een noodzaak, maar deze zeker niet ten koste van een half mensenleven.

Geluk is het gemeenschappelijk doel van de mensheid, het gemiddelde geluksgevoel is de laatste 50 jaar gedaald, meer mensen voelen zich ongelukkig, financies, inkomens en werkonzekerheid maakt mensen angstig, ongelukkig en depressief, te veel materiele waarden onderdrukken het geluk.

Mensen die focussen op geld, status, roem en materiele waarden zijn statistisch gezien ongelukkiger en hebben meer fysieke en psychische gezondheidsproblemen.

Het meest ongelukkig zijn mensen tussen de 25 en 50 jaar dit vooral door: leningen, bouwen, huur, voeding en energieprijzen, mobiliteitsproblemen, kinderen niet zelf kunnen opvoeden en carrière met stress enz.

De godin van vooruitgang, luxe, materialisme en tijd is in werkelijkheid een grote hoer die niet te verzadigen is.

Deze godin tracht ons zoveel mogelijk van de essentie van het leven af te houden, vb:

Beoordeel je succes aan wat je moet opgeven om het te bereiken en wat je moet opgeven om het te behouden.
Beoordeel materiele waarden in dienst van hun functie en niet enkel in dienst van hun schoonheid.
Schoonheid ontstaat meestal door de zuivering van overtolligheden.
In de laatste pyjama die men in het leven draagt zijn geen zakken.
Oud 18 november 2009, 15:01   #119
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Corse. Stop eens met de aandachtshoer uit te hangen.

Laatst gewijzigd door Rudy : 18 november 2009 om 15:06.
Oud 18 november 2009, 15:26   #120
corse
Banneling

Standaard

Dat is wat ik doe:

Opkomen voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten.

Wat jij doet beste Rudy:
De aandachtshoer uit te hangen met het tegengestelde!

Dat is het verschil!
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be