![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Parlementslid
|
![]() Sukkelvraag? Ik heb al tientallen vrouwen aangeworven en nog nooit heeft er één minder verdiend dan de mannen in de zelfde functie. Er is maar één manier om veel te verdienen, en die geldt zowel voor mannen als vrouwen: zorg dat je iets heel goed kent of kunt en doe je job met toewijding en een streven naar perfectie.
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() Juist Jukes en niets anders, zo simpel is dat.
En probeer mensen een beetje te helpen met hun familiale problemen. We hebben al gebroken gezinnen genoeg. En enkel gelukkige mensen met een goed gezin zijn 100 % gemotiveerd wat logisch is uiteraard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Parlementslid
|
![]() Inderdaad belangrijk, ik organiseerde voor mijn medewerkers dan ook regelmatig feestjes en uitstappen waarop de partners ook werden uitgenodigd.
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() Jukes
Inderdaad belangrijk, ik organiseerde voor mijn medewerkers dan ook regelmatig feestjes en uitstappen waarop de partners ook werden uitgenodigd. Corse antwoord: Dat de partners ook worden uitgenodigd is zeer positief. Vooral jonge mensen zijn gevoelig voor deze problematiek. Vele jonge mensen brengen meer tijd door op hun werk dan met hun partner. Indien ze dan nog met deze collega’s gaan feesten zonder partner, ja dan ontstaan de problemen. Mijn persoonlijke mening: Ik persoonlijk ben voor een totale scheiding van werk en privé. Werken doet men om aan de kost te komen, en daar houd het ook mee op. Vrienden moeten in volle vrijheid en ongedwongen gekozen worden. Op het werk kan deze ongedwongenheid niet spontaan tot stand komen. Door deze gedwongenheid zijn er op het werk veel stress situaties. Over deze problematiek zijn reeds in vele landen grondige studies gemaakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest ik feminist zijn dan zou ik luidop vragen of mannen zich te goed voelen om 'kassier' (tussen aanhalingstekens) te zijn. Meer zelfs: het woordenboek voorziet zelfs geen woord voor een mannelijke cassièrre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraagje: reageren vrouwelijke werkgevers anders dan de mannelijke, binnen deze context ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kassier. Het woord staat in de on-line Van Daele En er werkt er een In de LIDL hier. Laatst gewijzigd door eno2 : 17 november 2009 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Inderdaad "thuisblijven voor de kinderen" zou zowel door vrouwen als mannen gebeuren. Bij veel gewilde talenten zal men zowel voor vrouwen als voor mannen als werkgever er meer rekening mee houden dat mensen buiten hun carrière er nog een "leven" op na houden.
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof je wel hoor. Zeer overtuigend. Een zwaluw maakt de lente niet. Wat wil je nu aantonen ? Dat er uitzonderingen bestaan ? Dat weten we ondertussen al langer dan vandaag. Sorry Eno. Ander argument graag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sorry, maar kassier staat in Van Daele. Een ander argument graag. Er staat trouwens ook een kassier en soms twee in mijn Delhaize (tegen twee kassiersters) Zou het al lente zijn? Laatst gewijzigd door eno2 : 17 november 2009 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() Dat laat niet staan dat je ook al eens opslag moet vragen, hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast zou ik het volgende willen stellen. Enerzijds heb je mensen die per uur worden betaald. Die moeten prikken. Onderworpen aan een (38)-urenregeling. Eenmaal het afgesproken aantal uren gepresteerd is hun dagtaak ook afgelopen. Anderzijds heb je werknemers, kaderleden, die van een zekere vrijheid geniete, betaald worden taken te doen, initiatief te nemen, moeten leren met prioriteiten te werken, tijdschema's, maar niet gebonden zijn aan opgelegde werkuren. Wat is dan uiteindelijk het probleem. Alles is afhankelijk van compententies en de nodige flexibiliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() Uitbuiting komt voort uit slecht sociaal gedrag.
Uitbuiting is in de eerste plaats onderbetaling en onderwaardering. 1. De uitbuiter heeft in de eerste plaats een gebrek aan respect en sociaal gevoel voor de medemens, hij maakt bewust misbruik van de onwetendheid van de medemens. Vrijheid is in de eerste plaats andermans vrijheid respecteren. De uitbuiter verknecht andermans vrijheid ten gunste van zijn eigen vrijheid, het zogenoemde gnoe-effect, bruggen bouwen op de lijken van anderen. Het is manipuleren en misbruik maken van de zwakke onwetende medemens, dit om op deze manier aan zijn doel te geraken en daardoor zelf meer mogelijkheden en vrijheden te verwerven. Er zijn twee interpretaties van het vrijheidsbegrip, een negatieve en een positieve, negatieve vrijheid is het domein waarbinnen iemand ongestoord door anderen datgene kan doen wat in zijn vermogen ligt, hoe groter dit domein hoe groter zijn negatieve vrijheid, het gaat er om dat men met rust wordt gelaten. Het niet mogen uitbuiten van mens door mens is geen inbreuk op de persoonlijke vrijheid maar bied kansen voor ieder individu, op deze manier kunnen we individualiteit (daar waar het moet) ondergeschikt maken aan de democratische collectieve belangen van ieder individu en deze in de wetgeving opnemen. In tegenstelling tot ordinaire bandieten, die je geld of je leven willen, willen uitbuiters je geld én je leven, spijtig worden deze “te weinig” bestraft. Is het niet al te gemakkelijk om anderen te dwingen flexibel te zijn als je zelf geen ruggengraat hebt, hebzucht is meestal de motivatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() Diegenen die zich laten uitbuiten hebben in de eerste plaats een tekort aan kennis, zelfrespect en eergevoel.
Het zichzelf niet als een gelijke zien is fundamenteel fout. Superioriteit altijd aan andere toekennen is een minderwaardigheidscomplex dat uitbuiting mogelijk maakt door gebrek aan kennis en zelfzekerheid. Het ondergaan van ongedwongen slavernij is geen product van de vrije wil, het is bij vele mensen een gedwongen noodzaak om te leven en te overleven. Het onderscheid in weten en kennis maakt uitbuiting mogelijk, gelijken buiten elkaar niet uit, of beter gezegd deze kunnen elkaar niet uitbuiten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() Leningen (krediet) en daardoor schulden, deze zijn uiteraard een vorm van gedwongen slavernij en zijn tevens oorzaak van de klimaatscatastrofe, honger en geweld.
Krediet is een fictief systeem om de tijd te versnellen door geld te lenen dat men eigelijk nog niet door arbeid heeft verkregen, het heeft dus ook vele nadelen! Nadelen van een kredietsysteem: Minder of slecht sociaal leven, slechte werkomstandigheden en minder loon moeten aanvaarden, het verplicht zijn om te werken en het verplicht zijn om met het economisch rat mee te draaien, kinderen niet zelf te kunnen opvoeden, geen tijd om creatief te zijn of om eigen cultuur te kunnen genieten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() Beperkte materiele zaken verwerven is een noodzaak, maar deze zeker niet ten koste van een half mensenleven.
Geluk is het gemeenschappelijk doel van de mensheid, het gemiddelde geluksgevoel is de laatste 50 jaar gedaald, meer mensen voelen zich ongelukkig, financies, inkomens en werkonzekerheid maakt mensen angstig, ongelukkig en depressief, te veel materiele waarden onderdrukken het geluk. Mensen die focussen op geld, status, roem en materiele waarden zijn statistisch gezien ongelukkiger en hebben meer fysieke en psychische gezondheidsproblemen. Het meest ongelukkig zijn mensen tussen de 25 en 50 jaar dit vooral door: leningen, bouwen, huur, voeding en energieprijzen, mobiliteitsproblemen, kinderen niet zelf kunnen opvoeden en carrière met stress enz. De godin van vooruitgang, luxe, materialisme en tijd is in werkelijkheid een grote hoer die niet te verzadigen is. Deze godin tracht ons zoveel mogelijk van de essentie van het leven af te houden, vb: Beoordeel je succes aan wat je moet opgeven om het te bereiken en wat je moet opgeven om het te behouden. Beoordeel materiele waarden in dienst van hun functie en niet enkel in dienst van hun schoonheid. Schoonheid ontstaat meestal door de zuivering van overtolligheden. In de laatste pyjama die men in het leven draagt zijn geen zakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Corse. Stop eens met de aandachtshoer uit te hangen.
Laatst gewijzigd door Rudy : 18 november 2009 om 15:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() Dat is wat ik doe:
Opkomen voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten. Wat jij doet beste Rudy: De aandachtshoer uit te hangen met het tegengestelde! Dat is het verschil! |
![]() |
![]() |