Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2009, 15:54   #2361
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog Joost Bekijk bericht
Dat is jou perceptie en realiteit maar niet per definitie dat van een ander.

Ga nou maar weer Milquet of Mangain stemmen om je Belgie bijeen te houden ten koste van de Nederlandstaligen want telkens moeten de Vlamingen plat op hun buik voor jouw geliefde Belgie en de nar uit Laken.

Ik kan niet spreken van Belgicistenhaat maar gewoon een realistisch blik op de stand van zaken.
Als U ook maar enig verstand had van Belgische politiek wist U dat System niet voor Milquet of Mangain kan en mag stemmen.

Vertel me aub eens waarom U steeds uw peper en zout op ons Belgisch huis moet strooien terwijl U daar totaal geen bal van snapt ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 24 december 2009 om 15:56.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 16:00   #2362
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Niet geheel ontoevallig behoort system ook tot de club van zelf benoemde anti-zionisten.
Zionisten zijn in mijn ogen racisten En het zijn zij die opteerden voor een nieuwe joodse staat in Palestina en daarom begonnen ze met 'ethnic cleansing'. Heel geniepig. Beetje bij beetje verjoegen zij de Palestijnen. Hetzij door geweld, hetzij door list, hetzij door juridische spitsvondigheden zoals in Oost-Jeruzalem. En ze gaan daar nog steeds mee verder en dit door onverstoord nederzettingen te bouwen. De Israelische joden trekken zich van niemand iets aan en beliegen de wereld constant. Zoals bijvoorbeeld over hun kernwapens. Zelfs de VS zijn de verraderlijk spelletjes van Israel meer dan beu. En dat wil al wat zeggen.

De laffe en onmedogenloze vernieling tenslotte, en de moorden tijdens de joodse raid op het Getto van Gaza, heeft bij mij de deur dicht gedaan. De Israelische joden gedragen zich in bepaalde opzichten zoals de Nazi's.

Laatst gewijzigd door system : 24 december 2009 om 16:10.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 16:03   #2363
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als U ook maar enig verstand had van Belgische politiek wist U dat System niet voor Milquet of Mangain kan en mag stemmen.

Vertel me aub eens waarom U steeds uw peper en zout op ons Belgisch huis moet strooien terwijl U daar totaal geen bal van snapt ?
Zegt degene die beweert dat slechts 10% van de Vlamingen een onafhankelijk Vlaanderen nastreeft.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 16:08   #2364
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zionisten zijn in mijn ogen racisten En het zijn zij die opteerden voor een nieuwe joodse staat in Palestina en daarom begonnen ze met 'ethnic cleansing'. Heel geniepig. Beetje bij beetje verjoegen zij de Palestijnen. Hetzij door geweld, hetzij door list, hetzij door juridische spitsvondigheden zoals in Oost-Jeruzalem. En ze gaan daar nog steeds mee verder en dit door nederzettingen te bouwen. Zelf de VS is het verraderlijk spelletje van Israel meer dan beu. En dat wil al wat zeggen.
Jij neemt dus in meerdere kwesties een dubieus en onwaar standpunt in.

Citaat:
De laffe en onmedogenloze vernieling tenslotte, en de moorden tijdens de joodse raid op het Getto van Gaza, heeft bij mij de deur dicht gedaan. Joden gedragen zich in bepaalde opzichten zoals de Nazi's.
Hoe durf jij jezelf nog een liberaal te noemen?
Oud 24 december 2009, 16:09   #2365
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zegt degene die beweert dat slechts 10% van de Vlamingen een onafhankelijk Vlaanderen nastreeft.
Zegt een Belg.
Dat zou genoeg moeten zeggen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 16:11   #2366
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij neemt dus in meerdere kwesties een dubieus en onwaar standpunt in.

Hoe durf jij jezelf nog een liberaal te noemen?
Ik noem mij een liberaal omdat ik durf te zeggen wat ik zie.

U echter ziet slechts wat u zelf zegt.

Laatst gewijzigd door system : 24 december 2009 om 16:13.
Oud 24 december 2009, 16:14   #2367
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet geheel ontoevallig behoort system ook tot de club van zelf benoemde anti-zionisten.
Hoezo "de club van zelf benoemde anti-zionisten"? Ah natuurlijk, jij bedoelt uiteraard at alle anti-Zionisten ook antisemieten zijn... maar dat zijn ze dus niet, meneer de liberaal. Verre van zelfs.

Je laffe poging om anti-Zionisme te vereenzelvigen met antisemitisme zal dan ook (zoals altijd weer) mislukken.

Sheesh! De Chanoeka is niet voorbij of sommige uitverkorenen beginnen al met hun perfide schuinmarcheerderij.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 16:15   #2368
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liberaal NL
Daar zeg je wat. De pissige Hollandhaat bij dit sujetje begint zo pathologisch te worden dat je inderdaad kunt spreken van racisme. Hij is trouwens niet de enige op dit forum.
Oud 24 december 2009, 16:17   #2369
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Daar zeg je wat. De pissige Hollandhaat bij dit sujetje begint zo pathologisch te worden dat je inderdaad kunt spreken van racisme. Hij is trouwens niet de enige op dit forum.
Wat u hier allemaal debiteert is maar van luttele waarde, uw objectieve kijk op de zaken kennende...

Laatst gewijzigd door system : 24 december 2009 om 16:18.
Oud 24 december 2009, 16:18   #2370
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik noem mij een liberaal omdat ik durf te zeggen wat ik zie.

U echter ziet slechts wat u zelf zegt.
Als jij hier de rationele afweging maakt dat de Joden deels op de Nazi's lijken, dan twijfel ik een jouw intellectuele vermogen. Jij doet me dan denken aan een Gretta Duisenberg die zes miljoen handtekeningen wilde ophalen in een petitie tegen Israël.
Oud 24 december 2009, 16:18   #2371
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1
Zegt een Belg.
Dat zou genoeg moeten zeggen.
Nuance a.u.b., jouw discours zegt mij vooral dat je fungeert als luidspreker voor "les Belges".
Oud 24 december 2009, 16:19   #2372
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zionisten zijn in mijn ogen racisten En het zijn zij die opteerden voor een nieuwe joodse staat in Palestina en daarom begonnen ze met 'ethnic cleansing'. Heel geniepig. Beetje bij beetje verjoegen zij de Palestijnen. Hetzij door geweld, hetzij door list, hetzij door juridische spitsvondigheden zoals in Oost-Jeruzalem. En ze gaan daar nog steeds mee verder en dit door onverstoord nederzettingen te bouwen. De Israelische joden trekken zich van niemand iets aan en beliegen de wereld constant. Zoals bijvoorbeeld over hun kernwapens. Zelfs de VS zijn de verraderlijk spelletjes van Israel meer dan beu. En dat wil al wat zeggen.

De laffe en onmedogenloze vernieling tenslotte, en de moorden tijdens de joodse raid op het Getto van Gaza, heeft bij mij de deur dicht gedaan. De Israelische joden gedragen zich in bepaalde opzichten zoals de Nazi's.
Ik sta pal achter Israël. De geschiedenis van het moderne Israël betreft het ontstaan en de ontwikkeling van de staat Israël. Deze werd in 1948 gesticht na bijna tweeduizend jaar Joodse diaspora en vijfenvijftig jaar van zionistische actie. In zestig jaar na de onafhankelijkheid waren er conflicten en oorlogen met de Arabische buurlanden. Maar Israël heeft ook vaak onderhandeld over vrede. In Israël overleefde de democratie onder moeilijke omstandigheden en het land kent welvaart ondanks oorlog, etnische en religieuze conflicten, internationale boycots, massale immigratie en terreuraanvallen. Sinds de oprichting van de zionistische beweging verhuisde een steeds groter deel van de Joodse wereldbevolking naar Israël. In 2000 woonde ongeveer 40% van alle Joden in Israël.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 16:20   #2373
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Nuance a.u.b., jouw discours zegt mij vooral dat je fungeert als luidspreker voor "les Belges".
'Petit Belges'
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 16:21   #2374
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij hier de rationele afweging maakt dat de Joden deels op de Nazi's lijken, dan twijfel ik een jouw intellectuele vermogen. Jij doet me dan denken aan een Gretta Duisenberg die zes miljoen handtekeningen wilde ophalen in een petitie tegen Israël.
Ik heb het over de Israelische joden die een beleid voeren die veel doet denken aan het 'judenfrei machen' door de Nazi's van Duitste steden. Welnu, de joden in Jeruzalem en de beleidsmakers in Israel zijn juist op dezelfde manier bezig. Maar hier heet het dan 'Palestinenzenfrei machen'. Alleen mensen zoals u zien dit dan niet, willen dat ook niet zien. U bent toch toevallig niet van joodse origine?

Laatst gewijzigd door system : 24 december 2009 om 16:23.
Oud 24 december 2009, 16:22   #2375
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Hoezo "de club van zelf benoemde anti-zionisten"? Ah natuurlijk, jij bedoelt uiteraard at alle anti-Zionisten ook antisemieten zijn... maar dat zijn ze dus niet, meneer de liberaal. Verre van zelfs.

Je laffe poging om anti-Zionisme te vereenzelvigen met antisemitisme zal dan ook (zoals altijd weer) mislukken.

Sheesh! De Chanoeka is niet voorbij of sommige uitverkorenen beginnen al met hun perfide schuinmarcheerderij.
1) Jij gunt de Joden enkel en alleen geen staat, vanwege het ingebakken antisemitisme binnen het christelijk geloof. Anti-zionisme is je slappe excuus.
2) Zie je system: je mening wordt gedeeld door een godsdienstfanaticus die nog Roomser dan de paus is.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 24 december 2009 om 16:29.
Oud 24 december 2009, 16:24   #2376
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Wat u hier allemaal debiteert is maar van luttele waarde, uw objectieve kijk op de zaken kennende...
Oud 24 december 2009, 16:28   #2377
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb het over de Israelische joden die een beleid voeren die veel doet denken aan het 'judenfrei machen' door de Nazi's van Duitste steden. Welnu, de joden in Jeruzalem en de beleidsmakers in Israel zijn juist op dezelfde manier bezig. Maar hier heet het dan 'Palestinenzenfrei machen'.
Vandaar dat de Arabische bevolking daar sinds 1900 verviervoudigd is. Wat een niveau is dit zeg.

Citaat:
Alleen mensen zoals u zien dit dan niet, willen dat ook niet zien. U bent toch toevallig niet van joodse origine?
Jij hebt eerder al beweerd dat ik een calvinist was en nu ben ik een Jood? Ik zeg het nog maar een keer: ik ben van beide kanten van mijn familie Rooms-Katholiek, maar zelf atheist. Ben jij toevallig van Arabische origine?

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 24 december 2009 om 16:29.
Oud 24 december 2009, 16:33   #2378
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij doet me dan denken aan een Gretta Duisenberg die zes miljoen handtekeningen wilde ophalen in een petitie tegen Israël.
Wat is daar mis mee? Bij mijn weten is de vrijheid van meningsuiting, en dus ook de vrijheid van vergelijking niet verboden en het cijfer "zes miljoen" is niet gepatenteerd door één of andere industrie..... of wel soms?
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 16:38   #2379
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Vandaar dat de Arabische bevolking daar sinds 1900 verviervoudigd is. Wat een niveau is dit zeg.

Jij hebt eerder al beweerd dat ik een calvinist was en nu ben ik een Jood? Ik zeg het nog maar een keer: ik ben van beide kanten van mijn familie Rooms-Katholiek, maar zelf atheist. Ben jij toevallig van Arabische origine?

Ik mag toch vragen of u van joodse origine bent. Of niet?

En als u calvinist bent, ja, dan kan ik begrijpen dat u misschien nog altijd denkt dat Israel het beloofde land is dat door Jaweh aan de joden is geschonken. En dat de joden het 'uitverkoren volk' zijn'. En dat zij dus op dit land, dat Eloïm hun gegeven heeft, het alleenrecht hebben en dus ook het recht hebben de anderen te verjagen. Dat is trouwens niet de eerste keer in hun geschiedenis dat de joden andere volkeren verjagen met alle afgrijselijke taferelen vandien.

Laatst gewijzigd door system : 24 december 2009 om 16:45.
Oud 24 december 2009, 16:40   #2380
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Wat is daar mis mee? Bij mijn weten is de vrijheid van meningsuiting, en dus ook de vrijheid van vergelijking niet verboden en het cijfer "zes miljoen" is niet gepatenteerd door één of andere industrie..... of wel soms?
Het is niet mijn probleem dat jij doelbewuste schofferende en provocerende praat goedkeurt. Sterker nog: Ik had niet anders verwacht van iemand zoals jij.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be