Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2009, 21:38   #2341
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
In tegenstelling tot jou, kan ik heel goed lezen.
Je bevestigend antwoord, bevestigt dat nog maar eens.

Maar ik noteer dat jij, in tegenstelling tot mij, geweld kan goedkeuren.

Is het daarom dat jij je favoriete Hitler er bij sleurt.
Mijn goedkeuring heeft ie alleszins nooit gehad.

En gezien mijn leeftijd heb ik nooit de kans gehad hem zijn gang niet te laten gaan.
Gezien de manier waarop jij hier je stellingen hier poneert, kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat jij toen er wel bij was. Maar je hebt alleszins, jij die geweld kan goedkeuren, hem wél zijn gang laten gaan.
U heeft een slogan bedacht die niet realistisch is. Soms is geweld gewoon nodig. En dat heeft niet alleeen te maken met Hitler. Dat heeft ook te maken met het bestrijden bijvoorbeeld van rebellen in Congo die duizenden vrouwen verkrachten, martelen en vermoorden en die kindsoldaten ronselen om nu maar wat te zeggen. Dus, moest ik in uw plaats zijn, zou ik maar vlug een andere handtekening bedenken. Een meer volwassen handtekening.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2009, 21:43   #2342
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U heeft een slogan bedacht die niet realistisch is. Soms is geweld gewoon nodig. En dat heeft niet alleeen te maken met Hitler. Dat heeft ook te maken met het bestrijden bijvoorbeeld van rebellen in Congo die duizenden vrouwen verkrachten, martelen en vermoorden en die kindsoldaten ronselen om nu maar wat te zeggen. Dus, moest ik in uw plaats zijn, zou ik maar vlug een andere handtekening bedenken. Een meer volwassen handtekening.
Het is me al voldoende dat mensen eens grondig nadenken over die slogan. Sommigen doen dat, anderen net niet.

Ik hou niet van geweld. Punt.
Oud 23 december 2009, 21:44   #2343
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is me al voldoende dat mensen eens grondig nadenken over die slogan. Sommigen doen dat, anderen net niet.

Ik hou niet van geweld. Punt.
Alleen de homo furiosus houdt van geweld.

Laatst gewijzigd door system : 23 december 2009 om 21:45.
Oud 23 december 2009, 22:16   #2344
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Houdt dat overloos vlaams gekak over de supremacie van het grote elitaire vlaanderen dan nooit op?
Over hoe vlaanderen alles beter kan dan alles en iedereen.

Het ontbreekt alleen de moed nog om te zeggen dat vlaanderen ook Nederland een poepje kan laten ruiken.
Waar komt u nu mee af?

Niemand weet beter wat goed is voor Vlaanderen dan de mensen uit Luik en Namen en Bergen, en die van het Palais Royal.

Iederéén weet dat toch?

Wat dat poepje ruiken betreft, dat kan wel kloppen.
De Nederlanders zullen bij jou nog op de blote knieën komen sméken om ze a.u.b. van die zes miljoen racisten en fascisten te verlossen. De geschiedenis zal dat wel bewijzen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 23 december 2009 om 22:25.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 08:44   #2345
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Uit onverdachte hoek. Een wijze Nederlander die hier woont, beaamt wat sommigen al lang beweren op dit forum: Nederland en Vlaanderen gaan niet samen.

Dit is wat hij ons meent te moeten zeggen:

Het is maar dat de zogenaamde 'grootnederlanders' het weten. Want zo hoort het groepje het eens van een ander, een Nederlander. Men stelt hier dus ondubbelzinnig vast dat een Nederlander, die de manier van leven in Vlaanderen dagdagelijks ondervindt, spontaan tot het besluit komt -op basis van de feiten-, dat Vlamingen en Nederlanders totaal verschillende entiteiten zijn. Kortom, te verschillend om te kunnen samenleven.
1 a 2 Vlamingen hier beweren dat ook.Het zegt dus niet veel.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 10:23   #2346
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
1 a 2 Vlamingen hier beweren dat ook.Het zegt dus niet veel.
+ Hugo Camps die in Nederland werkt.

Laatst gewijzigd door system : 24 december 2009 om 10:24.
Oud 24 december 2009, 11:18   #2347
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp al die Hollanderhaat echt niet.
Oud 24 december 2009, 12:06   #2348
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U verwart 'hollandhaat' met 'zin voor realiteit'.
Oud 24 december 2009, 12:11   #2349
Hertog Joost
Schepen

Hertog Joost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U verwart 'hollandhaat' met 'zin voor realiteit'.
Dat is jou perceptie en realiteit maar niet per definitie dat van een ander.

Ga nou maar weer Milquet of Mangain stemmen om je Belgie bijeen te houden ten koste van de Nederlandstaligen want telkens moeten de Vlamingen plat op hun buik voor jouw geliefde Belgie en de nar uit Laken.

Ik kan niet spreken van Belgicistenhaat maar gewoon een realistisch blik op de stand van zaken.

Laatst gewijzigd door Hertog Joost : 24 december 2009 om 12:12.
Hertog Joost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 12:23   #2350
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog Joost Bekijk bericht
Dat is jou perceptie en realiteit maar niet per definitie dat van een ander.

Ga nou maar weer Milquet of Mangain stemmen om je Belgie bijeen te houden ten koste van de Nederlandstaligen want telkens moeten de Vlamingen plat op hun buik voor jouw geliefde Belgie en de nar uit Laken.

Ik kan niet spreken van Belgicistenhaat maar gewoon een realistisch blik op de stand van zaken.
Er gaat hier niemand plat op de buik liggen.Nu minder dan ooit. De sloganeske taal van een Nederlander verandert daar niets aan. Dat zij maar eerst eens dat hun Surinamers en Molukkers enz goed behandelen en hun staatsschuld verminderen en hun aantal werklozen drastisch doen dalen, enz, in plaats van anderen hier de les te komen lezen over de Belgen.

Neen zij houden zich liever bezig met de controverses over hun 'zeilmeisje'.Maar triestig daar in Holland.

Laatst gewijzigd door system : 24 december 2009 om 12:47.
Oud 24 december 2009, 13:11   #2351
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er gaat hier niemand plat op de buik liggen.Nu minder dan ooit. De sloganeske taal van een Nederlander verandert daar niets aan. Dat zij maar eerst eens dat hun Surinamers en Molukkers enz goed behandelen en hun staatsschuld verminderen en hun aantal werklozen drastisch doen dalen, enz, in plaats van anderen hier de les te komen lezen over de Belgen.

Neen zij houden zich liever bezig met de controverses over hun 'zeilmeisje'.Maar triestig daar in Holland.
Wees blij dat Belgie geen problemen kent en dat Nederland het enige land is
met controverses.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 13:42   #2352
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

... Men stelt hier dus ondubbelzinnig vast dat een Nederlander, die de manier van leven in Vlaanderen dagdagelijks ondervindt, spontaan tot het besluit komt -op basis van de feiten-, dat Vlamingen en Nederlanders totaal verschillende entiteiten zijn. Kortom, te verschillend om te kunnen samenleven.
Waarom zou dat zo zijn? Ik slaag er in samen te leven met Marokkanen, Turken, Kongolezen, Bruxellois, Italianen, Grieken, Bosniërs, ...

Naar het schijnt zijn die mensen nochtans nog véél meer verschillend van een petit flamand dan die Nederlanders.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 13:52   #2353
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

als je dan zwakke punten van Nederland wilt opnoemen, noem dan een paar goeie.
Surinamers en Molukkers zijn echt niet hierheen verhuist omdat het hier zo slecht is. Nederland staat wijd en zijd bekend om zn tolerantie. Was Bels niet na Italie het meest xenofobe land in europa? Er stond laatst iets over in de krant.
De Nederlandse staatschuld is ongeveer de helft van de Belse, dus bedankt dat je het even noemt.
Het aantal werklozen is in Nederland nog immer het laagste in Europa. Dit conform Eurostat.

Kortom, als één land het recht heeft Belgie de les te lezen zijn wij het wel, wat hier nog extra uitgenodigd word door hoe jullie onze taal- en cultuurgenoten behandelen.

Kortom....vul zelf maar in.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 14:08   #2354
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
als je dan zwakke punten van Nederland wilt opnoemen, noem dan een paar goeie.
Surinamers en Molukkers zijn echt niet hierheen verhuist omdat het hier zo slecht is. Nederland staat wijd en zijd bekend om zn tolerantie. Was Bels niet na Italie het meest xenofobe land in europa? Er stond laatst iets over in de krant.
De Nederlandse staatschuld is ongeveer de helft van de Belse, dus bedankt dat je het even noemt.
Het aantal werklozen is in Nederland nog immer het laagste in Europa. Dit conform Eurostat.

Kortom, als één land het recht heeft Belgie de les te lezen zijn wij het wel, wat hier nog extra uitgenodigd word door hoe jullie onze taal- en cultuurgenoten behandelen.

Kortom....vul zelf maar in.
Molukkers zijn naar uw land gekomen omdat ze wel moesten. Het waren collaborateurs van de Nederlanders op Ambon. En Nederland had hen een onafhankelijke Molukse staat beloofd. Belofte die natuurlijk nooit werd gehouden. Bij de Surinamers is het maar precies hetzelfde. Werden in Nederland lange tijd als een soort tweederangsmensen bestempeld. Uw overheidstekort zit nu ongeveer op 380 miljard Euro. Met de werloosheid (*) gaat het de slechte kant op. Het wordt wat verdoezeld door de vele deeltijds-werkenden. Maar het is waar, uw 'zeilmeisje' heeft ernstige problemen.

(*)
Nederland houdt haar werkloosheidspercentage kunstmatig laag. Dit als gevolg van de deeltijd-WW waarmee minister Donner een groot aantal werknemers kunstmatig uit de werkloosheid houdt.

Het aantal deeltijd-WW uitkeringen bedroeg eind juni bijna 19.000. Dat is dus een ferm aantal werkenden die nu niet meetellen in de werkloosheidscijfers.

Mijns inziens is dit niet terecht. Het zijn kunstmatige banen geworden. Zonder overheidssteun waren deze werknemers allang ontslagen, volgens goed economisch gebruik.

Het is dus zuiverder om deze 19.000 kunstmatige banen niet in de werkgelegenheidscijfers mee te tellen. En dan hebben we dus plotseling 19.000 werklozen erbij. En dan ziet het er ineens een stuk minder rooskleurig uit in ons landje.

Op dit moment is de werkloosheid volgens CBS 4,9% (voor de periode mei –juli) met 371.000 werkloze personen. Als we de 19.000 deeltijd-WW uitkeringen hierbij op zouden tellen dan komen we op een totaal van 390.000 werklozen uit. En dat levert een werkloosheidspercentage van 5,2% op.

Voor de periode mei – juli wel te verstaan. En dat zou betekenen dat het door CPB voorspelde percentage van 5,5% per eind 2009 wel angstig dichtbij komt. Of zelfs overschreden zou gaan worden.
Oud 24 december 2009, 14:32   #2355
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Dat deeltijdwerk in Nederland de werkloosheid drukt is waar.

Maar goed, gesteld dat er 390.000 werklozen zijn. Is dat erg?

Als ik het laatste rapport van de Belgische Hoge Raad voor de Werkgelegenheid juist interpreteer zijn dat er in Belgie ca. 560.000.
(NL heeft 16,6 mio inwoners en BE iets van 10,5)

Kortom, laten we het eens omdraaien; wie bent U om Nederland de les te lezen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 14:36   #2356
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet te begrijpen omdat er geen rechtvaardiging voor is. Deze redeloze haat heb ik niet voor niets met antisemitisme vergeleken.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 15:16   #2357
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Het is niet te begrijpen omdat er geen rechtvaardiging voor is. Deze redeloze haat heb ik niet voor niets met antisemitisme vergeleken.
Antisemitisme is inderdaad bij hetzelfde soort mensen te vinden. Flurk & co,
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 15:43   #2358
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in plaats van anderen hier de les te komen lezen over de Belgen.

Wat dat laatste betreft ben ik met je eens. Dat meisje Laura is door verschillende instanties van de Nederlandse staat regelrecht geterroriseerd. Niets meer en niets minder. Maar goed, niemand heeft beweerd dat de paradijs zich boven de moerdijk bevindt, hé System? Ongeacht of het er beter of slechter aan toe gaat in Nederland moet Belgie/Vlaanderen/Wallonië/Brussel breken met de vastgeroeste cultuur van corruptie, inefficiëntie en allerlei andere shit (letterlijk en figuurlijk) akkoord system?

Laatst gewijzigd door Bertie : 24 december 2009 om 15:46.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 15:49   #2359
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Antisemitisme is inderdaad bij hetzelfde soort mensen te vinden. Flurk & co,
Niet geheel ontoevallig behoort system ook tot de club van zelf benoemde anti-zionisten.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 15:52   #2360
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Dat deeltijdwerk in Nederland de werkloosheid drukt is waar.

Maar goed, gesteld dat er 390.000 werklozen zijn. Is dat erg?

Als ik het laatste rapport van de Belgische Hoge Raad voor de Werkgelegenheid juist interpreteer zijn dat er in Belgie ca. 560.000.
(NL heeft 16,6 mio inwoners en BE iets van 10,5)

Kortom, laten we het eens omdraaien; wie bent U om Nederland de les te lezen.
Nederland zit ruim boven de 400.000 werklozen. Dit jaar alleen al kwamen er 100.000 bij. En dan tel ik dus de deeltijdsen er niet bij.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be