![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#741 |
Minister-President
|
![]() Alice> Umm...ik ben een jongen, gewoon dat je het weet
![]() Arti> Men mag zich onderwerpen aan een religie maar dit laat een ander niet toe de gelove zijn/haar rechten te beknotten als zij dit niet wenst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#742 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#743 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#744 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#745 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
2) U beseft toch wel dat u zelf nu hetzelfde doet als waar u hem van beticht? Door alleen al te zeggen dat het om 'iedereen in hokjes te plaatsen' is, plaatst u zelf mensen in hokjes, en wel in het hokje 'in-hokjes-plaatsers'. 3) Fieseler heeft de bal zeer vaak, zeer hard en zeer gericht geraakt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hopelijk ziet u het verschil. En als u dat niet doet, mij best. Citaat:
Alleen al in deze draad heeft u dat bladzijde na bladzijde gedaan. Maar goed, als u vindt dat een hoofddoekje geen uitwas van de islam is, als u vindt dat een hoofddoekje slechts een lapje stof zonder politiek-religieuze vrouwenonderdrukkende connotaties is, als u vindt dat de samenleving hoofddoekjes altijd en overal maar moet accepteren omdat anders de gehoofddoekte vrouw van manlief niet buiten mag komen (inplaats van die kerel een stevige trap tegen zijn kl*ten te verkopen en hem duidelijk te maken dat dat hier zo niet werkt), dan heeft u inderdaad in deze draad geen uitwassen van de islam verdedigd. Dat klopt. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#746 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat zijn wij toch slappelingen!
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#747 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#748 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#749 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw insinuaties zijn hilarisch, en dat knip en plakwerk nog meer! U insinueert hier even dat is "er toch aan denk die vrouwen te helpen"! Uw houding als moraalridder is totaal lachwekkend, ik denk niet ooit "geinsinueerd" te hebben dat je die vrouwen niet moet helpen alleen denk ik er totaal anders dan u over hoe je dit doet! ![]() Uiteraard is het toegelaten jezelf te onderwerpen aan een religie, alleen ken ik weinig religies die massaal en grondig vrouwen hinderen om dit te combineren met hun wettelijke rechten hier! Enkel orthodoxe Joden doen dit ook, de meeste Joodse gelovigen echter totaal niet. Natuurlijk zijn er Jehova getuigen, maar niemand zet hen model voor het christendom!Enkel islam wel; getuige het hoge aantal hoofddoeken! Tja...waar staat die hoofddoek dan ook voor he? Al een ideetje? Zou het wat met onderwerping te maken hebben, Wat denk u? Ik doe helemaal niet "alsof" er maar een reden is voor het dragen van een hoofddoek, u komt af met verschillende motieven, rebellie, moslima zijn, identiteit...maar waarom dit gedragen wordt kunt u tot heden helemaal niet uitleggen, probeer het toch eens! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#750 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() DE wettelijke uitvoering is helemaal niet lastig te organiseren, de info geef je mee bij de inburgeringscursus die verplicht is, nietwaar? Zo krijgt iedereen dat nummer in handen en weten mannen waar grenzen liggen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#751 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar er zijn helaas maar weinig politici die de ballen hebben om zoiets voor te stellen, en waarschijnlijk nog veel minder die de ballen zullen hebben dat daadwerkelijk door te voeren. Waarschijnlijk zal men deze beerput pas beginnen te dempen als er al honderden kalveren verdronken zijn, als onze steden in brand staan en de jihadi's een aanvang hebben gemaakt met hun favoriete hobbies koppensnellen en dingen opblazen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#752 |
Minister-President
|
![]() Alice ik weet niet of dat gaat helpen, de positie van de vrouw wordt al in cursussen aangehaald (of zo heeft mijn leerkracht sociale kaart me alvast wijsgemaakt) en tenzij ze een fotografisch geheugen heeft zal ze het nummer niet onthouden als de man het aanpakt. Grootste probleem is dat ze vaak totaal afhankelijk zijn van hun mannen daarom dat er ook op wijkniveau gewerkt moet worden voor meer sociale controle.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#753 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op wijkniveau bereik je vrouwen zeer moeizaam! Het zijn mannen binnen moskees, vzw's en verenigingleven die bereikbaar zijn, natuurlijk bestaat er ook verenigingsleven voor vrouwen maar veel minder en dan nog vaak gericht op religie want dat mag dan wel! - Vooral vrouwen spreken vaak amper de taal wat communicatie lastig maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#754 |
Minister-President
|
![]() Hmm dacht dat de wettelijke rechten ook toegelicht werden, lijkt me toch zeer elementaire info...Een taaltest en een verplichting om de cursus met een goed cijfer af te leggen lijkt me niet uit den boze, nu is er nog geen resultaatverplichting aan deze cursus verbonden of vergis ik me?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#755 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe anders te verklaren dat een cursus starte met de eis van moslima's dat er geen mannen aanwezig waren, en ze kregen hun zin ook nog. En ik stel mij ook vragen met het ''resultaat'' van die cursusen als we weten dat op een receptie ter gelegenheid van het slagen (sic) van die cursisten er geen mannelijke journalisten mochten komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#756 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#757 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Journalistenbond heeft het moeilijk met allochtonenfeest waar geen mannen mogen komen. http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...en-komen.dhtml Citaat:
Resultaat van die inburgeringscursus... nada..niets..nougabollen. Laatst gewijzigd door daiwa : 21 februari 2010 om 14:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#758 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
3 Vandaar dat; wanneer hij de bal terugkrijgt; geen bal meer raakt. http://forum.politics.be/showthread....24#post4604024 Fieseler kan niet eens uitleggen waarom hij het woord kopvod gebruikt. Citaat:
Citaat:
Ik verdedig wel de vrije keuze; en in dat opzicht ben ik tegen een verbod en tegen een verplichting. Ik heb ook uitgelegd wat de negatieve gevolgen zijn van een hoofddoekverbod op het werk. Gevolgen die jij niet wil erkennen. Vind je die "stevige trap" een realistische oplossing voor het probleem? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#759 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zowel in deze draad als in andere draden geef je steeds heel duidelijk te kennen dat je de islami(s)tische benadering kiest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#760 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wees je daarop : "Als je die man terugstuurt mag die vrouw weer volgen. Zeker als haar enige verblijfsvergunning uit haar huwelijk voortspruit. Denk je serieus dat een vrouw in dit geval op haar rechten zal (kunnen) staan?" Je hebt uitgelegd hoe je die vrouwen wil beschermen; en ik heb dit vastgesteld/beaamd. Waarom moet jij daarop zo gepikeerd antwoorden? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |