![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...lid-CGKR.dhtml
Ik persoonlijk vind gesluierde vrouwen niet in dergelijke functies moeten plaatsnemen. Overgens geldt dat ook voor andere religieuze uittingen, zoals een priester in vol ornaat of een Joodse burger met een keppel. Dus Fatima Zibouh, gooi af dat stuk katoen of zijde en laat uw gezicht zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wel kritiek geven op hun voorzitter toen die zich uitte als vorme katholiek. Ze zijn met hun gespleten tong geen haar beter dan die walgelijke sossen. Laatst gewijzigd door Cut de krap : 9 februari 2010 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je antwoordt als een Amsterdammer (geintje)
Moet dat dan ? Ik geef slechts mijn bescheiden mening. Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 9 februari 2010 om 21:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ergens in geloven is strikt privé, je daaraan vastbinden middels hoofddoek, keppel op priesterpak kan in in een dergelijke functie, die geheel onpartijdig dient te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Het CGKR heeft zich altijd al geprofileerd als een rood nest. Nu zal het zich nog meer profileren als rood islamitisch nest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Worden tot plaatsvervangend lid benoemd van de leden bedoeld in § 1, in overeenstemmende orde en voor een termijn van zes jaar : — Fatima Zibouh — Isabelle Mazzara — Mohammed Tijjini — Fabien Paelmans — Gisèle Marlière — Benoît Drèze — Fatima Shaban — Tinneke Huyghe — Ina Vandenberghe — Kurt Demeester — Hakim Boutkabout — Lieve De Cocq — Jochen Soetens — Machteld Ory Op voorstel van de Vlaamse Regering : — Anne-Marie Vangeenberghe — Karin Van Mossevelde Op voorstel van de Regering van de Franse Gemeenschap : — Ahmed Laaouej Op voorstel van de Waalse Regering : —Alain Jacobeus Op voorstel van de Regering van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest : — Chico Kebsi — Khadija Zamouri Op voorstel van de Regering van de Duitstalige Gemeenschap : — Ingrid Inselberger |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik persoonlijk vind dat je dan niet van gesluierde vrouwen kan spreken. Laatst gewijzigd door artisjok : 9 februari 2010 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of wacht eens, nee, ik zit er volledig naast! De vrouwen worden toch haremslavinnen?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van een universitair zou je toch verwachten dat ze haar broeders educeert over beschaafde omgangsvormen tussen man en vrouw, in plaats van mee te stappen in het verhaal dat een bloot kapsel een uitnodiging is om lastig gevallen te worden. Wat een slechte voorbeeldfiguur. Zo gaan hun jongeren het nooit leren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat als een paal boven water staat is dat elke burger het recht heeft om zich te kleden zoals hij of zij dat wenst. Dat is een basisrecht. Zoals aan elk basisrecht zijn ook aan het recht om zich naar eigen keuze te kleden bepaalde grenzen te stellen. Zo kan je verbieden dat mensen ervoor kiezen om zich op publieke plaatsen naakt te vertonen, of met bepaalde onderdelen bloot. Je kan ook verbieden dat mensen zich compleet onherkenbaar maken (bijvoorbeeld door een boerka te dragen), uit veiligheidsredenen. Naast deze nogal evidente beperkingen kan je ook meer genuanceerde regels inbouwen, en bijvoorbeeld zeggen dat mensen die een bepaalde publieke functie uitvoeren zich op een "neutrale" manier moeten kleden. Alleen moet je met die meer genuanceerde regels erg goed in gedachten houden dat je bezig bent een basisrecht te beperken, en dat dat geen kleinigheid is. Je moet oppassen dat de ijver die je aan de dag legt om ieders vrijheid te waarborgen de facto niet resulteert in een ernstigere beperking van diezelfde vrijheid. Persoonlijk ben ik voorstander om in deze kwestie alleen regels te overwegen voor die openbare functies waarbij er niet alleen contact is tussen de ambtenaar en de burger, maar waarbij de ambtenaar een zeker publiek gezag vertegenwoordigt. Ik denk daarbij specifiek aan politiemensen, rechters, gerechtsdeurwaarders, enzovoort. Dat zijn volgens mij de enige functies waarbij je in overweging kunt nemen om elk specifiek religieus of ideologisch symbool in de kledij te verbieden (bij het uitoefenen van de functie uiteraard). Ik het geval van deze thread vind ik de reacties tégen niet voldoende gefundeerd. Ik zie echt niet in waarom het al of niet dragen van een hoofddoek de geloofwaardigheid of het gezag van de draagster of het Centrum aantasten. Als dat zo zou zijn, dan moet je ook alle mensen van vreemde afkomst die voor het Centrum werken eruit gooien, want die zijn dan allemaal "verdacht" van bevooroordeeldheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Je antwoordt als een grachtengordeldierhater (geintje-hoeveel punten bij Scrabble?)
Laatst gewijzigd door filosoof : 9 februari 2010 om 23:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het dragen van een hoofddoek is niet alleen een symbool van maar ook een middel tot onderdrukking en degradatie van de vrouw. Het is tevens een niet mis te verstaan en middeleeuws bevel tot religieuze apartheid tav deze vrouw. Een hoofddoek betekent niet alleen een mensonterend en schandalig stigma voor de vrouwelijke persoon maar ook een belediging en waarschuwing aan het adres van alle verwezenlijkingen van ons verlicht denken. Een hoofddoek heeft niets maar dan ook niets met "kleding" te maken. Evenmin als een Jodenster, een witte puntmuts van de KKK, een zotskap, een beulskap of en kruisridderlijke wapenrok.
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gelukkig zijn er nog mannen die een andere mening hebben dan u; gesluierde vrouwen? Niets aan de hand zeg jij dus?
Laatst gewijzigd door alice : 10 februari 2010 om 00:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Waarom spreken van een "gesluierde vrouw"? Ze draagt toch geen sluier; ze draagt een hoofddoek.
Zibouh behaalde een diploma Politieke Wetenschappen aan de Université Libre de Bruxelles (ULB) en volgt Zakia Khattabi op die gemeenschapssenator werd. Zibouh bestudeerde de politieke participatie en de campagne van verkozenen van Maghrebijnse origine in Brussel. Sinds 2007 is ze onderzoeker voor het Centre for Ethnic and Migration Studies (CEDEM) aan de universiteit van Leuven |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In dat vers komt het woord haar of kapsel niet voor.Verder zou ze als gediplomeerde Politieke Wetenschappen moeten weten dat vrijheid van godsdienst niet gelijk is met het absolute recht op uitingen van kwezelarij. Laatst gewijzigd door Cut de krap : 10 februari 2010 om 09:18. |
|
![]() |
![]() |