![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat met katholiek onderwijs ?? Mijn kinderen moeten 8 km verder naar school omdat de school hier op de hoek katholiek is ... uw stelling lijkt nergens op net als dit dom schijnheilig rechts apeland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U hebt gelijk. Wanneer de katholieke scholen zelfbedruipend zouden zijn en u vertrouwt hen de opvoeding van uw kinderen toe, dan is dat nog enigszins aanvaardbaar. Worden ze zoals het GO door de gemeenschap betaald, vind ik dat ook daar geen religieuze symbolen kunnen. Dat is zacht uitgedrukt want eigenlijk zouden wat mij betreft alle geloofsuitingen, eender waar in het openbaar, ten strengste moeten verboden worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neemt niet weg dat het ontslag van deze 2 leraressen onrechtvaardig is !!! Laatst gewijzigd door Wisord : 22 maart 2010 om 00:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() natuurlijk!! enkel de hoofddoeken tinten wit-grijs-zwart, sommigen zelfs met de schouders bedekt zijn overduidelijk gelinkt aan Islam.
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind ik niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Banneling
|
![]() Verklaar dan waarom mijn kinderen niet naar de school hier dichtbij kunnen omdat deze katholiek is en waarom 2 leraressen die in een school die voor iedereen is geen les kunnen geven omdat zij openlijk uitkomen voor hun geloof . Discriminatie van de bovenste plank noem ik dit ... neemt niet weg dat ik de stelling verdedig om geloof uit scholen te bannen maar begin dan met alle openbare scholen vrij van geloof te maken . |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het GO! is gehouden tot neutraliteit. Dat houdt in: de eerbiediging van de filosofische, ideologische en godsdienstige opvattingen van de leerlingen en hun ouders. ‘Neutraal’ wordt door de grondwetgever niet opgevat als ‘waardevrij’ of ‘vrijblijvend’. Het GO! is niet gebonden aan een levensbeschouwelijke ‘richting’. Het is evenmin verbonden met een ideologische groep. Mensen van alle overtuigingen zijn welkom in het GO! en hun eigenheid wordt er gerespecteerd. Het GO! beschouwt het actief omgaan met deze diversiteit als een meerwaarde en als een pijler van zijn onderwijs. Via dit actief pluralisme beklemtoont het GO! dat de mensheid, ondanks alle verschillen, verbonden is door gemeenschappelijke waarden en doelen." Citaat:
Bij mijn weten was er op die school in Brussel ook geen probleem; tot de directeur het initiatief nam om beide dames te ontslaan. Laatst gewijzigd door artisjok : 22 maart 2010 om 06:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een katholieke mag nog steeds leerlingen weigeren naar believen, ze hoeven zelfs geen reden op te geven. Het GO mag dat niet. Tot zo ver de concrete invulling van het Gelijke Ondewijs Kansen- beleid: "Ja, Mohammed, je krijgt hier dezelfde kansen als anderen, maar niet bij Sinte Rita, Sint-Juttemis, Sint Jan Berchmans, De zuster van Liefde, de Colleges, .... Bende hypocrieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door born2bewild : 22 maart 2010 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat onnozel vlaggetjes-zwaaien-op-aanvraag (van het stadhuis of de gemeente soms) levert niet de schade op voor de maatschappij die we wel moeten slikken met het opdringen van een bepaalde "godsdienst" en haar geplogendheden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet zoals met de hoofddoekjes die precies helpen de aarde ronddraaien en waarvoor men voortdurend ambras maakt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |