Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2010, 00:28   #241
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Buiten dat rechts gezever kan ik hier mee akkoord gaan. Maar in mijn ogen kunnen we hier niet spreken van perfecte leraressen. Perfecte leraressen betekent meer dan alleen maar goed les kunnen geven, dat betekent ook u ten volle onpartijdig en neutraal kunnen opstellen zonder uw persoonlijke geloofsovertuiging, of politieke overtuiging, kenbaar te maken zodat er u geen mogelijke beïnvloeding van de leerlingen kan aangevreven worden

En wat met katholiek onderwijs ?? Mijn kinderen moeten 8 km verder naar school omdat de school hier op de hoek katholiek is ... uw stelling lijkt nergens op net als dit dom schijnheilig rechts apeland.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 00:52   #242
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
En wat met katholiek onderwijs ?? Mijn kinderen moeten 8 km verder naar school omdat de school hier op de hoek katholiek is ... uw stelling lijkt nergens op net als dit dom schijnheilig rechts apeland.
U hebt gelijk. Wanneer de katholieke scholen zelfbedruipend zouden zijn en u vertrouwt hen de opvoeding van uw kinderen toe, dan is dat nog enigszins aanvaardbaar. Worden ze zoals het GO door de gemeenschap betaald, vind ik dat ook daar geen religieuze symbolen kunnen. Dat is zacht uitgedrukt want eigenlijk zouden wat mij betreft alle geloofsuitingen, eender waar in het openbaar, ten strengste moeten verboden worden.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 00:57   #243
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt gelijk. Wanneer de katholieke scholen zelfbedruipend zouden zijn en u vertrouwt hen de opvoeding van uw kinderen toe, dan is dat nog enigszins aanvaardbaar. Worden ze zoals het GO door de gemeenschap betaald, vind ik dat ook daar geen religieuze symbolen kunnen. Dat is zacht uitgedrukt want eigenlijk zouden wat mij betreft alle geloofsuitingen, eender waar in het openbaar, ten strengste moeten verboden worden.
Niet echt een populair standpunt bij veel rechtsen maar daar kan ik het mee eens zijn "ik ben ook tegen elke vorm van opgedrongen geloof" , dwz iedereen gelijk voor de wet ...
Neemt niet weg dat het ontslag van deze 2 leraressen onrechtvaardig is !!!

Laatst gewijzigd door Wisord : 22 maart 2010 om 00:58.
Oud 22 maart 2010, 00:57   #244
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Is een hoofddoek een symbool??
natuurlijk!! enkel de hoofddoeken tinten wit-grijs-zwart, sommigen zelfs met de schouders bedekt zijn overduidelijk gelinkt aan Islam.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 00:58   #245
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dus het feit of het al dan niet een symbool is, is afhankelijk van de locatie?
Dus een kruisbeeld in een kerk zou geen symbool zijn, maar een kruisbeeld in een school wel.
loop eens met een kruis op uw hoofd door Molenbeek
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 00:59   #246
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
natuurlijk!! enkel de hoofddoeken tinten wit-grijs-zwart, sommigen zelfs met de schouders bedekt zijn overduidelijk gelinkt aan Islam.

En dan ?
Oud 22 maart 2010, 01:14   #247
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet echt een populair standpunt bij veel rechtsen maar daar kan ik het mee eens zijn "ik ben ook tegen elke vorm van opgedrongen geloof" , dwz iedereen gelijk voor de wet ...
Neemt niet weg dat het ontslag van deze 2 leraressen onrechtvaardig is !!!
Vind ik niet.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 01:18   #248
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Vind ik niet.

Verklaar dan waarom mijn kinderen niet naar de school hier dichtbij kunnen omdat deze katholiek is en waarom 2 leraressen die in een school die voor iedereen is geen les kunnen geven omdat zij openlijk uitkomen voor hun geloof . Discriminatie van de bovenste plank noem ik dit ... neemt niet weg dat ik de stelling verdedig om geloof uit scholen te bannen maar begin dan met alle openbare scholen vrij van geloof te maken .
Oud 22 maart 2010, 01:27   #249
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neemt niet weg dat ik de stelling verdedig om geloof uit scholen te bannen maar begin dan met alle openbare scholen vrij van geloof te maken .
Hier sluit ik mij bij aan.
Er zijn kerken en moskees genoeg om je ding te doen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 02:19   #250
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
loop eens met een kruis op uw hoofd door Molenbeek
Je zult uitgelachen worden.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 02:24   #251
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In hoofddoek lesgeven is strafbaar maar pedofiel zijn en lesgeven niet ZIEKELIJK LAND !

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=6F2NMGIM
Het land van Guido Gezelle, Xavier Buisseret en C°...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 02:39   #252
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verklaar dan waarom mijn kinderen niet naar de school hier dichtbij kunnen omdat deze katholiek is .
Em waarom worden ze geweigerd in de katholieke school? Er is toch vrijheid van onderwijskeuze in Belgie?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 06:31   #253
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wil je me eens duidelijk de zin(nen) geven waaruit je kunt afleiden, volgens jou, dat de hoofddoek zou moeten toegelaten worden?
"Neutraliteit naar actief pluralisme

Het GO! is gehouden tot neutraliteit. Dat houdt in: de eerbiediging van de filosofische, ideologische en godsdienstige opvattingen van de leerlingen en hun ouders. ‘Neutraal’ wordt door de grondwetgever niet opgevat als ‘waardevrij’ of ‘vrijblijvend’. Het GO! is niet gebonden aan een levensbeschouwelijke ‘richting’. Het is evenmin verbonden met een ideologische groep.

Mensen van alle overtuigingen zijn welkom in het GO! en hun eigenheid wordt er gerespecteerd.

Het GO! beschouwt het actief omgaan met deze diversiteit als een meerwaarde en als een pijler van zijn onderwijs. Via dit actief pluralisme beklemtoont het GO! dat de mensheid, ondanks alle verschillen, verbonden is door gemeenschappelijke waarden en doelen."

Citaat:
Uiteraard heb je zoals in elke "reclameboodschap" mooie volzinnen waar je met wat goede wil meerdere kanten uitkan...
Ik begrijp het zo: alle leerlingen zijn welkom, welke godsdienst, of "politieke partij" ook dat ze aanhangen. Neutraliteit bestaat er in dat men geen bijzondere eisen moet toelaten voor deze of gene groep. Godsdienst, zedenleer, andere godsdienst hoort thuis in het daartoe bestemde lokaal en voor de rest moet men er op school niet mee lopen paraderen want je wekt daar alleen maar wrevel mee op bij de ene of de andere.
Voor wat de "mooie tekst" betreft, dat soort teksten kennen we (weten we dat ze bestaan) maar weinig of geen leerkrachten hebben daar echt interesse voor! Het algemeen principe staat hierboven and that's it! Alleen in conflictsituaties, uiteraard weer de danken aan de moslims, gaat men die weer onder de loep nemen om te zien of deze of gene partij het niet in zijn/haar voordeel kan verdraaien.
Heb lang genoeg in het GO-onderwijs gestaan, nooit problemen gehoord of gezien over kruisbeelden (er hing er één in het godsdienstlokaal, lokaal dat ook al eens door een andere leerkracht werd gebruikt voor vervanging of whatever: nooit is daar kommentaar op gekomen van wie dan ook!). De leerkrachten katholieke godsdienst, protestantse godsdienst, zedenleer zaten broederlijke en zusterlijk naast elkaar te keuvelen in het koffielokaan en NOOIT zat er een haar in de boter betreffende het vak dat ze gaven! Er zaten toen bitter weinig moslimkinderen en die lieten zich echt niet opmerken, volgden zedenleer, of kregen toelating voor een uurtje studie enz
Wanneer de islam met haar hoofddoekjes al symbool haar aanwezigheid in de scholen wil doen opmerken, door dwang voor bepaalde meisjes, door schreeuwlelijkers aan de poort, door mannelijke specimen die hun zussen in het oog houden wanneer ze buiten komen: dan zitten we met een stap te ver en een aanloop naar meer en meer en meer van datte! Weigeren turnlessen te volgen, weigeren bepaalde lessen biologie op een normale manier te volgen, idem voor bepaalde geschiedenislessen waar ze denken kommentaar op te moeten geven, beginnen zeiken over halal enz enz enz
Meteen stoppen en aan banden leggen die zaken, of er komt geen einde meer aan. Straks eisen ze het recht om burka's te dragen, enkel vrouwen les te laten geven aan de meisjes enz enz enz
Meteen stoppen, die evolutie naar middeleeuwse toestanden! D�*t moet het kenmerk zijn van het GO!
Indien "ze" denken beter onderwijs te krijgen in hun thuislanden of in die landen wiens model ze nastreven, dan moeten ze maar terug naar ginder!
We gaan ze dat niet beletten. Wat ze hier niet willen begrijpen zullen ze daar rap doorhebben, bij het minste protest.
Deze "reclameboodschap" krijgen alle ouders van de leerlingen van het GO-onderwijs jaarlijks onder de neus geschoven; en er wordt ons gevraagd om te ondertekenen dat we akkoord gaan met dit pedagogisch project van het GO-onderwijs.

Bij mijn weten was er op die school in Brussel ook geen probleem; tot de directeur het initiatief nam om beide dames te ontslaan.

Laatst gewijzigd door artisjok : 22 maart 2010 om 06:32.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 09:31   #254
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Em waarom worden ze geweigerd in de katholieke school? Er is toch vrijheid van onderwijskeuze in Belgie?
Ik ken dat niet: "vrijheid van onderwijskeuze".
Een katholieke mag nog steeds leerlingen weigeren naar believen, ze hoeven zelfs geen reden op te geven.
Het GO mag dat niet.

Tot zo ver de concrete invulling van het Gelijke Ondewijs Kansen- beleid:
"Ja, Mohammed, je krijgt hier dezelfde kansen als anderen, maar niet bij Sinte Rita, Sint-Juttemis, Sint Jan Berchmans, De zuster van Liefde, de Colleges, ....

Bende hypocrieten.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 10:59   #255
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik ken dat niet: "vrijheid van onderwijskeuze".
Een katholieke mag nog steeds leerlingen weigeren naar believen, ze hoeven zelfs geen reden op te geven.
Het GO mag dat niet.

Tot zo ver de concrete invulling van het Gelijke Ondewijs Kansen- beleid:
"Ja, Mohammed, je krijgt hier dezelfde kansen als anderen, maar niet bij Sinte Rita, Sint-Juttemis, Sint Jan Berchmans, De zuster van Liefde, de Colleges, ....

Bende hypocrieten.
in het leger nemen ze iedereen binnen die klopt?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 22 maart 2010 om 10:59.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 11:05   #256
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zo is dat!

En met vlaggetjes gaan zwaaien omdat een of overbetaalde profiteur uit Brussel op bezoek komt hoort daar zeker niet bij.
Absoluut juist.
Maar dat onnozel vlaggetjes-zwaaien-op-aanvraag (van het stadhuis of de gemeente soms) levert niet de schade op voor de maatschappij die we wel moeten slikken met het opdringen van een bepaalde "godsdienst" en haar geplogendheden...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 11:06   #257
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nee, alleen een dodelijke pijnbestrijding?
Als dit zo al is,hier en daar, dan is dit nog altijd geen excuus voor al de komedie die ze errond verkopen.
Oud 22 maart 2010, 11:12   #258
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In hoofddoek lesgeven is strafbaar maar pedofiel zijn en lesgeven niet ZIEKELIJK LAND !

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=6F2NMGIM
Het grote verschil is dat de Belgische bevolking niet massaal en voortdurend protestacties organiseert omdat volgens hen "pedofiel zijn" moet kunnen en een deel uitmaakt van hun "cultuur", de meesten vinden het gewoon schandalig.
Niet zoals met de hoofddoekjes die precies helpen de aarde ronddraaien en waarvoor men voortdurend ambras maakt!
Oud 22 maart 2010, 11:13   #259
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Als dit zo al is,hier en daar, dan is dit nog altijd geen excuus voor al de komedie die ze errond verkopen.
Wat is religie anders ?
Ge zult niet doden.
Maar een mens in nood moet ge helpen, en als hij daar aan bezwijkt ?.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 11:14   #260
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Liever geen van beiden zou ik zeggen. Het is niet zo dat, omdat er een leraar is die mogelijk een pedofiel is en die toch mag verder les geven, dat het dan goedgekeurd moet zijn dat er leraressen gehuld met geloofssymbolen les geven. Nee, die pedofiele leraar moet die klas uit.
Weer één van hun onnozele vergelijkingen...
Komt Hitler en de holocaust en de nazi's nu ook weer aan de beurt?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be