Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2010, 20:08   #101
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Danneels was nochtans de chouchou van links. Laat u uw eigen idool nu niet vallen als een baksteen om weer eens populair te zijn? Toen het populair was om Danneels "een toffe peer" te vinden deed u mee, en nu het omgekeerde waar is ... uw kar moet toch al wreed versleten zijn van al dat keren naar de wind?
Denk je nu écht dat ik iets om Danneels geef?
Den bak in, die:
http://www.lesoir.be/actualite/belgi...dre-766484.php
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 20:25   #102
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De puinhoop en smerige geheimen waren nog groter dan gedacht.
Ingebakken in haar systeem en haar leer:
Lees dit artikel maar:

http://www.lesoir.be/debats/cartes_b...ure-765620.php

où sont les curés dans tout ça ? Ni en prison, ni �* notre consultation. L’église catholique les a soigneusement gardés en son sein. Car il me semble bien s’agir de ça. Chez les protestants, le croyant, s’il a fauté, se débrouille avec Dieu. Il doit se débrouiller avec sa conscience et donc avec lui-même. Dans l’église catholique, on passe par le prêtre qui est le représentant de Dieu. On se décharge en quelque sorte sur cette figure du pouvoir et de la sagesse divine et on évite ainsi de devoir se rendre des comptes �* soi-même, ce qui est, tout le monde le sait, tout �* fait inconfortable. Cette église catholique me paraît donc s’être donné un pouvoir bien étrange. Elle peut juger de ce qui est bien et mal dans ce que le fidèle lui confie. Elle rend donc, d’une certaine manière, sa propre justice. Et les curés, que savent-ils donc de la vie ?
...Lees hier verder.
wereldvreemdheid tgv opleiding, regels vh "instituut RKK" en tgv celibaat dus in feite: verheven boven alle regels (rechter en partij) , ontsnappend aan alle controle van derden.
---
Die psycholoog raakt één punt niet aan, misschien zelfs het belangrijkste: dat die geestelijken tijdens hun jeugd en/of opleiding zélf slachtoffer waren van pedofiele daden, zodat de remmingen en drempel daartegenover kleiner werden (cfr het bekende adagium dat dochters van geslagen vrouwen zelf geslagen riskeren te worden, door hun aanvaardiing van dgl praktijken als "normaal")

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 mei 2010 om 20:54.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 20:36   #103
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Atheïsten zouden een windhaan als symbool moeten kiezen, echt waar.
Wat neem je me dan kwalijk? Dat ik Daneels een toffe peer vond, maar dat niet wou volhouden toen bleek dat hij kindermisbruik toedekte
Of dat ik Daneels van in het begin al niet verafschuwde?
Je moet me verontschuldigen, blinde trouw is iets wat ik niet ken.

Citaat:
Ja, volgens u en de andere fanatiekelingen. Zowat de slechtst mogelijke informatiebron, geheel compleet dan nog met voorspelbare berichten uit de links-extremistische "De Morgen", nochtans tegelijk, de grootste verdedigers van burkas en moslims maar dan citeert u er gemakshalve even niet uit. Het slachtoffer zocht zelf een regeling omdat hij priester wou worden. Ook hier mocht Mgr. Léonard de brokken uit het vuur halen want het misbruik deed zich voor onder zijn voorganger. Vergeet ook dit niet:

Dit was in februari 2009. Met andere woorden: ook al oud nieuws dat nu weer als een sensatie wordt naar boven gehaald.

Atheïsten en liegen ... het een zal zelden zonder het andere gaan.
Wat bedoel je eigelijk? 1. We wisten het niet? 2. We wisten het wel, maar vonden het niet belangrijk? 3. Het is niet waar?.

Ik vind argumenten voor alle drie de standpunten in uw betoog. En ze stemmen me alledrie tot walging.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 1 mei 2010 om 20:36.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 22:11   #104
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
De chaos en de ongehoorzaamheid aan Rome zijn inderdaad kenmerken van de Vlaamse kerk. In Wallonië, vooral dan Namen, gaat het al terug beter maar de verzuurde, half-dronken nep-pastoorkes met hun das of jeansbroek hebben het nog niet door. Ze blijven maar moderniseren en verlinksen alsof het mei 1968 is. Ik vrees soms wel voor de gezondheid van Z.H. Benedictus XVI, in een audiëntie enkele maanden terug hoorde ik hem zeggen dat hij "zich niet sterk genoeg meer voelt om nog grote reizen te ondernemen". We beleven nu een scharniermoment: de definitieve aftakeling van de gemoderniseerde parochies en het besef van Rome dat de geloofstrouwe Katholieken eigenlijk al die tijd al de waarheid hebben verkondigd. Dat beseft de Paus en we hebben heel wat uitstekende beslissingen gezien maar wat met zijn navolger? Hij moet het werk voorzetten, we zitten nu in zo'n beslissende fase dat het werk moét doorgaan. Ook de vervanger van pedo-gek Mahoney was weer eens een goede keuze (een bisschop van Opus Dei). Nu hoop ik dat de gesprekken met FSSPX vrucht dragen en dat we snel kunnen gaan naar een opname van deze uitmuntende clerici in de bestaande clerus. Overal waar men de waarheid van de Openbaring en de kracht van de Traditie zaait: daar bloeit het Katholieke leven weer open. E.H. Herroelen kocht zich een leegstaand, vervallen kloostergebouw op dat door krakers was bevuild. Een Katholieke ruïne. En nu? Een bloeiend oord van de Eredienst en het Zielenheil. Volle kerk, prachtige dienst, talrijke roepingen.
De toekomst van de Katholieke Kerk is inderdaad de eeuwenoude traditie. Als Benedictus' opvolger zich ook inzet voor de traditie, dan is deze toekomst mogelijk nabij. Als zijn opvolger dat niet doet, staan we misschien terug bij af.

Maar hier in Vlaanderen is het nodig dat we ont-ontkerkelijken. Alleen zo kan onze cultuur bewaard worden, en de maatschappij moreel verbeteren. Traditionele, deftige priesters kunnen al wonderen doen.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 22:41   #105
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is de bron voor die uitspraak?
Gewone observatie.
In de streek waar ik woon trekken de progressieve priesters die nog voeling hebben met de basis voor goed gevulde kerken, ook onder de jongeren.
De kerken waar behoudsgezinde priesters de mis doen lopen leeg.
Oud 1 mei 2010, 22:42   #106
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Gewone observatie.
In de streek waar ik woon trekken de progressieve priesters die nog voeling hebben met de basis voor goed gevulde kerken, ook onder de jongeren.
Hoe kan u dat weten?
Oud 1 mei 2010, 22:42   #107
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
De toekomst van de Katholieke Kerk is inderdaad de eeuwenoude traditie. Als Benedictus' opvolger zich ook inzet voor de traditie, dan is deze toekomst mogelijk nabij. Als zijn opvolger dat niet doet, staan we misschien terug bij af.
Als de kerk de richting blijft ingaan die ze met Benedict is ingeslagen is ze gedoemd om definitief te verdwijnen.
Oud 1 mei 2010, 22:43   #108
Alboreto

Standaard

Citaat:
Hoe kan u dat weten?
Gewone observatie doet men meestal met de ogen.
Een orgaan dat best dienst doet zonder oogkleppen.
Oud 1 mei 2010, 22:44   #109
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewone observatie.
Het is niet aan de kerk om zich aan te passen aan de moderne tijden. Als het zo verder zou gaan moeten priesters in carnavalkostuum hun mis doen en techno draaien. Onveranderlijke en eeuwige structuren moeten niet aangepast worden aan steeds veranderlijke tijden. Ik las ooit: we moeten ons niet aanpassen aan de tijdsgeest, maar aan de Heilige Geest.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 22:47   #110
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Gewone observatie doet men meestal met de ogen.
Een orgaan dat best dienst doet zonder oogkleppen.
En u gaat naar de kerk om dat eens te bekijken? Is dat niet te laag voor u?
Oud 1 mei 2010, 22:47   #111
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

We mogen niet vergeten dat de mis er is om God te eren, niet om de mensen te eren. We moeten afstappen van de drang naar sensatie en shop en terugkeren naar het mystieke gebeuren.

Als de mensen het saai vinden in de Kerk komt dat omdat ze het niet begrijpen, omdat ze de voeling verloren hebben. Van mij mogen ze thuis blijven als hun bijdrage enkel bestaat in het geeuwen en naar hun horloge te kijken.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 22:50   #112
Alboreto

Standaard

Citaat:
En u gaat naar de kerk om dat eens te bekijken?
Inderdaad.

Verrast?
Oud 2 mei 2010, 13:07   #113
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewone observatie.
Wetenschappelijke waarde van dit argument: 0.

Citaat:
Kan u eens een voorbeeld geven van beide gevallen?

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 13:09   #114
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Francis Vere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wetenschappelijke waarde van dit argument: 0.
Hilarische woorden vanwege een gelovige!
Francis Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 13:11   #115
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Wat neem je me dan kwalijk? Dat ik Daneels een toffe peer vond, maar dat niet wou volhouden toen bleek dat hij kindermisbruik toedekte
Of dat ik Daneels van in het begin al niet verafschuwde?
Je moet me verontschuldigen, blinde trouw is iets wat ik niet ken.
Dat u uw kar keert naar de waan van de dag. De hype rond pedofilie door priesters is ondertussen al aan het afnemen en ik merk dat de atheïsten hier zich ook al minder voor hun geliefkoosd onderwerp gaan inzetten. De sleur zit erg snel in het herhaald doordrammen van vooroordelen. Jullie conformisten doen me denken aan de domme massa die met rieken en knuppels in de middeleeuwen vermeende heksen gingen lynchen. Zo gemakkelijk op stang te jagen door de pers.

Citaat:
Wat bedoel je eigelijk? 1. We wisten het niet? 2. We wisten het wel, maar vonden het niet belangrijk? 3. Het is niet waar?.

Ik vind argumenten voor alle drie de standpunten in uw betoog. En ze stemmen me alledrie tot walging.
Wie zijn de "we"? Het is oud nieuws en bovendien dekte Mgr. Léonard helemaal niets toe.

Oud 2 mei 2010, 13:19   #116
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De hype rond pedofilie door priesters is ondertussen al aan het afnemen
ahah, die pedofiele pastoors is slechts een hype ????
goed om weten.

Citaat:
bovendien dekte Mgr. Léonard helemaal niets toe.
dat zal nog moeten blijken. Ik vind wel dat hij zich verdacht "stil" houdt, na de bekendmaking van die feiten in het Luxemburgse die door hem zouden zijn toegedekt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 13:21   #117
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ahah, die pedofiele pastoors is slechts een hype ????
goed om weten.
U lijkt er alvast door geobsedeerd moet ik zeggen. Maar linksen hebben nu eenmaal bijzonder veel interesse aan pedofilie, dat is niets nieuws.

Citaat:
dat zal nog moeten blijken. Ik vind wel dat hij zich verdacht "stil" houdt, na de bekendmaking van die feiten in het Luxemburgse die door hem zouden zijn toegedekt.
Dit is allemaal al oud nieuws. Het wordt nu heruitgevonden en het werkwoord "toedekken" er snel bijgeplakt. U zou beter wat kritischer zijn in plaats van voorrang te geven aan uw hobby: het belasteren van de Kerk.

Oud 2 mei 2010, 13:27   #118
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U lijkt er alvast door geobsedeerd moet ik zeggen.
Nee, maar ik ben wel allergisch voor kwieten die aan kinderen "peuteren".

Citaat:
U zou beter wat kritischer zijn in plaats van voorrang te geven aan uw hobby: het belasteren van de Kerk.
haar personeel doet dit in mijn plaats.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 13:31   #119
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Nee, maar ik ben wel allergisch voor kwieten die aan kinderen "peuteren".
Ah, u neemt al de terugtocht zie ik, plots speelt u het niet meer op de man (de Kerk) maar op de zaak en beweert u altijd al een extreme belangstelling voor kindermisbruik te hebben gehad. Tja, de hype in de pers neemt af en daarmee ook de motivatie van de lynching mob om nog erg actief te zijn.

Citaat:
haar personeel doet dit in mijn plaats.
Ja, maar welk personeel? Eerst en vooral zijn het de linkse nep-pastoors en daarenboven slechts 0,3% van alle pedofilie-gevallen. Om nu te spreken over het "personeel" in zo'n algemene termen is toch wel misplaatst op z'n minst. Uw obsessie is niet rationeel te verklaren. *knip*

Niet persoonlijk worden aub.

Laatst gewijzigd door Zanshin : 2 mei 2010 om 14:26.
Oud 2 mei 2010, 13:34   #120
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Francis Vere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, maar welk personeel? Eerst en vooral zijn het de linkse nep-pastoors en daarenboven slechts 0,3% van alle pedofilie-gevallen. Om nu te spreken over het "personeel" in zo'n algemene termen is toch wel misplaatst op z'n minst. Uw obsessie is niet rationeel te verklaren. Integendeel, uw obsessie met kinderen misbruiken lijkt me soms nogal verdacht.
Ergens moet U toch wel snappen dat U zich onnoemelijk belachelijk maakt met zo'n uitspraken?
Ik had nog enigzins "begrip" voor uw standpunten (was niet akkoord, maar dat is iets anders).

Door zo'n uitspraken verwordt U tot een levend fossiel.
Maar dat is natuurlijk ook een ambitie.
Francis Vere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be