![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Den bak in, die: http://www.lesoir.be/actualite/belgi...dre-766484.php |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees dit artikel maar: http://www.lesoir.be/debats/cartes_b...ure-765620.php où sont les curés dans tout ça ? Ni en prison, ni �* notre consultation. L’église catholique les a soigneusement gardés en son sein. Car il me semble bien s’agir de ça. Chez les protestants, le croyant, s’il a fauté, se débrouille avec Dieu. Il doit se débrouiller avec sa conscience et donc avec lui-même. Dans l’église catholique, on passe par le prêtre qui est le représentant de Dieu. On se décharge en quelque sorte sur cette figure du pouvoir et de la sagesse divine et on évite ainsi de devoir se rendre des comptes �* soi-même, ce qui est, tout le monde le sait, tout �* fait inconfortable. Cette église catholique me paraît donc s’être donné un pouvoir bien étrange. Elle peut juger de ce qui est bien et mal dans ce que le fidèle lui confie. Elle rend donc, d’une certaine manière, sa propre justice. Et les curés, que savent-ils donc de la vie ? ...Lees hier verder. wereldvreemdheid tgv opleiding, regels vh "instituut RKK" en tgv celibaat dus in feite: verheven boven alle regels (rechter en partij) , ontsnappend aan alle controle van derden. --- Die psycholoog raakt één punt niet aan, misschien zelfs het belangrijkste: dat die geestelijken tijdens hun jeugd en/of opleiding zélf slachtoffer waren van pedofiele daden, zodat de remmingen en drempel daartegenover kleiner werden (cfr het bekende adagium dat dochters van geslagen vrouwen zelf geslagen riskeren te worden, door hun aanvaardiing van dgl praktijken als "normaal") Laatst gewijzigd door filosoof : 1 mei 2010 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of dat ik Daneels van in het begin al niet verafschuwde? Je moet me verontschuldigen, blinde trouw is iets wat ik niet ken. Citaat:
Ik vind argumenten voor alle drie de standpunten in uw betoog. En ze stemmen me alledrie tot walging. Laatst gewijzigd door Travis66 : 1 mei 2010 om 20:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar hier in Vlaanderen is het nodig dat we ont-ontkerkelijken. Alleen zo kan onze cultuur bewaard worden, en de maatschappij moreel verbeteren. Traditionele, deftige priesters kunnen al wonderen doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gewone observatie.
In de streek waar ik woon trekken de progressieve priesters die nog voeling hebben met de basis voor goed gevulde kerken, ook onder de jongeren. De kerken waar behoudsgezinde priesters de mis doen lopen leeg.
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
|
![]() Als de kerk de richting blijft ingaan die ze met Benedict is ingeslagen is ze gedoemd om definitief te verdwijnen.
![]() |
#108 |
|
![]() Gewone observatie doet men meestal met de ogen.
Een orgaan dat best dienst doet zonder oogkleppen.
![]() |
#109 |
Minister-President
|
![]() Het is niet aan de kerk om zich aan te passen aan de moderne tijden. Als het zo verder zou gaan moeten priesters in carnavalkostuum hun mis doen en techno draaien. Onveranderlijke en eeuwige structuren moeten niet aangepast worden aan steeds veranderlijke tijden. Ik las ooit: we moeten ons niet aanpassen aan de tijdsgeest, maar aan de Heilige Geest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Minister-President
|
![]() We mogen niet vergeten dat de mis er is om God te eren, niet om de mensen te eren. We moeten afstappen van de drang naar sensatie en shop en terugkeren naar het mystieke gebeuren.
Als de mensen het saai vinden in de Kerk komt dat omdat ze het niet begrijpen, omdat ze de voeling verloren hebben. Van mij mogen ze thuis blijven als hun bijdrage enkel bestaat in het geeuwen en naar hun horloge te kijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() Inderdaad.
Verrast?
![]() |
#113 | |
Minister
|
![]() Wetenschappelijke waarde van dit argument: 0.
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
goed om weten. dat zal nog moeten blijken. Ik vind wel dat hij zich verdacht "stil" houdt, na de bekendmaking van die feiten in het Luxemburgse die door hem zouden zijn toegedekt.
![]() |
![]() |
#117 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, maar ik ben wel allergisch voor kwieten die aan kinderen "peuteren".
haar personeel doet dit in mijn plaats.
![]() |
#119 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Niet persoonlijk worden aub.
Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840). Laatst gewijzigd door Zanshin : 2 mei 2010 om 14:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik had nog enigzins "begrip" voor uw standpunten (was niet akkoord, maar dat is iets anders). Door zo'n uitspraken verwordt U tot een levend fossiel. Maar dat is natuurlijk ook een ambitie. |
|
![]() |
![]() |