![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar we kennen hetzelfde spelletje met de kritiek op bepaalde vormen van "verrijking door verrijkers". Ook daar krijg je meteen voor de x-keer dat "je ze allemaal over dezelfde kam scheert".... Horen, zien en zwijgen: d�*t moeten we doen! |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vergeet vooral niet het onderscheid te maken tussen diegenen die met recht en reden hulp krijgen en de profiteurs van het systeem! Of zijn die er niet? |
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het gaat echter over de bestaande vacatures en die werklozen die dat werk wel zouden kunnen doen, met of tegen hun zin. Er zijn ook werkloze "gezinnen" waar ze van grootvader of vader op zoon werkloos zijn... raar toch! |
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Moar jonge toch... Trouwens je bent niet de enige die gezwets weet te zeggen, waarschijnlijk telkens overgenomen van een ander zijn gezwets. Maar goed...als je denkt dat het werkelijk zo is dan heb je daar een betrouwbare bron en link van natuurlijk?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 6 juni 2010 om 09:26. |
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Minister
|
Citaat:
Heb je al gehoord van het moderne cabal (cabal=the artifices and intrigues of a group of persons secretly united in a plot) en de industriële lobby? Je voorstelling van obscure cafétjes en geheime bijeenkomsten zijn trouwens achterhaald; dat was vroeger het geval daar ze het nu "in plain sight" doen. Het is beangstigend om te realiseren dat dit nu eenmaal kan dat men zulks vlak voor onze neus doet en er nog met weg raakt ook. Geconditioneerd denken met de illusie van vrijheid van gedachte is het gehandteerde wapen of middel daarvoor.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Minister
|
Citaat:
Dus pakken ze liever de sukkelaars die het wel braaf spelen, maar dat geld het hardste nodig hebben. |
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Werkgevers organisaties en vakbonden en weet ik veel allemaal komt geregeld samen om samen en met de nadruk op samen om het beleid en lonen uit te stippelen. Denk je nu echt dat de werkgevers zomaar samen komen en strootjes trekken wie er nu eens failliet gaat gaan gewoon om mensen wat te kloten? Je gaat me niet horen zeggen dat bepaalde werkgevers in bepaalde sectoren wel geen prijsafspraken maken (kartel vormen) wat natuurlijk verboden is maar kom dat is nog gans wat anders dan wat jij ervan probeert te maken. Van die complot theorieën zijn er veel hoor, echter voornamelijk theorie. Je hebt daar de vrijmetselaars theorie die de ministers en presidenten leveren en nog zoveel andere theorieën waar de captains of industrie inzitten (hindenburg groep of zo) en uiteraard ja kennen de belangrijke mensen allicht elkaar wel van een bepaalde organisatie want dat is gans de name off the game..elkander leren kennen. Dat gaat via diverse organisatie en clubs ..o.a. Rotary club en weet ik veel wat allemaal.
|
|
|
|
#108 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Ik zou niet kunnen werken met iemand waar de domheid er dagelijks vanaf druipt.
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Burgemeester
|
Er zijn trouwens een hoop 'werkenden' die een pak centen krijgen voor niks te doen (in de bankwereld vind je er al genoeg) en een hoop 'werklozen' die haast geen centen krijgen voor al hetgeen ze doen (kinderen opvoeden, vrijwilligerswerk, enz).
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tja...
|
|
|
|
#112 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 8 juni 2010 om 09:40. |
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Minister
|
Citaat:
Wat is uw reactie hierop Mambo ? |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Gouverneur
|
Weet je dat er mensen zijn die op pensioen gaan zonder ooit gewerkt te hebben?Die vanaf hun 20ste hun stempel zijn gaan halen en blijven gaan halen tot de dag van voila hier voor de rest nog een pensioen volledig op kap van de werkende mens(denk vooral aan doktersvrouwen).
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jullie zullen het nooit leren mensen. Amai… wat een knappe grote villa, en zie ginder, wat een krot van een huis, dat is van die werkman, dat moesten ze afbreken, dat huis heeft geen zicht, hij heeft er zijn hele leven voor gezwoegd maar dat speelt geen rol. Die doppers dat zijn allemaal luiaards: Zie daar die vuile dopper met zijn sloffen, en daar die knappe man met zijn mercedes, hij stapt uit, kijk, hij heeft ook sloffen aan, maar als je uit een mercedes stapt is dat toch anders. De koning: Zie daar de koning, schoon hé, die krijgt ieder jaar miljoenen van de staat, hij heeft een nieuwe jacht gekocht van 250 miljoen Euro, maar hij werkt ervoor, in 3 ploegen op GM, ge moet zijn handen eens zien, de eelt. Diegenen die in onze samenleving het zwaarste werk doen: In drie ploegen aan de lopende band op GM werken of diegenen die zwaar werk aan de Antwerpse dok moeten doen, wegenwerkers enz, deze mensen worden niet rijk, m.a.w werknemers die hard werken in onze samenleving kunnen onmogelijk rijk worden, daar moet je niet erg snugger voor zijn om dat te weten. Rijk wordt je door: · Als een vos je verstand te gebruiken. · Door eventueel veel of weinig tijd in iets te steken. · Door de firma van papa over te nemen. · Door van thuis uit veel geld of mogelijkheden mee te krijgen. · Door liegen en bedriegen. · En nog veel andere mogelijkheden die niets met werken te maken hebben. De zogezegde verantwoordelijkheid die ondernemers nemen is natuurlijk bedrog. Zelden vinden we ondernemers in de gevangenis na het falen, wel beginnen ze snel een andere nieuwe onderneming of mengen zich met een andere onderneming, gelukkig anders kon niemand nog ondernemen, verantwoordelijkheid is dus zeer relatief. Verantwoordelijkheid voor een ander individu neem je wanneer je met een kind de straat over steekt en haar of zijn handje loslaat, de rest is larie. |
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dat het ook niks met de topic te maken heeft?
|
|
|
|
#119 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stel u voor dat je ervoor zou moeten werken bij zo"n "baas". Nee, laat de mensen die willen werken gaan werken voor de doppers die willen doppen. Dat is veel eerlijker en veel relevanter. Vanuit het standpunt van de doppers bekeken natuurlijk. Want de dopper is calimero en calimero is klein en al de anderen zijn groot en dat is niet eerlijk...o nee.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 10 juni 2010 om 21:46. |
|
|
|
|
|
|
#120 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Je stelt het zelf te simplistisch voor of wilt het misschien zelfs in het belachelijke trekken. Maar grof gezegd komt het daar beetje op neer. Uiteraard is het geraffineerder dan dat uitgevoerd. Zo komen we dan uit op de "complot theorie": "Het valt niet te ontkennen dat er echte complotten bestaan. Zo kwam de Holocaust voort uit een samenzwering die ervoor zorgde dat de genocide in het geheim kon plaatsvinden. Een recenter voorbeeld van een politieke samenzwering was het Watergateschandaal, al vielen daar geen doden bij. Het begrip 'complottheorie' wordt echter doorgaans pas gebruikt wanneer men aanneemt dat er sprake is van ongefundeerde speculaties." Het is een denigrerende aanduiding voor mensen die niet enkel geen vertrouwen hebben in de gevestigde opvattingen maar zich vragen stellen bij de uiterlijke schijn en wat er achter verborgen zit. Ze willen weten wat de werkelijke oorzaken zijn van schokkende gebeurtenissen en ongewenste ontwikkelingen in de wereld. Net uw houding is het beste wapen tegen het mogelijke achterhalen van de onderliggende waarheid; beschimping van kritische vraagstelling en beïnvloeden van de publieke opinie ten einde zulk gedrag te ontmoedingen. Dit dan ook niet verwonderlijk net vanuit die instituten die kritsich onder de loop zouden moeten genomen worden. Citaat:
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 10 juni 2010 om 23:44. |
||
|
|
|