![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dus uit je nek kletsen en meldt dit gerust! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je 'Je hebt rechten en rechten' is wel erg veelzeggend. Moet ik daar dan onder verstaan dat je in de wet vastgelegde en geschreven rechten hebt en daarnaast nog wat andere wetten die stilzwijgend ergens vastliggen ( door wie door wat ? ) .... en welke moeten er dan primeren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U doet maar naar welbelieven
Citaat:
Citaat:
![]() Dus alle conclusies en rapporten zijn vervalst/verzonnen/totale nonsens ? Er bestaat niet zoiets als racisme/discriminatie Dat is wel wat je daar zegt hé... of heb/had je het over de specifieke voorbeelden gegeven door Artisjok waarvan ze dat beweerde ? Citaat:
Herbekijk die mail nog eens en de vele andere reacties van mij of haar... Er is nooit te nimmer beweerd dat er geen onderzoek naar zou mogen gebeuren noch is er een strobreed in de weg gelegd dat ook hier uit de doeken te doen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar daar ging het niet over. Ik help je even; dan moet je geen posts doorzwoegen. Kan je dit dan eindelijk eens aantonen a.d.h.v. wat ik schreef? Anders is dit een persoonlijke aanval en zie ik me verplicht dit te melden. Wat ik bedoel is : Wanneer een allochtoon een wandaad begaat wordt er geschreven : "Die kerel is geen mens meer, hij gedraagt zich slechter dan beesten." Wanneer een autochtoon een wandaad begaat; acht dezelfde forumgebruiker het niet nodig het woord "beest" te gebruiken. Wanneer een allochtoon een wandaad begaat wordt er geschreven dat dit komt door zijn opvoeding; zijn cultuur; zijn religie; van hoe tolerant men is tegenover geweld, agressie tegenover vrouwen en ongelijke machtsverhoudingen. Wanneer een autochtoon een misdaad begaat is het van "ik weet niet hoe dit gekomen is" want "Binnen onze cultuur wordt geweld op vrouwen afgekeurd en veroordeeld". Ik ontwaar dus vooroordelen; clichés en vooral 2 maten en 2 gewichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien zet deze reactie van je net hetgeen waar we wel bezwaar tegen hebben/hadden extra in de verf..... de totale veralgemening tot de hele cultuur waar jij en anderen dikwijls naar teruggrijpen. 1) Er is een bepaalde correlatie ( dat dan vooral bij bepaalde sub-culturen of fragmenten ervan ) vastgesteld.... dat kwam je ook net te stellen in je eerdere post 2) Artisjok maakt haar bezwaren over het zo goed als automatisch hanteren van twee verschillende maten en gewichten van zodra het om een allochtoon versus autochtoon gaat. Bij een allochtoon reflecteert men dat onmiddellijk naar de achtergrond van de gehele groep met de meest fraaie benamingen denkbaar. Bij een autochtoon trekt men gelijk de individuele kaart 3) Jij zegt dat dat perfect moet kunnen want er is toch verschil in achtergrond/opvoeding ( dit resp. autochtoon resp. allochtoon ) waar je duidelijk insinueert dat het geweld of de potentie ervan inherent is aan die achtergrond 4) Vervolgens ga je nu weer totaal verontwaardigd reageren als we je zouden zeggen dat je hele bevolkingsgroepen met inherent slechte eigenschappen bedeelt 5) Ik weet niet of ik U nog ernstig kan nemen Laatst gewijzigd door praha : 14 juli 2010 om 19:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vind ook dat misbruiken van het sociale systeem moeten aangepakt worden, en dit onafhankelijk van ras of afkomst. Maar daar gaat het niet over. Er wordt hier gezegd dat ge, omdat ge op een bepaalde plaats geboren zijt meer rechten zoudt hebben dan iemand die een aantal km verder is geboren. Ik stel dat iedereen gelijke rechten heeft, niet minder, maar ook niet meer.
![]() |
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Echter qua uitkering kan je zo niet iemand niet dezelfde rechten geven als de mensen die die sociale pot jarenlang hebben aangevuld. Kom je hier, moet je minstens paar 10.000€ of kennis op tafel leggen. Aan leeglopers hebben we niets. Laatst gewijzigd door Cdude : 14 juli 2010 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat ik ook geen aanspraak kan maken op een deel van uw erfenis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
|
![]() Citaat:
Studenten die niet aan werk geraken krijgen volgens dat systeem dan ook niks.
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier zou het handelen over of nieuwkomers ook de 'vruchten' ( ruim genomen ) mogen gebruiken van een maatschappelijk bestel voordat ze nen euro zouden bijgedragen hebben aan premies |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard blijft het een vraag of je dat systeem tot in den treure kan gaan 'uithollen' door het steeds groter wordend deel financieel hulpbehoevenden ( in welke zin dan ook) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
We staan op dat moment voor gigantische problemen die zullen moeten opgelost worden.
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hebben ook meestal ouders. (die betaald hebben) Waar zit de logica : Een kas gespekt door Belgen, verdeeld onder vreemdelingen? ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 14 juli 2010 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vrouw die nooit bijgedragen heeft krijgt weduwepensioen in hoofde van de rechten opgebouwd door de echtgenoot. Kinderen krijgen rechten door de bijdragen van de ouders.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schreef ik ergens dat er geen racisme of discriminatie bestaat? Wie legt hier wat in de mond?? IK werd er vanmorgen nog met verdoken discriminatie geconfronteerd, en laat niet na daar op aan te spreken. Racisme bestaat wel degelijk, evenals discriminatie, maar dat is geen "wit fenomeen" al eens gehoord hoe vrolijk Turken zich kunnen maken over Marokkanen, en omgekeerd? Al eens gehoord hoe sommige Turken en Marokkanen zich uitlaten over hun zwarte medemens? Binnen alle bevolkingsgroepen vindt je racisten en voorstanders van discriminatie, positieve discriminatie is dan ook gewoon discriminatie voor wie niet tot de groep behoort en ook daar maakt iedere groep zichzelf schuldig aan ongeacht kleur. Duidelijk zo? Mooi! ![]() Maar dat was niet wat Arti bedoelde, ze refereerde naar de discussie in het forum over blonde vrouwen die hun haren donker kleurden, leest u wel voor u een mening heeft?? U bent misschien niet tegen onderzoek maar Arti wel hoor, voor haar is onderzoeken of er verband is tussen culturele achtergrond en gedrag discriminatie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van mij mag je mensen zelfs ene pak beter ondersteunen dan nu gebeurt, maar wel met een duidelijk traject wat gevolgd moet worden of anders kraan dicht en terug naar af. Dat traject moet op maat zijn en rekening houden met de situatie van de persoon, maar ook gericht op het verwerven van inkomen uit arbeid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem een doorsnee Marokkaans gezin ( volgens uw norm) en vergelijk met ene doorsnee Belgisch gezin( ook naar uw norm) Wat zouden binnen die gezinnen de verschillen in opvoeding kunnen zijn? Welke effecten hebben opvoeding op kinderen, en wat hangt hiermee samen? Benieuwd of je iets uit je keel krijgt om hier nu eens eerlijk op te antwoorden, u kennende krijgen we nu bladzijden rondjesdraaiierij! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
|
![]() Citaat:
dat is een moeilijke vraag. Bij elk gezin zijn er grote verschillen. Er zijn verschillen tussen een theïstische en atheïstische opvoeding, tussen opgroeien in een arm of een rijk gezin, tussen opgroeien in een buurt met weinig of veel misdaad, tussen opgroeien in een gezonde of vervuilde omgeving, ... Zoveel verschillende factoren die in verschillende mate de opvoeding bepalen. Bepaalde kenmerken toeschrijven aan een groep met een bepaalde afkomst zonder rekening te houden met bovenstaande factoren is veel te kort door de bocht.
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil je me het wezenlijk verschil eens uitleggen of de staat nu voor persoon a of persoon b betaalt ? |
|
![]() |
![]() |