Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2010, 17:37   #221
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Kan je dit dan eindelijk eens aantonen a.d.h.v. wat ik schreef? Anders is dit een persoonlijke aanval en zie ik me verplicht dit te melden.

Wat ik bedoel is :
Wanneer een allochtoon een wandaad begaat wordt er geschreven :
"Die kerel is geen mens meer, hij gedraagt zich slechter dan beesten."
Wanneer een autochtoon een wandaad begaat; acht dezelfde forumgebruiker het niet nodig het woord "beest" te gebruiken.

Wanneer een allochtoon een wandaad begaat wordt er geschreven dat dit komt door zijn opvoeding; zijn cultuur; zijn religie; van hoe tolerant men is tegenover geweld, agressie tegenover vrouwen en ongelijke machtsverhoudingen.
Wanneer een autochtoon een misdaad begaat is het van "ik weet niet hoe dit gekomen is" want "Binnen onze cultuur wordt geweld op vrouwen afgekeurd en veroordeeld".

Ik ontwaar dus vooroordelen; clichés en vooral 2 maten en 2 gewichten.
Dus er is geen verschil in opvoeding, geen verschil in culturele kijk op bijvoorbeeld vrouwen en holebi's , geen verschil in opvatting over agressie en geweld?
Dat is dus uit je nek kletsen en meldt dit gerust!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 18:34   #222
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Je hebt rechten en rechten.
Mensen binnenhalen , wetende dat ze voor de rest van hun leven op kosten van de gemeenschap zullen leven. Wetende dat zij naturalisatie de rest van hun familie overbrengen die op hun beurt ....
Een andere woord dan "misdadig" is hier niet voor mogelijk.
Daar ging het 't 'm wel niet over hé

En je 'Je hebt rechten en rechten' is wel erg veelzeggend.
Moet ik daar dan onder verstaan dat je in de wet vastgelegde en geschreven rechten hebt en daarnaast nog wat andere wetten die stilzwijgend ergens vastliggen ( door wie door wat ? ) .... en welke moeten er dan primeren ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 18:44   #223
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik weet niet of ik u nog ernstig kan nemen,
U doet maar naar welbelieven
Citaat:
ik bedeel helemaal niet hele bevolkingsgroepen met inherent slechte eigenschappen, wel stel ik klaar en duidelijk dat probleemgedrag van rondhangjongeren steeds door dezelfde groep behoort, na ongeveer anderhalf jaar groepen in aandachtwijken gevolgd te hebben is dit een conclusie geweest. Kun je dit aantonen met cijfers? Nee, om de doodeenvoudige reden dat er geen registratie wordt toegelaten op basis van origine.
Maar dat veranderd niets aan feiten die in wijken wel geregisteerd worden, wanneer vrouwen dan toch hun verhaal doen bij een buurtregisseur bijvoorbeeld of politie gaat het steeds over jongeren van Marokkaanse afkomst ( geen vermoeden, uiteindelijk ken je die groepen en weet je wie hun ouders zijn) die een zeer traditioneel beeld hebben over vrouwen" goede voruwen bedekken zichzelf en lopen niet zonder reden over straat" of" slechte vrouwen doen dat wel, dragen uitdagende kledij ( blote armen is al uitdagend) en vragen er dus om lastig gevallen te worden.
Hun gedrag is dus gekleurd door hun culturele en religieuze opvattingen over vrouwen, en ik zie niet in waarom je daarop niet mag wijzen, of waarom u dan beweert dat dit inherent toeschrijven van slechte eigenschappen zou zijn aan hele bevolkingsgroepen.
Daarmee minimaliseert u agressie tegenover vrouwen, zou u dit ook doen mocht dezelfde agressie vertrekken van Vlaamse jongeren naar dames met hoofddoek?
Of mocht er dan wel gekeken worden naar wat die jongeren gemeenschappelijk hebben als achtergrond?
Heb je wat gelezen van die post van me... ik denk het niet

Citaat:
Ik ben helemaal niet mis, Arti stelt duidelijk dat er mensen zijn die onderscheid maken op basis van kleur, dat is zever en uit je nek kletsen, ( ze beweerde zelfs dat het leed van verkrachte vrouwen misbruikt wordt om racistische praat te verkopen, uitspraken die ze wel niet kan aantonen als terecht maar soit!) omdat gedrag centraal staat wat langzamerhand in aandachtwijken een
Excuseer kom je hier nu staalhard te beweren dat dat niet zou gebeuren ?
Dus alle conclusies en rapporten zijn vervalst/verzonnen/totale nonsens ?
Er bestaat niet zoiets als racisme/discriminatie

Dat is wel wat je daar zegt hé... of heb/had je het over de specifieke voorbeelden gegeven door Artisjok waarvan ze dat beweerde ?

Citaat:
collectief karakter heeft, juist omdat er wel degelijk verband is met cultuur ( of ga je nu beweren dat over vrouwen overal ter wereld hetzelfde gedacht wordt)
Dit vast stellen neigt helemaal niet naar racisme of discriminatie, die sensuur en het monddood maken maken mensen zoals u en Arti juist mee verantwoordelijk voor de negatieve beeldvorming die ontstaat over hele bevolkingsgroepen!U ontkent dus liever de problemen? Ik dacht dat beschaving te meten was aan de positie van vrouwen en minderheden, geen van beiden gaan er met uw struisvogelpolitiek op vooruit!
U legt mij en Artisjok weer van alles in de mond ...

Herbekijk die mail nog eens en de vele andere reacties van mij of haar...
Er is nooit te nimmer beweerd dat er geen onderzoek naar zou mogen gebeuren noch is er een strobreed in de weg gelegd dat ook hier uit de doeken te doen.
Oud 14 juli 2010, 18:46   #224
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus er is geen verschil in opvoeding, geen verschil in culturele kijk op bijvoorbeeld vrouwen en holebi's , geen verschil in opvatting over agressie en geweld?
Dat is dus uit je nek kletsen en meldt dit gerust!
Natuurlijk is er een verschil in opvoeding; ik vermoed dat er zelfs een verschil is in opvoeden tussen wij twee.

Maar daar ging het niet over. Ik help je even; dan moet je geen posts doorzwoegen.

Kan je dit dan eindelijk eens aantonen a.d.h.v. wat ik schreef? Anders is dit een persoonlijke aanval en zie ik me verplicht dit te melden.

Wat ik bedoel is :
Wanneer een autochtoon een wandaad begaat; acht dezelfde forumgebruiker het niet nodig het woord "beest" te gebruiken.

Wanneer een allochtoon een wandaad begaat wordt er geschreven dat dit komt door zijn opvoeding; zijn cultuur; zijn religie; van hoe tolerant men is tegenover geweld, agressie tegenover vrouwen en ongelijke machtsverhoudingen.
Wanneer een autochtoon een misdaad begaat is het van "ik weet niet hoe dit gekomen is" want "Binnen onze cultuur wordt geweld op vrouwen afgekeurd en veroordeeld".

artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 19:02   #225
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zei Artisjok niet dat is wat jij ervan maakt.

Bovendien zet deze reactie van je net hetgeen waar we wel bezwaar tegen hebben/hadden extra in de verf..... de totale veralgemening tot de hele cultuur waar jij en anderen dikwijls naar teruggrijpen.

1) Er is een bepaalde correlatie ( dat dan vooral bij bepaalde sub-culturen of fragmenten ervan ) vastgesteld.... dat kwam je ook net te stellen in je eerdere post

2) Artisjok maakt haar bezwaren over het zo goed als automatisch hanteren van twee verschillende maten en gewichten van zodra het om een allochtoon versus autochtoon gaat.
Bij een allochtoon reflecteert men dat onmiddellijk naar de achtergrond van de gehele groep met de meest fraaie benamingen denkbaar.
Bij een autochtoon trekt men gelijk de individuele kaart

3) Jij zegt dat dat perfect moet kunnen want er is toch verschil in achtergrond/opvoeding ( dit resp. autochtoon resp. allochtoon ) waar je duidelijk insinueert dat het geweld of de potentie ervan inherent is aan die achtergrond

4) Vervolgens ga je nu weer totaal verontwaardigd reageren als we je zouden zeggen dat je hele bevolkingsgroepen met inherent slechte eigenschappen bedeelt

5) Ik weet niet of ik U nog ernstig kan nemen

Laatst gewijzigd door praha : 14 juli 2010 om 19:03.
Oud 14 juli 2010, 19:11   #226
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt rechten en rechten.
Mensen binnenhalen , wetende dat ze voor de rest van hun leven op kosten van de gemeenschap zullen leven. Wetende dat zij naturalisatie de rest van hun familie overbrengen die op hun beurt ....
Een andere woord dan "misdadig" is hier niet voor mogelijk.
Dat is natuurlijk wat anders.
Ik vind ook dat misbruiken van het sociale systeem moeten aangepakt worden, en dit onafhankelijk van ras of afkomst.

Maar daar gaat het niet over.

Er wordt hier gezegd dat ge, omdat ge op een bepaalde plaats geboren zijt meer rechten zoudt hebben dan iemand die een aantal km verder is geboren.

Ik stel dat iedereen gelijke rechten heeft, niet minder, maar ook niet meer.
Oud 14 juli 2010, 19:25   #227
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik vind ook dat misbruiken van het sociale systeem moeten aangepakt worden, en dit onafhankelijk van ras of afkomst.

Er wordt hier gezegd dat ge, omdat ge op een bepaalde plaats geboren zijt meer rechten zoudt hebben dan iemand die een aantal km verder is geboren.

Akkoord wat betreft mensenrechten.

Echter qua uitkering kan je zo niet iemand niet dezelfde rechten geven als de mensen die die sociale pot jarenlang hebben aangevuld.

Kom je hier, moet je minstens paar 10.000€ of kennis op tafel leggen. Aan leeglopers hebben we niets.

Laatst gewijzigd door Cdude : 14 juli 2010 om 19:26.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 19:30   #228
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Natuurlijk heeft iedereen gelijke rechten maar die rechten verschillen nogal naargelang de geboorteplaats.
Ik neem aan dat ik ook geen aanspraak kan maken op een deel van uw erfenis.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 20:17   #229
Alboreto

Standaard

Citaat:
Akkoord wat betreft mensenrechten.

Echter qua uitkering kan je zo niet iemand niet dezelfde rechten geven als de mensen die die sociale pot jarenlang hebben aangevuld.
Dat wordt moeilijk als ge dat ook voor Belgen doortrekt.
Studenten die niet aan werk geraken krijgen volgens dat systeem dan ook niks.
Oud 14 juli 2010, 20:24   #230
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Natuurlijk heeft iedereen gelijke rechten maar die rechten verschillen nogal naargelang de geboorteplaats.
Ik neem aan dat ik ook geen aanspraak kan maken op een deel van uw erfenis.
dáár gaat het helemaal niet over... erfenis is net onderdeel van privaat recht.
Hier zou het handelen over of nieuwkomers ook de 'vruchten' ( ruim genomen ) mogen gebruiken van een maatschappelijk bestel voordat ze nen euro zouden bijgedragen hebben aan premies
Oud 14 juli 2010, 20:31   #231
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt.... er is niks logisch (juridisch) of ethisch aan het niet toe te staan aan nieuwkomers van buitenaf en wel aan nieuwkomers die toevallig uit de schoot geworpen worden van inwoners.

Uiteraard blijft het een vraag of je dat systeem tot in den treure kan gaan 'uithollen' door het steeds groter wordend deel financieel hulpbehoevenden ( in welke zin dan ook)
Oud 14 juli 2010, 20:37   #232
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Klopt.... er is niks logisch (juridisch) of ethisch aan het niet toe te staan aan nieuwkomers van buitenaf en wel aan nieuwkomers die toevallig uit de schoot geworpen worden van inwoners.
Ik ben ook die mening toegedaan.

Citaat:
Uiteraard blijft het een vraag of je dat systeem tot in den treure kan gaan 'uithollen' door het steeds groter wordend deel financieel hulpbehoevenden ( in welke zin dan ook)
Ik denk dat een aantal systemen sterk onder druk zullen gaan staan en dat dreigt nog veel erger te worden indien de global warming effectief toeslaat.

We staan op dat moment voor gigantische problemen die zullen moeten opgelost worden.
Oud 14 juli 2010, 20:47   #233
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Die studenten spreken vlotjes Nederlands, kennen de gewoontes, zijn ingeburgerd , ...
Hebben ook meestal ouders. (die betaald hebben)

Waar zit de logica : Een kas gespekt door Belgen, verdeeld onder vreemdelingen?

Laatst gewijzigd door Cdude : 14 juli 2010 om 20:48.
Oud 14 juli 2010, 20:51   #234
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Waarom kan dit in Canada wel ?
Oud 14 juli 2010, 21:09   #235
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier zou het handelen over of nieuwkomers ook de 'vruchten' ( ruim genomen ) mogen gebruiken van een maatschappelijk bestel voordat ze nen euro zouden bijgedragen hebben aan premies
Speelt daar geen vorm van erfrecht ?
Een vrouw die nooit bijgedragen heeft krijgt weduwepensioen in hoofde van de rechten opgebouwd door de echtgenoot.
Kinderen krijgen rechten door de bijdragen van de ouders..
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 21:20   #236
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U doet maar naar welbelieven
Heb je wat gelezen van die post van me... ik denk het niet

Excuseer kom je hier nu staalhard te beweren dat dat niet zou gebeuren ?
Dus alle conclusies en rapporten zijn vervalst/verzonnen/totale nonsens ?
Er bestaat niet zoiets als racisme/discriminatie

Dat is wel wat je daar zegt hé... of heb/had je het over de specifieke voorbeelden gegeven door Artisjok waarvan ze dat beweerde ?

U legt mij en Artisjok weer van alles in de mond ...

Herbekijk die mail nog eens en de vele andere reacties van mij of haar...
Er is nooit te nimmer beweerd dat er geen onderzoek naar zou mogen gebeuren noch is er een strobreed in de weg gelegd dat ook hier uit de doeken te doen.
Het is niet omdat mijn antwoord u niet bevalt dat u niet gelezen werd hoor.
Schreef ik ergens dat er geen racisme of discriminatie bestaat? Wie legt hier wat in de mond?? IK werd er vanmorgen nog met verdoken discriminatie geconfronteerd, en laat niet na daar op aan te spreken.
Racisme bestaat wel degelijk, evenals discriminatie, maar dat is geen "wit fenomeen" al eens gehoord hoe vrolijk Turken zich kunnen maken over Marokkanen, en omgekeerd? Al eens gehoord hoe sommige Turken en Marokkanen zich uitlaten over hun zwarte medemens? Binnen alle bevolkingsgroepen vindt je racisten en voorstanders van discriminatie, positieve discriminatie is dan ook gewoon discriminatie voor wie niet tot de groep behoort en ook daar maakt iedere groep zichzelf schuldig aan ongeacht kleur. Duidelijk zo? Mooi!
Maar dat was niet wat Arti bedoelde, ze refereerde naar de discussie in het forum over blonde vrouwen die hun haren donker kleurden, leest u wel voor u een mening heeft??
U bent misschien niet tegen onderzoek maar Arti wel hoor, voor haar is onderzoeken of er verband is tussen culturele achtergrond en gedrag discriminatie!
Oud 14 juli 2010, 21:25   #237
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk mogen die nieuwkomers dat..wanneer ze hier legala verblijven tenminste. Maar niet door passief te wachten tot die sociale woning, uitkering, subsidie, kindergeld komt om vervolgens enkel tijd te steken in het overbrengen van andere passieve verwanten die ook op al die steun rekenen zonder een poot te wiillen uitsteken.
Van mij mag je mensen zelfs ene pak beter ondersteunen dan nu gebeurt, maar wel met een duidelijk traject wat gevolgd moet worden of anders kraan dicht en terug naar af.
Dat traject moet op maat zijn en rekening houden met de situatie van de persoon, maar ook gericht op het verwerven van inkomen uit arbeid.
Oud 14 juli 2010, 21:29   #238
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Natuurlijk is er een verschil in opvoeding; ik vermoed dat er zelfs een verschil is in opvoeden tussen wij twee.

Maar daar ging het niet over. Ik help je even; dan moet je geen posts doorzwoegen.

Wat ik bedoel is :

mooi, er is dus verscil in opvoeding..wat zouden die verschillen kunnen zijn?
Neem een doorsnee Marokkaans gezin ( volgens uw norm) en vergelijk met ene doorsnee Belgisch gezin( ook naar uw norm)
Wat zouden binnen die gezinnen de verschillen in opvoeding kunnen zijn?
Welke effecten hebben opvoeding op kinderen, en wat hangt hiermee samen?
Benieuwd of je iets uit je keel krijgt om hier nu eens eerlijk op te antwoorden, u kennende krijgen we nu bladzijden rondjesdraaiierij!
Oud 14 juli 2010, 22:12   #239
Alboreto

Standaard

Citaat:
mooi, er is dus verscil in opvoeding..wat zouden die verschillen kunnen zijn?
Neem een doorsnee Marokkaans gezin ( volgens uw norm) en vergelijk met ene doorsnee Belgisch gezin( ook naar uw norm)
Wat zouden binnen die gezinnen de verschillen in opvoeding kunnen zijn?
Oei,

dat is een moeilijke vraag.
Bij elk gezin zijn er grote verschillen.

Er zijn verschillen tussen een theïstische en atheïstische opvoeding,
tussen opgroeien in een arm of een rijk gezin,
tussen opgroeien in een buurt met weinig of veel misdaad,
tussen opgroeien in een gezonde of vervuilde omgeving,
...

Zoveel verschillende factoren die in verschillende mate de opvoeding bepalen.

Bepaalde kenmerken toeschrijven aan een groep met een bepaalde afkomst zonder rekening te houden met bovenstaande factoren is veel te kort door de bocht.
Oud 14 juli 2010, 22:13   #240
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die studenten spreken vlotjes Nederlands, kennen de gewoontes, zijn ingeburgerd , ...
Hebben ook meestal ouders. (die betaald hebben)

Waar zit de logica : Een kas gespekt door Belgen, verdeeld onder vreemdelingen?
Dat is puur Blut und Boden logica ... niet meer dan dat
Wil je me het wezenlijk verschil eens uitleggen of de staat nu voor persoon a of persoon b betaalt ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be