![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net als al dat ander schoon blank volk .... steeds weer individuen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Leuk, telke male vast te stellen dat waar ik een heus telefoonboek voor nodig heb jij dat doet in één regel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ui persoonlijke ervaring kan ik je alvast meedelen dat ik al meer crimineel gedrag ( dit is echt zonder te zwansen ) hebt vastgesteld bij vlaamse mannen dan bij de anderen.... doch woon ik een zeer kleurrijk gebied Btw de vraag wat mannen (zondermeer) gemeenschappelijk hebben en het onderzoek ernaar.... hoeft dat nog ? Allez.... ge moogt steeds nog wat meer onderzoek doen als je dat wilt hoor... ik hou je niet tegen Niettemin de gemeenschappelijke kenmerken zijn welbekend en drukken zich tevens uit door een vetgedrukte M op hun zelfindentificatie , behoudens een uitzonderingske van een 1 op 5000 is er geen twijfel mogelijk, en voor de rest zijn ze meer dan óvermatig vertegenwoordigd in de gevangenissen ongeacht andere denkbare factoren. Of ga je dat soms ontkennen ? Doch hoor ik niemand om de haverklap hier op het forum roepen dat het allemaal beesten zijn. What's the difference, alice ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen
't Is te zeggen .... welke criteria dienen we te henteren om het één belachelijk en het ander niet belachelijk te vinden. Tegenwoordig lijkt het een zaak dat alles een bepaald nut of meerwaarde moet opleveren.... krankjorum als ge anderzijds bedenkt dat mensen 90% van de tijd doorbrengen met de meest onproductieve dingen.... het kenmerkt ons zelf in zekere mate en maakt ons verschillend van een zuivere automaat Citaat:
Of om het op z'n Desmond Morris te zeggen het is net de godsdienst die het enige uitgesproken kenmerk is waarop wij onszelf onderscheiden van de dieren. Citaat:
Je kan je terecht afvragen of de geboden uit die religieuze teksten niet overgenomen zijn vanuit werkzame en wenselijke principes en vervolgens overgoten zijn met een neerbliksemend sausje als je daar niet aan houdt. Kwestei van het wat meer afdwingbaar te maken. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan de code Napoleon is anders wel wat werk... alleen ziet niemand dat zitten daaraan te beginnen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er geen aantoonbare werkzame mechanismes zijn heb je alleen maar het statistisch cijfermateriaal om je op te baseren. Ik denk dat niemand eraan twijfelt dat je inderdaad kan spreken over een groepsgedrag ( cfr. hangjongeren om dan toch maar wat te visualiseren ) maar laat het duidelijk zijn dat net voor die probleemjongeren heel wat achterliggende redenen te bedenken zijn. Het verschil ligt, denk ik, net in hoe je die jongeren dan weer gaat koppelen als zijnde een niet te vermijden uitwas van een achterliggende cultuur, bevolkingsgroep, geloof. En daar wringt nu net het schoentje daar bij aftrek van die jongeren er helemaal geen significant verband te ontwaren valt. Als je dan daarbovenop dat eng groepsverband hun criminele gedrag gaat extrapoleren naar de hele achterliggende gemeenschap toe dan ben je volgens mij fout bezig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of iets racisme is; is inderdaad onafhankelijk van het feit of een misdaad begaan wordt door 1 persoon; of dat het "groepsgedrag is". Racisme is afhankelijk van de gepleegde feiten. Aantallen zijn dus niet van belang. Het gaat telkens om een kleine minderheid binnen de groep. En jij wil voor de ene groep de daden van de kleine minderheid uitleggen aan de hand van "een verband gelegd met gemeenschappelijke factoren binnen groep(en)" voor de andere groep geldt uiteraard dat de daden van die kleine minderheid gelijk is aan "afwijkend gedrag van een individu". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gij vindt dat ge als lokaal geboren persoon meer rechten hebt dan iemand die er niet geboren is. Dan moet ge ook het omgekeerde kunnen verdragen en verwachten dat ge als Nederlander in België slechts aan de beurt komt na de Belgen. Citaat:
Indien ge van mening zijt dat iemand meer rechten heeft omdat die daar geboren is, dan moet ge altijd de lokale bevolking laten voor gaan. En dat betekent dan eerst de mensen die in die straat wonen, daarna deze die in de wijk wonen, dan deze die in de stad wonen, dan die van de provincie, dan die van het land, daarna van het werelddeel, en daarna de andere wereldburgers. Dit alles volgens uw mening dat iemand die lokaal geboren is meer rechten heeft dan iemand anders.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 14 juli 2010 om 06:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En moest ge liever met de trein komen, zorg er dan voor dat, moest er te weinig plaats zijn om iedereen te zitten, ge uw plaats af staat aan de Belgen, want uiteindelijk zijn die daar geboren en getogen en gij niet.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 14 juli 2010 om 06:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen binnenhalen , wetende dat ze voor de rest van hun leven op kosten van de gemeenschap zullen leven. Wetende dat zij naturalisatie de rest van hun familie overbrengen die op hun beurt .... Een andere woord dan "misdadig" is hier niet voor mogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is dus belangrijk een beleid te voeren; zodat ze echt kunnen meedraaien in de maatschappij. Dat iemand de rest van zijn familie kan overbrengen; is een hardnekkige mythe. Deze mythe steeds herhalen; terwijl je weet dat dit niet klopt; zou je ook wel misdadig kunnen noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Banneling
|
![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgi%C3%AB-route
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat over de "Belgiëroute" omdat België bijvoorbeeld geen taalexamen eist. (Het is blijkbaar een oud artikel; want er wordt nog beweerd dat er in België geen verplichte inburgeringscursus is.) Maar jij beweerde "Wetende dat zij naturalisatie de rest van hun familie overbrengen die op hun beurt ...." Ik verwacht dan ook dat jij je bewering aantoont; en neit andere zaken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat veranderd niets aan feiten die in wijken wel geregisteerd worden, wanneer vrouwen dan toch hun verhaal doen bij een buurtregisseur bijvoorbeeld of politie gaat het steeds over jongeren van Marokkaanse afkomst ( geen vermoeden, uiteindelijk ken je die groepen en weet je wie hun ouders zijn) die een zeer traditioneel beeld hebben over vrouwen" goede voruwen bedekken zichzelf en lopen niet zonder reden over straat" of" slechte vrouwen doen dat wel, dragen uitdagende kledij ( blote armen is al uitdagend) en vragen er dus om lastig gevallen te worden. Hun gedrag is dus gekleurd door hun culturele en religieuze opvattingen over vrouwen, en ik zie niet in waarom je daarop niet mag wijzen, of waarom u dan beweert dat dit inherent toeschrijven van slechte eigenschappen zou zijn aan hele bevolkingsgroepen. Daarmee minimaliseert u agressie tegenover vrouwen, zou u dit ook doen mocht dezelfde agressie vertrekken van Vlaamse jongeren naar dames met hoofddoek? Of mocht er dan wel gekeken worden naar wat die jongeren gemeenschappelijk hebben als achtergrond? Ik ben helemaal niet mis, Arti stelt duidelijk dat er mensen zijn die onderscheid maken op basis van kleur, dat is zever en uit je nek kletsen, ( ze beweerde zelfs dat het leed van verkrachte vrouwen misbruikt wordt om racistische praat te verkopen, uitspraken die ze wel niet kan aantonen als terecht maar soit!) omdat gedrag centraal staat wat langzamerhand in aandachtwijken een collectief karakter heeft, juist omdat er wel degelijk verband is met cultuur ( of ga je nu beweren dat over vrouwen overal ter wereld hetzelfde gedacht wordt) Dit vast stellen neigt helemaal niet naar racisme of discriminatie, die sensuur en het monddood maken maken mensen zoals u en Arti juist mee verantwoordelijk voor de negatieve beeldvorming die ontstaat over hele bevolkingsgroepen!U ontkent dus liever de problemen? Ik dacht dat beschaving te meten was aan de positie van vrouwen en minderheden, geen van beiden gaan er met uw struisvogelpolitiek op vooruit! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik bedoel is : Wanneer een allochtoon een wandaad begaat wordt er geschreven : "Die kerel is geen mens meer, hij gedraagt zich slechter dan beesten." Wanneer een autochtoon een wandaad begaat; acht dezelfde forumgebruiker het niet nodig het woord "beest" te gebruiken. Wanneer een allochtoon een wandaad begaat wordt er geschreven dat dit komt door zijn opvoeding; zijn cultuur; zijn religie; van hoe tolerant men is tegenover geweld, agressie tegenover vrouwen en ongelijke machtsverhoudingen. Wanneer een autochtoon een misdaad begaat is het van "ik weet niet hoe dit gekomen is" want "Binnen onze cultuur wordt geweld op vrouwen afgekeurd en veroordeeld". Ik ontwaar dus vooroordelen; clichés en vooral 2 maten en 2 gewichten. |
|
![]() |
![]() |