![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#403 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
Parlementslid
|
![]() Elke niet-Israëliet kon toetreden tot het volk van God. Wanneer ze dit deden moesten ze dan ook openlijk bekendmaken dat ze alle wetten die God aan Zijn volk heeft gegeven ook zouden gehoorzamen. Deze proselieten moesten zich dan idd ook onderwerpen aan de slavenwet. Ook zij werden na 7 jaar, indien ze verkozen om slaaf te worden, vrijgelaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#406 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Net zoals een moordenaar weet dat hij niet mag moorden, maar dit toch doet omdat hij daar in de meeste gevallen zelf voor gekozen heeft. Paulus haalt dit ook aan in Romeinen 1:25, "De mensen hebben de waarheid over God ingewisseld voor de leugen; ze vereren en aanbidden het geschapene in plaats van de Schepper, die moet worden geprezen tot in eeuwigheid." Laatst gewijzigd door luc154 : 28 juli 2010 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Met uw bewering dat de mens aan een god gehoorzaamheid verschuldigd is maakt u god bovendien tot een onderdeel van de natuur, ofwel u verheft de mens tot goddelijke proporties. Dat lijkt mij allebei onzinnig, eh, onnatuurlijk. Laatst gewijzigd door Piero : 28 juli 2010 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Zie ik de hemel, het werk van Uw vingers, de maan en de sterren door U daar bevestigd, wat is dan de sterveling dat U aan hem denkt, het mensenkind dat U naar hem omziet? U hebt hem bijna een god gemaakt, hem gekroond met glans en glorie, hem toevertrouwd het werk van Uw handen en alles aan zijn voeten gelegd." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat het bestaan van Goden niet wetenschappelijk bewezen kan omdat goden boven alle zintuiglijke waarnemingen staan is een goedkope uitvlucht om geen bewijzen te moeten voorleggen. Als Allah niet bewezen kan worden, dan ook God niet , noch visnu noch enige andere god en kan je per definitie nooit zeggen dat jouw god de enige ware is.. De dood is geen onzekerheid integendeel, en atheisten hebben geen god nodig om hun angst voor het eindige te kanaliseren.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
tis zoals de burgemeester tegen de pastoor zei: hou jij ze dom , dan hou ik ze arm |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Den duvel, begot !
![]() |
#414 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#415 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eigenlijk niet onlogisch. Maar ik heb toch liever de frisse buitenlucht.
![]() |
![]() |
#416 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zo kunnen we ook lezen wat God zegt tot Abraham in Genesis 12:2-3, "Ik zal je tot een groot volk maken, Ik zal je zegenen, Ik zal je aanzien geven, een bron van zegen zul je zijn. Ik zal zegenen wie jou zegenen, wie jou bespot, zal Ik vervloeken. Alle volken op aarde zullen wensen gezegend te worden als jij." Deze belofte werd dan ook wereldwijd voor een gedeelte vervuld onder de regering van Salomo en loopt sindsdien verder. Zoals we nu ook kunnen vernemen dat in de gehele wereld overal mensen tot inkeer komen en geloven in God en door Hem gezegend worden. Dus God zorgt niet alleen voor Zijn eigen kudde, maar ook voor allen die Hem willen vertrouwen. En in mindere mate zorgt God ook voor diegenen die Hem haten, want ook zij steken het brood in hun mond en genieten van al wat God aan de mens gegeven heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We kunnen lezen wat Abraham beweert van god te hebben gehoord. Je kan zulke mensen vinden in verschillende mentale instituten. Sommigen denken zelfs dat ze Jezus zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#420 | |
Europees Commissaris