Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2010, 18:34   #201
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Dat van die maagden is niet echt iets dat je serieus moet nemen vind ik, het staat niet in de Koran. Het enige wat telt is de overvloedige vreugde die in het paradijs is als je het verdiend hebt op aarde door goed geleefd te hebben. Het is slechts een symbolische uitdrukking om dit uit te leggen.
Hoeveel van de 1,6 miljard volgelingen denkt daar net zo over ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 18:43   #202
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Hoeveel van de 1,6 miljard volgelingen denkt daar net zo over ?
dat weet ik niet eh, maar versta me niet verkeerd iemand die zichzelf oprecht opofferd voor de islam en daarbij het leven laat is een shaheed en komt rechtstreeks in het paradijs terecht. Ik heb het over de beschrijving van dat paradijs, dat is niet mogelijk om dat letterlijk te kennen dus gaat het om analogieën. Dat is vb dezelfde reden waarom sommige joden G-D degene noemen die niet kan uitgesproken worden.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 19:05   #203
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Zelf zie ik de ramadan ook als een ongezonde en hypocriete vorm van crashdiëten . Wat is het nut van jezelf overdag alle voedsel te ontzeggen om dan s'avonds vol te vreten? En wat is het nut hiervan op godsdienstig gebied?
In feite zou eerder het omgekeerde moeten tellen, nl uit respect voor jullie god respect hebben voor jullie lichaam. En wie respect heeft voor zijn lichaam en het behandeld als een tempel zal het zeker niet van de essentiële voedingstoffen of van water ontzien.
Ja je kan vasten, zelfs ik die niet gelovig ben doe dit soms. Een paar weken alle geraffineerde suikers en vetten weren bv, of niks van alcoholische dranken nuttigen, eens een paar dagen een sapkuur volgen om je lever te ontgiften, of zoals eerder ter sprake kwam, soberder maaltijden nuttigen.

Dat men al dan niet wil roken , tot daar...maar waarom mag men geen seks hebben tijdens de ramadan?
Moeilijk hoor...

Sapkuren ...drink dagelijks enkel sap dus dat is al in orde.

Interessante "bijwerking" sperma proeft heerlijk van sapdrinkers.
Poezensap ook trouwens.
Geen gif van koffie saffen en andere rotzooi er in doet wonderen voor je sexleven.
Sex is food and u should eat it.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 19:29   #204
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik heb zo eens in de fabriek gezegd dat ik wegens geloofverplichtingen vijf keer per dag een tas koffie moest gaan drinken in de kantine. Ik stelde voor om dat dan gemakshalve te doen op de momenten dat de moslims hun gat in de lucht mochten gaan steken (ook tijdens de werkuren), maar dat pakte blijkbaar niet.
Dit is een vorm van discriminatie van niet-moslims en dient aangeklaagd te worden....
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 19:53   #205
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Dit is een vorm van discriminatie van niet-moslims en dient aangeklaagd te worden....
De pauzes in onze fabriek liggen vast en zijn niet aangepast aan één religieuze voorkeur..wat ieder individu tijdens zijn pauze doet staat vrij..
Oud 23 augustus 2010, 22:54   #206
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat van die maagden is niet echt iets dat je serieus moet nemen vind ik, het staat niet in de Koran. [...]
Stenigen staat ook niet in de Koran als straf voor overspel. En toch doen ze dat.
Moeten we ook niet serieus nemen.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 23:08   #207
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Stenigen staat ook niet in de Koran als straf voor overspel. En toch doen ze dat.
Moeten we brandstapels voor het Christendom serieus nemen? Ofwel kijk je naar het geloof ofwel naar een groep gelovigen, maar je mag beide niet aan elkaar gelijkstellen.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 14:01   #208
Ephialtes
Burger

Standaard

Citaat:
Seks is een basisbehoefte die je jezelf eveneens ontzegt gedurende een maand. It's part of the deal, niet iedereen kan een vrouw of man vinden of krijgen.. Solidariteit met hen en stilstaan bij wat je zelf hebt is de boodschap. Gedurende een maand jezelf dit ontzeggen is goed om te oprecht te beseffen hoeveel Allah ons geeft, hoeveel kansen er liggen etc. Klagen in de islam is iets dat moet worden beantwoord met el hamdolileh (alle lof is aan Allah of Godzijdank). Alleen door de genade van Allah heb je wat je hebt, dit is essentieel in ons geloof.
Moslim!, voor een goed begrip: zij die tegenslag hebben... zijn zij dan in ongenade gevallen van Allah? Onvoldoende gebeden? Ongelovig?
Als het goede aan de genade van Allah toe te schrijven is, het slechte dan ook?
Ephialtes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 14:57   #209
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Toch vreemd dat culturen waar de vrouw sterk onderdrukt wordt, tevens veelal islamitisch zijn..
Oud 24 augustus 2010, 15:36   #210
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Moeten we brandstapels voor het Christendom serieus nemen? Ofwel kijk je naar het geloof ofwel naar een groep gelovigen, maar je mag beide niet aan elkaar gelijkstellen.

Ik vrees dat jij een té oude krant hebt gekregen en het gazettenwinkeltje...
Die brandstapels zijn al eventjes verdwenen hoor.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 15:40   #211
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Toch vreemd dat culturen waar de vrouw sterk onderdrukt wordt, tevens veelal islamitisch zijn..
Maar soms is er vooruitgang! In Afganistan liepen de mannen vroeger 6 meter voor de vrouwen uit.
Sinds enkele jaren zijn de vrouwen er geëmancipeerd: zij lopen nu 6 meter voorop en hun mannen er achter. Zo stond het in de krant

Wat een vooruitgang... En ja, je moet al van het VB zijn om te durven denken dat die verandering iets te maken heeft met de landmijnen die er overal liggen.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 16:09   #212
marjan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ik heb zo eens in de fabriek gezegd dat ik wegens geloofverplichtingen vijf keer per dag een tas koffie moest gaan drinken in de kantine. Ik stelde voor om dat dan gemakshalve te doen op de momenten dat de moslims hun gat in de lucht mochten gaan steken (ook tijdens de werkuren), maar dat pakte blijkbaar niet.

INDERDAAD !!
Bovendien worden de politieagenten in Brussel gedwongen om zich aan te passen aan islamitische wetten: tijdens de ramadan mogen ze niet in het openbaar eten of drinken....... Weer een stap verder in de geïnstitutionaliseerde discrimatie en onderwerping van dhimmi's .......die dit op termijn toch niet langer zullen pikken....
marjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 16:18   #213
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk moeten we dat serieus nemen!!!! Zo een dingen zijn barbaars en daar moet keihard tegen opgetreden worden door de overheid in kwestie. Kan u me even een link sturen met de gegevens van de laatste moordpartij waar mensen in naam van het christendom werden verbrand? Ik heb het namelijk gemist in het nieuws.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 16:28   #214
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk moeten we dat serieus nemen!!!! Zo een dingen zijn barbaars en daar moet keihard tegen opgetreden worden door de overheid in kwestie. Kan u me even een link sturen met de gegevens van de laatste moordpartij waar mensen in naam van het christendom werden verbrand? Ik heb het namelijk gemist in het nieuws.
Het punt is dat niemand "het Christendom" de brandstapels kwalijk neemt, wat ook redelijk logisch is aangezien die zijn aangestoken door individuele zelfverklaarde Christenen, terwijl men dit niet doet voor de Islam.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben noch fan van het Christendom, noch van de Islam, maar als je deze religies iets wil verwijten doe dat dan op een serieuze, theologische manier en niet door middel van dit soort belachelijke aanvallen.

Laatst gewijzigd door Jeronimo : 24 augustus 2010 om 16:29.
Oud 24 augustus 2010, 16:35   #215
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Jij zou het doen voor die beloofde maagden zeker?

Wat ik mij trouwens afvraag....zij worden Vestaalse maagden beloofd....maar wat krijgen vrouwelijke zelfmoordterroristen?
Die mogen als beloning één keertje morren als ze hun mannen bezig zien met hun maagden.
Eén keertje maar eh. Anders worden ze gestenigd met gouden rijstpapkommetjes.
Oud 24 augustus 2010, 16:38   #216
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het punt is dat niemand "het Christendom" de brandstapels kwalijk neemt, wat ook redelijk logisch is aangezien die zijn aangestoken door individuele zelfverklaarde Christenen, terwijl men dit niet doet voor de Islam.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben noch fan van het Christendom, noch van de Islam, maar als je deze religies iets wil verwijten doe dat dan op een serieuze, theologische manier en niet door middel van dit soort belachelijke aanvallen.
De brandstapels, de kruistochten, etc worden het Christendom WEL kwalijk genomen. Natuurlijk heeft het niet veel zin om die koeien telkens opnieuw uit de gracht te halen.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 16:45   #217
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De brandstapels, de kruistochten, etc worden het Christendom WEL kwalijk genomen. Natuurlijk heeft het niet veel zin om die koeien telkens opnieuw uit de gracht te halen.
Je kan een ideologie niet verantwoordelijk houden voor alles wat haar zelfverklaarde aanhangers doen. "Het Christendom" heeft geen brandstapels aangestoken en "de Islam" stenigt niemand.
Oud 24 augustus 2010, 16:47   #218
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat van die maagden is niet echt iets dat je serieus moet nemen vind ik, het staat niet in de Koran. Het enige wat telt is de overvloedige vreugde die in het paradijs is als je het verdiend hebt op aarde door goed geleefd te hebben. Het is slechts een symbolische uitdrukking om dit uit te leggen.
Er zijn wel méér dingen die er blijkbaar niet in staan.
Een tijd geleden was er op Nat Geo nog een programma waarin gesteld werd dat de Koran, samen met nog andere religieuze geschriften, al een keer of 20 werden herschreven.
Waarschijnlijk ten behoeve van de religieuze leiders hun ideeën en behoeften.
Eigenlijk wel handig eh. Zo'n 'wetboek' dat je naar eigen goeddunken kan herschrijven.
Eerlijkheidshalve heb ik nog nooit een koran of bijbel of wat dan ook ter hand genomen.
Er staan al genoeg wetjes in ons burgerlijk wetboek.

Laatst gewijzigd door hurricane : 24 augustus 2010 om 16:48.
Oud 24 augustus 2010, 16:48   #219
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
dat weet ik niet eh, maar versta me niet verkeerd iemand die zichzelf oprecht opofferd voor de islam en daarbij het leven laat is een shaheed en komt rechtstreeks in het paradijs terecht. Ik heb het over de beschrijving van dat paradijs, dat is niet mogelijk om dat letterlijk te kennen dus gaat het om analogieën. Dat is vb dezelfde reden waarom sommige joden G-D degene noemen die niet kan uitgesproken worden.
Citaat:
Een mujahid (iemand die jihad beoefent) sterft de dood van een "shaheed" (een 'martelaar'), op voorwaarde dat hij deze waarheid getrouw blijft, als enige intentie heeft God te dienen, én bereid is eventueel daarvoor te sterven - zonder evenwel de dood actief te zoeken. Noch in zijn leven noch in zijn dood zoekt hij zelf iets onwettig. Hij leeft als een mujahid, hij sterft als een shaheed
Oud 24 augustus 2010, 17:09   #220
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Seks is een basisbehoefte die je jezelf eveneens ontzegt gedurende een maand. It's part of the deal, niet iedereen kan een vrouw of man vinden of krijgen.. Solidariteit met hen en stilstaan bij wat je zelf hebt is de boodschap. Gedurende een maand jezelf dit ontzeggen is goed om te oprecht te beseffen hoeveel Allah ons geeft, hoeveel kansen er liggen etc. Klagen in de islam is iets dat moet worden beantwoord met el hamdolileh (alle lof is aan Allah of Godzijdank). Alleen door de genade van Allah heb je wat je hebt, dit is essentieel in ons geloof.
Dus seks is alleen iets wat tussen mannen en vrouwen plaatsvindt volgens de islamitische doctrines.
Met andere woorden mag men zich tijdens de rammelvandehongerdan gewoon eens lekker afrukken/afspelen zonder dat die nonkel allah boos wordt, aangezien die zelfbevrediging nog het meest overeenkomt met het seksleven van zij die geen man of vrouw hebben en met wie men zich blijkbaar solidair dient te verklaren.

Dezelfde islamitische onlogica van seks is enkel seks als dat tussen man en vrouw plaatsvindt, volgend, zou men dan eventueel ook seks met dieren kunnen hebben - zoals bijvoorbeeld door ayatollah Khomeini gepropageerd, of seks met opblaaspoppen, of seks met mensen van hetzelfde geslacht. Enfin, alle vormen van seks zolang het maar niet tussen man en vrouw is.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be