Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2010, 07:17   #181
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
En dan komt er opeens een dag dat je het allemaal beu bent en wraak neemt op allen die het allemaal wél mogen.
Voor je het weet, schuif je een bommengordel rond je lijf en stapt een druk station binnen.
Alle gekheid op een stokje.
Ik begin stilaan te snappen waarom religiewaanzinnigen geen angst hebben om zelfmoord te plegen.
Ik zou het, in zulk geval, ook doen
Jij zou het doen voor die beloofde maagden zeker?

Wat ik mij trouwens afvraag....zij worden Vestaalse maagden beloofd....maar wat krijgen vrouwelijke zelfmoordterroristen?

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 09:41   #182
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht

Wat ik mij trouwens afvraag....zij worden Vestaalse maagden beloofd....maar wat krijgen vrouwelijke zelfmoordterroristen?

Het is algemeen geweten dat de vrouwelijke zelfmoordterroristen zonder uitzondering lesbisch zijn.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 09:58   #183
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Men gaat er van uit dat die mannen vrouwelijke maagden krijgen, maar is dat wel zo geschreven in de Koran. Zijn het niet gewoon maagden?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 10:12   #184
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Het woord betekent letterlijk "druiven".

Oud 23 augustus 2010, 10:40   #185
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

in d'omgevinge van kortrijk? ik weune in gelwe bie mjende. oei e kje goeste et vor of te spreekn vo kaffie en koekskes, ge mot mo ne kje laten weetn e.

vrede,

redwasp
Kwerkn in mjende. Het dialect van die buurt maakt mij zenuwachtig .

Laatst gewijzigd door Inno : 23 augustus 2010 om 10:40.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 11:22   #186
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

dat is de stelling van de notoire lettertovenaar luxenberg, die zichzelf 'een linguist uit het midden oosten' noemt, maar die alleen onder pseudoniem schrijft. echte linguisten zijn het er min of meer over eens dat zijn werk op niet veel trekt. toch zijn er, tien jaar na publicatie van zijn boek, nog steeds mensen die zonder enige kritiek zijn onzin overnemen als pure onversneden waarheid.

wikipedia citeert hier ( http://en.wikipedia.org/wiki/The_Syr...ademic_reviews )een aantal academische recensies van het boek waarin luxenberg met zijn druivenfantasie komt aandraven.

vrede,

redwasp
Oud 23 augustus 2010, 13:47   #187
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Als ik jouw ad hominim "de notoire lettertovenaar" lees dan ga ik maar geen discussie beginnen.
Altijd was ik als links persoon blij met de munitie die het bijbelonderzoek op wetenschappelijke basis verschafte voor de bestrijding van het Domme Christendom.
Nu moet ik iedereen die hetzelfde doet met de Koran als een niet ter zake doende idoot met een foute agenda afserveren. Ammehoela!
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 15:39   #188
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Typisch voor de ramadam is dat vele moslims er erg kregelig bijlopen en voor het minste onbeschoft en zelfs agressief reageren. De onverdraagzaamheid tegenover andersgelovigen scheert in deze periode hoge toppen, zelfs een klein kruisje verdragen ze niet, terwijl vele moslimvrouwen er erg opvallend en uitdagend bijlopen en blijk geven van erg slechte manieren, te horen aan het schelden opstraat tegenover ieder die zich niet onderdanig gedraagt en niet onmiddellijk voor hen aan de kant gaat lopen..... Het zoveelste bewijs dat we hier te maken hebben met een erg intolerante en bekrompen ideologie...
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 15:45   #189
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Typisch voor de ramadam is dat vele moslims er erg kregelig bijlopen en voor het minste onbeschoft en zelfs agressief reageren. De onverdraagzaamheid tegenover andersgelovigen scheert in deze periode hoge toppen, zelfs een klein kruisje verdragen ze niet, terwijl vele moslimvrouwen er erg opvallend en uitdagend bijlopen en blijk geven van erg slechte manieren, te horen aan het schelden opstraat tegenover ieder die zich niet onderdanig gedraagt en niet onmiddellijk voor hen aan de kant gaat lopen..... Het zoveelste bewijs dat we hier te maken hebben met een erg intolerante en bekrompen ideologie...
Ramadan is een tijd van 'inkeer, bezinning en samenhorigheid', diegenen waar U het over heeft zijn vast geen echte moslims, waarschijnlijk zijn het vlaamsblokkers die islam 'zwart willen maken'!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 15:45   #190
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu net niet de bedoeling. Dus wat heeft de ideologie hiermee te maken?
Oud 23 augustus 2010, 16:12   #191
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Dat rammadammers vlugger geïrriteerd zijn kwam hier al eerder ter sprake. Zonet zag en hoorde ik nog een vrouw met hoofddoek, vergezeld van een andere gehoofddoekte naast haar "bitch" roepen naar een deftige dame omdat ze niet vlug genoeg naar de kant sprong om de twee gehoofddoekten, die zich blijkbaar ubermenschen wanen, rechtdoor te laten lopen. Slechtgezindheid veroorzaakt door een zogenaamd vasten, maar in feite een erg ongezonde leefwijze gedurende één maand: veel meer zieken, schoolkinderen die verzwakt zijn en moeten overgeven of doen alsof, minder concentratie, minder goed kunnen werken, slecht humeur.... en dit alles wordt afgereageerd op andersdenkenden en andersgelovigen. Maar ja onbeschoftheid, ongemanierdheid, onverdraagzaamheid van moslims tegenover niet-moslims stijgen altijd tijdens de ramamdan....
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 16:42   #192
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

pitloos, mag ik hopen.
Oud 23 augustus 2010, 16:53   #193
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat is nu net niet de bedoeling. Dus wat heeft de ideologie hiermee te maken?
'k denk dat iedereen die met moslims samenwerkt wel van die toffe ramadan-verhalen heeft.
Oud 23 augustus 2010, 17:24   #194
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
'k denk dat iedereen die met moslims samenwerkt wel van die toffe ramadan-verhalen heeft.
Tof vond ik het niet echt om al het werk alleen te moeten doen, omdat de vastende moslims 's avonds geen energie meer hadden.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 17:57   #195
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Tof vond ik het niet echt om al het werk alleen te moeten doen, omdat de vastende moslims 's avonds geen energie meer hadden.
Ik heb zo eens in de fabriek gezegd dat ik wegens geloofverplichtingen vijf keer per dag een tas koffie moest gaan drinken in de kantine. Ik stelde voor om dat dan gemakshalve te doen op de momenten dat de moslims hun gat in de lucht mochten gaan steken (ook tijdens de werkuren), maar dat pakte blijkbaar niet.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 18:03   #196
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Vaste tijd zij ons vader en hij nam al ons snoep af,anno 1970
Oud 23 augustus 2010, 18:12   #197
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
dan hielden ze het nog lang uit

ook fijn als ge zo ne kerel naast u hebt die agressief wordt omdat gij wel water drinkt in een keihete cabine.
of die u begint uit te schelden voor racist omdat ge nie meer naast hem in de camion wil zitten omdat hij te suf is om nog deftig te kunnen rijden door de hittestress.

Geen probleem met vasten. Maar waarom moet dat op een manier die totaal geen rekening houdt met de biologie van het lichaam, en op een manier die anderen zelfs in gevaar kan brengen?

En ondertussen moet er geld gestoken worden in voorlichtingsprogramma's die moeten duidelijk maken dat je best je insuline verder spuit tijdens de ramadan.... *zucht*
Oud 23 augustus 2010, 18:19   #198
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat eerste , dat begrijp ik.
Dat 2de echter niet. Je bent dus afhankelijk van de barmhartigheid en de genade van jullie god, maar wat heeft die god met het seksleven van een koppel te maken?
Seks is een basisbehoefte die je jezelf eveneens ontzegt gedurende een maand. It's part of the deal, niet iedereen kan een vrouw of man vinden of krijgen.. Solidariteit met hen en stilstaan bij wat je zelf hebt is de boodschap. Gedurende een maand jezelf dit ontzeggen is goed om te oprecht te beseffen hoeveel Allah ons geeft, hoeveel kansen er liggen etc. Klagen in de islam is iets dat moet worden beantwoord met el hamdolileh (alle lof is aan Allah of Godzijdank). Alleen door de genade van Allah heb je wat je hebt, dit is essentieel in ons geloof.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 18:24   #199
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Dat van die maagden is niet echt iets dat je serieus moet nemen vind ik, het staat niet in de Koran. Het enige wat telt is de overvloedige vreugde die in het paradijs is als je het verdiend hebt op aarde door goed geleefd te hebben. Het is slechts een symbolische uitdrukking om dit uit te leggen.
Oud 23 augustus 2010, 18:27   #200
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
moest dat een bewijs zijn was u nu beroemd en moest er een bewijs bestaan was eentje genoeg (QED).. dus geen meervoud gebruiken voor iets waarvan er niet eens het enkelvoud bestaat
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be