![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Locatie: Duits Nepal
Berichten: 845
|
![]() Wat de titel zegt.
Hoeveel zal dat kosten, hoe zal men dat regelen, wie gaat waar werken, wie krijgt bevoegdheid over wat, ...? Zure kleine zelfstandigen van het type "born2bewild", gelieve braaf belastingen te betalen en niet te reageren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
|
![]() Dat wordt inderdaad een zware klus, want dankzij het wafelijzer bestaat er een Waalse transversale as, maar geen Vlaamse...
t' Is anders wel een argument om Brussel in Vlaanderen te houden.... ![]()
__________________
Dom zijn is duur, en oliedom zijn olieduur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Locatie: Duits Nepal
Berichten: 845
|
![]() Citaat:
Iets anders is waanzin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
|
![]() Citaat:
__________________
Dom zijn is duur, en oliedom zijn olieduur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Locatie: Duits Nepal
Berichten: 845
|
![]() Klopt, maar het betreft hier niet enkel het spoor op zich, maar ook infrastuctuur voor treinonderhoud.
Bovendien is het zo dat als Brussel niet langer onder Infrabel komt te staan, men niet enkel nieuwe infrastructuur (treinwascabines, reparatiedepots, depots voor speciale voertuigen et cetera) moet aanleggen, maar dat men meteen ook de Brusselse verliest. Enorme verspilling. Ik zie het natuurlijk zitten om Flamingante zageventen dit gratis te laten uitvoeren, voor een hongerloon en geketend aan hun werktuigen, maar dat mag tegenwoordig niet meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
|
![]() Citaat:
Waar een wil is is een weg. Als men wil splitsen, is er altijd een uitweg te vinden. Wil men niet splitsen, zal men de domste argumenten uitvergroten tot kweet niet waar. En ter info, de treinen stoppen niet aan de grenzen met nederland, duitsland, luxemburg en frankrijk. Er zijn zelfs treinen tot in londen, had dit enkele tientalle jaren geleden gezegt, men verklaarde je voor zot. Waarom zou dan nu de grens met wallonie of brussel een probleem vormen? Ik kan in belgie een ticket kopen bij de nmbs, om via belgie, frankrijk naar de UK te reizen. Indien dit lukt, zal het splitsen van infrabel wel geen probleem vormen, indien me wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Locatie: Duits Nepal
Berichten: 845
|
![]() Citaat:
Flamingantisme is namelijk geen goed argument om een goed afgesteld infrastructuurbedrijf te beginnen opklieven. Zoiets kost geld. Alles zal opnieuw moeten worden gepland. Tenzij het bedrijf blijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
|
![]() Citaat:
't is een goed argument om de Brusselaars te overtuigen dat ze bij Vlaanderen horen. Als de treinen met Vlaamse pendelaars niet meer naar Brussel rijden, zullen de bedrijven er ook rap wegzijn. Met de ongeletterde Brusselse doppers kunnen ze niets aanvangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Locatie: Duits Nepal
Berichten: 845
|
![]() Kunnen we de Flamin-argumenten van creationisten eruitlaten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
|
![]() Citaat:
![]() De schandalen met de bouw van nieuwe stations. Vertragingen die steeds hoger oplopen. Winter: het sneeuwde, het vroor. Herfst: er lagen bladeren op de rails. Zomer: de leiding is gebroken door de hitte. Lente: het heeft geregend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Locatie: Duits Nepal
Berichten: 845
|
![]() Treinen, in tegenstelling tot beurzen enzo, zijn echt. Die kunnen vertragen, ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Locatie: Duits Nepal
Berichten: 845
|
![]() En ja, er is nood aan meer treinsporen in Vlaanderen. Maar kijk:
Je hebt hier kleine zelfstandigen, liberalen, en ander tuig, die vinden dat het stoppen met overheidssubsidies voor Infrabel op een of andere manier meer geld en meer lijnen gaat voortbrengen. Dat is niet evident om door te voeren met zoveel liberalen in de regering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
|
![]() En net daar zijn Belgen heel goed in. Alles vertragen. Maar de steeds toenemende vertragingen van de treinen zijn een groot schandaal als je ziet hoeveel geld aan Infrabel en NMBS wordt verspild.
Laatst gewijzigd door fonne : 11 september 2010 om 19:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
|
![]() Citaat:
![]() Nu, veronderstel dat we splitsen. Het zelfde verhaal blijft van pas. Indien Brussel het goedkoper doet als de prive, vlaanderen en wallonie passen indentiek hetzelfde systeem toe als nu, en betalen infrabel brussel. Probleem opgelost. Infrastructuur blijft bestaan, zelfde personen aan het werk, enkel het logo op een trein kan verschillen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
|
![]() Citaat:
copy and paste van het belang ; Infrabel en De Lijn nekken het spoorverkeer tussen Hasselt en Maastricht." Dat zegt Vlaams Belang in een reactie op de overdracht van de spoorbedding tussen Beverst en Lanaken aan De Lijn. Hierdoor kan De Lijn de spoorbedding gebruiken voor Spartacuslijn 1, de geplande sneltram van Hasselt naar Maastricht. Volgens Infrabel zal de tramlijn de geplande ingebruikname van het goederenspoor tussen Lanaken en Maastricht niet in de weg staan. "Dat is een illusie", vindt Wim de Meester (Vlaams Belang). "Door het beschikbaar maken van de sporen voor tramstellen, worden die veel te licht voor treinstellen. De seinen zijn ontwikkeld voor trams en totaal niet geschikt voor treinen. Door de overdracht van de bedding wordt de containerterminal in Lanaken waardeloos voor Vlaanderen en Limburg. Dit speelt volledig in de kaart van Luik want alle goederenverkeer richting Vlaamse zeehavens moet via Luik, terwijl er een veel kortere en goedkopere weg is." De Meester doelt op de historische spoorlijn 20, van Antwerpen over Hasselt en Maastricht naar Aken. "Door de tramlijn kan men ook de aansluiting van Belgisch-Limburg op de belangrijke Euregiobahn vergeten. Wij roepen dan ook alle politici met verantwoordelijkheidszin op om alles in het werk te stellen om de plannen van Spartacuslijn 1 op te bergen", aldus nog De Meester. GuT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
|
![]() Waarom?
__________________
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 9.157
|
![]() Citaat:
Niet voor niets dat er momenteel meer buitenlandse investeringen zijn in Wallonie. |
|
![]() |
![]() |