Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 september 2010, 18:12   #1
Discobitch
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Locatie: Duits Nepal
Berichten: 845
Standaard Een realistisch scenario voor herstructurering Infrabel bij splitsing, iemand?

Wat de titel zegt.

Hoeveel zal dat kosten, hoe zal men dat regelen, wie gaat waar werken, wie krijgt bevoegdheid over wat, ...?


Zure kleine zelfstandigen van het type "born2bewild", gelieve braaf belastingen te betalen en niet te reageren.
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 18:23   #2
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Dat wordt inderdaad een zware klus, want dankzij het wafelijzer bestaat er een Waalse transversale as, maar geen Vlaamse...

t' Is anders wel een argument om Brussel in Vlaanderen te houden....
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 18:26   #3
Discobitch
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Locatie: Duits Nepal
Berichten: 845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Dat wordt inderdaad een zware klus, want dankzij het wafelijzer bestaat er een Waalse transversale as, maar geen Vlaamse...

t' Is anders wel een argument om Brussel in Vlaanderen te houden....
Brussel is een zeer belangrijk spoorwegknooppunt. Als men Brussel laat afscheiden, moet Infrabel sowieso ook in Brussel blijven bestaan.
Iets anders is waanzin.
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 18:31   #4
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Zure kleine zelfstandigen van het type "born2bewild", gelieve braaf belastingen te betalen en niet te reageren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 18:35   #5
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
Iets anders is waanzin.
Er is toch ook nog het ringspoor...
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 18:46   #6
Discobitch
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Locatie: Duits Nepal
Berichten: 845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Er is toch ook nog het ringspoor...
Klopt, maar het betreft hier niet enkel het spoor op zich, maar ook infrastuctuur voor treinonderhoud.

Bovendien is het zo dat als Brussel niet langer onder Infrabel komt te staan, men niet enkel nieuwe infrastructuur (treinwascabines, reparatiedepots, depots voor speciale voertuigen et cetera) moet aanleggen, maar dat men meteen ook de Brusselse verliest.

Enorme verspilling. Ik zie het natuurlijk zitten om Flamingante zageventen dit gratis te laten uitvoeren, voor een hongerloon en geketend aan hun werktuigen, maar dat mag tegenwoordig niet meer.
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 18:50   #7
flatliner
Gouverneur
 
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Wat de titel zegt.

Hoeveel zal dat kosten, hoe zal men dat regelen, wie gaat waar werken, wie krijgt bevoegdheid over wat, ...?


Zure kleine zelfstandigen van het type "born2bewild", gelieve braaf belastingen te betalen en niet te reageren.
Definieer wat jij realistisch noemt.

Waar een wil is is een weg. Als men wil splitsen, is er altijd een uitweg te vinden. Wil men niet splitsen, zal men de domste argumenten uitvergroten tot kweet niet waar.

En ter info, de treinen stoppen niet aan de grenzen met nederland, duitsland, luxemburg en frankrijk. Er zijn zelfs treinen tot in londen, had dit enkele tientalle jaren geleden gezegt, men verklaarde je voor zot.
Waarom zou dan nu de grens met wallonie of brussel een probleem vormen?

Ik kan in belgie een ticket kopen bij de nmbs, om via belgie, frankrijk naar de UK te reizen. Indien dit lukt, zal het splitsen van infrabel wel geen probleem vormen, indien me wil.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 18:53   #8
Discobitch
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Locatie: Duits Nepal
Berichten: 845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Definieer wat jij realistisch noemt.

Waar een wil is is een weg. Als men wil splitsen, is er altijd een uitweg te vinden. Wil men niet splitsen, zal men de domste argumenten uitvergroten tot kweet niet waar.

En ter info, de treinen stoppen niet aan de grenzen met nederland, duitsland, luxemburg en frankrijk. Er zijn zelfs treinen tot in londen, had dit enkele tientalle jaren geleden gezegt, men verklaarde je voor zot.
Waarom zou dan nu de grens met wallonie of brussel een probleem vormen?

Ik kan in belgie een ticket kopen bij de nmbs, om via belgie, frankrijk naar de UK te reizen. Indien dit lukt, zal het splitsen van infrabel wel geen probleem vormen, indien me wil.
Realistisch: wanneer het vlot genoeg gaat. En met vlot genoeg bedoel ik dat er niet teveel "wil" moet worden ingestoken.

Flamingantisme is namelijk geen goed argument om een goed afgesteld infrastructuurbedrijf te beginnen opklieven. Zoiets kost geld. Alles zal opnieuw moeten worden gepland.

Tenzij het bedrijf blijft.
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 19:20   #9
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Dat wordt inderdaad een zware klus, want dankzij het wafelijzer bestaat er een Waalse transversale as, maar geen Vlaamse...
Klein stukje Mechelen-Aarschot aanleggen en een paar aanpassingen en je hebt Duinkerken-Gent-Mechelen-Hasselt-Maastricht-Aken. En de IJzeren Rijn ligt er ook nog altijd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
t' Is anders wel een argument om Brussel in Vlaanderen te houden....
't is een goed argument om de Brusselaars te overtuigen dat ze bij Vlaanderen horen. Als de treinen met Vlaamse pendelaars niet meer naar Brussel rijden, zullen de bedrijven er ook rap wegzijn. Met de ongeletterde Brusselse doppers kunnen ze niets aanvangen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 19:25   #10
Discobitch
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Locatie: Duits Nepal
Berichten: 845
Standaard

Kunnen we de Flamin-argumenten van creationisten eruitlaten?
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 19:31   #11
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Kunnen we de Flamin-argumenten van creationisten eruitlaten?
Zo weten we ook weer hoe je hier voor 31/8/2010 heette.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 19:38   #12
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Realistisch: wanneer het vlot genoeg gaat. En met vlot genoeg bedoel ik dat er niet teveel "wil" moet worden ingestoken.

Flamingantisme is namelijk geen goed argument om een goed afgesteld infrastructuurbedrijf te beginnen opklieven. Zoiets kost geld. Alles zal opnieuw moeten worden gepland.

Tenzij het bedrijf blijft.
Een goed afgesteld infrastructuurbedrijf Kan je eens terug naar de realiteit afdalen? Overbodige investeringen in Wallonië, weigering om aan de reële vraag naar extra capaciteit in Vlaanderen te voldoen. De bewuste afbouw van de internationale verbindingen van Vlaanderen, de obstructie van de Ijzeren Rijn. Limburg totaal opgegeven.
De schandalen met de bouw van nieuwe stations.
Vertragingen die steeds hoger oplopen. Winter: het sneeuwde, het vroor. Herfst: er lagen bladeren op de rails. Zomer: de leiding is gebroken door de hitte. Lente: het heeft geregend.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 19:40   #13
Discobitch
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Locatie: Duits Nepal
Berichten: 845
Standaard

Treinen, in tegenstelling tot beurzen enzo, zijn echt. Die kunnen vertragen, ja.
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 19:41   #14
Discobitch
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Locatie: Duits Nepal
Berichten: 845
Standaard

En ja, er is nood aan meer treinsporen in Vlaanderen. Maar kijk:

Je hebt hier kleine zelfstandigen, liberalen, en ander tuig, die vinden dat het stoppen met overheidssubsidies voor Infrabel op een of andere manier meer geld en meer lijnen gaat voortbrengen. Dat is niet evident om door te voeren met zoveel liberalen in de regering.
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 19:45   #15
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Klopt, maar het betreft hier niet enkel het spoor op zich, maar ook infrastuctuur voor treinonderhoud.
Zou het onderhoud van de treinen toch niet de verantwoordelijkheid zijn van NMBS ipv. Infrabel? Jezelf informeren helpt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Bovendien is het zo dat als Brussel niet langer onder Infrabel komt te staan, men niet enkel nieuwe infrastructuur (treinwascabines, reparatiedepots, depots voor speciale voertuigen et cetera) moet aanleggen, maar dat men meteen ook de Brusselse verliest.
Wist je dat de NMBS ook buiten Brussel over infrastructuur beschikt? Waarschijnlijk niet. Maar de werkplaatsen in Mechelen zijn toch wel heel groot hoor. Om nog over rangeerterrreinen in de Antwerpse haven te zwijgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Enorme verspilling. Ik zie het natuurlijk zitten om Flamingante zageventen dit gratis te laten uitvoeren, voor een hongerloon en geketend aan hun werktuigen, maar dat mag tegenwoordig niet meer.
Vlamingen verdienen daar heel veel centjes mee, in tegenstelling tot doppers die graag de Belgicist uithangen uit schrik dat ze in een onafhankelijk Vlaanderen zouden moeten gaan werken
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 19:49   #16
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Treinen, in tegenstelling tot beurzen enzo, zijn echt. Die kunnen vertragen, ja.
En net daar zijn Belgen heel goed in. Alles vertragen. Maar de steeds toenemende vertragingen van de treinen zijn een groot schandaal als je ziet hoeveel geld aan Infrabel en NMBS wordt verspild.

Laatst gewijzigd door fonne : 11 september 2010 om 19:57.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 20:14   #17
flatliner
Gouverneur
 
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Realistisch: wanneer het vlot genoeg gaat. En met vlot genoeg bedoel ik dat er niet teveel "wil" moet worden ingestoken.

Flamingantisme is namelijk geen goed argument om een goed afgesteld infrastructuurbedrijf te beginnen opklieven. Zoiets kost geld. Alles zal opnieuw moeten worden gepland.

Tenzij het bedrijf blijft.
Hoe werkt het bedrijf nu? Laat ons als voorbeeld nemen het onderhoud, technisch en wassen/kuisen van de treinen. Tot op heden doet men dat zelf in brussel. Waarom doet men dat, omdat dagelijks de prijs wordt vergeleken tussen het zelf doen, of in prive uit besteden. Momenteel is het zelf doen goedkoopste. Allee, volgens de vakbonden toch Maar dat was effe buite de lijnen.

Nu, veronderstel dat we splitsen. Het zelfde verhaal blijft van pas. Indien Brussel het goedkoper doet als de prive, vlaanderen en wallonie passen indentiek hetzelfde systeem toe als nu, en betalen infrabel brussel. Probleem opgelost. Infrastructuur blijft bestaan, zelfde personen aan het werk, enkel het logo op een trein kan verschillen.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 20:17   #18
flatliner
Gouverneur
 
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
En ja, er is nood aan meer treinsporen in Vlaanderen. Maar kijk:

Je hebt hier kleine zelfstandigen, liberalen, en ander tuig, die vinden dat het stoppen met overheidssubsidies voor Infrabel op een of andere manier meer geld en meer lijnen gaat voortbrengen. Dat is niet evident om door te voeren met zoveel liberalen in de regering.
en wat is je reactie hierop?

copy and paste van het belang ;

Infrabel en De Lijn nekken het spoorverkeer tussen Hasselt en Maastricht." Dat zegt Vlaams Belang in een reactie op de overdracht van de spoorbedding tussen Beverst en Lanaken aan De Lijn. Hierdoor kan De Lijn de spoorbedding gebruiken voor Spartacuslijn 1, de geplande sneltram van Hasselt naar Maastricht.

Volgens Infrabel zal de tramlijn de geplande ingebruikname van het goederenspoor tussen Lanaken en Maastricht niet in de weg staan. "Dat is een illusie", vindt Wim de Meester (Vlaams Belang). "Door het beschikbaar maken van de sporen voor tramstellen, worden die veel te licht voor treinstellen. De seinen zijn ontwikkeld voor trams en totaal niet geschikt voor treinen. Door de overdracht van de bedding wordt de containerterminal in Lanaken waardeloos voor Vlaanderen en Limburg. Dit speelt volledig in de kaart van Luik want alle goederenverkeer richting Vlaamse zeehavens moet via Luik, terwijl er een veel kortere en goedkopere weg is." De Meester doelt op de historische spoorlijn 20, van Antwerpen over Hasselt en Maastricht naar Aken. "Door de tramlijn kan men ook de aansluiting van Belgisch-Limburg op de belangrijke Euregiobahn vergeten. Wij roepen dan ook alle politici met verantwoordelijkheidszin op om alles in het werk te stellen om de plannen van Spartacuslijn 1 op te bergen", aldus nog De Meester.
GuT
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2010, 11:17   #19
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Kunnen we de Flamin-argumenten van creationisten eruitlaten?
Waarom?
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2010, 13:13   #20
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 9.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
En net daar zijn Belgen heel goed in. Alles vertragen. .
Ohh, maar de Vlamingen ook hoor. Probeer maar eens een uitbatingsvergunning of een uitbreiding van een bestaande vergunning te verkrijgen. In Wallonie gemiddeld 8 maand en in Vlaanderen 20 maanden.
Niet voor niets dat er momenteel meer buitenlandse investeringen zijn in Wallonie.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be