Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2010, 12:25   #41
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het behoort tot de forumregels geen persoonlijke of beledigende uitlatingen te doen over andere forummers en dat is het gemekker van Filo over "wonderland" wel degelijk, jij hebt me hier geen lessen te lezen wanneer ik meen daarop te mogen aanspreken. Ik ben geen moslima hoor, daar pakt dat toontje misschien bij maar niet bij mij!

Leg maar eens uit op welke wijze het "bezwaar van Arti" terecht zou zijn!
Bent u niet tevreden met de vrijheden te denken en te doen wat u wilt binnen deze Westerse samenleving? Dan is dat uw probleem, niet van anderen!
FITNA gaat niet bepaald over straatburgemeesters, ga je ontkennen dat die film bestaat uit fragmenten van moslimterrorisme wat wel degelijk gebeurd is?
Wanneer u dan zo bezorgd bent over de vrijheid van het denken, waarom zou iemand dan niet via die film mogen weergeven wat hij daarover denkt?
U staat voor selectieve vrijheden, wij mogen ons nergens mee bemoeien en moeten toekijken hoe onze samenleving islamiseert? Ik denk het niet hoor...
U zult moeten leren leven met kritiek op uw levensovertuiging, u mag dat mogelijk niet, maar die kritische kijk mogen wij wel..jammer voor u , dat wel!
Je hebt 100% gelijk Alice. Well said!
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 12:28   #42
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Je hebt 100% gelijk Alice. Well said!
Bedankt, te gek dat Porpo zich ermee bemoeit om me even de les te lezen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 12:29   #43
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het behoort tot de forumregels geen persoonlijke of beledigende uitlatingen te doen over andere forummers
Ik vind dat jij deze uitspraak gerust mag inkaderen en boven je bed of PC-scherm hangen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 12:32   #44
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat bent u wel wanneer u de grondwaarden en bijbehorende rechten niet wilt respecteren binnen deze samenleving!
Respecteren betekent voor mij: de wet handhaven en geen illegale dingen doen. De wet verbiedt mij niet om niet te denken dat die wet belachelijk en/of verkeerd is. Dat weet jij toch goed, of niet soms?
Citaat:
Kijk, van mij mag u gerust moslim zijn; zolang u dit in overeenstemming kunt brengen met waarden die onze cultuur bepalen.
Nee, ik breng niets in overeenstemming met jouw waarden en jouw cultuur. Ik heb mijn waarden en mijn cultuur. Ik respecteer wel de wet, ik probeer niets illegaals te doen en ik doe het ook niet, ik heb een attest van goed gedrag en zeden en ik heb nooit iets crimineels gedaan. Ik heb mijn hoger onderwijs diploma op zak en ik studeer nog steeds, ik werk en als ik geen werk meer heb, dan blijf ik super actief op zoek naar werk dat combineerbaar is met mijn studies en ik vind het onislamitisch om lui te zijn en van sociale zekerheid te genieten. Dat is voor de mensen die echt echt geen kant op kunnen. Die mogen wel doppen, maar ik niet. Ik breng wel kritiek op veel dingen maar ik doe het op legale manier, hoor.
Citaat:
Dat zijn gelijkheid man en vrouw( de Westerse en niet de Islamitische visie hierop!) scheiding kerk en staat wat betekent dat religie niet kan bepalen wat burgers wel of niet mogen en moeten, de erkenning van een democratie wat boven een theocratie staat en dus impliciet inhoudt dat het woord van Allah niet boven onze wetgeving staat, gelijkheid van holebi's, wat inhoudt dat u ook homoseksualiteit onder moslims zou moeten accepteren, en in het bijzonder het zelfbeschikkingsrecht van vrouwen wat dus inhoudt dat hun lichaam en maagdelijkheid de vrouw zelf en niemand anders toegehoord, ze geen toestemming nodig heeft om te werken, de publieke ruimtes te betreden zoals zij dit zelf wenst, en zij niemand behalve zichzelf verantwoordelijkheid af te leggen heeft over haar doen of laten, vrouwen zijn dus helemaal geen gehoorzaamheid verschuldigd aan mannen, niet aan hun broers, niet aan vaders en nog minder aan echtgenoten!

Onze cultuur geeft u veel persoonlijke vrijheid, u mag dus gerust naar Mekka gaan, uw ramadan houden, uw offerfeest en suikerfeest, u kunt gaan bidden in uw moskee,maar daarbuiten zult u onze samenleving moeten respecteren en bijbehorende cultuur waarvan de wetgeving een weerspiegeling is!
Wanneer u dat niet kunt moet u een cultuur opzoeken waar de samenleving uw religieuze opvattingen deelt en oplegt aan haar burgers, maar wanneer u maar de minste poging doet onze samenleving aan te passen aan uw opvattingen bent u wel degelijk een bedreiging,ookal denkt u daar zelf anders over!
Kijk, ik bepaal mee de wet die voor ons bepaalt wat wij al dan niet mogen, of misschien we denken zo gewoon. Ik wacht niet op anderen om voor mij te beslissen. Ik doe mee, ik stem blanco en dit is een vorm van kritiek uiten op veel zaken.

Ik respecteer geen homoseksualiteit hoor, nooit van mijn leven!
Ik respecteer wel de homo's in de zin van "mijn vrijheid stopt waar de jouw begint".

De wet van Allah staat boven de wet van de mensen, dit is wat ik geloof, dit is wat ik denk, dit is mijn overtuiging, en ik respecteer de wet die soms (heel af en toe) in tegenstrijd is met de wet van Allah omdat de wet van Allah van mij verwacht om de maatschappelijke orde van het land waarin ik vestig, te respecteren zodat ik mij en mijn geloofsgenoten niet in problemen/onrust breng.

Allah سبحانه و تعالى openbaart in de Heilige Koran:
[Quran 2:195] And spend of your substance in the cause of God, and make not your own hands contribute to (your) destruction; but do good; for God loveth those who do good.

Dus als ik de wet niet overschrijd, dan doe ik het niet omdat die wet het verdient of omdat ik geloof dat die wet juist is, of omdat ik geloof dat er niets mis is met die wet. Neen en duizend neen. Ik doe het omdat ik de Koran volg. En als een bepaalde wet (er zijn er veel, de meeste) in overeenstemming is met de islam, dan volg ik die ook, maar hier ook niet omdat die wet juist is, maar omdat deze islamitisch is.

Ik geef mij over aan Allah, en alleen Allah. De Enige ware God die ik aanbid. Andere (af)god(en) zoals het parlement, politici, ideologen, leven, ego en materialisme (proberen hé) aanbid ik NIET!!!

Er is geen god dan Allah.

Is het zo een beetje duidelijk?

Laatst gewijzigd door porpo : 26 september 2010 om 12:35.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 12:34   #45
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik vind dat jij deze uitspraak gerust mag inkaderen en boven je bed of PC-scherm hangen.
Je zult jezelf bedoelen Arti maar kun je nu eens iets zeggen over het onderwerp van deze discussie? Ziet u de aanwezigheid van een grote groep orthodoxe moslims als een probleem?
Of kom je weer zoals binnen iedere discussie zorgen dat het onderwerp onbespreekbaar wordt?
Misschien eens een keertje jezelf aan het onderwerp houden en inhoudelijk daartoe iets bijdragen?
Zou fijn zijn!
Wedden dat je dit opnieuw negeert en weer komt aandraven met een link waar ik me volgens u niet aan het onderwerp gehouden zou hebben? Dan hebben we het daar weer bladzijden lang over en is dus doelstelling, lamleggen, weer bereikt!
Daar hoeft u dus niet meer aan te komen, ik wil nu graag weten wat u over het onderwerp van de discussie te vertellen hebt!
Oud 26 september 2010, 13:08   #46
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

[quote=porpo;5000982]
Citaat:
De wet van Allah staat boven de wet van de mensen, dit is wat ik geloof, dit is wat ik denk, dit is mijn overtuiging, en ik respecteer de wet die soms (heel af en toe) in tegenstrijd is met de wet van Allah omdat de wet van Allah van mij verwacht om de maatschappelijke orde van het land waarin ik vestig, te respecteren zodat ik mij en mijn geloofsgenoten niet in problemen/onrust breng.

Vele van de door de 7de eeuwse mens uitgedachte (en aan uw imaginaire allah toegschreven) wetten zijn slechte wetten die o.a. niet-moslims en vrouwen dicrimineren en onderdrukken (om van de gruwelijke openbare pre-middeleeuwse lijfstraffen maar te zwijgen). Nog een geluk dat er steeds mensen met gezond verstand zijn opgestaan om die achterlijke godsdienstwaanzinnigen met hun achterlijke wetten een halt toe te roepen met hun eigen wetten gebaseert op rede en menselijkheid. En die daardoor ook de scheiding van geloof en staat aanhangen iets wat jij als moslim duidelijk niet aanvaard, en dit slechts tijdelijk aanvaard zolang de ummah niet in aantal groot genoeg is want nu zijn jullie nog bang (want in de minderheid)

Citaat:
Ik geef mij over aan Allah, en alleen Allah. De Enige ware God die ik aanbid. Andere (af)god(en) zoals het parlement, politici, ideologen, leven, ego en materialisme (proberen hé) aanbid ik NIET!!!

Duidelijk genoeg om te weten dat u hier in het 21ste eeuwse westen niet thuis hoort en dat uw politieke ideologie een gevaar is voor onze samenleving.

Citaat:
De sjaria is niet van menselijke oorsprong, maar van goddelijke openbaring. Allah (swt), de allerhoogste en de unieke (tawhied) schepper zelf is de bron van het recht.

De rechten die door Allah zijn verleend zijn onveranderlijk en onvervreemdbaar en zijn van toepassing op alle mensen; niemand heeft het recht daarop inbreuk te plegen of wijzigingen aan te brengen. Daarom staan zij boven menselijke wetten.

In de islam zijn godsdienst en politiek niet van elkaar gescheiden. Pogingen om de islam tot de privé-sfeer te beperken (zogenaamde Euro-islam) zijn gericht op het uitschakelen van de islam. Secularisme wordt daarom afgewezen. Daarnaast is het van belang de strijdbaarheid van de islam te bewaren.

Abou JahJah (de afgod van weldenkend links)
De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkele land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Laatst gewijzigd door smiley : 26 september 2010 om 13:09.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 17:20   #47
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Respecteren betekent voor mij: de wet handhaven en geen illegale dingen doen. De wet verbiedt mij niet om niet te denken dat die wet belachelijk en/of verkeerd is. Dat weet jij toch goed, of niet soms?

Nee, ik breng niets in overeenstemming met jouw waarden en jouw cultuur. Ik heb mijn waarden en mijn cultuur. Ik respecteer wel de wet, ik probeer niets illegaals te doen en ik doe het ook niet, ik heb een attest van goed gedrag en zeden en ik heb nooit iets crimineels gedaan. Ik heb mijn hoger onderwijs diploma op zak en ik studeer nog steeds, ik werk en als ik geen werk meer heb, dan blijf ik super actief op zoek naar werk dat combineerbaar is met mijn studies en ik vind het onislamitisch om lui te zijn en van sociale zekerheid te genieten. Dat is voor de mensen die echt echt geen kant op kunnen. Die mogen wel doppen, maar ik niet. Ik breng wel kritiek op veel dingen maar ik doe het op legale manier, hoor.

Kijk, ik bepaal mee de wet die voor ons bepaalt wat wij al dan niet mogen, of misschien we denken zo gewoon. Ik wacht niet op anderen om voor mij te beslissen. Ik doe mee, ik stem blanco en dit is een vorm van kritiek uiten op veel zaken.

Ik respecteer geen homoseksualiteit hoor, nooit van mijn leven!
Ik respecteer wel de homo's in de zin van "mijn vrijheid stopt waar de jouw begint".

Allah سبحانه و تعالى openbaart in de Heilige Koran:
[Quran 2:195] And spend of your substance in the cause of God, and make not your own hands contribute to (your) destruction; but do good; for God loveth those who do good.

Dus als ik de wet niet overschrijd, dan doe ik het niet omdat die wet het verdient of omdat ik geloof dat die wet juist is, of omdat ik geloof dat er niets mis is met die wet. Neen en duizend neen. Ik doe het omdat ik de Koran volg. En als een bepaalde wet (er zijn er veel, de meeste) in overeenstemming is met de islam, dan volg ik die ook, maar hier ook niet omdat die wet juist is, maar omdat deze islamitisch is.

Bedankt om mijn punt te bevestigen, u bent dus zoals iedereen zelf kan lezen wel degelijk een bedreiging voor onze samenleving, waartoe ik ook andere moslims reken!
Waarom woont u niet ergens waar de samenleving in overeenstemming is met uw opvattingen? Lijkt Iran u niet wat?
Oud 27 september 2010, 08:26   #48
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Doe toch normaal!! Ik ben, in tegenstelling tot de overgrote meerdherid van moslims hier, tegen secularisering en tegen alle westerse zgn. waarden en normen en cultuur (indien er eentje bestaat) en tradities en mentaliteit en filosofie (incl. theoritische wetenschap). Het enigste wat mij hier meevalt is "staat van de wet" en goede sociale zekerheid.

Zorg ik dan voor een sort of bedreiging voor pijlers waarop ONZE (j& ook mijne) samenleving rust?? BuuullllssshhhhiiiitttTTTTT !!!

Ik ben orthodox, ja.
Ik ben fundamentalist, ja.

Maar ik ben geen terrorist, extremist of "bedreiging".
Mensen zoals u verlaten massaal hun land van herkomst omdat het op allerlei vlakken, waaronder de mensenrechten, absoluut niet goed gaat ginds.
Wat mij dan echter ten zeerste verwondert is dat mensen zoals u in hun 'nieuwe' land terugvallen op bekrompen en achterhaalde ideeën, opinies en dogma's die er juist voor gezorgd hebben dat hun land van herkomst zo onleefbaar geworden is en/of economisch/technologisch totaal achter is geraakt.
Het is alsof u de hel bent ontsnapt maar in de hemel pas gelukkig zal worden wanneer u er eerst een hel van gemaakt hebt.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2010, 16:40   #49
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt om mijn punt te bevestigen, u bent dus zoals iedereen zelf kan lezen wel degelijk een bedreiging voor onze samenleving, waartoe ik ook andere moslims reken!
Je kan een tekst schrijven waarop ik reageer dat je een bedreiging of onzin voor de samenleving bent. Het probleem is dat zulke reacties zo goed als geen reacties zijn want ik lees niet hoe je jouw overtuiging assisteert buiten zo een persoonlijke mening.
Citaat:
Waarom woont u niet ergens waar de samenleving in overeenstemming is met uw opvattingen? Lijkt Iran u niet wat?
Om verschillende redenen, waarom? Zijn we nu bezig met een soort persoonlijke inquisitie of heb jij misschien het universum en de aarde geschapen?

In Iran zijn er ook heel veel zaken die niet overeenstemmen met de islam; daar kan ik ook, zoals in de rest van heel de wereld, mijn residentie in overeenstemming brengen met mijn beleving van de islam.

Waarom ben ik een bedreiging voor de samenleving?

Laatst gewijzigd door porpo : 27 september 2010 om 16:41.
Oud 27 september 2010, 16:44   #50
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom woont u niet ergens waar de samenleving in overeenstemming is met uw opvattingen?
Waarom woont u niet ergens waar de samenleving in overeenstemming is met uw opvattingen? Op een onderzoeksbasis in Antarctica waar je geen moslims meer hebt om je aan te storen bvb.
Oud 27 september 2010, 16:46   #51
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Mensen zoals u verlaten massaal hun land van herkomst omdat het op allerlei vlakken, waaronder de mensenrechten, absoluut niet goed gaat ginds.
Wat mij dan echter ten zeerste verwondert is dat mensen zoals u in hun 'nieuwe' land terugvallen op bekrompen en achterhaalde ideeën, opinies en dogma's die er juist voor gezorgd hebben dat hun land van herkomst zo onleefbaar geworden is en/of economisch/technologisch totaal achter is geraakt.
Het is alsof u de hel bent ontsnapt maar in de hemel pas gelukkig zal worden wanneer u er eerst een hel van gemaakt hebt.
Je hebt 100% gelijk.
Oud 27 september 2010, 16:47   #52
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Waarom woont u niet ergens waar de samenleving in overeenstemming is met uw opvattingen? Op een onderzoeksbasis in Antarctica waar je geen moslims meer hebt om je aan te storen bvb.
Deze vraag mag je niet stellen he want Alice heeft het universum en alles eraan en erop gecreëerd. Wist u dat niet?
Oud 27 september 2010, 17:07   #53
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom trekken moslims niet naar islamlanden waar de samenleving in overeenstemming is met hun opvattingen?
Geen uitkeringen?
Oud 27 september 2010, 17:26   #54
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom trekken moslims niet naar islamlanden waar de samenleving in overeenstemming is met hun opvattingen?
90% ongelijk.
Citaat:
Geen uitkeringen?
100% gelijk.
Oud 27 september 2010, 19:00   #55
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leer lezen Andy, ik reken moslims ook tot onze samenleving!
Oud 27 september 2010, 19:01   #56
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan een tekst schrijven waarop ik reageer dat je een bedreiging of onzin voor de samenleving bent. Het probleem is dat zulke reacties zo goed als geen reacties zijn want ik lees niet hoe je jouw overtuiging assisteert buiten zo een persoonlijke mening.

Om verschillende redenen, waarom? Zijn we nu bezig met een soort persoonlijke inquisitie of heb jij misschien het universum en de aarde geschapen?

In Iran zijn er ook heel veel zaken die niet overeenstemmen met de islam; daar kan ik ook, zoals in de rest van heel de wereld, mijn residentie in overeenstemming brengen met mijn beleving van de islam.

Waarom ben ik een bedreiging voor de samenleving?
U zet Allah boven door mensen gemaakte wetten, duidelijk zo?
Oud 27 september 2010, 19:04   #57
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leer lezen Andy, ik reken moslims ook tot onze samenleving!
Toch niet allemaal.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Welnu: als er teveel moslims in ons land leven waardoor u zich bedreigd voelt, waarom zoekt u dan geen veiligere oorden op? Een atoomschuilkelder voor u en de uwen bvb.
Oud 27 september 2010, 19:06   #58
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch niet allemaal.

Welnu: als er teveel moslims in ons land leven waardoor u zich bedreigd voelt, waarom zoekt u dan geen veiligere oorden op? Een atoomschuilkelder voor u en de uwen bvb.
Waar staat dat ik me persoonlijk bedreigd voel? Er staat dat iemand met het gedachtengoed van Porpo een bedreiging voor andere moslims en de samenleving is, wat begrijpt u hier niet van?
Kunt u ook inhoudelijk iets bijdragen?
Zou wel fijn zijn!
Oud 27 september 2010, 19:09   #59
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar staat dat ik me persoonlijk bedreigd voel? Er staat dat iemand met het gedachtengoed van Porpo een bedreiging voor andere moslims en de samenleving is, wat begrijpt u hier niet van?
Kunt u ook inhoudelijk iets bijdragen?
Zou wel fijn zijn!
Er staat natuurlijk dat Porpo en mensen zoals Porpo een bedreiging zouden zijn voor 'de samenleving'. Maar als Porpo een onderdeel is van diezelfde samenleving, bedreigt hij dan zichzelf? Bedreigt hij mij? Bedreigt hij iemand op dit forum? Ik denk het niet. Dat deel van de samenleving wordt alvast niet bedreigd. U voelt zich gewoon ongemakkelijk omdat iemand iets anders staat te verkondigen als u. Maar dat is natuurlijk geen bedreiging.
Oud 27 september 2010, 19:14   #60
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Er staat natuurlijk dat Porpo en mensen zoals Porpo een bedreiging zouden zijn voor 'de samenleving'. Maar als Porpo een onderdeel is van diezelfde samenleving, bedreigt hij dan zichzelf? Bedreigt hij mij? Bedreigt hij iemand op dit forum? Ik denk het niet. Dat deel van de samenleving wordt alvast niet bedreigd. U voelt zich gewoon ongemakkelijk omdat iemand iets anders staat te verkondigen als u. Maar dat is natuurlijk geen bedreiging.
Eenmaal de porpo's een demografische meerderheid volgen, vormen ze een echte bedreiging. In afwachting van, zorgen ze wel dan onze vrijheden beetje bij beetje ingeperkt worden.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be