Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2010, 09:46   #261
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Dat bord hangt daar dus voor zichzelf te motiveren..
Mijn man en ikzelf hebben dat ook al vaak gedacht en we lachen daar dan eens mee.
Maar eigenlijk is het om te huilen als je die 2 bezig hoort.
Dat geroep en getier, glazen of borden die sneuvelen, in elke geval brekend glas dat je kan horen. Ooit hoorgetuige geweest hoe hij zijn vrouw met haar hoofd tegen de muur sloeg.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2010, 10:14   #262
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
En voor alle duidelijkheid, eerst was er de overlast en dan pas de 'discriminatie'...
Trouwens een enkele allochtoon vergezeld van vlaams volk mocht wel binnen..
Leugenaar.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2010, 10:21   #263
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Leugenaar.
Is dat uw argument ?..een persoonlijke aanval ?

Citaat:
Met deze zakelijke beschrijving van de feiten rond het disco-deurbeleid, is het geval van discriminatie van allochtonen in principe twee zinnen af te doen. Eerste zin: de allochtonen die de disco binnen willen komen zijn vrijwel uitsluitend jongens, dus die allochtonen discrimineren zelf, en zijn weinig aantrekkelijk voor de disco-eigenaar omdat ze geen extra publiek trekken. Tweede zin: die allochtone jongens vertonen in extra mate de neiging om anderen lastig te vallen en in elkaar te slaan. Dus het onderscheid wordt gemaakt op gedrag en is geen discriminatie.
Natuurlijk komen er hierop tegenwerpingen. Niet over het niet-meenemen van meisjes - dat is redelijk geaccepteerd als feit Marokkanen zeggen het zelf: meisjes die naar disco's gaan zijn hoeren
Zakelijk gezien : in groep verjagen ze het (vrouw)volk en ze consumeren nougabollen..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 30 september 2010 om 10:24.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2010, 16:00   #264
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat klopt wel.
Lees de reacties hier op het forum. Als een autochtoon geweld gebruikt dan is het een psychopaat, een uitzondering en weten we niet hoe dat gekomen is. Als het aan allochtoon is, is het zijn cultuur, zijn opvoeding, volgens sommigen zit het zelfs in de genen.

Ik minimaliseer niet.
Waar lees jij dat?
Hebt u dan liever dat men allochtonen die overgaan tot geweld tegen onschuldige burgers dan ook psychopaten noemt?
U weet wel, psychopaat is bv. een persoon die niet normaal van geest is dus, volgens u kan men dan deze gasten daar onderbrengen.

Vind u het dan ook niet raar dat in die middens zoveel psychopaten (niet normaal van geest) rondlopen?

Of, gaat u liever terug naar het probleem in cultuur en opvoeding.

Wat betreft een autochtoon die zich vergrijpt aan een allochtoon wordt simpel weg omschreven in de media als een RACIST niet als psychopaat artisjok maar dat moet men u niet zeggen dat weet u zelf best.

Hoe zou het komen dat allochtonen die zich vergrijpen aan een autochtoon, nooit RACIST worden genoemd in de media artisjok.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2010, 18:58   #265
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Het punt is dat veel allochtonen dikwijls geweld gebruiken en uitoefenen op autochtonen, dat dit een groot probleem is en dat wij daar genoeg van hebben. Er word gezocht naar oplossingen.
Jij ontkent stelselmatig dat dit probleem bestaat, tegen weer en wind in...Dat is het zowat.
Ik ontken helemaal niet dat dit probleem bestaat.
Indien je dit punt wil maken. Doe gerust.
Maar als voor zowat elk dergelijk feit een nieuwe draad wordt opgestart; betwijfel ik dat dit de bedoeling is.

Dan blijft nog altijd.
Ook autochtonen gebruiken geweld. Ofwel is dit geen probleem, ofwel verdragen we dat.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2010, 19:08   #266
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Hebt u dan liever dat men allochtonen die overgaan tot geweld tegen onschuldige burgers dan ook psychopaten noemt?
U weet wel, psychopaat is bv. een persoon die niet normaal van geest is dus, volgens u kan men dan deze gasten daar onderbrengen.

Vind u het dan ook niet raar dat in die middens zoveel psychopaten (niet normaal van geest) rondlopen?

Of, gaat u liever terug naar het probleem in cultuur en opvoeding.

Wat betreft een autochtoon die zich vergrijpt aan een allochtoon wordt simpel weg omschreven in de media als een RACIST niet als psychopaat artisjok maar dat moet men u niet zeggen dat weet u zelf best.

Hoe zou het komen dat allochtonen die zich vergrijpen aan een autochtoon, nooit RACIST worden genoemd in de media artisjok.
Of het nu een autochtoon of een allochtoon is die geweld gebruikt, het is binnen hun respectievelijke groep de kleine minderheid. Relatief gezien; zijn er meer allochtonen dan autochtonen die geweld gebruiken; maar het blijft de kleine minderheid; de uitzondering.
(Ik beweer daarmee niet dat dit uitzonderlijk gebeurt)

Waarom stellen we bij de autochtoon niet dat dit een gevolg is van zijn cultuur, zijn opvoeding?

Laatst gewijzigd door artisjok : 30 september 2010 om 19:09.
Oud 30 september 2010, 19:23   #267
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Artisjok ik begrijp je standpunt, echt waar.
Dat is goed nieuws.
Citaat:
Maar je kan niet ontkennen dat er een serieus probleem is wat de allochtone hangjongeren betreft.
Dat ontken ik ook helemaal niet.

Citaat:
Ligt het aan de andere manier van opvoeding? Andere mentaliteit? Hun cultuur? Geloof?
Wie weet....
Als je het niet weet; wat insinueer je hier dan?

Citaat:
Zit er krapuul bij de autochtone jongeren? Ja zeker, dat ga ik echt niet ontkennen.
Ligt dat aan de andere manier van opvoeding? Andere mentalieit? Hun cultuur? Geloof?
Wie weet....

Citaat:
Maar ik ga een situatie schetsen om het grote verschil duidelijk te maken.

De politie zet de achtervolging in op een jong boefje. Laat ons zeggen in Anderlacht of Brussel.
Tijdens de achtervolging komt het boefje ongelukkig ten val , zwaar trauma aan het hoofd, komt op de IC afdeling van een ziekenhuis terecht en zweeft daar tussen leven en dood.
De politie is dus met geen vinger aan die jongen geweest, het enigste wat ze deden was hem achtervolgen omdat hij vluchtte na het plegen van een crimineel feit.

Indien het jonge boefje een allochtoon is , dan mag je er zeker van zijn dat alle allochtoonse jongeren uit die buurt op straat komen en dat er die nacht heel veel bushokjes, etalages en wagens in de vernieling worden geslagen.
Rellen dus.

Indien het boefje een autochtoon is komen de andere autochtoonse jongeren niet op straat. Zijn vrienden zullen misschien wel samenkomen om over het voorval te spreken , om samen in gedachten bij hem te zijn,enz..Misschien dat een van zijn vrienden het zou aandurven om de banden van een politiewagen plat te zetten, maar veel ergers verwacht ik niet.
Wat verwijt je die allochtone jongeren. Dat zij zich meer verbonden voelen dan de autochtone jongeren. Dat zij nog willen opkomen voor elkaar?

Citaat:
En da's het grote verschil tussen de problemen met allochtoonse versus autochtoonse jongeren.
Waarom gebruik je die woorden?

Laatst gewijzigd door artisjok : 30 september 2010 om 19:32.
Oud 30 september 2010, 19:30   #268
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat verwijt je die allochtone jongeren. Dat zij zich meer verbonden voelen dan de autochtone jongeren. Dat zij nog willen opkomen voor elkaar?
.
En dat praat hun straatterreur goed?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2010, 20:20   #269
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Artisjok , ik ga op een paar van je reacties reageren.

Citaat:
Citaat:
Als je het niet weet; wat insinueer je hier dan?
Ik insinueer niks....ik zeg enkel dat ik de reden niet weet.

Citaat:
Ligt dat aan de andere manier van opvoeding? Andere mentalieit? Hun cultuur? Geloof?
Wie weet....
Bij de meeste van de autochtoonse probleemjongeren ligt het idd aan hun opvoeding, hun thuisbelevenis. Als je geen gezellige thui shebt, geen warm en welkom nest om te verblijven, dan ga je inderdaad het straatleven opzoeken. De stap naar "verkeerde vrienden" is dan inderdaad vlug gezet. Vader en/of moeder geven er toch geen malle moer om hoe laat hun 14 jarige zoon naar huis komt, met wie hij omgaat of waar hij vertoeft.
Bij autochtonen heef dit meestal weinig met hun geloof of hun cultuur te maken. Bij allochtonen kan het niet aan hun opvoeding liggen aangezien die zo harmonieus verloopt, niet waar?

Citaat:
Verbonden? Opkomen voor elkaar?
Voor wat komen ze dan op? Voor die snotneus die een 80-jarig vrouwtje van haar handtas beroofde ,en waarbij ze haar heup brak? Voor die jonge snaak die iemand in elkaar slaat omdat ze te lang naar hem staren? Is dat iets om zodanig trots op te zijn dat ge met heel uw gemeenschap op straat komt om te protesteren tegen zijn arrestatie ? Om de boel kort en klein te slaan en de eigendommen van mensen ,die er totaal niks mee te maken hebben ,te beschadigen...zo niet compleet te vernielen? Om auto's en bussen in brand te steken? Waarom is er bij rellen altijd sprake van allochtoonse jongeren ?

Citaat:
Waarom gebruik je die woorden?
Ik gebruik de woorden allochtoonse en autochtoonse jongeren omdat er nu eenmaal een groot verschil is tusen die twee.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 30 september 2010 om 20:22.
Oud 30 september 2010, 20:54   #270
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Artisjok , ik ga op een paar van je reacties reageren.

Ik insinueer niks....ik zeg enkel dat ik de reden niet weet.
Dan heb je wel een rare manier om te zeggen dat je het niet weet.

Citaat:
Bij de meeste van de autochtoonse probleemjongeren ligt het idd aan hun opvoeding, hun thuisbelevenis. Als je geen gezellige thui shebt, geen warm en welkom nest om te verblijven, dan ga je inderdaad het straatleven opzoeken. De stap naar "verkeerde vrienden" is dan inderdaad vlug gezet. Vader en/of moeder geven er toch geen malle moer om hoe laat hun 14 jarige zoon naar huis komt, met wie hij omgaat of waar hij vertoeft.
Bij autochtonen heef dit meestal weinig met hun geloof of hun cultuur te maken. Bij allochtonen kan het niet aan hun opvoeding liggen aangezien die zo harmonieus verloopt, niet waar?
Weet je dit allemaal zo zeker?
http://www.standaard.be/Artikel/deta...kelId=5R2VTTAT

Citaat:
Voor wat komen ze dan op? Voor die snotneus die een 80-jarig vrouwtje van haar handtas beroofde ,en waarbij ze haar heup brak? Voor die jonge snaak die iemand in elkaar slaat omdat ze te lang naar hem staren? Is dat iets om zodanig trots op te zijn dat ge met heel uw gemeenschap op straat komt om te protesteren tegen zijn arrestatie ? Om de boel kort en klein te slaan en de eigendommen van mensen ,die er totaal niks mee te maken hebben ,te beschadigen...zo niet compleet te vernielen? Om auto's en bussen in brand te steken? Waarom is er bij rellen altijd sprake van allochtoonse jongeren ?
Je gaat me toch niet wijsmaken dat de rellen bij voetbalmatchen het altijd allochtonen zijn.
Weet jij welke veiligheidsmaatregelen er genomen worden om die "fans" uit elkaar te houden.

Citaat:
Ik gebruik de woorden allochtoonse en autochtoonse jongeren omdat er nu eenmaal een groot verschil is tusen die twee.
Waarom gebruik je de woorden "allochtoonse en autochtoonse" en niet "allochtone en autochtone"?
Oud 30 september 2010, 21:01   #271
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:

Waarom gebruik je de woorden "allochtoonse en autochtoonse" en niet "allochtone en autochtone"?
Misschien omdat ik niet verwacht had dat er een mierenneuker/muggezifter op dit forum zat

Oud 30 september 2010, 21:02   #272
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Je leest waarschijnlijk de verkeerde media.

"....
Cijfers voor Vlaanderen zijn niet bekend, maar in Nederland worden jaarlijks meer dan tweehonderd gewelddaden geregistreerd uitgaande van extreemrechts
...
Racistisch geweld kan zowel door autochtone als door allochtone daders gepleegd worden. Bij de gevallen waarvan de achtergrond van de daders kon achterhaald worden is 7 op 10 autochtoon en 3 op 10 allochtoon.
...."
http://aff.skynetblogs.be/archive/20...nederland.html
Oud 30 september 2010, 21:13   #273
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:

Je gaat me toch niet wijsmaken dat de rellen bij voetbalmatchen het altijd allochtonen zijn.
Weet jij welke veiligheidsmaatregelen er genomen worden om die "fans" uit elkaar te houden.

Zeg ik dat dan ergens? We hebben het hier over allochtone hangjongeren.....niet over voetbal-hooligans. Ik heb trouwens al toegegeven dat er ook krapuul onder de autochtonen zit. Heb je echt geen beter argumenten?

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 30 september 2010 om 21:13.
Oud 30 september 2010, 21:19   #274
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je leest waarschijnlijk de verkeerde media.

"....
Cijfers voor Vlaanderen zijn niet bekend, maar in Nederland worden jaarlijks meer dan tweehonderd gewelddaden geregistreerd uitgaande van extreemrechts
...
Racistisch geweld kan zowel door autochtone als door allochtone daders gepleegd worden. Bij de gevallen waarvan de achtergrond van de daders kon achterhaald worden is 7 op 10 autochtoon en 3 op 10 allochtoon.
...."
http://aff.skynetblogs.be/archive/20...nederland.html

Kan jij mij dan uitleggen wanneer er effectief sprake is van racisme?
Wat is racisme eigenlijk?

Iets wat ik wekelijks zoniet dagelijks meemaak: ik woon naast het stadspark. Daar is ook een skateramp. De jongeren die er gaan skaten gebruiken ons voetpad en oprit ook als skateparcours. Heb ik niks op tegen. Wel als ze met hun skatebord op en af tegen onze voordeur of garagepoort beuken.
Dan ga ik naar buiten om hen er attent op te maken dat ze een paar meter verder op die skateramp zoveel kunne beuken als ze willen.

Zeg ik dit tegen autochtone jongeren dan kan ik al eens het verwijt krijgen dak een zaag ben.
Zeg ik dit echter tegen allochtone tieners dan krijg ik steevast het verwijt "racist" te horen.

Kan jij me de reden eens uitleggen artisjok?

Oud 30 september 2010, 22:03   #275
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

200 versus ....
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2010, 05:32   #276
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan jij mij dan uitleggen wanneer er effectief sprake is van racisme?
Wat is racisme eigenlijk?
Lees in de monitor hoe gedefinieerd wordt wat onder racistisch en extreemrechts geweld valt.

http://www.monitorracisme.nl/content.asp?PID=251&LID=1
Oud 1 oktober 2010, 07:09   #277
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien omdat ik niet verwacht had dat er een mierenneuker/muggezifter op dit forum zat

welkom.

Kent U het knopje 'negeer' al?
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2010, 07:38   #278
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
welkom.

Kent U het knopje 'negeer' al?
Of het begrip "artisjok"?
Oud 1 oktober 2010, 13:45   #279
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor wat komen ze dan op?
Voor die snotneus die een 80-jarig vrouwtje van haar handtas beroofde ,en waarbij ze haar heup brak? Voor die jonge snaak die iemand in elkaar slaat omdat ze te lang naar hem staren? Is dat iets om zodanig trots op te zijn dat ge met heel uw gemeenschap op straat komt om te protesteren tegen zijn arrestatie ? Om de boel kort en klein te slaan en de eigendommen van mensen ,die er totaal niks mee te maken hebben ,te beschadigen...zo niet compleet te vernielen? Om auto's en bussen in brand te steken? Waarom is er bij rellen altijd sprake van allochtoonse jongeren ?

Zij komen op voor hun moslimbroeders in hun strijd tegen de ongelovigen en hun niet-iSSlamitische maatschappij. Hun band is de iSSlam. Een moslimcrimineel is nog altijd beter dan een ongelovige want die crimineel is moslim. http://dutch.faithfreedom.org/forum/...=16858#p202380

Laatst gewijzigd door smiley : 1 oktober 2010 om 13:51.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2010, 14:54   #280
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn man en ikzelf hebben dat ook al vaak gedacht en we lachen daar dan eens mee.
Maar eigenlijk is het om te huilen als je die 2 bezig hoort.
Dat geroep en getier, glazen of borden die sneuvelen, in elke geval brekend glas dat je kan horen. Ooit hoorgetuige geweest hoe hij zijn vrouw met haar hoofd tegen de muur sloeg.
Mischien maken ze wel ruzie over dat " zonder-haat-straat " bordje ? Eén van het koppel dat daar niet mee akkoord gaat ? De autochtonen maken immers dikwijls ruzie over het immigrantenPROBLEEM. Zelfs op dit forum...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be