Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2010, 05:33   #241
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Daar is indertijd in ieder geval stevig over gediscussieerd geweest hier.
Waar? Welke draad?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2010, 05:36   #242
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
dat klopt niet.
meer nog: er komen zelfs programma's op tv waarin de delinquentieproblematiek bij autochtone jongeren aan bod komt.
maar je gaat geen enkele deskundige vinden die niet toegeeft dat het probleem binnen de groep allochtonen toch wel de spuigaten uitloopt, vergeleken met autochtonen. Misschien gaan ze het niet in 't openbaar durven zeggen, en ga je er een privégesprek mee moeten hebben.
Dat klopt wel.
Lees de reacties hier op het forum. Als een autochtoon geweld gebruikt dan is het een psychopaat, een uitzondering en weten we niet hoe dat gekomen is. Als het aan allochtoon is, is het zijn cultuur, zijn opvoeding, volgens sommigen zit het zelfs in de genen.

Citaat:
wel, de diagnose gedragsgestoord lijkt me hier redelijk op z'n plaats eh?

je doet niemand een plezier met alles te willen minimaliseren.
allez, jezelf misschien.
Ik minimaliseer niet.
Waar lees jij dat?
Oud 29 september 2010, 05:39   #243
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U heeft gelijk!
Uiteraard heeft hij gelijk, wat zou jij nog kunnen antwoorden?

Citaat:
Grappig, mensen die iedere dag met problemen te maken hebben "veralgemenen" en hun bevindingen hebben "geen wetenschappelijke waarde' maar uw "opinie" over een onderwerp waar u totaal geen ervaring mee hebt wel?
U bent weer bezig met goedpraten en ontkennen! Daar helpt je die jongeren dus geen bal mee vooruit!
Ik vind het eigenlijk niet grappig; mensen die steeds veralgemenen op basis van hun ervaringen met een selecte groep; en dan nog denken dat dit enige wetenschappelijke waarde heeft.
Ik verwacht iets zorgvuldiger onderzoek vooraleer men daar wetenschappelijke waarde aan toekent.

Mijn mening? Ik heb over deze zaak mijn mening niet gegeven. Waar heb jij dat gelezen?
Daar ik mijn mening niet gaf; hoe kan ik dan minimaliseren en goedpraten?
Je bent ze weer aan het brouwen, he.
Oud 29 september 2010, 10:27   #244
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Uiteraard heeft hij gelijk, wat zou jij nog kunnen antwoorden?

Ik vind het eigenlijk niet grappig; mensen die steeds veralgemenen op basis van hun ervaringen met een selecte groep; en dan nog denken dat dit enige wetenschappelijke waarde heeft.
Ik verwacht iets zorgvuldiger onderzoek vooraleer men daar wetenschappelijke waarde aan toekent.

Mijn mening? Ik heb over deze zaak mijn mening niet gegeven. Waar heb jij dat gelezen?
Ik denk dat je niet goed begrijpt wat er bedoeld werd, je provoceert bewust en blijft daarmee bezig en ik kan dat beter negeren dan er eindeloos op ingaan, uw provocatie bestaat erin onmiddellijk veldervaring weg te zetten als veralgemening, alsof u zich daar niet schuldig aan maakt met uw bewering dat die veldervaring zou gaan over " een selecte groep" en uw verwachtingen over wetenschappelijk onderzoek, alsof u niet weet dat veldervaring daar vaak een als een integraal onderdeel van wordt gezien, doei Arti!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2010, 18:23   #245
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je niet goed begrijpt wat er bedoeld werd, je provoceert bewust en blijft daarmee bezig en ik kan dat beter negeren dan er eindeloos op ingaan, uw provocatie bestaat erin onmiddellijk veldervaring weg te zetten als veralgemening, alsof u zich daar niet schuldig aan maakt met uw bewering dat die veldervaring zou gaan over " een selecte groep" en uw verwachtingen over wetenschappelijk onderzoek, alsof u niet weet dat veldervaring daar vaak een als een integraal onderdeel van wordt gezien, doei Arti!
Ik provoceer?
volgens Van Dale
provoceren : door woorden of daden uitdagen tot, uitlokken van ongeoorloofd gedrag
Weet jij eigenlijk nog wel wat je vertelt? Kan je een voorbeeldje geven van mijn provoceren? Dat zal wel niet.

Ik zet veldervaring niet onmiddellijk weg; maar wel als jij in het wilde weg veralgemeent en dan nog meent dat dit enige wetenschappelijke waarde zou hebben.
Veldervaring kan inderdaad een onderdeel zijn van wetenschappelijk onderzoek; maar dat promoveert jou selecte ervaring nog niet tot wetenschappelijk onderzoek.
Wanneer ik je daar op wijs, dan provoceer ik volgens jou!!

Je vergeet te antwoorden op :
Oud 29 september 2010, 19:23   #246
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar? Welke draad?
zeg leer eens zelf zoeken joeng.
zijt ge zo kinderachtig dat ge dingen van lang geleden gaat ophalen en dan vragen aan anderen of ze het juiste topic willen zoeken? is dat uw hoogste niveau?
Oud 29 september 2010, 19:26   #247
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
zeg leer eens zelf zoeken joeng.
zijt ge zo kinderachtig dat ge dingen van lang geleden gaat ophalen en dan vragen aan anderen of ze het juiste topic willen zoeken? is dat uw hoogste niveau?
Ik heb er naar gezocht, en vind geen draad daarover.
Jij leek zeker dat daarover een draad werd opgestart.
Oud 29 september 2010, 19:28   #248
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb er naar gezocht, en vind geen draad daarover.
Jij leek zeker dat daarover een draad werd opgestart.
Heb ik gezegd dat er een draad werd opgestart? Leer lezen. Ik zei: "Daar is indertijd in ieder geval stevig over gediscussieerd geweest hier."
Ben ik zeker van, heb daar zelf redelijk wat over gepost.
Oud 29 september 2010, 20:26   #249
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb ik gezegd dat er een draad werd opgestart? Leer lezen. Ik zei: "Daar is indertijd in ieder geval stevig over gediscussieerd geweest hier."
Ben ik zeker van, heb daar zelf redelijk wat over gepost.
Ik vroeg toch
"Werd hierover een draad opgestart?
Waarom niet?"
http://forum.politics.be/showthread....40#post5005240

In welke context werd hierover stevig gediscussieerd?
Oud 29 september 2010, 20:29   #250
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vroeg toch
Waarom niet?"

Zoek het op.
We kunnen er ook niet aan doen dat uw geheugen een zeef is .
Ge ziet joints zijn toch niet zo gezond.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2010, 20:44   #251
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Zoek het op.
We kunnen er ook niet aan doen dat uw geheugen een zeef is .
Ge ziet joints zijn toch niet zo gezond.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2010, 21:10   #252
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vroeg toch
Waarom niet?"

joeng toch.
alle mieren doodgeneukt.
Oud 29 september 2010, 22:30   #253
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De jongeren die zich bedienen van willekeurig geweld zijn heus niet allemaal psychopaten met een aangeboren lust om pijn te doen.
De exacte probleemsituatie van die 15 jongeren blootleggen is voor de bijzondere jeugdzorg (voor degenen die minderjarig zijn toch).

Dat je geen veralgemeningen kunt maken over �*lle jongeren met ernstige gedragsproblemen, heeft de wetenschap nooit tegengehouden om onderzoek te doen naar risicofactoren voor die gedragsproblemen. Bijna �*l dat onderzoek is gebaseerd op blanken. Nochtans is het redelijk evident dat een andere afkomst hebben een aantal extra risicofactoren met zich meebrengt. Die jongeren voelen zich vaak vervreemd van de hoofdcultuur en er los van staan. Een beetje inlevings- en luistervermogen leert u dat al. Maar op het vlak van onderzoek is dit thema opvallend afwezig. Eigenlijk wordt de groep allochtone risicojongeren behoorlijk in de kou gelaten. Dat is ontzettend spijtig. En de oorzaak is dan nog vaak omdat men niet op maatschappelijk gevoelige tenen wil trappen.

Er moeten bruggen gebouwd worden die nu volledig ontbreken. Helaas zijn er mensen die die bruggen iedere keer willen opblazen - omdat ze terugvallen op puur generaliserende en beledigende uitspraken of omdat ze beweren dat er niets 'speciaals' aan de hand is.
Zéér mooie bijdrage, Nynorsk.

Hartelijk dank daarvoor.

Ik zou daar nog aan willen toevoegen: er zijn - aan beide kanten van de kloof - ook mensen die eigenlijk helemaal géén bruggen willen bouwen.

Omdat dat teveel moeite/geld/... kost, bijvoorbeeld, of omdat bruggen een ontmoeting te gemakkelijk zouden maken.

Wat de "hyena's" betreft, sluit ik me graag aan bij wat Steve_M daarover te vertellen had. Verbale waarschuwingen zijn voor nogal wat van dergelijke 'gevallen' al lang niet meer voldoende. Die hebben - spijtig genoeg, dat is niks om trots op te zijn - 'doorslag' gevende argumenten nodig.

Vriendelijke groet,

djimi
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2010, 00:01   #254
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Je lijkt me zo een mens dat " Zonder haat straat " bordjes voor de deur hangt...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2010, 00:24   #255
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Je lijkt me zo een mens dat " Zonder haat straat " bordjes voor de deur hangt...
Zou zomaar kunnen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2010, 05:18   #256
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
joeng toch.
alle mieren doodgeneukt.
Begrijp je mijn punt niet, of doe je alsof?
Hoeveel draden werden hier al opgestart op basis van een krantenartikel waarbij allochtonen geweld of een ander crimineel feit pleegden?
Wat is het punt dat men daarbij wil maken? Is het al duidelijk wat het punt van deze draad is?

We zijn, me dunkt, nog niet verder geraakt dan : het is een vaststellingsdraad. Dit is nochtans een discussieforum.
Oud 30 september 2010, 09:11   #257
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Begrijp je mijn punt niet, of doe je alsof?
Hoeveel draden werden hier al opgestart op basis van een krantenartikel waarbij allochtonen geweld of een ander crimineel feit pleegden?
Wat is het punt dat men daarbij wil maken?
Is het al duidelijk wat het punt van deze draad is?

We zijn, me dunkt, nog niet verder geraakt dan : het is een vaststellingsdraad. Dit is nochtans een discussieforum.
Het punt is dat veel allochtonen dikwijls geweld gebruiken en uitoefenen op autochtonen, dat dit een groot probleem is en dat wij daar genoeg van hebben. Er word gezocht naar oplossingen.
Jij ontkent stelselmatig dat dit probleem bestaat, tegen weer en wind in...Dat is het zowat.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2010, 09:21   #258
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht

Mijn buren hebben zo'n bordje aan hun raam hangen.
Dat zijn dezelfde buren die ieder weekend met een stuk in hun botten elkaar bijna de kop inslaan en waar de echtelijke ruzie ,geweld en verwijten van vrijdagavond tot zondagavond doorgaan.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2010, 09:25   #259
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Mijn buren hebben zo'n bordje aan hun raam hangen.
Dat zijn dezelfde buren die ieder weekend met een stuk in hun botten elkaar bijna de kop inslaan en waar de echtelijke ruzie ,geweld en verwijten van vrijdagavond tot zondagavond doorgaan.

Dat bord hangt daar dus voor zichzelf te motiveren..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2010, 09:43   #260
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat weet ik.
Enkel als een autochtoon geweld gebruikt dan is het een psychopaat, een uitzondering en weten we niet hoe dat gekomen is.

Inderdaad; doch op het forum zitten er genieën die steevast een diagnose stellen, van zodra ze weten dat het om allochtonen gaat.

Artisjok ik begrijp je standpunt, echt waar.
Maar je kan niet ontkennen dat er een serieus probleem is wat de allochtone hangjongeren betreft.
Ligt het aan de andere manier van opvoeding? Andere mentaliteit? Hun cultuur? Geloof?
Wie weet....

Zit er krapuul bij de autochtone jongeren? Ja zeker, dat ga ik echt niet ontkennen.
Maar ik ga een situatie schetsen om het grote verschil duidelijk te maken.

De politie zet de achtervolging in op een jong boefje. Laat ons zeggen in Anderlacht of Brussel.
Tijdens de achtervolging komt het boefje ongelukkig ten val , zwaar trauma aan het hoofd, komt op de IC afdeling van een ziekenhuis terecht en zweeft daar tussen leven en dood.
De politie is dus met geen vinger aan die jongen geweest, het enigste wat ze deden was hem achtervolgen omdat hij vluchtte na het plegen van een crimineel feit.

Indien het jonge boefje een allochtoon is , dan mag je er zeker van zijn dat alle allochtoonse jongeren uit die buurt op straat komen en dat er die nacht heel veel bushokjes, etalages en wagens in de vernieling worden geslagen.
Rellen dus.

Indien het boefje een autochtoon is komen de andere autochtoonse jongeren niet op straat. Zijn vrienden zullen misschien wel samenkomen om over het voorval te spreken , om samen in gedachten bij hem te zijn,enz..Misschien dat een van zijn vrienden het zou aandurven om de banden van een politiewagen plat te zetten, maar veel ergers verwacht ik niet.

En da's het grote verschil tussen de problemen met allochtoonse versus autochtoonse jongeren.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be