![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1001 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit blijft klaar en duidelijk: de multicul is een mislukking. En dat is héél proper uitgedrukt. De vraag die we ons moeten stellen is niet oeverloos gezwam over de hoofddoekjes, de burka's, de besnijdenissen enz, allemaal verrijkende elementen aangebracht door diegenen die ons hier zitten te verrijken MAAR hoe gaan we nu verder tewerk om die mislukking en zijn gevolgen zoveel mogelijk stop te zetten en de problemen en probleemgevallen die zich hier al hebben geïnstalleerd weer het land uit te krijgen. Het is te gek dat we bepaalde van die verrijkers die enkel voor last en kosten zorgen hier voor de rest van onze en hun dagen verder zitten te kweken... Onnodig hier weer te beginnen over "een ganse gemeenschap over dezelfde kam scheren enz", ik heb het niet over die migranten die zich aanpassen aan het leven in België en zich effectief inspannen om actief en opbouwend mee te werken aan onze maatschappij. Onze maatschappij, niet het invoeren van de islam en/of de sharia, de hoofddoekjes en tutti quanti. En dat storende soort moet best zwijgen over "mensenrechten", "godsdienstvrijheid", conventie van Genève enz enkel met de bedoeling in alles hun zin te krijgen. En zich zelf te gaan gedragen als achterlijke dictators zodra ze er de kans toe krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1002 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een oeverloze, stomme tot niets leidende discussies allemaal! "Er staat dit en dat en wat anders in de koran" en "de profeet heeft dit en dat en wat anders gezegd enz": spoel dat rotzooi door, we zijn het zo beu! En dat allemaal omdat men in die landen olie heeft ontdekt waar jullie met jullie gat op zaten! Binnen veertig jaar, volgens sommigen die er meer van weten, is dat boeltje opgedroogd. Tegen dan zal de islam de wereld moeten veroverd hebben hoor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1003 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1004 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1005 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vraag "Wie beschouw jij als moslim? Wat zijn de criteria om iemand als moslim te beschouwen" laat toe om eindeloos te nuanceren. Over een verbod van de hoofddoek is reeds eindeloos gediscussieerd. Daarom wil ik van de voorstanders van een verbod eens weten wat voor hen het belangrijkste is "de hoofddoek" of "studeren en werken". Deze keuze-vraag is blijkbaar een zeer moeilijke vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1006 | |
|
![]() Citaat:
Het juiste antwoord is:"Studeren en werken zonder hoofddoek". Mijn mening over de hoofddoek is trouwens totaal tweeslachtig: 1 Wat kan mij het schelen wat iemand op zijn hoofd zet, en terwijl zijn ze goed herkenbaar. 2 Daar ze met die hoofddoek zich onderscheiden van ons en ik totaal niet in multicul geloof is het aanpassen en opgaan in de originele bevolking of vertrekken naar een land waar ze wel kunnen opgaan in de bevolking. Ik wens hier geen Beiroet binnen x aantal jaren.
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 3 november 2010 om 07:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1007 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar zoals ik al schreef : Deze keuze-vraag is blijkbaar een zeer moeilijke vraag. Ook jij slaagt er niet in een keuze te maken. Ik geloof dan weer niet dat uiterlijke kenmerken bepalen of iemand geïntegreerd is. Voor mij zijn andere zaken belangrijk. Laatst gewijzigd door artisjok : 3 november 2010 om 07:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1008 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iemand atwoordt: de hoofddoek; dan doe je daar niks mee. Als iemand het andere antwoordt, ook niet. Wat voor zin heeft uw vraag dan eigenlijk? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1009 | |
|
![]() Citaat:
Door de manier waarop u de vraag formuleert is ze onbeantwoordbaar, dat doet u trouwens bij elke vraagstelling. Bedoeld u niet:" Wat is voor u het belangrijkste? Dat ze studeren met hoofddoek of dat ze niet studeren of werken omdat ze de hoofddoek niet mogen dragen"? Dit is een voorbeeld van een duidelijke vraag waar een antwoord op is. Nogmaals met uw manier van vragen formuleren kan geen mens zinnig antwoorden.
![]() |
![]() |
#1010 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1011 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarbij zou moeten worden duidelijk gemaakt, dat hier de wetten van het land, gezaghebbender zijn dan de religieuse voorschrifen van om het even welke godsdienst. Als het al gaat om school te lopen zonder hoofddoek in Turkije, waarom zou het dan hier niet gaan? Omdat ze willen integreren zekers? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1012 |
Banneling
|
![]() Als iemand een geloof heeft moet hij iemand anders er niet mee lastig vallen ... iets wat elk groot en ouderwets geloof doet gaande van de katholieken , joden , islam enz . Kinderen besnijden , hersenspoelen , verkrachten . In Afrika homohaat verspreiden , condooms verbieden enz .. Van de 1ste dag dat deze geloven zijn uitgevonden tot nu hebben ze ontelbaar veel levens gekost en nu nog steeds.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1013 |
Banneling
|
![]() Bekijk deze anders eens , dit is het bewijs dat het geloof (net zo goed de islam en het joods geloof ) echt wel crimineel zijn .
http://www.youtube.com/watch?v=rd3la...layer_embedded Laatst gewijzigd door Gremlin : 3 november 2010 om 08:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1014 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij vertelde dat je het belangrijker vindt dat ze de hoofddoek afdoen, dan dat ze studeren en werken. Ik vind het belangrijker dat ze studeren en werken. Dit is immers belangrijker om te integreren dan het al dan niet dragen van een hoofddoek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1015 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1016 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vorkeur gaat uit dat iedereen zich aan de wet houdt, in dit geval de hoofddoek. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=868 Maar dat antwoord aanvaarde je niet. Nu blijkt, en dat zeggen ook anderen, dat je inderdaad een oneerlijke vraag stelde, want je maakt ervan dat ik liever zou hebben dat ze de hoofddoek afzetten ipv werken/studeren. Zo kennen we onze Artisjok natuurlijk. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 november 2010 om 08:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1017 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"" Wat is voor u het belangrijkste? Dat ze studeren met hoofddoek of dat ze niet studeren of werken omdat ze de hoofddoek niet mogen dragen"? " http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1009 Indien ik je antwoord verkeerd interpreteer : http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=858 http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=864 Antwoordt dan eenduidig wat je het belangrijkste vindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1018 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook dat is niet de juiste insteek.
Het zou moeten zijn: "" Wat is voor u het belangrijkste? Dat ze studeren ZONDER hoofddoek of dat ze niet studeren of werken omdat ze PERSE de hoofddoek WILLEN dragen"? " Dit gaat meer in lijn met de nylon-situatie: "" Wat is voor u het belangrijkste? Dat ze studeren ZONDER nylonkousen of dat ze niet studeren of werken omdat ze PERSE de nylonkousen WILLEN dragen"? " Blijkbaar gaat men er steeds van uit dat muzelmina's geen eigen beslissing kunnen nemen en/of dat die hoofddoek vastgegroeid is. Ze willen de vrijheid (zeggen ze toch) om al of niet met de vlag van islam op hun hoofd te lopen, dus kunnen ze zèlf de verantwoordelijkheid dragen om de gevolgen ervan te aanvaarden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 3 november 2010 om 09:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1019 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Begrijpe wie begrijpe kan |
|
![]() |
![]() |
![]() |