Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2010, 16:00   #1401
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Neen. Zij bieden gelijke kansen voor iedereen. Wie op voorhand weet dat hoofddoeken niet mogen op school, moet daar achteraf geen spel van maken.

Straks staat iemand in zijn peniskoker met een soepteljoor door zijn onderlip, getatoeeerd met brandwonden, een beentje door zijn neus enz... les te geven in een kleuterschool. Allemaal religieuse symbolen en lekker multiculti...

Daarbij dient zeker ook te worden opgemerkt dat het aleen de moslims zijn die zich tegen het verbod op religieuse symbolen in openbare functies met hand en tand verzetten.

Alleen de moslims.

Hoe zou d�*t toch komen?

Paulus.
Omdat alleen de moslims de arrogante pretentie hebben dat zij de islam over de ganse wereld moeten uitsmeren, anders is hun werk niet af?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:03   #1402
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dan moet je ook niet pleiten voor een verbod.
Of denk jij dat Fatima als vrouw geen volwassen persoon is en een voogd nodig heeft die de beslissingen voor haar zal nemen.
In dit geval zal de voogd beslissen of Fatima zal studeren of haar hoofddoek afdoen.

Wat vind jij nu het belangrijkste? Dat Fatima studeert of dat ze haar hoofddoek afdoet?
Is dat de manier waarop je ook de koranversjes aanleert? Duizenden keren afhaspelen en herhalen zonder één seconde na te denken over wat je eigenlijk aan het vertellen bent? Je hoeft het gewoon niet te snappen! Leuk en zeer nuttig.
Oud 5 november 2010, 16:05   #1403
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik wens dat Fatima haar houdt aan de wetten en regels van ons land. Als zij dat niet kan omwille van haar religie, dan hoort zij niet thuis in onze samenleving en levert zij andermaal het bewijs dat het multicultureel samenleven, mislukt is.

Paulus.
Hoe simpel en kort het te verwoorden valt... en toch moet je het duizenden keren herhalen. Zijn ze zo dom, of is het iets anders?
Oud 5 november 2010, 16:07   #1404
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het zo moeilijk om op die vraag te antwoorden?
Is het zo moeilijk om de antwoorden te begrijpen?
Oud 5 november 2010, 16:08   #1405
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn vraag is niet wat jij vindt wat Fatima moet doen; wat er voor haar zou moeten primeren.

Ik wil weten wat jij belangrijker vindt?
Dat er een verbod is, dat die vrouw haar hoofddoek afzet of dat die vrouw studeert; gaat werken?
Wat primeert voor jou? De hoofddoek? Of studeren/werken?
wat voor Fatima primeert kan enkel Fatima weten. Ik voel me niet geroepen om te beslissen wat er voor muzelmina's moet primeren.

wat primeert voor jou? Het rode licht? of doorrijden en gaan werken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:09   #1406
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Het verbod op het dragen van een hoofddoek zoals uitgevaardigd door de schepen van onderwijs in Antwerpen en het verbod om met een hoofddoek achter een loket te zitten. Dat was niet verboden tot het verboden werd.
Het verbod om niet te paard de lessen in het klaslokaal te volgen is ook nog niet uitgevaardigd!!! Werk aan de winkel!
Oud 5 november 2010, 16:11   #1407
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In feite vind ik dit hier maar een saai forum geworden in dat anderhalf jaar dat ik weg was.

Is Stalinisme dan toch zo creatief beperkend? zal wel hé.

ge moet niet alleen een "forum" hebben waar mensen willen praten, ge moet ook nog de mensen vinden die er op WILLEN praten.
Inhoudsloos gewauwel, geproduceerd is staat van psychose door toedoen van wiet, dat is de core business geworden.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:13   #1408
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Optie 2 lijkt mij wel aannemelijk Ik kan me haar écht niet voorstellen als een aantrekkelijke meid in ieder geval. Ik weet niet waarom juist...
Mannen met kleine pietjes zeggen ook altijd dat de lengte niet belangrijk is..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:59   #1409
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Als u het argument 'mijn land' wenst te hanteren, dan zal u zichzelf een eilandje in de Stille Zuidzee moeten veroveren. Als u dat niet doet, . En die staan uw medemensen hier en nu tal van vrijheden toe, inclusief het recht op hoofddoekdracht, het recht op fundamentalisme, het recht op bidden, op het bepleiten van wetswijzigingen en het recht op consumptie van alcohol en marihuana.

Als u het met die vrijheden van uw medemensen niet eens bent, dan kan u verhuizen of een Jezuïetenorde oprichten.
Je klinkt als een moslim die reeds in ZIJN veroverd gebied zit!

"dan heeft u zich te conformeren naar de gebruiken en geplogenheden hier"
... dat is exact wat we van vreemdelingen vragen!
En wij zijn niet "de vreemdelingen" in ons eigen land. Wij bepalen de afspraken, en we moeten die aanpassen aan situaties die zich vroeger niet voordeden, zoals een bende binenstromende moslims die proberen ons hun islam door de strot te duwen door te verwijzen naar onze "godsdienstvrijheid"!
Wat komt dat onnozel gedoe met dat "eiland" daar bij doen?
We weten ondertussen wel wie er best bij elkaar op een eiland zou blijven...
Oud 5 november 2010, 17:02   #1410
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Paulus , wat is het gevolg denk je voor de meiden die van thuis uit verplicht de hoofddoek moeten dragen en nu van deze sholen weg zijn ? Zijn ze geholpen door het verbod ?....
Het probleem zit dus in het feit dat ze van thuis uit verplicht worden die hoofddoek te dragen. Dat moet er dus uit, en die meiden zullen blij zijn van die hoofddoek verlost te zijn.
Bedankt om de echte oplossing en reden aan te dragen!

Laatst gewijzigd door andev : 5 november 2010 om 17:14.
Oud 5 november 2010, 17:10   #1411
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Je klinkt als een moslim die reeds in ZIJN veroverd gebied zit!

"dan heeft u zich te conformeren naar de gebruiken en geplogenheden hier"
... dat is exact wat we van vreemdelingen vragen!
En wij zijn niet "de vreemdelingen" in ons eigen land. Wij bepalen de afspraken, en we moeten die aanpassen aan situaties die zich vroeger niet voordeden, zoals een bende binenstromende moslims die proberen ons hun islam door de strot te duwen door te verwijzen naar onze "godsdienstvrijheid"!
Wat komt dat onnozel gedoe met dat "eiland" daar bij doen?
We weten ondertussen wel wie er best bij elkaar op een eiland zou blijven...

tja, in mijn land zijn brabanders en limburgers bijvoorbeeld geen vlamingen. Ik kan in noord frankrijk friet met mayonaise en een boulet bestellen en ik zal dat krijgen, in limburg bekijkt men mij als alien als je dat vraagt.
Mij lijkt het vooral dat cultuur belangrijk wordt wanneer politiekers er garen bij kunnen spinnen zonder enige interesse in de daadwerkelijke achtergrond van een gebied.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 17:17   #1412
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, die linken gaan over jakarta, niet over Europese rechtzaken.

Ik je al talloze keren geantwoord.
Het kan niet wegens in strijd met de wet op de openbare zeden.
En ik heb je ,u al voor de vijfde keer gezegd dat het niet in strijd is met de openbare zeden.

Maar het is juist dat je al geantwoord hebt. Voor jou moet het kunnen dat iemand met een peniskoker voor de klas gaat staan.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 17:28   #1413
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou, wat je ook antwoordt, het antwoord steeds verkeerd zijn?

Maar zoals ik al schreef : Deze keuze-vraag is blijkbaar een zeer moeilijke vraag.
Ook jij slaagt er niet in een keuze te maken.

Ik geloof dan weer niet dat uiterlijke kenmerken bepalen of iemand geïntegreerd is.
Voor mij zijn andere zaken belangrijk.
Voor de zoveelste keer: je stelt een complete zinloze vraag!
Studeren/ werken is belangrijker, of je zou moeten compleet achterlijk zijn!
Moslima's (meestal gebrainwashed door de islam en verplicht door hun bazige echtgenoten) die kiezen voor het hoofddoekje zijn en blijven dus achterlijk.
Probleem is niet dat wij het verbieden, wel dat jullie het verplichten van te dragen.
En stel je vraag nu maar nog eens een paar honderd keer.
Oud 5 november 2010, 17:31   #1414
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor één keer gaat het nu over de mening van de niet-migranten.

Jij vertelde dat je het belangrijker vindt dat ze de hoofddoek afdoen, dan dat ze studeren en werken.
Ik vind het belangrijker dat ze studeren en werken. Dit is immers belangrijker om te integreren dan het al dan niet dragen van een hoofddoek.
Zit jij al met een cannabisroes of zo?
Oud 5 november 2010, 17:36   #1415
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat beweer ik al de hele tijd.
Het gaat over een gediplomeerd chirurg, en omdat die een hoofddoek draagt noem jij die "een clown verkleed als chirurg"
Dat ligt ook helemaal in de lijn van je "taalgebruik"
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=53

Inderdaad, in de OK primeert het feit dat iemand chirurg is, en niet het al dan niet dragen van de hoofddoek.

Je krijgt mij niet uitgelegd dat jij niet iemand bent die uiterlijkheden in kleding tot prioriteit heeft gemaakt.
Je uitlatingen zijn dan ook zeer duidelijk.
Dus in de OK primeert het welzijn van de patient en niet het percé willen dragen van een hoofddoek. Trouwens, een speciale hoofddoek voor in de OK?

Neem bv een cleanroom...daar mag je gewoon geen hoefddoek dragen omwille van het stof...

Laatst gewijzigd door illwill : 5 november 2010 om 17:36.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 17:42   #1416
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Dus in de OK primeert het welzijn van de patient en niet het percé willen dragen van een hoofddoek. Trouwens, een speciale hoofddoek voor in de OK?

Neem bv een cleanroom...daar mag je gewoon geen hoefddoek dragen omwille van het stof...
ah je hebt die onnozele opmerking ivm met 'die pc's die niet zouden' al teruggenomen merk ik
Je euro zal net op tijd gevallen zijn daarmee dan ook integraal het bestaan ervan verwierp.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 17:44   #1417
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ook dat is niet de juiste insteek.

Het zou moeten zijn:

"" Wat is voor u het belangrijkste? Dat ze studeren ZONDER hoofddoek of dat ze niet studeren of werken omdat ze PERSE de hoofddoek WILLEN dragen"? "

Dit gaat meer in lijn met de nylon-situatie:

"" Wat is voor u het belangrijkste? Dat ze studeren ZONDER nylonkousen of dat ze niet studeren of werken omdat ze PERSE de nylonkousen WILLEN dragen"? "

Blijkbaar gaat men er steeds van uit dat muzelmina's geen eigen beslissing kunnen nemen en/of dat die hoofddoek vastgegroeid is.
Ze willen de vrijheid (zeggen ze toch) om al of niet met de vlag van islam op hun hoofd te lopen, dus kunnen ze zèlf de verantwoordelijkheid dragen om de gevolgen ervan te aanvaarden.
Ik dacht ook meteen dat die ZONDER in de plaats moest komen....
Maar dat is de techniek van Arti om honderden keren dezelfde vraag te blijven stellen tot iemand zich verspreekt en dan...BINGO!
Een echt zinnig antwoord interesseert haar/ hen geen barst.

Mag ik hierbij proficiat wensen aan al de mensen zoals jij die zonder versagen blijven op dat geleuter ingaan. Wanneer ik dat hier zelf ook doe is het meer met een gevoel van walging voor zoveel arrogantie.
Opgedrongen multicul heeft voldoende bewezen wat een verrijking het voor de mensen is...
Mooi hoofdstukje voor de latere geschiedenisboekjes.

Naar mijn gevoel kunnen we ze beter compleet negeren, ze bewijzen al zo lang dat discussiëren met hen geen enkele zin heeft.
Ze wachten tot ze ooit eens horen wat ze willen horen. Ze volharden tot ze kunnen doen wat ze willen doen.
Oud 5 november 2010, 17:48   #1418
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij had al geantwoord.
Jij vindt een verbod op de hoofddoek belangrijker dan studeren en werken.
Ik heb hier nog nergens gelezen dat iemand d�*t belangrijker vindt!
Stop met je gemanipuleerde leugens, of dacht je dat we er in lopen?
Oud 5 november 2010, 17:50   #1419
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Voor de zoveelste keer: je stelt een complete zinloze vraag!
Studeren/ werken is belangrijker, of je zou moeten compleet achterlijk zijn!
Moslima's (meestal gebrainwashed door de islam en verplicht door hun bazige echtgenoten) die kiezen voor het hoofddoekje zijn en blijven dus achterlijk.
Probleem is niet dat wij het verbieden, wel dat jullie het verplichten van te dragen.
En stel je vraag nu maar nog eens een paar honderd keer.
't is te zien wat je onder achterlijk verstaat, natuurlijk.
Als dat objectief (zover dat het kan) gaat testen aan de hand van iq, kennis, etc durf ik er mijn hand voor in t' vuur steken dat er exemplaren zullen zijn die beter scoren dan jij.
Maar als jij het dragen van zo'n hoofddoek ( en de eventuele bijhorende islam ) gaat vereenzelvigen met achterlijkheid dan zijn ze dat natuurlijk ook.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 17:54   #1420
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad dit impliceert enerzijds dat je je hoofddoek afzet en gaat studeren; anderzijds dat je een verbod op de hoofddoek niet invoert en hen laat studeren.
Laten we doen zoals de Taliban: iedereen een hoofddoek en vrouwen hoeven niet te studeren.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be