Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2010, 22:59   #1461
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Voor zij die interesse hebben , een gratis boek over de huidige multiculproblematiek op google .... http://books.google.be/books?id=OliQ...20volk&f=false
Hoezo een boek lezen? En al die ongefundeerde meningen opgeven? Hoe gaan ze dan nog hun zelfhaat op de buitenwereld, op joden, sossen, sikhs en moslims kunnen steken?

Jij wil een vlaag zelfmoorden ofzo?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 23:14   #1462
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Moslimfundamentalsiten /radicalen, moet je volgens artisjok niet uit het land zetten maar wel overal hun zin geven. Dat zal volgens haar onze samenleving ten goed komen.
1) Waarom zou je fundamentalisten en radicalen het land uit zetten? Is het verboden om fundamentalist te zijn of radicaal? Worden dat soort meningen niet gedekt door de grondwetsartikelen omtrent vrijheid van meningsuiting, vrijheid van organisatie en vrijheid van de pers?

2) Als je fundamentalisten/radicalen het land wil uitzetten, waarom doe je dat dan niet met christelijke fundamentalisten / radicalen, joodse fundamentalisten, communistische radicalen, nazi's en alle andere mensen die in jouw ogen radicaal of fundamentalist zijn?

3) Een deel van de fundamentalisten/radicalen heeft zeker de Belgische nationaliteit aangezien ze hier geboren zijn. Als die mensen geen ander land van oorsprong hebben, wat betekent dan 'land uitzetten'? Waar stuur je ze concreet naartoe? Nederland? Griekenland? Zimbabwe? Indonesië?

4) De grondwet bepaalt in artikel 1 dat alle Belgen gelijk zijn voor de wet en dat de wetten van toepassing zijn op iedereen op het grondgebied België.
Hoe kan je verklaren of verantwoorden dat je wetten anders wil toepassen naargelang iemands radicaliteit of fundamentalistische ingesteldheid?
Hoe meet je die radicaliteit en fundamentalistische ingesteldheid?

5) Opkomen voor een gelijke behandeling voor iedereen op het grondgebied en voor artikel 1 van de grondwet dat bepaalt dat alle Belgen gelijk zijn voor de wet, en dus bijvoorbeeld voor het recht op vrije meningsuiting, betekent niet dat je het eens bent met elke mening die geuit wordt.
Het betekent alleen dat je vindt - zoals de grondwet bepaalt - dat dat recht voor iedereen moet gelden, ook (en vooral- voor mensen waar je het niet mee eens bent. Anders gaat het niet om rechten maar om gunsten.

Als je voorstander bent van het systeem van gunsten (in plaats van rechten) kan je dan uitleggen wie de autoriteit en macht moet krijgen om die gunsten toe te kennen of in te trekken?

6) In welke zin zou het afschaffen van het gelijkheidsprincipe en het willekeurig toekennen van gunsten in plaats van rechten onze samenleving ten goede kunnen komen? En omgekeerd, in welke zin is het pleiten en opkomen voor gelijke rechten en een gelijke behandeling voor de wet, ten nadele van onze samenleving?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 23:19   #1463
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Marie, dat is een uitspraak die ik nooit van jou verwacht zou hebben.
Jij bent toch ook katholiek opgevoed. Dan weet je toch wel dat religie niets met al dan niet snugger zijn te maken heeft. Of denk jij dat je ouders niet al te snugger waren?

Ik denk dat ze in levensbedreigende situaties wel een uitzondering zullen willen maken.

Je repliceerde toch op :
Stel nu dat er moslima's zijn die hun hoofddoek willen dragen, ook op school en op het werk. Dat die moslima's vinden dat ze zonder de hoofddoek de deur niet uit kunnen.
Stel nu dat er geen verbod is; maar dat sommigen de hoofddoek willen verbieden op school en op het werk.

Wat vind jij dan belangrijker.
Dat die moslima's studeren en werken of dat de hoofddoek verboden wordt?

Hoezo? het zijn de moslima's die de problemen veroorzaakt hebben?
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1451
In mijn religie heeft men mij geleerd respect te hebben voor anderen en discipline te hebben, dat houdt in aanvaarden dat er buiten uw eigen bestaanswereld rekening gehouden moet worden met wetten, waarden, normen en regels die bestaan voor het goed van de maatschappij en het welzijn van ieder van ons.
Als iedereen denkt zijn eigen regeltjes te kunnen maken en het niet nodig vindt rekening te houden met anderen dan kunnen we net zo goed onze regering, onze demokratie, onze wetten overboord gooien en in een complete anarchie leven.
Dat is wat Christus bedoelde toen hij zei : geef aan God wat God toekomt en geef aan de keizer wat de keizer toekomt.
Simpel, nietwaar?
En wat uw laatste vraag betreft (in de hoop dat u daar niet weer een herhalingsvraag van maakt want u hebt hier al een paar bomen doorgezaagd), ja, het probleem komt uit de moslimwereld zelf, als zij meer moeite doen om zich te integreren, zou dat belachelijke debiele hoofddoekendebat niet hoeven gevoerd te worden.
Oud 5 november 2010, 23:22   #1464
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
In mijn religie heeft men mij geleerd respect te hebben voor anderen en discipline te hebben, dat houdt in aanvaarden dat er buiten uw eigen bestaanswereld rekening gehouden moet worden met wetten, waarden, normen en regels die bestaan voor het goed van de maatschappij en het welzijn van ieder van ons.
Ik wist helemaal niet dat u moslim was.

Oud 5 november 2010, 23:24   #1465
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik wist helemaal niet dat u moslim was.
Ik wist niet dat moslims respect hebben voor dhimmi's.
Oud 5 november 2010, 23:26   #1466
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat moslims respect hebben voor dhimmi's.
Zo hebben we allebei iets bijgeleerd vandaag. Ik iets over u en u iets over moslims.

Werd het toch nog een mooie dag!

Oud 5 november 2010, 23:29   #1467
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo hebben we allebei iets bijgeleerd vandaag. Ik iets over u en u iets over moslims.

Werd het toch nog een mooie dag!
U "leert" dingen die er niet staan, u probeert waarschijnlijk sarcastisch te zijn, maar grappig bent u zeker niet, integendeel u geeft de indruk een heel zuur en ontevreden persoon te zijn.
Oud 5 november 2010, 23:36   #1468
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
u geeft de indruk een heel zuur en ontevreden persoon te zijn.
Vreemd toch hoe woorden een geheel verkeerde indruk kunnen geven als je de non-verbale communicatie niet kan zien.
Toont maar weer eens aan hoe je van iemand een toaal verkeerd beeld kan hebben als je alleen maar zij worden kan lezen of horen.

Oud 5 november 2010, 23:40   #1469
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vreemd toch hoe woorden een geheel verkeerde indruk kunnen geven als je de non-verbale communicatie niet kan zien.
Toont maar weer eens aan hoe je van iemand een toaal verkeerd beeld kan hebben als je alleen maar zij worden kan lezen of horen.
U moet afleren om de posts van anderen steeds maar gedeeltelijk te quoten.
Oud 5 november 2010, 23:46   #1470
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Voor de zoveelste keer: je stelt een complete zinloze vraag!
Studeren/ werken is belangrijker, of je zou moeten compleet achterlijk zijn!
Moslima's (meestal gebrainwashed door de islam en verplicht door hun bazige echtgenoten) die kiezen voor het hoofddoekje zijn en blijven dus achterlijk.
Probleem is niet dat wij het verbieden, wel dat jullie het verplichten van te dragen.
En stel je vraag nu maar nog eens een paar honderd keer.
Wanneer ga jij eens doorhebben dat de islamitische regels voor een moslima belangrijker zijn dan uw regels.

Hoe kan een moslima gebrainwashed zijn door haar religie als er geen dwang is in de islam? Ze kiest er tenslotte zelf voor om als moslima door het leven te gaan. Verder, dient de hidjaab gedragen te worden omwille van Allah en niet omwille van een echtgenoot.

Als een moslima -die zich vrijwillig aan een geloof onderwerpt- achterlijk is, wat bent u dan eigenlijk?
Oud 5 november 2010, 23:46   #1471
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U moet afleren om de posts van anderen steeds maar gedeeltelijk te quoten.
U zei dat u als moslim respect had voor andermans opvattingen. Waarom probeert u dan uw opvatting (steeds volledig quoten) op te leggen aan minister? Waarom hebt u geen respect voor zijn opvatting?

Hij maakt misschien de logische bemerking dat als iedereen iedereen volledig gaat quoten de draad nodeloos langer en zelfs onleesbaar wordt?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 23:56   #1472
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
U zei dat u als moslim respect had voor andermans opvattingen. Waarom probeert u dan uw opvatting (steeds volledig quoten) op te leggen aan minister? Waarom hebt u geen respect voor zijn opvatting?

Hij maakt misschien de logische bemerking dat als iedereen iedereen volledig gaat quoten de draad nodeloos langer en zelfs onleesbaar wordt?
U weet heel goed dat ik het over mijn christengeloof had, uw opmerkingen slaan zoals gewoonlijk op niets.
Oud 6 november 2010, 00:02   #1473
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wanneer ga jij eens doorhebben dat de islamitische regels voor een moslima belangrijker zijn dan uw regels.

Hoe kan een moslima gebrainwashed zijn door haar religie als er geen dwang is in de islam? Ze kiest er tenslotte zelf voor om als moslima door het leven te gaan. Verder, dient de hidjaab gedragen te worden omwille van Allah en niet omwille van een echtgenoot.

Als een moslima -die zich vrijwillig aan een geloof onderwerpt- achterlijk is, wat bent u dan eigenlijk?
Als voor een moslima de islamitische regels belangrijker zijn dan de regels van het land waar zij woont, dan is zij in het land waar zij woont niet op haar plaats. Dan is er voor haar maar één oplossing en dat is verhuizen naar een land waar de islam het voor het zeggen heeft, een moslim-staat dus.
Zoals wij echter weten door getuigenissen van islamitische vrouwen uit bv Iran zijn de vrouwen niet gelukkig in die landen. Zoals wij allen weten, vluchten duizenden en duizenden moslim(a)s weg uit hun geboortelanden (vb Afghanistan, zie het journaal van gisteren i.v.m. grenswachten).
De conclusie is simpel : moslims lijken niet in staat een gelukkige samenleving te maken, zij ontvluchten hun samenleving omdat zij hier gelukkiger kunnen leven, om hier gelukkig te kunnen blijven, moeten zij zich aan onze maatschappij aanpassen anders zouden wij een moslim-maatschappij moeten worden en moeten de moslims weer naar een ander land vertrekken om gelukkig te kunnen leven. Kunt u volgen?
Oud 6 november 2010, 00:03   #1474
suqar_7loe

Standaard

-

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 6 november 2010 om 00:03.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 00:04   #1475
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
-
Bijzonder origineel antwoord waaruit ik besluit dat u het volkomen met mij eens bent.
Oud 6 november 2010, 00:08   #1476
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Als voor een moslima de islamitische regels belangrijker zijn dan de regels van het land waar zij woont, dan is zij in het land waar zij woont niet op haar plaats. Dan is er voor haar maar één oplossing en dat is verhuizen naar een land waar de islam het voor het zeggen heeft, een moslim-staat dus.
Zoals wij echter weten door getuigenissen van islamitische vrouwen uit bv Iran zijn de vrouwen niet gelukkig in die landen. Zoals wij allen weten, vluchten duizenden en duizenden moslim(a)s weg uit hun geboortelanden (vb Afghanistan, zie het journaal van gisteren i.v.m. grenswachten).
De conclusie is simpel : moslims lijken niet in staat een gelukkige samenleving te maken, zij ontvluchten hun samenleving omdat zij hier gelukkiger kunnen leven, om hier gelukkig te kunnen blijven, moeten zij zich aan onze maatschappij aanpassen anders zouden wij een moslim-maatschappij moeten worden en moeten de moslims weer naar een ander land vertrekken om gelukkig te kunnen leven. Kunt u volgen?
Het is perfect mogelijk zich als moslima te houden aan de wetten van de islam en aan de Belgische wetten.

De meeste moslima's zijn hier geboren en opgegroeid, ik zie dus geen enkele reden om te vertrekken. Als u daar een probleem mee heeft, dan raad ik u een enkeltje Namibië aan.
Oud 6 november 2010, 00:15   #1477
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is perfect mogelijk zich als moslima te houden aan de wetten van de islam en aan de Belgische wetten.

De meeste moslima's zijn hier geboren en opgegroeid, ik zie dus geen enkele reden om te vertrekken. Als u daar een probleem mee heeft, dan raad ik u een enkeltje Namibië aan.
Daarstraks zei u nog :
Citaat:
U spreekt uzelf tegen. De wetten van het land hebben voorrang op de godsdienstwetten, als iedereen de regels van zijn godsdienst boven die van het land waar hij woont zou stellen, zou er spoedig een burgeroorlog losbarsten!
Oud 6 november 2010, 00:16   #1478
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mijn religie....
Die van Leonard?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 00:18   #1479
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Die van Leonard?
Als u een religie wil beoordelen op alle mensen die haar belijden, dan kan u beter direct a-religieus worden en vooral de islam mijden.
Oud 6 november 2010, 00:19   #1480
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Daarstraks zei u nog :

U spreekt uzelf tegen. De wetten van het land hebben voorrang op de godsdienstwetten, als iedereen de regels van zijn godsdienst boven die van het land waar hij woont zou stellen, zou er spoedig een burgeroorlog losbarsten!
Meid, ik had het over 'zijn regels'. De regels die hij maar al te graag zou ingevoerd zien zoals 'alle hoofddoeken af'. In die reactie sprak ik niet over de Belgische wetten. Ik spreek mezelf dus niet tegen.

Wat begrijp jij niet aan het feit dat de islam stelt dat je u verplicht moet houden aan de wetten van het land waar je leeft?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be