![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1561 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1562 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.vandaag.be/binnenland/265...subsidies.html Citaat:
Tenminste als men écht jonge islamitische vrouwen wil helpen bij hun emancipatie in het onderwijs en op de arbeidsmarkt. D�*t is de cruciale stelling. Als bepaalde religieuzen er voor kiezen om die emancipatie tegen te werken, bewijzen ze andermaal niet alleen dat de multiculturele smanleving mislukt is, maar ook manifesteren zij hun onwil tot integratie op die manier. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 november 2010 om 11:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1563 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is dus een heel ander verhaal en niet vergelijkbaar met de subsidiëring van het onderwijs dat op voorhand en structureel wordt betaald. Citaat:
Citaat:
Vraag is hoe de overheid dat best doet. Ik meen door het wegwerken van drempels.
![]() |
![]() |
![]() |
#1564 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U ontkracht de stelling van Paulus helemaal niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1565 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dan ook het recht om er met mijn hangbuikzwijn én klompen binnen te gaan. Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1566 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het leger wordt met uw belastinggeld gefinancieerd. Dat geeft u echter niet het recht er zomaar binnen te gaan. Met of zonder uw hangbuik.
![]() |
![]() |
#1567 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zal u toch wel begrijpen zeker. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1568 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Om de redenen die ik al eerder aanhaalde, ben ik in deze voor het Britse model. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1569 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou dus graag weten waarom ik op kousevoeten in een moskee moet als een moslima overal en ten allen tijde haar hoofddoek mag ophouden.
![]() |
![]() |
#1570 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je moet helemaal niet in een moskee.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 6 november 2010 om 11:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1571 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je gaat toch niet naar school in die moskee, je werkt er toch niet. Het heeft dan ook niets te maken met respect voor een godsdienst; maar alles met "meedraaien in onze maatschappij". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1572 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bovendien is het gewoon een kwestie van elementaire beleefdheid, zeg maar 'respect', dat men zich houdt aan de regels van welke organisatie of instelling dan ook, als je daar binnenstapt.
En wat mij ook opvalt -en dat mag ook eens gezegd worden- dat er binnen de islam die zichzelf profileert als zijnde dé religie van vrede... ... er geen enkele iman is die oproept om de hoofddoek net niet te dragen als dat aanstoot geeft of ergernis opwekt. Men zou ook kunnen zeggen: "Laat ons het goede voorbeeld geven en onze bereidheid tot vredelevend samenleven daadwerkelijk toepassen en daarom de hoofddoek niet dragen bij mensen die dat zien als een onwil tot vrede. Maar laten we ze thuis dragen uit respect vor Allah die slechts vrede wil voor iedereen". In werkelijkheid dragen ze de hoofddoek overal, uitgezonderd thuis. Tjah? Wat moet een mens van die "vredelievende godsdienst" dan wel denken? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 november 2010 om 12:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1573 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je moet helemaal niet naar die school ook. Er is LEERplicht, geen schoolplicht.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#1574 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Britse staat is een staat in verval. Ze gaan ervan terugkomen. Trouwens een uniform is een uniform, meerdere vormen van hoofddeksels leiden tot verwarring. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1575 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Intussen is er veel veranderd : ik ben volwassen geworden en niemand heeft mij ooit belet voor mezelf te denken. De Kerk is na het oecumenisch concilie ook volwassener geworden en heeft o.a. haar houding tegenover anders-gelovigen versoepeld. Verandering is mogelijk, evolutie is noodzakelijk. Maar de islam verandert duidelijk nooit, de islam past zich niet aan, in de islam worden regels niet bespreekbaar gemaakt. De islam is en blijft zoals ze was eeuwen geleden. En dat is erg jammer. Wat die "éne vraag" betreft, die is duidelijk enkel en alleen voor u zo ontzettend belangrijk, ik denk dat de meeste mensen die deze thread bezoeken er al op geantwoord hebben. Uw medestanders zeggen natuurlijk dat u gelijk hebt, ze willen u steunen. Uw tegenstanders wijzen erop dat de vraag niet correct is omdat ze uitgaat van een volkomen achterhaald denkbeeld (= vrouwen kunnen alleen goed functioneren met hoofddoek). Het al dan niet dragen van een hoofddoek is overigens wel een belangrijke factor in de integratie, als islamvrouwen zich per se willen onderscheiden van de autochtone vrouwen om zich op die manier te beschermen tegen hun opdringerige mannen, is het duidelijk dat zij met een zwaar probleem moeten leven en dat geeft serieus wat te denken. Zoals hier al veelvuldig gesteld : in hun privé-leven kunnen ze doen wat ze willen maar in andere omgevingen hebben ze zich aan de regels te houden en moeten ze respect tonen voor de andere leden van de samenleving.
![]() |
![]() |
#1576 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moslims kunnen hun eigen scholen oprichten. U zevert. Zoals steeds. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1577 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Graag wat uitgebreider argumenteren. In het VK heeft men daartoe beslist om de integratie te vergemakkelijken, om de aanwezigheid van migranten zichtbaar te maken in openbare functies, in de media, enz. Daardoor is het VK een veel meer geïntegreerde samenleving.
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1578 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien binnenkort een begeleid bezoekje met OKRA?
![]()
![]() |
#1579 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eten tijdens radaman in ziekenhuizen kan "patienten en hun bezoek kwetsen", dus de artsen moeten dan maar in het geniept op het toilet hun lunch opeten, buiten het zicht van het Herrenvolk. In de ooit beroemde Oxford street, wereldberoemd voor de feërieke kerstverlichting, moest men discreet zijn en rekening houden met de andersgecultureerden. In de statiestraat van mijn eigenste dorp hangen er sindsdien meer kerstlampjes dan in Oxfordstreet. De lijst is eindeloos. Hier kan je een opsomming lezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1580 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bezoek graag kerken, musea, tempels, pyramiden en weet ik veel, waarom mag ik dan geen moskee bezoeken? Word ik uitgesloten?