![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3521 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En nog zo eentje: Moslims kunnen nooit perfect samenleven zonder conflicten. Een perfect samenleven zonder conflicten is namelijk onmogelijk. Vraag is hoe we conflicten oplossen, hoe we ze vermijden waar mogelijk en hoe we ze kleiner maken als ze ontstaan. Haat, veralgemeningen, racisme lijken me daartoe niet de beste manier. En éen ding is zeker: er is geen weg terug en er is geen alternatief behalve samenleven. Tenzij men massaal aan een ethnische zuivering begint, maar dan sta ik niet aan de kant van zij die willen zuiveren maar aan de kant van diegene die weggezuiverd dreigen te worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#3522 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wij gaan niet op de straat baasje spelen omdat de Kerk ons opfucked tegenover het Westen waarin wij wonen. Tegelijk ook subsidies ontvangen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Allemaal normaal voor u? Ik kom stillaan van mijne wolk af! Citaat:
![]() |
![]() |
#3523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3524 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Deze studente, die overigens vloeiend Mandarijn-Chinees, Nederlands, Engels en Kantonnees spreekt en een master TEW op zak heeft, had een part-time contract aangeboden gekregen door Delta Lloyd als revisor. Een deftige, goed betaalde job met extra-legale voordelen zoals een mini-cooper en doorgroeimogelijkheden. Eentje waarmee je dus (volgens de heersende doctrine in dit land) veel belastingen betaalt, economische meerwaarde genereert en een deftig leven kan leiden. Na een paar jaar zou zij ongetwijfeld een full-time contract in handen kunnen krijgen. Bedrijven als Delta Lloyd zijn immers wanhopig op zoek naar mensen die vloeiend Chinees spreken. Bovendien staat elke ervaring bij zulke bedrijven bijzonder goed op iemands CV. Maar een part-time contract is natuurlijk niet voldoende om aan de slag te mogen in dit land. Delta Lloyd vond uiteindelijk geen andere part-time job om haar aan te kunnen nemen. Andere bedrijven zijn omwille van haar gebrekkige kennis van het Frans niet bereid om haar aan te nemen. Binnen een half jaar vertrekt deze studente - nadat ze hier een jaar of vier �* vijf studeerde - wellicht naar China, om daar enkele jaren te 'herintegreren'. Volgens mij heeft onze samenleving daarmee een hoop geld buiten gegooid. En ook haar zal dat wellicht geen goed doen. Chinese revisoren zijn in 2009 een half jaar lang technisch werkloos geweest door een gebrek aan klanten (ondanks de sterke economische groei daar). Haar talenkennis is inderdaad erg sterk, maar ze zal zoals eerder gezegd zichzelf opnieuw moeten integreren in China. De economie staat daar immers niet stil zoals bij ons. Een remigratie betekent echter ook dat haar vriend zal vertrekken. Ook die jongen heeft een universitair diploma op zak, en dus wellicht een zekere toegevoegde waarde. Kan er iemand me zeggen wat een eenzijdige verstrenging van de snel-Belg-wetgeving in zo'n gevallen concreet zou oplossen? Een versoepeling had hier zowel die vrouw als onze samenleving juist veel kunnen opleveren. Blijkbaar hebben onze heren beleidsmakers en onze heren toogpolitici voldoende centen om ze op zo'n achterlijke manier door ramen en deuren buiten te gooien. Mijn respect voor die beleidsmakers en toogpolitici neemt er alleszins niet mee toe. mvg, Andy
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 12 november 2010 om 22:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3525 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laat dat lichtje dan ook branden: Waarom hoogopgeleide mensen het moeilijker hebben om te blijven dan vluchtelingen. Dat wil dus zeggen: Dit land financiert haar eigen ondergang. Ik hoop alleszins weg te zijn als het schip ten onder gaat.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 12 november 2010 om 22:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3526 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ninelle : 12 november 2010 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3527 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien eventjes voor de volledigheid Andy. Zodat er zeker geen misverstand bestaat tussen u en mij... Waarom zouden wij liegen volgens jou? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3528 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#3529 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is juist dat overal waar mensen zijn er ook conflicten zijn. Maar er is nog steeds een verschil tussen menselijke conflicten die ontaarden en mensen die menen van Godswege conflicten te mogen maken. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3530 |
Banneling
|
![]() Multicultureel zou enkel kunnen slagen , wanneer er geen groepering en geloofsovertuiging meespeelt van wie het doel , "overheersen " is .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3531 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() En dat zal niet voor de eerst komende jaren zijn, ... moet zeker nog drie jaar blijven. Daarna zien we wel. En waar ik werk, zijn er nog vestigingen in Europa, dus wie weet...
![]() |
![]() |
#3532 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als dat niet het geval is, dan vrees ik een beetje voor uw (en mijn) arbeidsmobiliteit. Op macro-schaal is die hoe dan ook niet erg indrukwekkend.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 12 november 2010 om 22:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3533 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nuja, Nederland is niet zo ver van de deur he ![]()
![]() |
![]() |
#3534 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk leef je in een erg klein taalgebied. Dan moet je het louter van je kennis hebben om te kunnen migreren en een deftige job te kunnen bemachtigen. Een professorentitel en meerdere onderscheidingen bezitten helpt. Voor alle anderen bestaat er hoogstens wat hoop.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 12 november 2010 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3535 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er werken zoveel Belgen in Nederland en andersom...
Daar werk vinden lijkt me niet onmogelijk, daar een appartementje huren nog minder.
![]() |
#3536 |
Minister-President
|
![]() Nederland moet nog wel te doen zijn, ja. Succes ermee, moest je dat ooit proberen.
![]() |
#3537 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zit graag op mijn werk, dus zal een grote stap zijn. Maar ik moet ook toekomstgericht denken en inzien dat België ten onder gaat. Maarja, als de zeespiegel stijg is Nederland ook tenonder, letterlijk dan.
![]() |
![]() |
#3538 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik was vandaag een hele dag aan het ronddwalen in Borgerhout en Kiel. Ik ben geen enkele vreemdeling tegengekomen die voor onrust zorgt. Ik vind het zelfs mooi om te zien hoe al die mensen met een verschillende afkomst erin slagen om op een vredige manier samen te leven. Ik vind jou en een aantal andere figuren enorm flauw. U doet alsof u elke dag een pak rammel krijgt van de marokkaantjes. Kerel, wordt eens wakker en steek uw handen uit de mouwen ipv zo te memmen over zaken die er niet zijn. Misschien kan een psychiater u verlossen van die waanideetjes, want ze beginnen een enge vorm aan te nemen. En het negatieve is dat de kans groot is dat ge andere brave mensen kunt besmetten.
![]() |
![]() |
![]() |
#3539 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3540 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN