![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4661 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan het éne kwaad niet vergoelijken door een ander aan te kaarten. Overigens wordt hier gesproken over wreedheid jegens dieren en mag men er op reclameren. O wee, als men iets durft zeggen over het halal-slachten in naam van de islam. Of gebeurt dat misschien niet, filosoof, en is dat dan niet wreed?
![]() |
![]() |
#4662 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zitten hier tenslotte wel in de thread multicul op het subforum immigratie en integratie. Als u grieven hebt tegen de rest van het Belgische land, staat het u vrij daar een thread over te openen in andere subfora.
![]() |
#4663 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4664 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kook niet maar omdat we een immense groententuin hebben is er in de winter dagelijks soep en in de zomer bakken vers 'groenvoer'..helaas smaakt dat niet altijd even goed zonder vleesextract of bouillion.. zeewier eten.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4665 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het verschil is echter dat we de keuze hebben om het afzien van de dieren in kwestie te beperken, ik kies ervoor om die optie te gebruiken. Wij zijn geëvolueerd om alles te eten, dit houdt ook in dat we vlees eten.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4666 |
|
![]() Omdat ik mij daar als vlees- en visliefhebber niet echt de juiste persoon voor vind. Er worden nl. ook dieren geslacht voor mijn plezier. Dat dat dan gebeurt onder verdoving (die vaak niet eens werkt) om de gewetens van tere zielen te sussen, doet er weinig toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4667 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4668 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4669 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4670 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens: wormen levend roosteren is inhumaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4671 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan is het probleem meteen de wereld uit, natuurlijk. Bestaan er vegetarische moslims? Dat offerfeest is toch een soort van heilige plicht, of niet?
![]() |
![]() |
#4672 | ||
|
![]() Citaat:
2) Demonstreer maar eens dat er geen dieren meer gedood zullen worden als de mensen geen vlees meer eten 3) Demonstreer maar eens dat het willen beperken van het lijden van een dier een 'drogreden' is, of een poging om mijn 'geweten' te sussen Als er hier ene met drogredenen aankomt om het onverdoofd slachten af te wimpelen als zijnde irrelevant, dan zal het wel jij zijn.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4673 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4674 |
Banneling
|
![]() Onverdoofd slachten moet uiteraard verboden worden, maar dat is een kleinigheid.
Hoe de dieren worden behandeld tijdens hun leven is veel belangrijker dan de slachting, die maar een kort onderdeeltje van hun leven is. Halalslachtingen zijn overigens niet zo enorm pijnlijk als wordt verteld indien goed uitgevoerd. Het bloed verlaat de hersenen snel waardoor het dier snel bewustzijn verliest. Het gaat mensen hier om de islam, en niet de slachtingen. De slachtingen zijn geen probleem vergeleken met de vleesindustrie in haar geheel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4675 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4676 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
halal slachten verschilt hoogstwaarschijnlijk niet fundamenteel van gewoon slachten..als overtuigd seculier is het me gewoon te doen om de invloed van een religie op seculiere (slacht)wetten.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4677 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4678 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4679 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je hebt trouwens niet begrepen waarnaar ik verwees met het woord drogreden (ik had het nochtans in het vet gezet, maar goed): "Als ik het niet doe, dan doet een ander het wel". "Weet jij niet hoe duur het is om vegetarisch te eten". "Ik wil niet experimenteren met mijn gezondheid". "Vegetarisch eten is niet lekker/niet gevarieerd". Stuk voor stuk drogredenen. Niet alleen van jou, he. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4680 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |