Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2010, 14:44   #4641
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Van de inwoners van de Stad Antwerpen,want deze hebben geen vrije keuze !!!!
Ik heb daar weinig problemen mee en ik ben toch al een jaar of dertig inwoner van de stad Antwerpen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 14:45   #4642
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Natuurlijk wel.
2

Zo zit ik nu op kastanjes te kauwen. Lekker en gezond.

Wel uitzien bij het kopen dat er geen kleine gaatjes in zitten. Worm.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 14:47   #4643
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het alternatief van de gewone slachtvloer in dat artikel is die met verdoving (en ik wist dat ik ergens die 10€ gelezen had )

Citaat:
In de shelter van Park Spoor-Noord zouden moslims een dertiende slachtlijn kunnen gebruiken mét verdoving. In plaats van 25euro voor het gebruik van de gewone slachtvloer, zouden ze voor het alternatief maar 10euro moeten neertellen.
Enfin, als ik dit lees, dan concludeer ik dat men bedoelt dat die 13de slachtlijn 10€ kostte ipv de volle pot.

Nu ja, het doet er weinig toe, die 13de lijn met verdoving gaat niet door omwille van geblunder in de politiek (weeral eens)
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 14:49   #4644
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo kan je dat doen, of je kan gewoon de wetenschappelijk literatuur erover raadplegen. Vegetariërs zijn niet ongezonder dan vleeseters. Dat is een gemakkelijke drogreden.
Uit mijn post zou je moeten kunnen opmaken dat gezondheid niet de hoofdreden is waarom ik nog steeds vlees eet.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 14:52   #4645
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Uit mijn post zou je moeten kunnen opmaken dat gezondheid niet de hoofdreden is waarom ik nog steeds vlees eet.
En daarom schrijf je dat je niet wil experimenteren met je gezondheid en dat de meeste vegetariërs die je kent vaker ziek zijn dan jij (een ervaring die ik al niet met je deel, bijvoorbeeld)?

Ik zie niet in wat er minder immoreel zou zijn aan het snel doden van een dier voor in principe overbodige consumptie dan het iets trager doden van datzelfde dier voor even overbodige consumptie. Je zegt dat het niet immoreel is, omdat het je eigen gedrag betreft.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 16 november 2010 om 14:52.
Oud 16 november 2010, 14:54   #4646
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wel.
Neen....nie zeveren..je moet als vegatiër culinair terrein afstaan..ik zeg niet dat er geen variatie is maar je bent beperkt(er)
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 14:56   #4647
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok mss wel juist van U,maar 172 nationaliteiten laten samen leven is toch echt wel om problemen vragen hé,nee dat kan arm Vlaanderen niet aan
een nationaliteit is irrelevant voor mensen. Religieuzen echter willen hun godsdienst aan een nationaliteit linken en dan doen alsof die nationaliteit onlosmakelijk verbonden is met hun oplichterstrukken.
Uw afkomst is maar belangrijk om mensen een kapstok te geven doorheen hun ontwikkeling, het is verre van allesbepalend omtrent u leven en hoe je zaken zal aankpakken en beleven.
Religie is de ziekte die samenleven onmogelijk maakt.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 15:01   #4648
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Neen....nie zeveren..je moet als vegatiër culinair terrein afstaan..ik zeg niet dat er geen variatie is maar je bent beperkt(er)
En dan? Als het dan toch gaat om de grote principes van de dieren nodeloos lijden te bezorgen. Je kan onmiddellijk je steentje bijdragen als je dat dan toch zo belangrijk vindt. Maar nee, liever alle dagen koteletten, biefstukken en kippen vreten en dan klagen dat moslims schapen kelen. De thuisslacht is in België trouwens nog maar verboden sinds de jaren '90. Nooit zelf eens een kip of een varken geslacht? Ik wel, als kind.
Oud 16 november 2010, 15:03   #4649
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan inderdaad geen vlees meer eten. Maar vegetariërs worden tegelijkertijd ook gedwongen om creatiever te zijn in hun koken dan anderen. En dat laatste compenseert het eerste meer dan voldoende. Dat ligt wellicht ook aan de typen die vegetarisch worden: die zijn sneller en meer bezig met hun voeding dan de gemiddelden.

Ik dacht dat daar ook onderzoek naar verricht was. Maar zelfs indien dat niet zo zou zijn, dan maken de mensen uit mijn omgeving die stelling wel erg aannemelijk. Ikzelf stond zo op mijn eenentwintigste nog geen thalil klaar te maken.
Oud 16 november 2010, 15:43   #4650
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Je kan inderdaad geen vlees meer eten. Maar vegetariërs worden tegelijkertijd ook gedwongen om creatiever te zijn in hun koken dan anderen. En dat laatste compenseert het eerste meer dan voldoende. Dat ligt wellicht ook aan de typen die vegetarisch worden: die zijn sneller en meer bezig met hun voeding dan de gemiddelden.

Ik dacht dat daar ook onderzoek naar verricht was. Maar zelfs indien dat niet zo zou zijn, dan maken de mensen uit mijn omgeving die stelling wel erg aannemelijk. Ikzelf stond zo op mijn eenentwintigste nog geen thalil klaar te maken.
En vis toch ook niet ?..of zijn dat vaginisten..

typen die veganistisch worden ?..90 % bakviswijven die een trauma oplopen als ze in lamsogen kijken..

Dat is ook allemaal puur gevoelsmatig...ze willen niet rechtstreeks betrokken zijn bij het doden van dieren maar zijn indirect verantwoordelijk voor het verwoesten van natuurlijke leefomgevingen

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 16 november 2010 om 15:43.
Oud 16 november 2010, 15:48   #4651
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan? Als het dan toch gaat om de grote principes van de dieren nodeloos lijden te bezorgen. Je kan onmiddellijk je steentje bijdragen als je dat dan toch zo belangrijk vindt. Maar nee, liever alle dagen koteletten, biefstukken en kippen vreten en dan klagen dat moslims schapen kelen. De thuisslacht is in België trouwens nog maar verboden sinds de jaren '90. Nooit zelf eens een kip of een varken geslacht? Ik wel, als kind.
Wat een zwart-wit gekakel...iemand die de leefomstandigheden van gevangenen wil verbeteren, mag dus nooit nog iemand gaan aangeven ?

Ik slacht nu nog af en toe een kip...

Een religie moet zich gewoon houden aan bestaande wetten rond dierenwelzijn...geen uitzonderingen...

Anders mogen moslims volgende week mischien een toevallig gepasseerde hond kelen omdat het 'onrein' is..
Oud 16 november 2010, 15:53   #4652
Steve_M

Standaard

Citaat:
Wat een zwart-wit gekakel...iemand die de leefomstandigheden van gevangenen wil verbeteren, mag dus nooit nog iemand gaan aangeven ?

Ik slacht nu nog af en toe een kip...

Een religie moet zich gewoon houden aan bestaande wetten rond dierenwelzijn...geen uitzonderingen...

Anders mogen moslims volgende week mischien een toevallig gepasseerde hond kelen omdat het 'onrein' is..
Toe maar, en ik "kakel" dan zwart-wit.
Oud 16 november 2010, 15:55   #4653
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
't Is net omdat we het gezien hebben dat we er zo fel tegen in gaan!
Bekijk de link in mijn onderschrift eens. Zie hoe het kan in het begin.
Anderen schieten een pin rechtstreeks door de koe haar hoofd dat ze op slag dood is... En nog zoveel andere manieren.

Ook is het Westen bezig met studies om meelwormen etc in ons eten te draaien, zodat de arme dieren niet meer als massaproduct behandeld hoeven te worden. Dit wil zeggen op mekaar proppen en 8h+ op baan o.a.

Zie toch in dat wij vooruitgang willen op ELK vlak en dat net nu halal slachtingen het ergste van het ergste is als het om de slacht gaat.
Heb jij dan geen empathie met die meelwormen?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 16:00   #4654
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel heb ik erg veel gedronken,maar das geen vlees hé
De pijn en de kreet van het malt en de hop die bruut worden afgesneden om duveltje4711 te plezieren...
Oud 16 november 2010, 16:03   #4655
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
En wij willen dat dat ook stopt!
Ik heb de beelden gezien van zo'n biggetje dat onverdoofd geslacht wordt.
Het diertje krijst en springt heel lang in het rond, weet duidelijk geen blijf met de overmaat aan pijn.

Maar het is voor mij een beetje het ene slecht goedpraten met het andere slechte.
Wij willen dat alle dierenleed op een halte komt. En dat een religieuze overtuiging in hier geen reden mag zijn tot onverdoofd slachten.

Van mijn parten mogen boeren dat onverdoofd castreren hun vergunning verliezen.
Maar een antivreemdelingenhetze ligt beter in de markt, hé?
Oud 16 november 2010, 16:05   #4656
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De pijn en de kreet van het malt en de hop die bruut worden afgesneden om duveltje4711 te plezieren...
Zo zat dat je zelfs mijn echte nick niet kan onthouden;erg Fil .....
Oud 16 november 2010, 16:15   #4657
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En vis toch ook niet ?..of zijn dat vaginisten..
Vegetariërs die geen vis eten. Pas dan wordt het echt interessant om te koken.
Citaat:
typen die veganistisch worden ?..90 % bakviswijven die een trauma oplopen als ze in lamsogen kijken..

Dat is ook allemaal puur gevoelsmatig...ze willen niet rechtstreeks betrokken zijn bij het doden van dieren maar zijn indirect verantwoordelijk voor het verwoesten van natuurlijke leefomgevingen
Dat is allemaal wel juist. Maar dat zijn tegelijkertijd ook mensen die veel meer noten, bonen, kastanjes, tofu en andere ingrediënten eten en daarmee ook veel meer kunnen aanvangen dan ikzelf. (Sommige van die vegetariërs toch. Diegenen die hun corn- en tofu-lapjes in de supermarkt gaan halen reken ik daar niet bij.)

Stel jezelf eens de vraag hoe divers de gerechten zijn die je regelmatig klaarmaakt waarbij je geen opdeling hebt tussen 'groenten', 'aardappelen' en 'vlees', met elk van die drie zo ruim mogelijk gedefinieerd.

En als afsluiter: hoe vaak eet een niet-vegetariër als jij zeewier? Welke fruitsoepen kan je op tafel zetten? Hoeveel yoghurt verwerkte je deze week in je gerechten? En hoe frequent gebruik je kruiden als anijs, kurkuma, massala's, teriyaki of kardemom?

Laatst gewijzigd door Andy : 16 november 2010 om 16:24.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 16:28   #4658
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kreeften levend koken, ganzen volstompen tot hun lever barst, biggen onverdoofd castreren, patrijzen kweken om ze vrij te laten en 5 meter verder af te schieten, dat is "kultuur" daarentegen. De onze, zegt men, dus onaantastbaar. Helemaal niet barbaars. "barbaars" is immers een woord dat men op anderen kleeft.
Ik weiger kreeft te eten, ik weiger foie gras te eten, ik eet nooit patrijs, dat van die biggen dat wist ik niet voor ik het hier las. Ik weiger echter ook halalvlees te eten van dieren die onverdoofd geslacht werden omwille van één of ander vroegmiddeleeuws gebruik. En u?
Oud 16 november 2010, 16:33   #4659
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar kan een kreeft nog drie minuten voelen dat ze gekookt wordt. Straf hoeveel vegetariërs er op dit forum zitten zo rond dat fameuze offerfeest. De niet-vegetariërs die hier grote praat willen verkopen over het slachten van schapen moeten dringend eens een slachthuis bezoeken, want blijkbaar koesteren zij de illusie dat "als ze een eurootje meer uitgeven" aan hun biefstuk, die koeien dansend hun dood tegemoet gaan.
En omdat er nog andere misbruiken bestaan, moeten wij het onverdoofd slachten van dieren door moslims wel goedvinden? Moeten wij soms onwetend vlees eten van "halal-geslachte" dieren die op wrede wijze gestorven zijn?
Ik ben geen vegetariër maar ik doe niet mee aan wreedheid jegens dieren met een flauw religieus excuus.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 16 november 2010 om 16:34.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 16:35   #4660
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kreeften levend koken, ganzen volstompen tot hun lever barst, biggen onverdoofd castreren, patrijzen kweken om ze vrij te laten en 5 meter verder af te schieten, dat is "kultuur" daarentegen. De onze, zegt men, dus onaantastbaar. Helemaal niet barbaars. "barbaars" is immers een woord dat men op anderen kleeft.
Van iemand die als nick "filosoof" kiest zou je toch mogen verwachten, dat hij weet wat een argument is vind ik.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 november 2010 om 16:35.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be