![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Banneling
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
|
![]() Citaat:
Daarbij is het inderdaad nodig. Wat ik beweer is niet dat het volstrekt onnodig is, maar dat het maar 1 manier is om informatie te verkrijgen, en zeker niet de enige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
|
![]() Citaat:
Zet de generatoren korter bij de verbruiker, hierdoor zal je kabel minder snel opwarmen. Leg een dikkere kabel waardoor de stroom vlotter door de kabel gaat.
__________________
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Citaat:
In Japan is het hele spoorwegnet geprivatiseerd. Het spoor heeft daar een marktaandeel van 30% in de totale mobiliteit. Dat krijg je niet door geen goed product aan te bieden. Wat onrendabele lijnen betreft kan de overheid altijd natuurlijk er voor kiezen te subsidiëren. Maar dan is het nog steeds beter om de uitvoering aan te besteden, kwestie van zoveel mogelijk OV voor je belastinggeld te krijgen.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Als bijvoorbeeld een hoop mensen met de bus of de auto van A naar B gaan, dan zou je daar uit kunnen afleiden dat het wel eens zou kunnen renderen een spoorlijn te bouwen...
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#565 |
Banneling
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
|
![]() Ding met openbaar vervoer is dat men toch wel erg gortig moet doen om het gros van de reizigers weg te pesten.
Pakweg studenten hebben geen andere keuze. Ik ben gedwongen om de trein te blijven gebruiken zelfs al gaan de treinconducteurs op willekeurige reizigers slaan met stokken. Dit betekent dat, bij een geprivatiseerd net, men veel kan snijden in comfort zonder verlies. Het kan zelfs zo zijn dat een lagere hoeveelheid aan reizigers rendabeler is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#566 |
Banneling
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Citaat:
Neem bijvoorbeeld bussen van het Meetjesland naar Gent. Zou men die bussen allemaal laten eindigen aan een station langs de lijn Gent - Eeklo dan zou men met dezelfde inzet aan personeel, energie en kapitaal op de meeste lijnen de frequentie kunnen verdubbelen. Maar dan is het wel nodig dat men de dienstregeling van de treinen en de bussen beter coördineert.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | |
Banneling
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
|
![]() Citaat:
Er zijn natuurlijk andere mechanismen om andere vormen van informatie te krijgen.
__________________
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Citaat:
De Zwitserse spoorwegen krijgen geen subsidie voor het IC/IR net. Moeten daar dus winst maken, en moeten dus een goed product aanbieden. En dat doen ze ook. Een IC heeft in Zwitserland nog een heuse restauratiewagen, een hogere gemiddelde snelheid dan in België (ondanks dat het landschap niet echt meewerkt) en de stiptheid is voorbeeldig. En oh ja, het OV staakt hier nooit.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#571 |
Banneling
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
|
![]() Ik zie geen voorbeeld waar Zwitser een ander mechanisme aanhaalt om informatie te vergaren die nodig is voor dit soort beslissingen...
__________________
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
|
![]() Citaat:
__________________
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |
Banneling
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
|
![]() Citaat:
En er is ook de vraag: hoeveel alternatieven heeft men? Als ze daar plots een slechte dienst zouden aanbieden, wat gebeurt er? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#575 |
Banneling
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
|
![]() Citaat:
Het is in ieder geval meer dan dat: er is ook een appraisementprocess nodig om te kijken naar de mogelijke winstgevendheid van een operatie.
__________________
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |
Banneling
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
|
![]() Citaat:
En wat is dat proces? Illustreer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld: als je een nieuwe manier van x naar y zou aanbieden, dan kijk je naar hoeveel mensen nu van x naar y gaan, hoeveel dat daarvoor betaald wordt, hoeveel dat het jou zou kosten om ook iets aan te bieden en hoeveel cliënten je aan welke prijs nodig hebt om dat succesvol te maken.
__________________
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#579 |
Banneling
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
|
![]() Dat komt neer op kijken hoeveel mensen de bus nemen.
Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 19 november 2010 om 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
|
![]() Nope.
__________________
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |