![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1561 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1562 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1563 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1564 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.rkdocumenten.nl/rkdocs/in...?mi=600&doc=34 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1565 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zou je dat ook met een voorbeeld of met argumenten kunnen onderbouwen? Mij lijkt het dat zoiets eerder "weggegooid geld" is (om redenen die ik hierboven al heb aangehaald), maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Citaat:
![]() |
![]() |
#1566 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Veel mensen gaan er gewoon van uit dat het seksuele leven niet verder reikt dan een zo explosief mogelijk bevredigen van lust en daar blijft het bij. Men is er gewoon op uit om een zo bevredigend mogelijk lichamelijk orgasme te bekomen en meent dat indien men daarin slaagt, men ook een geslaagd seksueel leven heeft. Vanuit die visie is het ook verleidelijk om vreemd te gaan want wie weet hoe leuk seks wel is met die ander? Maar in werkelijkheid is dat niet zo. Deze seksualiteitsbeleving is vooral ik-gericht. Wat vind ik leuk, wat heb ik graag, wat zou ik graag eens hebben enz... Deze ingesteldheid maakt je ook nieuwsgierig naar wat voor genot je buiten je relatie zou kunnen vinden. Bij een duurzame monogame relatie liggen de kaarten anders. Men is in staat om veel verder te gaan. Ware liefde is immers niet ik-gericht, maar jij-gericht. Wat vindt de ander leuk, wat zou mijn partner eens graag hebben, wat zou mijn lieveling eens willen beleven. Als deze houding wederzijds is, dan is men in staat het seksuele leven te ervaren als een levensreis. Binnen zo'n relatie kan het seksuele leven mee evolueren met de persoonlijkheid van de mens. Wat vandaag leuk is kan morgen een sleur zijn en wat vandaag nog een vraag is kan morgen een antwoord zijn. Het kennen van elkaars diepste geheimen, komt de relatie alleen maar ten goede. Als je daarbij elkaars vertrouwen bewaart wordt je seksuele leven iets unieks die alleen maar bij deze of gene past. Dan heb je geen zin om naar de hoeren te gaan, dan heb je niet de behoefte om vreemd te gaan, dan ben je niet nieuwsgierig naar iemand anders omdat je uit ervaring weet dat het seksuele leven iets is waar je elke dag aan bouwt en elke keer nieuwe horizonten tegemoet gaat en verlegt. Je bereikt een niveau dat je met het huidige consumptieseks, nooit kan bereiken. Vanuit de ervaring dat je met je sekuele leven dimenties kunt bereiken waarvan je niet eens wist dat ze bestonden, kijk je neer op wat men tegenwoordig consumpieseks noemt. Want wat is dat laatste eigenlijk meer dan een puberaal masturberen met het lichaam van een ander? Zo denk ik erover. Paulus. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1567 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moesten alle mensen besluiten tot duurzame monogame relaties, is de kans dat het aidsvirus zich verder verspreidt kleiner dan wanneer alle mensen alleen nog maar seksualiteit zouden beleven met een condoom toch? Op die manier kan binnen één generatie quasi volledig uitgeroeid zijn. Je weet toch dat het condoom erg laag aangeschreven staat als zijnde een betrouwbaar voorbehoedsmiddel? Dan zal het als bescherming tegen aids ook niet volledig te vertrouwen zijn. Het helpt natuurlijk wel, maar het geeft absoluut geen garantie. Zeker weten. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1568 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo? Wat is er niet "netjes" aan het werkwoord slinken, misschien?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1569 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, alleen tegen degenen die laten zien dat ze niet kunnen lezen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1570 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duurzame monogamie is wellicht het beste preventiemiddel dat er bestaat. Maar daar voor pleiten is onrealistische, utopische kwatsj. Iemand die op het punt staat vreemd te gaan, zal zijn hormonen op dat ogenblik niet onder bedwang houden met de wetenschap dat Dewinter pleit voor duurzame monogamie. In het beste geval mag je erop hopen dat hij zo verstandig is een condoom te gebruiken.
![]() |
![]() |
![]() |
#1571 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1572 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1573 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1574 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1575 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oef...een pak van mijn hart...stel u voor dat een homo, die sex met kinderen prima vindt, het nu met Jan eens zou zijn in zijn visie op het monogame hetero huwelijk
![]() |
#1576 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zij heeft pd gezegd ![]()
![]() |
![]() |
#1577 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |