![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1541 |
Banneling
|
![]() Mijn mening is dat er veel te weinig Homo's zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1542 |
Minister-President
|
![]() Als de waarheid niet gezegd mag worden, dan zijn die mensen toch medeschuldig aan de aidsverspreiding? Als een bepaalde groepen mensen een oplossing naar voren schuift, wordt die oplossing tegengehouden omdat het van een bepaalde groep komt, bv gelovigen.
Laatst gewijzigd door Inno : 8 december 2010 om 14:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1543 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leonard van namen ook. Die spreekt ook voor zijn privéwinkel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1544 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 december 2010 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1545 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een condoom gebruik je als preventie tegen een ziekte. Net zoals een griepspuit voor de wintermaanden bvb. Het is een puur utilitaire zaak. Citaat:
Ik vind echter wel dat de overheid mag "laten voelen" dat ze monogame relaties het nuttigst vind, bvb door het "promoten" van het huwelijk als samenlevingsvorm, en het (stabiele) gezin als basis (was het niet "hoeksteen" ?) van de maatschappij. Dat is een vorm van sociale conventie. Maar die conventie vloeit voort uit wat wij allemaal, als burgers, vinden, en niet vice versa: het is niet omdat de overheid huwelijk koppelt aan relatievorming, dat mensen trouwen. Citaat:
![]() Het beste is dan inderdaad trouw te blijven (maar daar heeft de overheid, zoals hierboven geschetst, weinig impact op, denk ik). Het tweede beste is dan veilig vrijen (en daar kan de overheid wel op sensibiliseren). En natuurlijk zou je jezelf best ook bij tijd en wijlen laten testen als je toch onveilig hebt gevreeën (ook hier is een rol voor de overheid weggelegd).
![]() |
![]() |
#1546 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om welke reden(en) gaat u ervan uit dat een sensibiliseringscampagne van de overheid in het eerste geval weinig impact zal hebben en in het tweede geval wel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1547 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1548 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1549 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De overheid heeft nu eenmaal het grootste gedeelte van de gezondheidszorg waar wij als burgers in aanraking mee komen, in handen. Dat de overheid booschappen uitstuurt die verband houden met de gezondheidszorg, wordt dus door zowat alle burgers aanvaard. Of ze er mee gaan rekening houden is een andere zaak (zie maar naar alle campagnes tegen roken bvb, maar er bestaan -gelukkig genoeg- ook genoeg voorbeelden van gelukte preventiecampagnes), maar is toch waarschijnlijker dan het geval waarbij de overheid reclamecampagnes zou opzetten tegen vreemdgaan. Persoonlijk zou ik dat laatste vooral lachwekkend vinden, gezien het hoge aantal affaires binnen de politiek.
![]() |
#1550 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
is ook wat ik mij afvraag; ik ga ervan uit dat wie stemt op een partij weet waarvoor die partij staat en de tegenpartij zou zo onderwijl ook wel mogen weten welk vlees uit die kuip kruipt.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 8 december 2010 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1551 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een condoom gebruiken is reeds een uiting van een bepaalde ethiek. Het gaat dus om meer dan enkel een boodschap die te maken heeft met gezondheidszorg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1552 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoals gezegd, en ik zal het blijven herhalen, Jan: die quote was slechts het begin van onze discussie. Naar aanleiding van deze vraag heb ik je immers uitgedaagd om een (wetenschappelijke) studie te tonen die gewag maakte van die link. Dat heb je gedaan, meer nog, je kwam met een psychiater op de proppen die zelfs beweerde dat ALLE gevallen van pedofilie (binnen de kerk) konden worden teruggebracht op homofiele mannen. Een exclusieve koppeling van pedofilie aan homofilie dus. Ik moet eerlijk zijn dat ik na het lezen van dat artikel minstens een beetje van mijn stoel ben gevallen. Zeker omdat je die link met zoveel "aplomb" (zonder bijhorende uitleg, zonder duiding van "dit is een voorbeeld, maar ik ben het er niet per se mee eens") hebt neergepoot. Wanneer je daarna bevestigde dat die psychiater met "grote waarschijnlijkheid tot een correcte conclusie" gekomen is, kon ik dus niet anders dan veronderstellen dat jij dat standpunt volledig genegen bent. Dat je echter alle moeite doet om dat tegen te spreken, door te focussen op de mogelijke ruimte voor interpretatie die je toch altijd binnen je posts weet te incorporeren, doet me besluiten dat je het toch niet helemaal eens bent met die psychiater. Kan je vrede nemen met die conclusie?
![]() |
#1553 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jij denkt dus wel dat zo'n campagne iets zou uithalen? Citaat:
![]() |
![]() |
#1554 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1555 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Begrijpe wie kan...
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 8 december 2010 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1556 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom niet? Ik zie trouwens niet in waarom er slechts een eensporenbeleid op dat vlak zou moeten gevoerd worden. In allerlei sensibiliseringscampagnes kunnen beide zaken ongetwijfeld een plaats krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1557 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat is theologisch gezien eigenlijk het probleem van condoomgebruik?
Laatst gewijzigd door drosophila : 8 december 2010 om 14:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1558 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar volgens PD is dat gepleit DE BESTE preventie. Dat is toch te gek om los te lopen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1559 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1560 |