Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2010, 00:24   #2021
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, aldus Paulus.
Dat ik het daarmee niet eens ben? Dat is juist.

Maar als volgens jou een mens pas mens is na zijn geboorte, dan wodrt hij volgens jou door zijn geboorte tot mens gemaakt en niet door zijn vader en moeder. Want de conceptie, de making van een mens in wording, gebeurt ongeveer negen maanden voor de geboorte dacht ik.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 00:28   #2022
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Terug naar af:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Duurzame monogamie is wellicht het beste preventiemiddel dat er bestaat. Maar daar voor pleiten is onrealistische, utopische kwatsj. Iemand die op het punt staat vreemd te gaan, zal zijn hormonen op dat ogenblik niet onder bedwang houden met de wetenschap dat Dewinter pleit voor duurzame monogamie. In het beste geval mag je erop hopen dat hij zo verstandig is een condoom te gebruiken
Wel als je gelijk zou hebben -maar dat heb je niet- dan zou het juist niet aanbevelenswaardig moeten zijn.

Maar jij zegt van wel.

Hoe rijm je dat?

Paulus.
Oud 10 december 2010, 00:38   #2023
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En daar gaan we weer met de typische Paulusiaanse woordenkramerij.
Voor jou als germanist toch niet te moeilijk zekers?

Paulus.
Oud 10 december 2010, 01:03   #2024
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook hier hetzelfde: uw mening wordt door uzelf tot een feit verheven. Onzin natuurlijk. Het is slechts uw benadering, uw invulling.
.
Dit pas ik ook graag toe op de mening van het Vatikaan (gedekt door 1 so called deskundige die op de payroll staat van het Vatikaan, maar tegen gesproken door zowat alle Westerse echte psychologen) dat er een link zou bestaan tussen homoseksualiteit en pedoseksualiteit. Het is slechts een mening (gebaseerd op vooroordelen) en bijlange geen feit.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 01:15   #2025
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als dit de reden is die je aanhaalt als om het ontstaan van het huwelijk in het verleden te staven, dan kunt u niet anders dan Paulus bijtreden. In vroeger tijden was het onvoorwaardelijk en noodzakelijk gevolg van een huwelijk ook het daaruit ontsproten nageslacht. Daarom ook was het in de Oudheid in veel beschavingen een grond om de vrouw te verstoten als die vrouw geen nageslacht of geen zonen kon baren. Daarnaast was het krijgen van kinderen binnen de door de gemeenschap bekrachtigde band ook een zaak van zekerheid voor opvolging, erfrecht en bloedlijn. Kortom, de consequenties van uw eigen denken wilt u schijnbaar niet onder ogen zien. Meer zelfs, als Paulus ze onder uw ogen wrijft, ontkent u ze zelfs, in weerwil van de feiten.
Klopt niet, Juvenalis schreef tussen het jaar 100 en 130 al over huwelijken tussen personen van hetzelfde geslacht. Welliswaar vond hij het iets dat in ging tegen zijn waarden en normen, maar het bestond toen blijkbaar al in Romeinse Rijk. Ook in het oude Egypte zijn verwijzingen gevonden naar huwelijken tussen personen van hetzelfde geslacht. In het Frankrijk van de 16de eeuw bestond de "afrerement" een verbintenis tussen 2 mannen die op alle vlakken gelijk stond met het huwelijk.

En zelfs al zouden er in vroeger tijden geen huwelijken tussen personen van hetzelfde geslacht bestaan hebben, dat op zich is geen reden om er tegen te zijn. U gebruikt toch ook het internet, terwijl dat 2000 jaar geleden nog niet bestond?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 10 december 2010, 01:24   #2026
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het zal u zwaar verbazen maar ik heb in mijn kennissenkring een homofiel.
De verhalen die hij vertelde over een van zijn vriendjes waren goor en hallucinant. Naar fuiven gaan en op 1 avond met 3 verschillende mannen van bil gaan, zonder enig voorbehoedsmiddel. Bah. En dan maandelijks hem eens laten testen, want je weet maar nooit he. En ik moet mij het lot aantrekken van dergelijke personen?

Nu ja, oke, ik hoor je al afkomen, ze zijn allemaal niet zo, en daar geef ik je gelijk in. Maar dat neemt het probleem niet weg. One night stands en losse seksuele contacten zijn schering en inslag in dat milieu, en daar zit het probleem.
Het zal u zwaar verbazen, maar ik heb in mijn dichte vriendenkring ook een homofiel. Hij heeft al 13 jaar een monogame relatie met zijn partner waarvan 5 jaar als gelukkig gehuwd koppel (een geluk die het VB hen trouwens wil ontzeggen). Meer nog, ik ken verschillende van die gelukkig monogaam getrouwde koppels.

Met hetzelfde recht van spreken als u kan ik dus zeggen dat monogame relaties (en huwelijken) schering en inslag zijn bij holebi's. Ah neen, ik heb nog meer recht van spreken, uw kennis is slechts gebaseerd op roddels (één kennis die vertelt over iets dat hij zelf maar van horen zeggen heeft) terwijl ik die personen in kwestie zelf goed ken (dus niet zomaar een vage kennis).
Oud 10 december 2010, 01:26   #2027
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Allé mensen we gaan naar de 100; bijna 100 blz. waar het weer veel staat van homohaat....
Ik heb niets tegen homo's maar....
Als er dat staat weet ik al genoeg.

Wel beste mensen, ik ben overgelukkig met mijn vriend met wie ik in augustus volgend jaar in het huwelijksbootje stap; bij ons is dat nog Liefde, ja Liefde met een héél grote L; en niets of niemand kan ons geluk tegenhouden zelfs de grootste homofoben niet, ongelofelijk dat die er in anno 2010 nog altijd rondlopen... vraag me nog altijd af hoe ze zouden reageren als hun bloedeigen kind naar huis komt met een partner van hetzelfde geslacht.
Maar ja blijkbaar is liefde en geluk hier bij sommigen héél ver te zoeken; heb het al begrepen, ze hebben net zoals die homofobe partij bij uitstek liever een ongelukkige hetero dan een gelukkige homo.
Ze zijn wrsch te dom om te beseffen dat uitspraken als die van FDW echt walgelijk zijn, ook voor jongeren die tot de ontdekking komen dat ze homo zijn is dat echt verschrikkelijk. Gelukkig heb ik ouders die me nemen zoals ik ben en me altijd het geluk hebben gegegeven omdat ze een gelukkige Bart willen want wat is er nu mooier dan het geluk van je kind???
Proficiat met je huwelijk.

Ik heb hier nog geen homofobe uitspraken gelezen. Het is natuurlijk wat jij ziet als homofobie.
Ik heb hier nog niemand homo's weten haten.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 01:31   #2028
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daar gaan we weer met de typische Paulusiaanse woordenkramerij.
Nee, graag zou ik het verschil dan van u horen.

Nooit heb ik hier van u een uiteenzetting kunnen lezen waarom we bepaalde wetenschappelijk vastgestelde feiten kunnen verbinden aan een waarde (laat staan een menselijk leven, of "cellenhoop" zoals u dat noemt, want op de een of andere manier denkt u met die terminologie mensen voor uw kar te spannen), en bijgevolg een argumentatie kunnen geven voor de huidige abortuswetgeving.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 01:32   #2029
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een mens is pas een mens na de geboorte.
Wat is hij dan als hij in de buik zit?
Oud 10 december 2010, 01:33   #2030
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Neen. Enkel wat functieloos is.

Paulus.
De universiteit van Oslo heeft de functie van homoseksualiteit aangetoond. U heeft die studie niet kunnen weerleggen met eigen degelijk wetenschappelijk onderzoek, dus wat u hier beweert is door de huidige stand van de wetenschap weerlegt.
Oud 10 december 2010, 01:35   #2031
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
De universiteit van Oslo heeft de functie van homoseksualiteit aangetoond. U heeft die studie niet kunnen weerleggen met eigen degelijk wetenschappelijk onderzoek, dus wat u hier beweert is door de huidige stand van de wetenschap weerlegt.
Wat was die functie?
Oud 10 december 2010, 01:35   #2032
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Wat is hij dan als hij in de buik zit?
Hoe je het ook draait of keert: ook Raf weet dat het willekeurig doden van een baby, vlak voor de geboorte fout is.

Hij zit zodanig vast in zijn ethiek, volledig gebaseerd op wetenschap dat hij een uitweg zoekt.
Goed, dat gespartel (dat de rede als enig fundament moet verdedigen-->- heeft wel een hoge amusementswaarde..
Oud 10 december 2010, 01:36   #2033
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Hoe je het ook draait of keert: ook Raf weet dat het willekeurig doden van een baby, vlak voor de geboorte fout is.
ik hoop het.
Oud 10 december 2010, 01:39   #2034
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik hoop het.
Sowieso. Alleen gaat hij de mist in wanneer hij de waarde van een menselijk leven wil verbinden aan geneeskundige bevindingen.
Oud 10 december 2010, 01:41   #2035
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat was die functie?
Ik ga hier niet de hele studie copy-pasten. Ik heb ze eerder op dit forum al meermaarls uitgelegd. En omdat ik niet wil spammen verwijs ik u graag gewoon door naar de samenvatting van die studie in de EOS van april 2004 en naar de samenvatting van de vervolstudie in de EOS van november 2010.
Oud 10 december 2010, 01:44   #2036
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Proficiat met je huwelijk.

Ik heb hier nog geen homofobe uitspraken gelezen. Het is natuurlijk wat jij ziet als homofobie.
Ik heb hier nog niemand homo's weten haten.
Bwa, ik heb op dit toch wel zeer haatdragende teksten gelezen naar holebi's toe.

En er zijn blijkbaar nog steeds een aantal mensen die vinden dat holebi's het niet waard zijn om op een gelijkwaardige wijze als hetero's behandeld te worden, waaruit blijkt dat ze holebi's minderwaardig vinden (en ze dus op zijn minst holebi's minachten).
Oud 10 december 2010, 01:45   #2037
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga hier niet de hele studie copy-pasten. Ik heb ze eerder op dit forum al meermaarls uitgelegd. En omdat ik niet wil spammen verwijs ik u graag gewoon door naar de samenvatting van die studie in de EOS van april 2004 en naar de samenvatting van de vervolstudie in de EOS van november 2010.
Heb je een linkje naar die studie.

Het zou namelijk niet de eerste keer zijn moesten pseudo-wetenschappelijke studies als basis dienen voor een heel betoog.

De meeste van die studies zijn dan ook weerlegd.
Oud 10 december 2010, 01:46   #2038
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bwa, ik heb op dit toch wel zeer haatdragende teksten gelezen naar holebi's toe.

En er zijn blijkbaar nog steeds een aantal mensen die vinden dat holebi's het niet waard zijn om op een gelijkwaardige wijze als hetero's behandeld te worden, waaruit blijkt dat ze holebi's minderwaardig vinden (en ze dus op zijn minst holebi's minachten).
Hebt u het over "rechten" of over "behandelen".

Twee heel verschillende zaken natuurlijk.
Oud 10 december 2010, 01:53   #2039
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hebt u het over "rechten" of over "behandelen".

Twee heel verschillende zaken natuurlijk.
Neen, "behandelen" is een heel algemene term (hoe je met iemand om gaat). Rechten geven of gunnen is een onderdeel van hoe je met iemand om gaat.
Hoe de staat haar inwoners behandelt is beschreven in de wetgeving, dus in de "rechten en plichten".
Oud 10 december 2010, 02:08   #2040
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Heb je een linkje naar die studie.

Het zou namelijk niet de eerste keer zijn moesten pseudo-wetenschappelijke studies als basis dienen voor een heel betoog.

De meeste van die studies zijn dan ook weerlegd.
http://www.pieteradriaens.be/JUIST_P...ksualiteit.pdf
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be