Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2010, 22:04   #1981
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik daarentegen, Paulus, heb de hele tijd al staande gehouden dat het hebben van of het opvoeden van kinderen niets te maken heeft met het huwelijk of de ontstaansreden ervan. Eén van de voornaamste redenen waarom het huwelijk tot stand kwam, is het creëren van familiebanden. Ook dat heb ik al meermaals gesteld.
Als dit de reden is die je aanhaalt als om het ontstaan van het huwelijk in het verleden te staven, dan kunt u niet anders dan Paulus bijtreden. In vroeger tijden was het onvoorwaardelijk en noodzakelijk gevolg van een huwelijk ook het daaruit ontsproten nageslacht. Daarom ook was het in de Oudheid in veel beschavingen een grond om de vrouw te verstoten als die vrouw geen nageslacht of geen zonen kon baren. Daarnaast was het krijgen van kinderen binnen de door de gemeenschap bekrachtigde band ook een zaak van zekerheid voor opvolging, erfrecht en bloedlijn. Kortom, de consequenties van uw eigen denken wilt u schijnbaar niet onder ogen zien. Meer zelfs, als Paulus ze onder uw ogen wrijft, ontkent u ze zelfs, in weerwil van de feiten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 22:06   #1982
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, die kunnen dat niet en noch Marijke noch ikzelf hebben ooit iets dergelijks beweerd.
Jawel, hoor. Paulus zal met veel gemak de verschillende uitspraken van u in het bijzonder naar boven halen (en wat HM betreft, zij heeft tot nu toe mijn nogal puntige vraag daarover volledig uit de weg gegaan).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 22:17   #1983
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik mag het hopen, Paulus. Die niet-zo-domme meelezer zal dan kunnen zien dat jij het bent die telkens met de opvoeding van kinderen op de proppen komt. Ik duikelde snel even twee van uw eerdere berichtjes op, waaruit dat onomstotelijk blijkt:
Dat mij uitspraken de bestaansredenen van het huwelijk betreffen.

Citaat:
Ik daarentegen, Paulus, heb de hele tijd al staande gehouden dat het hebben van of het opvoeden van kinderen niets te maken heeft met het huwelijk of de ontstaansreden ervan. Eén van de voornaamste redenen waarom het huwelijk tot stand kwam, is het creëren van familiebanden. Ook dat heb ik al meermaals gesteld.
Tut tut tut...

Uw wilde de draad ombuigen van de bestaansreden van het huwelijk naar de kwaliteit van opvoeding.

Citaat:
En wat heeft dat met opvoeding te maken? Een kind dat als "bastaard" bestempeld werd, kan geen goede opvoeding krijgen?
Citaat:
Maar goed: we kunnen het er dus over eens zijn dat opvoeding van kinderen en huwelijk niets met elkaar te maken hebben. Mooi zo! We maken vorderingen!
Was ik daar op ingegaan waren we over opvoeding bezig ipv over de bestaanreden van het huwelijk.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 22:24   #1984
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, die kunnen dat niet en noch Marijke noch ikzelf hebben ooit iets dergelijks beweerd.
U heeft weldegelijk beweerd dat er geen abnormale sekualiteitsbelevingen bestaan en in het bijzonder dat ook pedofilie met instemming van het kind, geen abnormale sekualiteitsbeleving is.

In verschillende andere threads, ouder dan deze van je krasse uitspraak, heeft u duidelijk uiteengezet, wat u met pedofilie bedoelt. Namelijk seksualiteit met kinderen beneden de 12 jaar die nog geen secundaire geslachtskenmerken vertonen.

Bijzonder is ook dat Raf, ondanks herhaalde vraag en begrip dat iedereen wel eens iets kan miszeggen, weigert op die uitspraken terug te komen.

Daarop heeft Jan terecht gevraagd, waarom er dan niet met dezelfde ijver tegen de bestaande wetgeving werd geageerd, zoals je ageerde toen je meende dat homofielen door de wetgeving werden gediscrimineerd, daar je blijkbaar pedofilie ook als een normale seksualiteitsbeleving beschouwt.

Ik voorspelde hierbij, dat het antwoord zou uitblijven.

Wilt u de linkjes als illustratie, of laat u het liever zo?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 9 december 2010 om 22:40.
Oud 9 december 2010, 22:40   #1985
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, binnen een "normaal huwelijk" (voor zover zoiets al zou bestaan) is dat niet de logica zelve. Het is naïef te denken dat een vodje papier u beschermt tegen bedrog door uw partner.
zowat 3 op 20 vrouwen en 1 op 4 mannen aldus verscheidene enquêtes.
Verder schat ( rechtstreeks onderzoek kan niet ) men het aantal buitenechtelijke kinderen op zo'n 1 op 3
Véél zekerheid heb je dus niet en dat dan voor diegenen die trouw aan elkaar noodzakelijkerwijs wilden 'bekrachtigen' door een papierke
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 22:47   #1986
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jawel, het is wel de logica zelve. Wederzijdse trouw en vertrouwen in een relatie zijn bijzonder belangrijk, iets wat echter niet zomaar gegeven is maar een opgave vormt voor iedere dag.
Zeg dat wel,...dat blijkt zo uit de cijfers dat dat een hele opgave is ... zelfs voor diegenen die het dan nog wel expliciet zo zouden willen en de noodzaak zagen dat ook naar de buitenwereld kenbaar te maken.

Citaat:
Uw reactie verwoord in de laatste zin slaat trouwens nergens op, daar niemand hier ook maar ooit heeft beweerd dat het boterpapiertje van het burgerlijk huwelijk een soort magische kracht h/geeft.
klopt ! .. dat is niet gezegd

maar krijg ik nu de indruk, uit je zinsbouw, dat je slechts het burgerlijk huwelijk niet zo krachtig ervaart daar waar ge het kerkelijk huwelijk iets krachtiger beziet ?
Oud 9 december 2010, 22:48   #1987
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Dat kan inderdaad, bij de bi's is dit ietske anders.

ben je d'r nu nog niet uit wat men onder een bi verstaat ?
Oud 9 december 2010, 22:51   #1988
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, de "inderdaad" helemaal niet op z'n plaats. Net als ik heeft bijvoorbeeld ook Paulus meermaals onderstreept dat onze zienswijze op het huwelijk als een exclusief verband tussen man en vrouw of op homofilie/seksualiteit als afwijkende vorm, niet inhoudt dat wij homofielen/seksuelen als mens "minderwaardig" achten. Meermaals hebben wij aangegeven dat ze als burger niet gediscrimineerd horen te worden.
Je zegt dat wel.... maar in één adem stel je tevens dat je het een spijtige zaak vindt dat het burgerlijk huwelijk 'opengesteld' is voor allen.
Oud 9 december 2010, 23:12   #1989
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat is inderdaad een voorwaarde om te spreken over een natuurlijk dan wel tegennatuurlijke relatie. De natuur is op dat vlak onverbiddelijk: hoeveel keer homoseksuelen ook met elkaar onder de lakens liggen te rollebollen, daar zal geen nageslacht uit voortkomen. Met haar inherente wetten wijst de natuur erop dat dergelijke relatievormen steriel zijn en blijven, juist omdat ze niet overeenkomstig zijn met hun finaliteit.
euhmzz... ja , en dan ?
Het is toch geen voorwaarde voor een burgerlijk huwelijk ... maar jij maakt er telkens eentje van.
Dus 'tgeen wat ...
1) je zelf ergens een vodje papier noemt dat niemand bij elkaar zal houden
2) niet eens het criterium ( misschien wel de onderliggende oudere gedachtegang ) vereist van kinderen.

wil jij kost wat kost ontzeggen aan een groep waarvan jezelf steeds insinueert dat ze meer promiscue zouden zijn, zegt dat ze nooit tot nageslacht kunnen komen inherent aan hun specifieke situatie ?
Ik begrijp dat eerlijk gezegd niet
Oud 9 december 2010, 23:17   #1990
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
U onderschat de natuur: ook mannelijk sperma is immers niet nodig om voortplanting mogelijk te maken. Daar gaat uw finaliteit even de deur uit.
Oud 9 december 2010, 23:35   #1991
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
U heeft weldegelijk beweerd dat er geen abnormale sekualiteitsbelevingen bestaan en in het bijzonder dat ook pedofilie met instemming van het kind, geen abnormale sekualiteitsbeleving is.
Iets als normaal of abnormaal categoriseren, houdt geen goedkeuring of afkeuring in, Paulus. In hetzelfde bericht heb ik zeer duidelijk gesteld dat het niet als wenselijk beschouwd kan worden. Dat heb jij bewust altijd genegeerd en het doel daarvan is zeer duidelijk: achterbakse, laag-bij-de-grondse persoonlijke aanvallen, leugenachtige en lasterlijke aantijgingen. Walgelijk.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 23:36   #1992
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet dat omdat ik een duurzame monogame relatie heb waarbij we als parners steeds meer afgestemd worden op elkaar, uiteraard ook op seksueel gebied.

Een slippertje daarnaast kan nooit aan het niveau komen als iets waar al jaren aan ontdekt wordt.

Paulus.
Wél erg hoogdunkend van zichzelf
Gemiddeld gesproken zal dat misschien wel zo zijn maar er zijn eveneens koppels waar één van de partners na járen door zo'n eenvoudig slippertje ontdekt wat hij/zij al diezelfde járen heeft moeten missen.

Laatst gewijzigd door praha : 9 december 2010 om 23:36.
Oud 9 december 2010, 23:39   #1993
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie daar de uitleg niet waarom een duurzame monogame relatie aanbevelenswaardig zou zijn, zoals je eerder zei.

Integendeel noem je het pleiten daarvoor onrealistische, utopische kwatsj.

Dat is een duidelijke tegenspraak.

Paulus.
Voor wie een beetje Nederlands begrijpt, is dat geen tegenspraak. Ben je wel zeker dat je voldoende Nederlands begrijpt, Paulus? Ik begin daar stilaan een beetje aan te twijfelen, eerlijk gezegd... Ook al na die flater die je maakte met die nevenschikking...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 9 december 2010, 23:40   #1994
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tijdens diverse abortusdiscussies had je daar een andere mening over. Enfin, goed om weten dat je je mening hebt bijgestuurd.

Paulus.
Pardon? Heb ik ooit een andere mening gehad dan dat een mens gemaakt wordt door zijn of haar vader en moeder? Daar heb je zeker ook wel een linkje naar?

Citaat:
Oud 9 december 2010, 23:44   #1995
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iets als normaal of abnormaal categoriseren, houdt geen goedkeuring of afkeuring in, Paulus.
Die moet ik onthouden.

Citaat:
In hetzelfde bericht heb ik zeer duidelijk gesteld dat het niet als wenselijk beschouwd kan worden.
Neen dat heb je niet. Je hebt gesteld, dat de vraag of het (lees: pedofilie waarbij het kind toestemd) wenselijk is, geheel lost staat van je mening.

Citaat:
Dat heb jij bewust altijd genegeerd en het doel daarvan is zeer duidelijk: achterbakse, laag-bij-de-grondse persoonlijke aanvallen, leugenachtige en lasterlijke aantijgingen. Walgelijk.
Ik zei het je al eerder. Als jij stopt met over mij te liegen, dan stop ik met over jou de waarheid te zeggen.

Bij deze dan de link voor de meelezer: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1924

Paulus.
Oud 9 december 2010, 23:51   #1996
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het zal u zwaar verbazen maar ik heb in mijn kennissenkring een homofiel.
De verhalen die hij vertelde over een van zijn vriendjes waren goor en hallucinant. Naar fuiven gaan en op 1 avond met 3 verschillende mannen van bil gaan, zonder enig voorbehoedsmiddel. Bah. En dan maandelijks hem eens laten testen, want je weet maar nooit he. En ik moet mij het lot aantrekken van dergelijke personen?

Nu ja, oke, ik hoor je al afkomen, ze zijn allemaal niet zo, en daar geef ik je gelijk in. Maar dat neemt het probleem niet weg. One night stands en losse seksuele contacten zijn schering en inslag in dat milieu, en daar zit het probleem.
Zoals u zelf al enigszins toegeeft, zijn uw kennis en zijn gedrag niet representatief voor alle holebi's. Terwijl Dewinter wel zijn pijlen richt op iedereen wier relatie niet heteroseksueel is. Ik ken zelf verscheidene homo- en lesbokoppels die een duurzame relatie hebben. Die lopen veel minder kans op een hiv-besmetting dan sommige promiscue hetero's uit mijn kennissenkring.
Het is Dewinter niet te doen om het aids-probleem, stop dus met die schijnheiligheid. Dewinter is er alleen maar op uit om een bepaalde bevolkingsgroep te stigmatiseren. Dat is niet verwonderlijk, het is het enige waar hij politiek talent voor heeft.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 23:51   #1997
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het zal u zwaar verbazen maar ik heb in mijn kennissenkring een homofiel.
De verhalen die hij vertelde over een van zijn vriendjes waren goor en hallucinant. Naar fuiven gaan en op 1 avond met 3 verschillende mannen van bil gaan, zonder enig voorbehoedsmiddel. Bah. En dan maandelijks hem eens laten testen, want je weet maar nooit he. En ik moet mij het lot aantrekken van dergelijke personen?

Nu ja, oke, ik hoor je al afkomen, ze zijn allemaal niet zo, en daar geef ik je gelijk in. Maar dat neemt het probleem niet weg. One night stands en losse seksuele contacten zijn schering en inslag in dat milieu, en daar zit het probleem.
En daarom blijf je dan trouw vb stemmen ?
Omdat PDW iets gezegd (gesuggereerd) heeft dat je vermoeden bevestigt ?
Oud 9 december 2010, 23:51   #1998
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die moet ik onthouden.
Dat zou inderdaad moeten... Maar of het gaat lukken, is nog maar zeer de vraag...

Citaat:
Neen dat heb je niet. Je hebt gesteld, dat de vraag of het (lees: pedofilie waarbij het kind toestemd) wenselijk is, geheel lost staat van je mening.
Nee, dat heb ik niet gesteld. Ik heb gesteld dat het eventuele normaal, dan wel abnormaal zijn los staat van de vraag of dit wenselijk is. Alweer verdraai je mijn woorden. Doe je dat opzettelijk, of begrijp je ècht niet wat daar staat?

Citaat:
Ik zei het je al eerder. Als jij stopt met over mij te liegen, dan stop ik met over jou de waarheid te zeggen.
Ik heb over jou nooit leugens verteld, Paulus, net zomin als jij over mij ooit de waarheid hebt gezegd.

Citaat:
Oud 9 december 2010, 23:51   #1999
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor wie een beetje Nederlands begrijpt, is dat geen tegenspraak. Ben je wel zeker dat je voldoende Nederlands begrijpt, Paulus? Ik begin daar stilaan een beetje aan te twijfelen, eerlijk gezegd... Ook al na die flater die je maakte met die nevenschikking...
Wel als jij als germanist dat zegt.... kun je me het eens uitleggen hoe een duurzame monogame relatie tegelijkertijd aanbevelenswaardig kan zijn, maar het pleiten voor datzelfde duurzame monogame relatie als onrealistische, utopische kwatsj bestempeld.

Die vraag was ook al gesteld in de posting hiervoor.

(iemand anders die het begrijp mag het ook uitleggen)

Paulus.
Oud 9 december 2010, 23:52   #2000
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, de "inderdaad" helemaal niet op z'n plaats. Net als ik heeft bijvoorbeeld ook Paulus meermaals onderstreept dat onze zienswijze op het huwelijk als een exclusief verband tussen man en vrouw of op homofilie/seksualiteit als afwijkende vorm, niet inhoudt dat wij homofielen/seksuelen als mens "minderwaardig" achten. Meermaals hebben wij aangegeven dat ze als burger niet gediscrimineerd horen te worden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Als u een homoseksuele relatie even waardevol vindt dan een heteroseksuele, dat kunt u niet anders dan ze gelijkwaardig te behandelen aangaande het recht om te huwen. Doet u dat niet, dan impliceert dat altijd een verschil in waardering.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be